ghost in the machine
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12-04-2009 00:10
ghost in the machine
heb net een spannende rit gehad met mijn corsa.
onderweg naar huis kon ik geen gas meer geven. alsof de motor was uitgeslaan hoewel op mijn dashboard alles normaal leek.
beetje onhandig om 2 uur snachts met een vrouw en kind mee in de auto.
ik vermoed de benzine pomp aangezien de auto eerst haperde alvorens hij uitbolde... af en toe kreeg ik weer gas maar het was even snel weer weg.
Heb zowizo een paar rare symptomen de laatste 4 weken ondervonden.
zal het even opsommen.
af en toe voor geen enkele reden zakt mijn bezine meter op het dashboard alsof ik een dikke lek heb in mijn tank. lijkt net of ik mn 40 liter verlies op een kilometer tijd.. daarna slaagt de motor uit en kan ik niet meer starten... tank indicator geeft aan dat ik geen benzine meer heb... hoewel mijn tank meestal wel vol is.
als dat gebeurd werkt mijn linker knipperlicht ook niet meer. en soms alleen mijn rechter.
soms als ik over een kuil rijd gaan mijn lichten en dashboard even uit door de schok.
als ik mijn auto op contact zet hoor ik mijn benzine pomp soms niet aangaan... dan weet ik al dat ik hem niet goed gestart ga krijgen.
na een paar keer proberen als ik de motor aan het draaien krijg draait ie stationair niet echt lekker... en valt hij weer uit.
uiteindelijk als hij een beetje draait en ik geef genoeg gas is er na een paar honderd meter niets aan de hand... maar het kan gebeuren dat ik het zelfde krijg als eerder beschreven dat hij gewoon weer uit valt.
het zou mischien aan de brandstof pomp zelf kunnen liggen maar mischien is het een ander probleem.
Graag vraag ik aan jullie om even mee te brainstormen.
Wat kan ik controleren? heb zelf niet zoveel ervaring met monteren en sleutelen maar wil het wel nakijken.
onderweg naar huis kon ik geen gas meer geven. alsof de motor was uitgeslaan hoewel op mijn dashboard alles normaal leek.
beetje onhandig om 2 uur snachts met een vrouw en kind mee in de auto.
ik vermoed de benzine pomp aangezien de auto eerst haperde alvorens hij uitbolde... af en toe kreeg ik weer gas maar het was even snel weer weg.
Heb zowizo een paar rare symptomen de laatste 4 weken ondervonden.
zal het even opsommen.
af en toe voor geen enkele reden zakt mijn bezine meter op het dashboard alsof ik een dikke lek heb in mijn tank. lijkt net of ik mn 40 liter verlies op een kilometer tijd.. daarna slaagt de motor uit en kan ik niet meer starten... tank indicator geeft aan dat ik geen benzine meer heb... hoewel mijn tank meestal wel vol is.
als dat gebeurd werkt mijn linker knipperlicht ook niet meer. en soms alleen mijn rechter.
soms als ik over een kuil rijd gaan mijn lichten en dashboard even uit door de schok.
als ik mijn auto op contact zet hoor ik mijn benzine pomp soms niet aangaan... dan weet ik al dat ik hem niet goed gestart ga krijgen.
na een paar keer proberen als ik de motor aan het draaien krijg draait ie stationair niet echt lekker... en valt hij weer uit.
uiteindelijk als hij een beetje draait en ik geef genoeg gas is er na een paar honderd meter niets aan de hand... maar het kan gebeuren dat ik het zelfde krijg als eerder beschreven dat hij gewoon weer uit valt.
het zou mischien aan de brandstof pomp zelf kunnen liggen maar mischien is het een ander probleem.
Graag vraag ik aan jullie om even mee te brainstormen.
Wat kan ik controleren? heb zelf niet zoveel ervaring met monteren en sleutelen maar wil het wel nakijken.
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik vermoed dat het een massa storing is.
Als je m'n berichtje beantwoord, dan kan ik wel even voor je kijken als ik bij je langs kom.
