Vlammenwerper
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 28-05-2010 13:03
Vlammenwerper
Heej, moet ff n vlammenwerper bij iemand in zn uitlaat knopen, maar iemand hier n idee hoe ik da t beste kan maken??
Ben al aant denken geweest met sproeier/verstuiver/injector en n bougie of iets maar weet eigelijk nie goed hoe ik t moet maken.
Hoor het wel. Gr's
Ben al aant denken geweest met sproeier/verstuiver/injector en n bougie of iets maar weet eigelijk nie goed hoe ik t moet maken.
Hoor het wel. Gr's
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
-
- Forum junkie
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 19-06-2009 17:54
-
- Moderator
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 31-08-2008 07:18
ik weet dat een jongen die ik ken dit ook had .
die had een bougie in zijn uitlaat gezet achter de demper en een schakelaar binnen waarmee hij de ontsteking uit kon schakelen .
op het moment dat hij de ontsteking uitschakelde stuurde hij stroom naar de bougie in de uitlaat en zo werd het niet ontbrande mengsel uit de motor na de einddemper alsnog aangestoken en kreeg je een vlam .
Bij hem is hetzelfde gebeurd als in het filmpje , alleen hij had de mazzel dat ik een brandblusser in de auto had
die had een bougie in zijn uitlaat gezet achter de demper en een schakelaar binnen waarmee hij de ontsteking uit kon schakelen .
op het moment dat hij de ontsteking uitschakelde stuurde hij stroom naar de bougie in de uitlaat en zo werd het niet ontbrande mengsel uit de motor na de einddemper alsnog aangestoken en kreeg je een vlam .
Bij hem is hetzelfde gebeurd als in het filmpje , alleen hij had de mazzel dat ik een brandblusser in de auto had
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 28-05-2010 13:03
Ja da weet ik maar da wil ik ZEKER NIET zo maken, das echt super slecht voor je motor en uitlaat, maatje van me heeft da ooit zo gedaan en die kon na n paar maanden zn complete uitlaat weggooien en zn motor reviseren.crossagek schreef:ik weet dat een jongen die ik ken dit ook had .
die had een bougie in zijn uitlaat gezet achter de demper en een schakelaar binnen waarmee hij de ontsteking uit kon schakelen .
op het moment dat hij de ontsteking uitschakelde stuurde hij stroom naar de bougie in de uitlaat en zo werd het niet ontbrande mengsel uit de motor na de einddemper alsnog aangestoken en kreeg je een vlam .
Bij hem is hetzelfde gebeurd als in het filmpje , alleen hij had de mazzel dat ik een brandblusser in de auto had :eek:
Ik wil n compleet systeem maken, dus met n bougie en n losse injector of iets dergelijks. Moet dus echt n vlammenwerper worden en nie zo'n ding da je n beetje vuur vlammetje ziet.
Gr's
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
-
- Forum junkie
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 30-08-2008 18:26
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 28-05-2010 13:03
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11-01-2010 08:47
Gewoon een fles butaangas (aansteker gas) en die met een hittebestendige leiding naar een koper/messing inlaatnippeltje ergens bij het einde van de uitlaat zetten.
Bougie er achter met een tazer circuit er aan (het moet blijven pulsen )
Gasfles indrukken, tazer inschakelen: WOESH!
Lijkt mij het simpelste om te doen.
Bougie er achter met een tazer circuit er aan (het moet blijven pulsen )
Gasfles indrukken, tazer inschakelen: WOESH!
Lijkt mij het simpelste om te doen.
Opel Corsa A3 1.4i Sedan C14NZ '91 - Roest in vrede... :'(
Opel Calibra 2.0i 8v Coupé C20NE '94
Opel Calibra 2.0i 8v Coupé C20NE '94
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 28-05-2010 13:03
Kijk das ook wel interresant, heb je toevallig ook n idee hoe ik da tazer circuit kan maken??McKaamos schreef:Gewoon een fles butaangas (aansteker gas) en die met een hittebestendige leiding naar een koper/messing inlaatnippeltje ergens bij het einde van de uitlaat zetten.
Bougie er achter met een tazer circuit er aan (het moet blijven pulsen ;) )
Gasfles indrukken, tazer inschakelen: WOESH!
Lijkt mij het simpelste om te doen.
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
-
- Senior member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 09-04-2010 08:30
Dit is volgens mij wel een goeie oplossing, zonder je motor te echt slopen:
Als je een bougie achter in je uitlaat plaatst, en je zorgt er met een schakelaar (terugverende drukknop op je dashboard, zodra je loslaat staat 'ie weer normaal) voor dat de ontsteking van 1 motorbougie overschakelt naar de bougie in de uitlaat, ben je klaar.
1. je hebt onverbrand mengsel van 1 cilinder in de uitlaat
2. je hebt een pulserende vonk in de uitlaat, dus altijd vlam
3. je hebt nog ontsteking op 3 cilinders, dus minder schade mits je die knop niet al te lang inhoudt natuurlijk...
Als je een bougie achter in je uitlaat plaatst, en je zorgt er met een schakelaar (terugverende drukknop op je dashboard, zodra je loslaat staat 'ie weer normaal) voor dat de ontsteking van 1 motorbougie overschakelt naar de bougie in de uitlaat, ben je klaar.
1. je hebt onverbrand mengsel van 1 cilinder in de uitlaat
2. je hebt een pulserende vonk in de uitlaat, dus altijd vlam
3. je hebt nog ontsteking op 3 cilinders, dus minder schade mits je die knop niet al te lang inhoudt natuurlijk...