Foto's rolkooien...

Bericht
Auteur
pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#31 Bericht door pastry » 16-08-2010 17:31

vette shit man!
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

leroy
Fanatieke Poster
Berichten: 312
Lid geworden op: 11-01-2011 20:06

#32 Bericht door leroy » 25-04-2011 16:53

een beboute kooi word er gewoon in gezet en ''vast geschroeft'' een gelaste kooi is sterker zeker als je hem aan de stijlen vast maakt
Echt goede kooien lopen ook door het schutbord op de veerpoten en deels onder de auto zoals bij wtcc en het oude dtm

arjo
Moderator
Berichten: 1343
Lid geworden op: 02-09-2008 19:28

#33 Bericht door arjo » 26-04-2011 12:58

bij mij in de corsa heb ik een wiechers kooi.is een schroef kooi maar deze heb ik in de corsa gelast,en door getrokken naar de veerschotels.en aan de a/b stijl gelast.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
corsa loos

leroy
Fanatieke Poster
Berichten: 312
Lid geworden op: 11-01-2011 20:06

#34 Bericht door leroy » 26-04-2011 16:17

zo iets bedoelde ik ja :oops:

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#35 Bericht door Gonzo » 21-01-2013 11:57

Met het oog op de TR-overhaul (hele waslijst aanpassingen voordat ik naar zandvoort ga deze zomer) ga ik van de winter ook zelf een rolkooi bouwen, ben nog wat ideeën aan het uittekenen, aangezien ik deze zo onzichtbaar mogelijk wil wegwerken in de TR...

Heb ook besloten het niet door te trekken naar de veerpoten voor, een veerpootbrug moet wel genoeg zijn. Het wordt een circuit-auto, geen dragracer...
Ik ga stalen buizen van 40x2,5 buigen en lassen.

Hier alvast 2 ideeën uitgetekend, waarbij de 1e de voorkeur geniet vanwege de onzichtbaarheid (en nee, daarmee bedoel ik niet het lege plaatje, deze is bedoeld als blanco om mee te knutselen)

Bij beide zijn de a-stijl-buizen getekend door het dashboard heen met een dwarsbuis daartussen. Een eventueel kruis achter de stoelen (hoogte van b-stijl) staat er niet op...

Jullie nog ideeën hierover?
Afbeelding
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#36 Bericht door freek corsa » 21-01-2013 12:31

Ik denk dat je schetsen niet uitvoerbaar zijn, omdat je de buis achter de A styl niet kunt verstoppen.

Laat iemand maar een buis vasthouden achter de A styl en ga maar eens kijken vanuit welke hoeken je de buis nog steeds kunt zien.

Als je een rolkooi gaat maken houdt dan rekening met de regels die er zijn.

Hier is een beetje informatie:

http://forum.dhra.nl/
Portal » Forumoverzicht » DHRA Reglementen » Regeluitleg en vragen » Rolbeugel en Rolkooi uitleg

of hier:

http://corsaa.forum2go.nl/scattershield ... t5122.html

Zover ik weet wordt de keuring voor de time attack en dus ook circuit rijden gedaan door de keuring van de DHRA.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#37 Bericht door max » 21-01-2013 14:13

Die buizen zijn zeer goed achter de stijlen te verstoppen, zeker als je ze in dezelfde kleur als het interieur spuit.
Het probleem is wat Freek al meld dat je je aan regels moet houden, als je op Zandtvoort wilt rijden moet je daar de regels opvragen.

Voor een idee hoe je een onopvallende kooi kunt bouwen.
http://www.blackout.nu/TECH/ROLLCAGE.htm

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#38 Bericht door Gonzo » 21-01-2013 15:04

max schreef:Die buizen zijn zeer goed achter de stijlen te verstoppen, zeker als je ze in dezelfde kleur als het interieur spuit.
Het probleem is wat Freek al meld dat je je aan regels moet houden, als je op Zandtvoort wilt rijden moet je daar de regels opvragen.

Voor een idee hoe je een onopvallende kooi kunt bouwen.
http://www.blackout.nu/TECH/ROLLCAGE.htm
Hij zal heus niet volledig onzichtbaar zijn, maar ik spuit ze sowieso in de interieurkleuren 8)

Het gaat me vooral om het vrij rijden op Zandvoort, zijn de regels dan ook zo streng? Daar mag je ook zonder kooi rijden toch?

Tevens meldt m'n materiaalman net dat 40x2,5 niet gaat lukken in het staal dat ik wil hebben en dat het wel in 38x2,5 kan, is dit nog steeds voldoende voor een kooi of moet ik toch een grotere diameter hebben??? Wiegers bouwt ook kooien van 40x2 & 40x2,5, vandaar mijn keuze...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#39 Bericht door max » 21-01-2013 17:01

Een kooi die je bouwt zonder regels is leuk voor de show maar heeft op een circuit eigenlijk niets te zoeken.

Wiechers bouwt kooien naar bepaalde regelementen. Per tak van motorsport is een ander regelement. Vaak is het zo dat de kooi in meerdere takken van motorsport inzetbaar is. Dit is echter niet altijd zo.
Voor dragracen gelden vaak strengere eisen als bij rally.
Denk aan schaatsen, met ijshockey mag je geen klapschaats dragen en bij snelschaatsen geen ijshockeyschaatsen. Toch beweeg je met beide voort op het ijs.

Wil je een kooi dan moet je kijken waar je gaat rijden en daar je kooi op kiezen. Voor op het circuit gelden normaal de FIA circuit regels afhankelijk welke klasse je rijdt.
Dus regelementen opvragen en aan de hand daarvan je kooi bepalen.

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#40 Bericht door Gonzo » 21-01-2013 21:24

max schreef:
Wil je een kooi dan moet je kijken waar je gaat rijden en daar je kooi op kiezen. Voor op het circuit gelden normaal de FIA circuit regels afhankelijk welke klasse je rijdt.
Dus regelementen opvragen en aan de hand daarvan je kooi bepalen.
Ik ga me er wel even in verdiepen 8) wil sowieso een degelijke kooi maken, met of zonder keuring erop ;)


Zandvoort zegt over het vrij rijden niet meer dan dit:

Technische Voorwaarden
Sleepogen
Een sleepoog moet in de auto aanwezig zijn en bij voorkeur vooraf gemonteerd te zijn. Oude of recente wedstrijdauto’s moeten wel beschikken over vooraf gemonteerde sleepogen.
Geluid
De auto mag de voor de circuits geldende geluidsnormen niet overschrijden. Op Assen en Zolder is het gebruik van een transponder t.b.v. geluidmeeting verplicht. Deze zijn aan de inschrijftafel en tegen betaling van een borg verkrijgbaar.
Remlichten / APK
De auto moeten over werkende remlichten beschikken. Een APK goedkeuring is niet verplicht.
Rolkooi
Voor auto’s met een rolkooi geldt de volgende verplichting: ter hoogte van het hoofd van de bestuurder en passagier dient de buis van de rolkooi voorzien te zijn van een beschermende foamlaag.
Losse voorwerpen
Er mogen zich in de auto geen losse voorwerpen bevinden, zoals bijvoorbeeld extra wielen, onderdelen, gereedschap, brandblusser, tassen, blikjes, helmen, etc.

bron: http://www.vrijrijden.nl/reglement

Maar ik zal ze voor de zekerheid even mailen...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Interieur/ Exterieur”