1990 Corsa wat opknappen

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
freek corsa
Moderator

#31 Bericht door freek corsa » 10-04-2019 19:23

CorsaBB schreef:Is het dan zo dat er ook de naven van een Vectra zijn afgedraaid om in het wielager van de Corsa te passen denk je? (Ik moet zeggen dat toen ik het wiellager verving de naaf akelig makkelijk in het lager ging.)
Ja.

Als je het zeker wil weten, plaats dan een foto van de binnenkant van de naaf.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20XET project
Corsa B 1996 C20NET 300+ pk
Kadett C coupé 1974 project

CorsaBB
Starter

Re: 1990 Corsa wat opknappen

#32 Bericht door CorsaBB » 25-10-2019 21:27

Hij leeft nog steeds hoor..Even een updatetje..
De naven die eronder zaten waren niet recht afgedraaid. Ze draaiden dus binnen no-time de nieuwe wiellagers weer kapot. Setje Vectra 2.0 naven gekocht en opnieuw laten afdraaien. 4 nieuwe homokineten eronder.. Probleem opgelost.
Ook de ophanging maar compleet vervangen door GSi uitvoering. Veren, schokdempers, toplagers. Allemaal maar vervangen. Achter staat ie nog wat te hoog dus daar moet nog wat aan gedaan worden.
Ook het M-tech schakelstangmechnisme gemonteerd en de plastic kogelgewrichten vervangen door metalen. Bedankt voor de tip! Nu wil ie eindelijk spelingsvrij schakelen en fatsoenlijk in z'n 1.

Next is wat olielekkage en wat andere dingetjes. Foto's volgen.

kootje
Fanatieke Poster

#33 Bericht door kootje » 29-10-2019 17:56

Schakelmechaniek vervangen? Heb je ook het kunststofdeel vervangen wat onder aan de pook zit, onder de hoes dus?
Bij mijn Corsa schakelt de bak prima, maar wanneer die goed warm is voelt het schakelen alsof het wat plakt.
Corsa A1 1986 1.0 LS mexicorood

CorsaBB
Starter

#34 Bericht door CorsaBB » 03-11-2019 17:12

Nee dat heb ik nog niet vervangen. Ik wilde eerst kijken hoe dit uitpakte en ik ben er nu heel tevreden mee. Ik heb dus de metalen kogelkoppen op het schakelmechaniek gelast en heb zo'n kort metalen stangmechanisme gemonteerd. Echt een wereld van verschil.

Nu gaan we de olielekkages aanpakken en wat ander onderhoud. Links en rechts zijn er wat keeeringen lek en wat pakkingen dichten niet meer goed af. Zo ook bij de olieniveau-sensor. In ieder geval die sensoraansluiting waar ie in een vierkant stuk zit gemonteerd voor op het carter.

Ook zit er een slinger in de poelie op de krukas. Dus zeg maar de poelie van de dynamo-vsnaar. Heel vreemd. Als ik zo wat op internet kijk is het een soort tandwiel waar die poelie met wat inbussen op zit en dat tandwiel zit met een joekel van een bout vast op het onderste distributietandwiel. Zou je zoiets scheef kúnnen monteren? Of zou de poelie gewoon krom zijn?

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”