probleem benzinetank ontluchting?

tja.. de rest he.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
vluggejaapie
Fanatieke Poster
Berichten: 312
Lid geworden op: 24-09-2010 19:54

probleem benzinetank ontluchting?

#1 Bericht door vluggejaapie » 01-01-2012 13:29

Ik ben met de corsa naar val thorens frankrijk geweest op wintersport vorige week en gisteren teruggekomen.
Nu merkte ik bij het 1e tankstation dat mijn tank nauwelijks meer doorloopt.
Ik vermoed dat de tankontluchting dicht zit, alleen weet ik niet precies hoe dit in elkaar zit allemaal.

origineel was het een c14nz die is omgebouwd naar e16se. Ik heb echter geen idee wat voor tank er onder zit.

Het is een tank met een externe benzinepomp, de pomp hangt onder mn auto aan de achterkant, en er loopt vanaf mn benzinetank een slangetje (denk ontluchting) naar de bovenkant van mn vulhals.

Ik heb op de terugweg uit frankrijk 3x moeten tanken, en dit kostte me 45min per tankbeurt, elke keer een halve liter tanken, dan een minuut wachten, enz. De tank zelf lijkt niet vacuum / hol. Ook rijd hij perfect verders.

Is dit een bekend probleem? kan ik hier iets aan doen? of moet de hele tank er onder vandaan?
opel

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

#2 Bericht door Hakkie » 01-01-2012 22:24

Het is wel een bekent probleem bij de corsa's, ik zou even de ontluchtingsslang nakijken en vervangen. de tank hoeft er niet onder vandaan.

zal even kijken of ik fototje heb...
Afbeelding

vluggejaapie
Fanatieke Poster
Berichten: 312
Lid geworden op: 24-09-2010 19:54

#3 Bericht door vluggejaapie » 02-01-2012 00:49

aha tnx, je hoeft niet speciaal voor mij een foto te maken hoor.
morgen hoef ik maar een uurtje te werken en kan de meriva van mn ouders pakken, dus ik hoef niet met mn plaksnor achter het stuur in een ander merk auto. Ik heb goeie contacten bij een garage in de buurt als ik m daar morgenochtend breng en zeg dat ze ff naar mn ontluchtingsslang moeten kijken / vervangen dan haal ik m aan het eind van de dag weer op en kost het me niets/een slangetje. (misschien even met een compressor erop ofzo. Normaal zou ik m zelf bij een kennis op de brug gooien maar dat kwam niet uit. Dus we doen het even zo. Laat morgen wel even weten wat het was. :)


edit: tankontluchting was dichtgevroren, werkte gewoon weer na een tijdje, als ie weer vastvriest gooi ik er een nieuwe tank onder, mn tankvlotter/meter is toch ook stuk.
opel

Plaats reactie

Terug naar “Overige”