Pagina 1 van 1

Tank verschil

Geplaatst: 27-08-2015 12:52
door CustomRick
Zit er verschil in de tank van hatch back en tr ?

want heb nog een tank liggen van 1.4i hatchback
en die van mijn 1.2s tr is slecht ( moet er toch onderuit)

dus zijn ze het zelfde want dan wissel ik ze meteen (ivm met ombouw naar injectie in de toekomst) :D

al vast bedankt

Geplaatst: 27-08-2015 13:17
door Aapje
Voor zover ik weet geen verschil, behalve dat je de TR effe een gat moet geven onder de achterbank zodat je evt. in de toekomst bij je pomp/vlotter kan :)

Geplaatst: 27-08-2015 16:22
door CustomRick
thanks dan kan ik aan de slag :D

Geplaatst: 28-08-2015 00:21
door crossagek
Aapje schreef:Voor zover ik weet geen verschil, behalve dat je de TR effe een gat moet geven onder de achterbank zodat je evt. in de toekomst bij je pomp/vlotter kan :)
TR heeft vlotter in de achterzijde van de tank boven de achteras ;)

Geplaatst: 28-08-2015 00:45
door Aapje
Laten we dan zeggen 't past. Niet of ze identiek zijn, dat weet hij ook wel (mag ik hopen, gezien ie een ombouw wil doen...) ;)

Geplaatst: 28-08-2015 10:50
door max
Een 2 deur en 3 deurs tank zijn qua vorm gelijk.

Een 4 en 5 deurs tank zijn ook gelijk quavorm.

Onderling zijn de 2/3 en 4/5 deurs tanks NIET uitwisselbaar!!!


Echter een injectietank (Mono point = pomp in de tank zelf)) op een carburateur motor funktioneert alleen als je ipv de pomp een buisje plaatst.

Een injectie tank (Monopoint = pomp in de tank, lage druk) is voor een ombouw naar een Multipoint (C20NE, C16SE, C14SE, C20XE) perfect.
Bouw een pomp van een Corsa B GSI in en vervang het zachte stukje slang onder de deksel door normale slang (zachte slang zwelt en scheurt).