Dan neem ik van alles wat reserve spullen mee, dan kunnen we hem gelijk repareren
Als je m'n berichtje beantwoord, dan kan ik wel even voor je kijken als ik bij je langs kom.
Dan neem ik van alles wat reserve spullen mee, dan kunnen we hem gelijk repareren
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12-04-2009 00:10
nou... heb uit voorzorg toch even de bezine pomp verwisseld met die van mijn witte.
Ik weet zeker dat die uit mijn witte in goede staat is.
Nu maar hopen dat het niet meer voorkomt.
Volgende stap is de benzine filter om wisselen daar mijn witte een grote beurt had gehad net voor het ongeluk... dus die filter is zeker nog in goede staat.
Als de auto daarna nog kuren heeft ga ik de bedrading naar de pomp omwisselen... en daarna... tja
we zien het wel
Ik weet zeker dat die uit mijn witte in goede staat is.
Nu maar hopen dat het niet meer voorkomt.
Volgende stap is de benzine filter om wisselen daar mijn witte een grote beurt had gehad net voor het ongeluk... dus die filter is zeker nog in goede staat.
Als de auto daarna nog kuren heeft ga ik de bedrading naar de pomp omwisselen... en daarna... tja
we zien het wel
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 01-02-2009 15:13
Hallo,
Probleem wat jij had heb ik ook eens gehad, ik had toen de brandstofpomp kapot. Wat alleen een probleem is denk ik is dat er aan die bedrading naar de pomp toe geknutseld is. Normaal blijft de pomp bij contact niet constant lopen, maar die wel, die is gewoon rechtstreeks op een contactdraad aangesloten. Normaal is dit met een relaisschakeling meen ik.
Maar wat je nu gedaan hebt kan wel niet.. brandstofpomp van je 1600 erop zetten, die heeft te weinig vermogen..
Probleem van de tankmeter ken ik niet, weet wel dat de meter aan het laatst veel sneller gaat dan in het begin.. Als ik jou was zou ik gewoon een nachtje een karton onder je auto leggen, en als hij lekt zie je het wel.. Meestal ruik je het van tevoren wel al..
Succes ermee, maar als Freek-tech langs komt komt dat wel in orde denk ik
Probleem wat jij had heb ik ook eens gehad, ik had toen de brandstofpomp kapot. Wat alleen een probleem is denk ik is dat er aan die bedrading naar de pomp toe geknutseld is. Normaal blijft de pomp bij contact niet constant lopen, maar die wel, die is gewoon rechtstreeks op een contactdraad aangesloten. Normaal is dit met een relaisschakeling meen ik.
Maar wat je nu gedaan hebt kan wel niet.. brandstofpomp van je 1600 erop zetten, die heeft te weinig vermogen..
Probleem van de tankmeter ken ik niet, weet wel dat de meter aan het laatst veel sneller gaat dan in het begin.. Als ik jou was zou ik gewoon een nachtje een karton onder je auto leggen, en als hij lekt zie je het wel.. Meestal ruik je het van tevoren wel al..
Succes ermee, maar als Freek-tech langs komt komt dat wel in orde denk ik
84'er A1 C14NZ
84'er Caddy mk1
Ktm 525 EXC
84'er Caddy mk1
Ktm 525 EXC
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 12-04-2009 00:10
beetje raar fenomeen vandaag.
Ik start de auto en de tank is leeg volgens mijn dashboard... hoewel de tank helemaal vol is...
tijdens het rijden gaat de benzine meter geleidelijk aan omhoog.
wat zou dit kunnen zijn? de benzine tank vlotter zelf?
zoja... kan ik dat oplossen door de benzine tank van van mijn witte om te zetten van mijn witte in de rode?
Ik start de auto en de tank is leeg volgens mijn dashboard... hoewel de tank helemaal vol is...
tijdens het rijden gaat de benzine meter geleidelijk aan omhoog.
wat zou dit kunnen zijn? de benzine tank vlotter zelf?
zoja... kan ik dat oplossen door de benzine tank van van mijn witte om te zetten van mijn witte in de rode?