Alarm licht veranderen van a1 naar a3
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 27-10-2013 19:02
Alarm licht veranderen van a1 naar a3
Heb een a3 dasch er in zitten en wil nu graag het allarm licht ook goed aansluiten inplaats van de oude schakelaar er los in te hebben liggen.
Nu heb ik een stekker uit een sloop corsa geknipt.
Maar de kleuren zijn niet allemaal gelijk.
Heeft iemand misschien een schema hoe je de oude draden op een nieuwe type stekker moet aansluiten.
Alvast heel erg bedankt.
Dit is de nieuwe
En hier de oude
Nu heb ik een stekker uit een sloop corsa geknipt.
Maar de kleuren zijn niet allemaal gelijk.
Heeft iemand misschien een schema hoe je de oude draden op een nieuwe type stekker moet aansluiten.
Alvast heel erg bedankt.
Dit is de nieuwe
En hier de oude
eens corsa a altijd corsa a
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 27-10-2013 19:02
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 08-08-2013 17:07
Hier heb je een online vraagbaak van de Corsa en meerdere Opel's.
http://sowirdsgemacht.com/band49/Opel-Corsa.html#!1
http://sowirdsgemacht.com/band49/Opel-Corsa.html#!1
Corsa A 88'' E12GV
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 27-10-2013 19:02
-
- Starter
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01-06-2016 18:44
Het is dus de schakelaar die je opnieuw gebruikt .. de connector is dus verandert ?
Ik denk dat op deze schakelaar achteraan de lijn nummers staan als je deze dan verbind met de kabels met correcte kleur moet het lukken ....
Knip de connector gewoon af pits op elke kabel een schoentje die op de schakelaar passen ( plat vrouwelijk) beetje tin voor de zekerheid en dan een krimpkousje ...
Rood = 30 = Constante + batt.
Bruin = 31 = massa
Zwart/groen = pinker R
Zwart/wit = pinker L
Zwart/wit/groen = Verbinding tussen het relais en de schakelaar (lijnnummer kan ik nu nie opkomen srr)
Zwart = 15 = acc. Stroom over contact
Moest het zijn dat de knop licht geeft wanneer de voorlichten aan staan ( voor int donker :p) zal er ook een 58 op aankomen . geen idee of dat zo is .. te lang geleden :p
Grijs/groen = 58 = Dimlichten (parkeerlichten)
Ik denk dat op deze schakelaar achteraan de lijn nummers staan als je deze dan verbind met de kabels met correcte kleur moet het lukken ....
Knip de connector gewoon af pits op elke kabel een schoentje die op de schakelaar passen ( plat vrouwelijk) beetje tin voor de zekerheid en dan een krimpkousje ...
Rood = 30 = Constante + batt.
Bruin = 31 = massa
Zwart/groen = pinker R
Zwart/wit = pinker L
Zwart/wit/groen = Verbinding tussen het relais en de schakelaar (lijnnummer kan ik nu nie opkomen srr)
Zwart = 15 = acc. Stroom over contact
Moest het zijn dat de knop licht geeft wanneer de voorlichten aan staan ( voor int donker :p) zal er ook een 58 op aankomen . geen idee of dat zo is .. te lang geleden :p
Grijs/groen = 58 = Dimlichten (parkeerlichten)
* "TR" 2d. '86 --- 12st F10/5
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
-
- Starter
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01-06-2016 18:44
tis dus de conn. die je vervangt ..
draden dus doorknippen de schoentjes uit de nieuwe conn halen (veel geluk) draden aan deze vastmaken en op de juiste plek weer inbrengen .
Ohja en de blauwe draad maakt ook een verbinding tussen relais en schakelaar ... ik geloof dat het de H+ is ofzo
Mss wat wazig maar als het niet lukt zal ik het eens nakijken .
Je laat het maar weten
draden dus doorknippen de schoentjes uit de nieuwe conn halen (veel geluk) draden aan deze vastmaken en op de juiste plek weer inbrengen .
Ohja en de blauwe draad maakt ook een verbinding tussen relais en schakelaar ... ik geloof dat het de H+ is ofzo
Mss wat wazig maar als het niet lukt zal ik het eens nakijken .
Je laat het maar weten
* "TR" 2d. '86 --- 12st F10/5
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 27-10-2013 19:02
Hee bedankt voor je reactie.
Op de a3 stekker staan wel nummers .
1 2 zwarte draden
2 leeg
3 zwart groen (pinker rechts)
4 rood ( constante +)
5 leeg
6 zwart wit.
