Dag allemaal,
een paar weekjes geleden heb ik een Corsa C gekocht.
De verzameling is nu A+B+C (foto's volgen nog!).
Nu is de airco stuk. Ben al bij de garage geweest. Geen garantie.
Ze kunnen twee dingen doen:
1) magneetkoppeling vervangen, maar niet zeker dat probleem dan opgelost is. En als het wel werkt, hoe lang het dan goed gaat.
2) aircopomp vervangen
Wat zijn jullie ervaringen?
En wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
airco stuk: magneetkoppeling of aircopomp vervangen??
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30-05-2010 11:24
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Mijn ervaring nu met airco's, als de pomp niet de eerste is van de fabriek (kortom, 15+jaar oud). Alleen de koppeling vervangen.
Als de pomp ouder is dan 10~15 jaar, gewoon meer geld uitgeven en de compressor compleet vernieuwen.
Vullingen R134A zijn schijt duur op dit moment, elke keer dat jij een lek heb (intern in de pomp bijv.) of je systeem voor onderhoud open moet. Moet je weer de boel laten afzuigen + opnieuw vullen.
Heb mijn LPG3 Astra G nu voorzien van een verse airco setup, voor 420 euro. Condensor, pomp, droger, expansieventiel, sensor. En dan nog de vulling van 100~140 euro.
Als de pomp ouder is dan 10~15 jaar, gewoon meer geld uitgeven en de compressor compleet vernieuwen.
Vullingen R134A zijn schijt duur op dit moment, elke keer dat jij een lek heb (intern in de pomp bijv.) of je systeem voor onderhoud open moet. Moet je weer de boel laten afzuigen + opnieuw vullen.
Heb mijn LPG3 Astra G nu voorzien van een verse airco setup, voor 420 euro. Condensor, pomp, droger, expansieventiel, sensor. En dan nog de vulling van 100~140 euro.
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 30-05-2010 11:24
Bedankt voor de info en het meedenken.
Na je reactie en wat nadenken, heb ik uiteindelijk besloten om alleen de koppeling te laten vervangen.
Auto is weliswaar uit september 2002, maar heeft nog net geen 80.000 km gereden.
Airco-pomp zal dus hopelijk nog niet zo heel veel geleden hebben.
Daarbij kwam dat de garage de kosten voor controle, afzuigen en vullen op zich nam.
Maar goed, die hadden we bij een andere garage al betaald :oops:
Wilde daardoor niet gaan pushen om toch de hele pomp te vervangen.
Na je reactie en wat nadenken, heb ik uiteindelijk besloten om alleen de koppeling te laten vervangen.
Auto is weliswaar uit september 2002, maar heeft nog net geen 80.000 km gereden.
Airco-pomp zal dus hopelijk nog niet zo heel veel geleden hebben.
Daarbij kwam dat de garage de kosten voor controle, afzuigen en vullen op zich nam.
Maar goed, die hadden we bij een andere garage al betaald :oops:
Wilde daardoor niet gaan pushen om toch de hele pomp te vervangen.
Aapje schreef:Mijn ervaring nu met airco's, als de pomp niet de eerste is van de fabriek (kortom, 15+jaar oud). Alleen de koppeling vervangen.
Als de pomp ouder is dan 10~15 jaar, gewoon meer geld uitgeven en de compressor compleet vernieuwen.
Vullingen R134A zijn schijt duur op dit moment, elke keer dat jij een lek heb (intern in de pomp bijv.) of je systeem voor onderhoud open moet. Moet je weer de boel laten afzuigen + opnieuw vullen.
Heb mijn LPG3 Astra G nu voorzien van een verse airco setup, voor 420 euro. Condensor, pomp, droger, expansieventiel, sensor. En dan nog de vulling van 100~140 euro.
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Ik haal het gewoon bij winparts weg, airco onderdelen zijn overal duur. Beste is een goed merk zoals Hella/Behr te nemen, dat komt meeste overeen met de OEM onderdelen.Corsa_GSi schreef:Waar heb je die spullen gekocht?
Moet binnenkort ook spul voor mijn Astra F 1997 hebben.
2 jaar geleden gevuld, vorig jaar goed gewerkt en blijft het warm :eek: :eek:
Alleen de O-ringen gebruikt opel rare maten mee, dus daar kan je nog wel even voor langs bij Opel moeten... Of je moet een super uitgebreide kit hebben... (of zoals mij wat o-ringen hergebruiken)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR