Pagina 1 van 2

Harness bar corsa a

Geplaatst: 01-01-2014 13:47
door krsa2000
Het was een gepriegel... Maar hij zit er in!

Ik heb tot nu toe geen andere corsa a-tjes gezien met een harness bar,
ben ik misschien de eerste?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 01-01-2014 14:14
door pastry
ik heb het inderdaad nog nooit gezien. wat is het doel van die harmness bar?

Geplaatst: 01-01-2014 14:18
door krsa2000
pastry schreef:ik heb het inderdaad nog nooit gezien. wat is het doel van die harmness bar?
Dient voornameijk voor het juist bevestigen van je 3/4 punts gordels (juiste hoek & zo kort mogelijk riem lengte)

En, ik vindt het wel leuk uitzien! :-D

Geplaatst: 01-01-2014 20:58
door insane31
dan kan ik je al wel vertellen dat je hoek van de gordels helemaal verkeerd is, en dat je gordels zo over de buis lopen is ook niet zo verstandig

Geplaatst: 01-01-2014 21:02
door krsa2000
insane31 schreef:dan kan ik je al wel vertellen dat je hoek van de gordels helemaal verkeerd is, en dat je gordels zo over de buis lopen is ook niet zo verstandig

Ik heb me hier aan gehouden:

Afbeelding

Deze gegevens kom ik op verschillende sites tegen. Aan welke gegevens hou jij je aan?

Plus, in verschillende motorsporten worden de gordels zo aan een stang/beugel/kooi gemonteerd. Waarom zij dan wel zo als het niet verstandig is?

Btw, ik wil geen betweter zijn of als een overkomen... Ik vraag alleen soms wat meer uitleg en deel graag mijn gedachte gang.

Geplaatst: 01-01-2014 21:46
door prs
moeten je gordels achter de stoel niet in een kruis zitten?

Geplaatst: 01-01-2014 21:52
door krsa2000
prs schreef:moeten je gordels achter de stoel niet in een kruis zitten?
Volgens mij is 't een mag wel/hoeft niet verhaal.
Ik dacht dat alleen bij hans systemen verplicht was...

Geplaatst: 02-01-2014 08:42
door max
Mooi systeem.

Een andere optie was een buis direct op de juiste hoogte in de hoofdbeugel te lassen. Daarmee heb je hetzelfde effect met bijkomend voordeel dat je gordels nog korter zijn.

Voordeel van dit systeem is dat je niets hoeft te lassen. Waar heb je die vandaan?

Bij velen zitten de gordels die over de schouder gaan in een te grote hoek naar beneden. Bij een crash kan dit tot gevolg hebben dat je rugwervels in elkaar worden gedrukt.

Geplaatst: 02-01-2014 09:00
door krsa2000

Geplaatst: 03-01-2014 01:28
door insane31
krsa2000 schreef:
insane31 schreef:dan kan ik je al wel vertellen dat je hoek van de gordels helemaal verkeerd is, en dat je gordels zo over de buis lopen is ook niet zo verstandig

Ik heb me hier aan gehouden:

Afbeelding

Deze gegevens kom ik op verschillende sites tegen. Aan welke gegevens hou jij je aan?

Plus, in verschillende motorsporten worden de gordels zo aan een stang/beugel/kooi gemonteerd. Waarom zij dan wel zo als het niet verstandig is?

Btw, ik wil geen betweter zijn of als een overkomen... Ik vraag alleen soms wat meer uitleg en deel graag mijn gedachte gang.
bij ons in het stockcarracen moet de gordel licht naar beneden lopen of tot maximaal 20° naar beneden, maar zeker niet omhoog.
wat betreft de gordels rond de buis, deze kunnen bewegen over de buis wat slijtplekken tot gevolg kan hebben. dit word een zwak punt waarbij de gordel kan breken bij een crash