7 blauw
8 bruin. (Massa)
9 2 x zwart wit met groene blokjes.
Straks een foto 😉
En bij de oude stekker staan helaas geen nummers op.
Maar daar zitten de volgende kleuren op.
Zwart
Bruin. (Massa)
Zwart wit. ( pinker links)
Blauw.
Zwart groen met witte blokjes.
Rood (constante +)
Zwart
Zwart groen
Dus ik wil graag weten welke kleuren van de oude stekker.
Op welke plek moeten van de nieuwe stekker.
Is misschien een beetje duidelijker zo.
Ben trouwens een kluns met al die draden haha.
Al is het wel gelukt met de tellerbak stekker
Bedankt alvast
Op de a3 stekker staan wel nummers .
1 2 zwarte draden
2 leeg
3 zwart groen (pinker rechts)
4 rood ( constante +)
5 leeg
6 zwart wit.
7 blauw
8 bruin. (Massa)
9 2 x zwart wit met groene blokjes.
Straks een foto 😉
En bij de oude stekker staan helaas geen nummers op.
Maar daar zitten de volgende kleuren op.
Zwart
Bruin. (Massa)
Zwart wit. ( pinker links)
Blauw.
Zwart groen met witte blokjes.
Rood (constante +)
Zwart
Zwart groen
Dus ik wil graag weten welke kleuren van de oude stekker.
Op welke plek moeten van de nieuwe stekker.
Is misschien een beetje duidelijker zo.
Ben trouwens een kluns met al die draden haha.
Al is het wel gelukt met de tellerbak stekker
Bedankt alvast
eens corsa a altijd corsa a
-
- Starter
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01-06-2016 18:44
Maar als ik juist zit staan op de achterkant van je oude schakelaar wel de nummers .. anders verbind je gewoon de oude kabelboom met bde nieuwe stekker he ... gewoon kleur op kleur
Raar dat er op de A3 2 zwarte samen zitten .. zal wss een doorverbinding naar wat anders zijn .. kijk eens wat de dikte van de zwarte op de kabelboom is en wat de diktes van de zwarte op je conn. zijn .. als de enkele kabel van de oude even dik is als 1tje van je conn dan kan je gewoon de andere wegknippen .. ( zie wel dat hij nergens contact kan maken dan )
Bij de zwart/wit/groene draad is er hetzelfde probleem .. dit is mss omdat er op een A3 2 apart werkende richtingaanwijzerlichtjes zijn op de tellerbord .. kan dit ?
daarom een extra kabeltje zodat deze alletwee gaan branden wanneer je 4 pinkers opstaan ... ( wat bij A1 altijd is aangezien er geen verschil is tussen linker pinker en rechter op het tellerbord)
Raar dat er op de A3 2 zwarte samen zitten .. zal wss een doorverbinding naar wat anders zijn .. kijk eens wat de dikte van de zwarte op de kabelboom is en wat de diktes van de zwarte op je conn. zijn .. als de enkele kabel van de oude even dik is als 1tje van je conn dan kan je gewoon de andere wegknippen .. ( zie wel dat hij nergens contact kan maken dan )
Bij de zwart/wit/groene draad is er hetzelfde probleem .. dit is mss omdat er op een A3 2 apart werkende richtingaanwijzerlichtjes zijn op de tellerbord .. kan dit ?
daarom een extra kabeltje zodat deze alletwee gaan branden wanneer je 4 pinkers opstaan ... ( wat bij A1 altijd is aangezien er geen verschil is tussen linker pinker en rechter op het tellerbord)
* "TR" 2d. '86 --- 12st F10/5
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
* "TR" 2d. '85 --- 14nv F10/4
* "D" 3d. '12 --- 1.3 CDTI black ed.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 27-10-2013 19:02
Nee sorry durfde het nog niet aan.
Omdat die oude het nog wel gewoon doet aleen hangt ie in op de plek waar de radio nog moet komen.
ik ga het nog wel doen .
Als ik even tijd heb op het moment druk bezig in huis
Alle muren worden met sierplijster gedaan dus even alles op de kop staan in huis.
Als het gelukt is hoor je het
Bedankt voor je informatie
Omdat die oude het nog wel gewoon doet aleen hangt ie in op de plek waar de radio nog moet komen.
ik ga het nog wel doen .
Als ik even tijd heb op het moment druk bezig in huis
Alle muren worden met sierplijster gedaan dus even alles op de kop staan in huis.
Als het gelukt is hoor je het
Bedankt voor je informatie
eens corsa a altijd corsa a