Keuring 2.0 als er 1.6 op papier staat.

tja.. de rest he.
Bericht
Auteur
pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#11 Bericht door pastry » 21-04-2009 16:17

ik heb het gevoel deze smiley wel het gevoel van eracoon visualiseerd :eek:


:D als je normaal rijd zullen ze je niet tegenhouden... ik denk dat niemand hier omgekeurd rijd.
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

eracoon
Fanatieke Poster
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-04-2009 00:10

#12 Bericht door eracoon » 21-04-2009 16:35

dat komt goed uit... want ik rijd niet gek met zo een auto... het is naturlijk wel fijn te weten dat je eenieder dit te traag rijd snel voorbij bent :)

arjo
Moderator
Berichten: 1343
Lid geworden op: 02-09-2008 19:28

#13 Bericht door arjo » 22-04-2009 08:27

het is inderdaad geen probleem
als de cilinders maar klopen en de brandstof

zat ook tedenken,kan je het klep deksel van de 1.6 niet op de 2.0 zetten.

of heb je er een xe in liggen,als je een 20ne er in heb,kan je volgens mij de klepdeksels over zetten.
dan staat er op je klepdeksel in ieder geval 1.6
corsa loos

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#14 Bericht door pastry » 22-04-2009 09:19

arjo schreef:het is inderdaad geen probleem
als de cilinders maar klopen en de brandstof

zat ook tedenken,kan je het klep deksel van de 1.6 niet op de 2.0 zetten.

of heb je er een xe in liggen,als je een 20ne er in heb,kan je volgens mij de klepdeksels over zetten.
dan staat er op je klepdeksel in ieder geval 1.6
een kleppen deksel van een xe is toch heel anders dan een ne?
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

macoe16v
Fanatieke Poster
Berichten: 51
Lid geworden op: 27-09-2008 23:30

#15 Bericht door macoe16v » 22-04-2009 13:32

Dat staat ook in Arjo zijn reactie ;) Danny.

Maar volgens mij past ook zo'n 1.6 kleppendeksel niet op een NE. want de 1.6 van de corsa is nog een Small block. en de C20ne is een Big block. en ik dacht dat die bevestiging dan niet helemaal gelijk was..maar daar ben ik niet zeker van..

Misschien kan je van een 1.6 big block dan het deksel gebruiken (van een Vectra of Kadett E o.i.d.)

eracoon
Fanatieke Poster
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-04-2009 00:10

#16 Bericht door eracoon » 18-06-2009 10:40

ben in ieder geval naar de voorkeur geweest om even te kijken wat er allemaal aan scheelt.

Waren meerdere punten.
- lek in koelvloeistof leindingen
- bandcontact tegen olieleiding.
- spoorstangen hadden speling.
- lek in schokdempers vooraan
- banden vooraan zogoed als slick
-------------
heb ondertussen mijn voorbanden als vervangen door nieuwe vredestein sportrac 3 195/45 R15.

Het koelvloeistof probleem is ook al opgelost.
Bleek toen in onderweg was naar een cursus dat mijn motor overhitte. rede hiervoor was dat ik geen koelvloestof meer had. hoewel ik de dag daarvoor had bijgevuld. bij een garage geweest onderweg. was een lek in de leiding die naar de kachel ging. stukje eraf gesneden en terug geplaats... zover opgelsot.

spoorstangen zijn ook al vervangen en alles uitgelijnd. auto rijd nu weer mooi recht. was daarvoor een probleem omdat de bouten bij de fusse loskwamen en de spoortsangen speling hadden. nier fijn rijden als je auto zwaar naar rechts trekt bij het optrekken en naar links als je gas lost.

enige dingen die nu overblijven zijn de olie leidingen die worden geraakt door mijn rechter band als ik volledig links draai en de lek in de schokdemper.

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#17 Bericht door pastry » 18-06-2009 11:35

hehe nog even wat puntjes maar dan moet het goedkomen :)
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

Bartjuh90
Fanatieke Poster
Berichten: 445
Lid geworden op: 01-02-2009 15:13

#18 Bericht door Bartjuh90 » 18-06-2009 17:29

Eej Jim,

Fijn dat de meeste dingen opgelost zijn :)
Had ook een keer dat de bouten van de fusees losgetrilt waren, maar toen zater er geen borgmoeren op. Toen heb ik er borgmoeren opgedraaid en ik had er daarna geen last meer van..

Olieleidingen omleggen zal niet zoon probleem zijn denk ik..

Jammer van de schokdemper, nieuwe schroefset kan duur zijn..

Succes ermee ;)
84'er A1 C14NZ
84'er Caddy mk1
Ktm 525 EXC

custom
Starter
Berichten: 42
Lid geworden op: 15-04-2009 11:34

#19 Bericht door custom » 19-06-2009 17:33

dat van die olieleidingen heb ik ook gehad, tot dat ze er tegen aanbleven komen en de leiding door was.. gelukkig geen schade toen, ama rheb ze maar verlegd daarna.
BMW E46.. Daily
Super 7 Kitcar.. the project
Looking for a Corsa A.

eracoon
Fanatieke Poster
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-04-2009 00:10

#20 Bericht door eracoon » 19-06-2009 20:18

ik kan ze niet echt verleggen wat het zijn harde buizen
Nu heb ik daar niet zo ervaring mee maar weet iemand waar ik andere flexibele buizen kan kopen?

en zo ja wat voor soort

Plaats reactie

Terug naar “Overige”