Hallo
Graag had ik wat meningen gekregen over de roest die ik een paar dagen geleden in me tr tegenkwam. ik had zeker roest verwacht na al die tijd buiten stilstaan maar toch schrok ik even toen ik alle isolatie verwijderde.
Ik ga er vanuit dat er wss nog vele malen meer roest is dat ik niet zie aangezien ik er niet onder kan kijken (op een fatsoenlijke manier)
Zijn er mensen die de wegen van het roest kennen?
Is het zoiezo te ver ? of heeft hij gewoon wat liefde nodig ?
Sta op het punt er het nieuwe elektrische systeem in te jassen en zou het jammer vinden moest het voor niets zijn.
Alvast bedankt
Gr. Stijn
Roest
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Tja ligt er zelf aan wat je wilt. Wil je een 100 procent roestvrije auto, dan moeten de delen eruit en nieuwe delen inlassen. Wil je het behandelen zodat het niet verder gaat, dan zou ik alle roest zoveel mogelijk weghalen en behandelen met een goedje zoals Fertax ofzoiets, een roestomvormer. Daarna verder behandelen zoals het aangegeven staat in de beschrijving van de roestomvormer. Alles uit het zicht, zoals de wielkasten en holle ruimtes zoals je dorpel goed volblazen met roestprefentie, zoals ML of iets in die geest en het gaat nog een heel tijdje mee.
De punten die je nog even na moet kijken zijn bij de veerpoten voor, daar gaan ze vaak ook roesten. Dus waar de toren op het binnenscherm gelast zit, tussen de gepuntlaste rand is zo'n beetje elke corsa wel verroest. Ook in je wielkasten achter onderaan, precies achter je schokbreker gaan ze ook vaak. Het achterpaneel in je kofferruimte wil ook wel roesten. Verder zie ik al dat je een nieuw wielrandje(s) hebt, dus daar hoef je je niet zo heel veel zorgen over te maken.
De punten die je nog even na moet kijken zijn bij de veerpoten voor, daar gaan ze vaak ook roesten. Dus waar de toren op het binnenscherm gelast zit, tussen de gepuntlaste rand is zo'n beetje elke corsa wel verroest. Ook in je wielkasten achter onderaan, precies achter je schokbreker gaan ze ook vaak. Het achterpaneel in je kofferruimte wil ook wel roesten. Verder zie ik al dat je een nieuw wielrandje(s) hebt, dus daar hoef je je niet zo heel veel zorgen over te maken.
-
- Starter
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01-06-2016 18:44
Dank je wel voor het goede antwoord... als hij weer rijd ga ik op zoek naar een brug om eens wat beter te kunnen kijken en die behandeling waar je het over hebt doen.
Maakte me vooral zorgen over veiligheid .. dat er in een bochtje niks zou doorscheuren of god weet wat. 100% roestvrij zal een te duur grapje worden .. maar we zien wel waar ik raak he
Nogmaals bedankt
Gr. Stijn
Maakte me vooral zorgen over veiligheid .. dat er in een bochtje niks zou doorscheuren of god weet wat. 100% roestvrij zal een te duur grapje worden .. maar we zien wel waar ik raak he
Nogmaals bedankt
Gr. Stijn
* "TR" 2d. '86 --- 12st F10/5
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Even verplaatst
Als ik jou was zou ik kijken hoever je komt met de roest weg schuren/slijpen. Als sommige puntjes net iets te erg zijn gewoon even een nieuw stukje metaal in lassen en goed behandelen
Als ik jou was zou ik kijken hoever je komt met de roest weg schuren/slijpen. Als sommige puntjes net iets te erg zijn gewoon even een nieuw stukje metaal in lassen en goed behandelen
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
-
- Starter
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01-06-2016 18:44
Dank je wel voor de positieve noot.. blij te horen dat ie nog "hard" is...
en zoals je zei de linker trekstang bevestiging aan het front net onder de koeldarm aan radiator uitgang is een van de ergste punten..
Qua interieur heb ik alle plekjes wat opgeschuurd en vervolgens roeststop opgedaan .. Nu ben ik tijdelijk een isolatielaag aan het steken omdat ik er doodgraag deze zomer nog wat bij zou rijden ( hoe onrealistisch het misschien mogen zijn ) heb ook geen goede plek om te beginnen lassen en slijpen jammer genoeg.
tis ook men enige vervoer dus tis altijd eens zo handig als hij op de baan kan ..
en zoals je zei de linker trekstang bevestiging aan het front net onder de koeldarm aan radiator uitgang is een van de ergste punten..
Qua interieur heb ik alle plekjes wat opgeschuurd en vervolgens roeststop opgedaan .. Nu ben ik tijdelijk een isolatielaag aan het steken omdat ik er doodgraag deze zomer nog wat bij zou rijden ( hoe onrealistisch het misschien mogen zijn ) heb ook geen goede plek om te beginnen lassen en slijpen jammer genoeg.
tis ook men enige vervoer dus tis altijd eens zo handig als hij op de baan kan ..
* "TR" 2d. '86 --- 12st F10/5
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.