Keuring 2.0 als er 1.6 op papier staat.
-
- Site Admin
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 30-08-2008 08:22
-
- Moderator
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 02-09-2008 19:28
het is inderdaad geen probleem
als de cilinders maar klopen en de brandstof
zat ook tedenken,kan je het klep deksel van de 1.6 niet op de 2.0 zetten.
of heb je er een xe in liggen,als je een 20ne er in heb,kan je volgens mij de klepdeksels over zetten.
dan staat er op je klepdeksel in ieder geval 1.6
als de cilinders maar klopen en de brandstof
zat ook tedenken,kan je het klep deksel van de 1.6 niet op de 2.0 zetten.
of heb je er een xe in liggen,als je een 20ne er in heb,kan je volgens mij de klepdeksels over zetten.
dan staat er op je klepdeksel in ieder geval 1.6
corsa loos
-
- Site Admin
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 30-08-2008 08:22
een kleppen deksel van een xe is toch heel anders dan een ne?arjo schreef:het is inderdaad geen probleem
als de cilinders maar klopen en de brandstof
zat ook tedenken,kan je het klep deksel van de 1.6 niet op de 2.0 zetten.
of heb je er een xe in liggen,als je een 20ne er in heb,kan je volgens mij de klepdeksels over zetten.
dan staat er op je klepdeksel in ieder geval 1.6
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 27-09-2008 23:30
Dat staat ook in Arjo zijn reactie Danny.
Maar volgens mij past ook zo'n 1.6 kleppendeksel niet op een NE. want de 1.6 van de corsa is nog een Small block. en de C20ne is een Big block. en ik dacht dat die bevestiging dan niet helemaal gelijk was..maar daar ben ik niet zeker van..
Misschien kan je van een 1.6 big block dan het deksel gebruiken (van een Vectra of Kadett E o.i.d.)
Maar volgens mij past ook zo'n 1.6 kleppendeksel niet op een NE. want de 1.6 van de corsa is nog een Small block. en de C20ne is een Big block. en ik dacht dat die bevestiging dan niet helemaal gelijk was..maar daar ben ik niet zeker van..
Misschien kan je van een 1.6 big block dan het deksel gebruiken (van een Vectra of Kadett E o.i.d.)
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12-04-2009 00:10
ben in ieder geval naar de voorkeur geweest om even te kijken wat er allemaal aan scheelt.
Waren meerdere punten.
- lek in koelvloeistof leindingen
- bandcontact tegen olieleiding.
- spoorstangen hadden speling.
- lek in schokdempers vooraan
- banden vooraan zogoed als slick
-------------
heb ondertussen mijn voorbanden als vervangen door nieuwe vredestein sportrac 3 195/45 R15.
Het koelvloeistof probleem is ook al opgelost.
Bleek toen in onderweg was naar een cursus dat mijn motor overhitte. rede hiervoor was dat ik geen koelvloestof meer had. hoewel ik de dag daarvoor had bijgevuld. bij een garage geweest onderweg. was een lek in de leiding die naar de kachel ging. stukje eraf gesneden en terug geplaats... zover opgelsot.
spoorstangen zijn ook al vervangen en alles uitgelijnd. auto rijd nu weer mooi recht. was daarvoor een probleem omdat de bouten bij de fusse loskwamen en de spoortsangen speling hadden. nier fijn rijden als je auto zwaar naar rechts trekt bij het optrekken en naar links als je gas lost.
enige dingen die nu overblijven zijn de olie leidingen die worden geraakt door mijn rechter band als ik volledig links draai en de lek in de schokdemper.
Waren meerdere punten.
- lek in koelvloeistof leindingen
- bandcontact tegen olieleiding.
- spoorstangen hadden speling.
- lek in schokdempers vooraan
- banden vooraan zogoed als slick
-------------
heb ondertussen mijn voorbanden als vervangen door nieuwe vredestein sportrac 3 195/45 R15.
Het koelvloeistof probleem is ook al opgelost.
Bleek toen in onderweg was naar een cursus dat mijn motor overhitte. rede hiervoor was dat ik geen koelvloestof meer had. hoewel ik de dag daarvoor had bijgevuld. bij een garage geweest onderweg. was een lek in de leiding die naar de kachel ging. stukje eraf gesneden en terug geplaats... zover opgelsot.
spoorstangen zijn ook al vervangen en alles uitgelijnd. auto rijd nu weer mooi recht. was daarvoor een probleem omdat de bouten bij de fusse loskwamen en de spoortsangen speling hadden. nier fijn rijden als je auto zwaar naar rechts trekt bij het optrekken en naar links als je gas lost.
enige dingen die nu overblijven zijn de olie leidingen die worden geraakt door mijn rechter band als ik volledig links draai en de lek in de schokdemper.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 01-02-2009 15:13
Eej Jim,
Fijn dat de meeste dingen opgelost zijn
Had ook een keer dat de bouten van de fusees losgetrilt waren, maar toen zater er geen borgmoeren op. Toen heb ik er borgmoeren opgedraaid en ik had er daarna geen last meer van..
Olieleidingen omleggen zal niet zoon probleem zijn denk ik..
Jammer van de schokdemper, nieuwe schroefset kan duur zijn..
Succes ermee
Fijn dat de meeste dingen opgelost zijn
Had ook een keer dat de bouten van de fusees losgetrilt waren, maar toen zater er geen borgmoeren op. Toen heb ik er borgmoeren opgedraaid en ik had er daarna geen last meer van..
Olieleidingen omleggen zal niet zoon probleem zijn denk ik..
Jammer van de schokdemper, nieuwe schroefset kan duur zijn..
Succes ermee
84'er A1 C14NZ
84'er Caddy mk1
Ktm 525 EXC
84'er Caddy mk1
Ktm 525 EXC
-
- Starter
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 15-04-2009 11:34