Vlammenwerper

tja.. de rest he.
Bericht
Auteur
Junior
Fanatieke Poster
Berichten: 301
Lid geworden op: 28-05-2010 13:03

Vlammenwerper

#1 Bericht door Junior » 07-01-2011 21:39

Heej, moet ff n vlammenwerper bij iemand in zn uitlaat knopen, maar iemand hier n idee hoe ik da t beste kan maken??

Ben al aant denken geweest met sproeier/verstuiver/injector en n bougie of iets maar weet eigelijk nie goed hoe ik t moet maken.

Hoor het wel. Gr's
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning

Wie laag wil zijn moet omrijden

sneeuwwitje
Forum junkie
Berichten: 817
Lid geworden op: 19-06-2009 17:54

#2 Bericht door sneeuwwitje » 08-01-2011 14:34

Witte Corsa 1.3n
dikke wielen
lekker laag ^^

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#3 Bericht door crossagek » 08-01-2011 15:51

ik weet dat een jongen die ik ken dit ook had .

die had een bougie in zijn uitlaat gezet achter de demper en een schakelaar binnen waarmee hij de ontsteking uit kon schakelen .

op het moment dat hij de ontsteking uitschakelde stuurde hij stroom naar de bougie in de uitlaat en zo werd het niet ontbrande mengsel uit de motor na de einddemper alsnog aangestoken en kreeg je een vlam .

Bij hem is hetzelfde gebeurd als in het filmpje , alleen hij had de mazzel dat ik een brandblusser in de auto had :eek:
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

Junior
Fanatieke Poster
Berichten: 301
Lid geworden op: 28-05-2010 13:03

#4 Bericht door Junior » 08-01-2011 16:57

crossagek schreef:ik weet dat een jongen die ik ken dit ook had .

die had een bougie in zijn uitlaat gezet achter de demper en een schakelaar binnen waarmee hij de ontsteking uit kon schakelen .

op het moment dat hij de ontsteking uitschakelde stuurde hij stroom naar de bougie in de uitlaat en zo werd het niet ontbrande mengsel uit de motor na de einddemper alsnog aangestoken en kreeg je een vlam .

Bij hem is hetzelfde gebeurd als in het filmpje , alleen hij had de mazzel dat ik een brandblusser in de auto had :eek:
Ja da weet ik maar da wil ik ZEKER NIET zo maken, das echt super slecht voor je motor en uitlaat, maatje van me heeft da ooit zo gedaan en die kon na n paar maanden zn complete uitlaat weggooien en zn motor reviseren.

Ik wil n compleet systeem maken, dus met n bougie en n losse injector of iets dergelijks. Moet dus echt n vlammenwerper worden en nie zo'n ding da je n beetje vuur vlammetje ziet.

Gr's
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning

Wie laag wil zijn moet omrijden

Steven_stepje
Senior member
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30-08-2008 19:05

#5 Bericht door Steven_stepje » 08-01-2011 17:54

Ik snap het nut er niet van in.

Maar om mijn visie er maar neer te gooien.

Ik zou een externe installatie erbij gooien.
Gas bus achterin de auto, wel MET een vlamdover tussen de aanvoerleiding.
In spuiting in je einddemper of eindstuk en een bougie of iets dergelijks er tussen.

mayhem
Forum junkie
Berichten: 900
Lid geworden op: 30-08-2008 18:26

#6 Bericht door mayhem » 08-01-2011 22:50

Afbeelding

Junior
Fanatieke Poster
Berichten: 301
Lid geworden op: 28-05-2010 13:03

#7 Bericht door Junior » 09-01-2011 00:25

Da filmpje is wel super maar das me toch net iets te :P

Ja da van die gasfles was ik ook aant denken maarja hoe ga ik da maken, automatische afsluiter en heel da geneuzel aansluiten.
Iemand daar n idee over??
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning

Wie laag wil zijn moet omrijden

McKaamos
Fanatieke Poster
Berichten: 265
Lid geworden op: 11-01-2010 08:47

#8 Bericht door McKaamos » 09-01-2011 12:20

Gewoon een fles butaangas (aansteker gas) en die met een hittebestendige leiding naar een koper/messing inlaatnippeltje ergens bij het einde van de uitlaat zetten.
Bougie er achter met een tazer circuit er aan (het moet blijven pulsen ;) )

Gasfles indrukken, tazer inschakelen: WOESH!

Lijkt mij het simpelste om te doen.
Opel Corsa A3 1.4i Sedan C14NZ '91 - Roest in vrede... :'(
Opel Calibra 2.0i 8v Coupé C20NE '94 :D

Junior
Fanatieke Poster
Berichten: 301
Lid geworden op: 28-05-2010 13:03

#9 Bericht door Junior » 09-01-2011 12:54

McKaamos schreef:Gewoon een fles butaangas (aansteker gas) en die met een hittebestendige leiding naar een koper/messing inlaatnippeltje ergens bij het einde van de uitlaat zetten.
Bougie er achter met een tazer circuit er aan (het moet blijven pulsen ;) )

Gasfles indrukken, tazer inschakelen: WOESH!

Lijkt mij het simpelste om te doen.
Kijk das ook wel interresant, heb je toevallig ook n idee hoe ik da tazer circuit kan maken??
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning

Wie laag wil zijn moet omrijden

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#10 Bericht door Gonzo » 10-01-2011 13:42

Dit is volgens mij wel een goeie oplossing, zonder je motor te echt slopen:

Als je een bougie achter in je uitlaat plaatst, en je zorgt er met een schakelaar (terugverende drukknop op je dashboard, zodra je loslaat staat 'ie weer normaal) voor dat de ontsteking van 1 motorbougie overschakelt naar de bougie in de uitlaat, ben je klaar.
1. je hebt onverbrand mengsel van 1 cilinder in de uitlaat
2. je hebt een pulserende vonk in de uitlaat, dus altijd vlam
3. je hebt nog ontsteking op 3 cilinders, dus minder schade mits je die knop niet al te lang inhoudt natuurlijk...
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overige”