1990 Corsa wat opknappen

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

Re: 1990 Corsa wat opknappen

#41 Bericht door Hakkie » 30-05-2021 11:58

ItsShowTimeZ schreef:
19-05-2021 13:06
Leuk om dit terug te lezen! Ik ben de nieuwe eigenaar sinds vorig jaar van de Corsa. Afgelopen maanden al het e.e.a. aan gedaan aan reparaties. Toen ik de Corsa overnam, liep hij niet helemaal lekker (Nog steeds niet 100%). Na een grote beurt en vervanging van de distributie, bleek dat de distributie niet goed op tijd stond ( stond 2-3 tanden verkeerd aan de uitlaat kant). Na een aantal olie flushes, vervangen van de remmen/vloeistof, koelvloeistof en bakolie, loopt de Corsa al een stuk beter. Inmiddels is er ook een AP Schroefset onder gekomen om het gewicht van het motorblok beter op te vangen, zijn de ashoezen vervangen en is de uitlaat aangepast/gasdicht gemaakt.
Voor een beetje entertainment heb ik er ook een Radio en Speaker voor en achter ingebouwd op de originele plekken, die zaten er helaas niet (meer) in.

Op het moment van schrijven staat de Corsa bij schade herstel om alle (lees meeste) roestplekken van de carroserie te herstellen en de corsa compleet over te spuiten in de kleur ''Grasshopper Green'' (Originele Opel kleur op de Corsa D OPC Nurburgring Edition).

In eerste instantie was dit nog niet de bedoeling, maar de Corsa is zo goed bevallen dat het gewoon moest gebeuren.
Goed om te horen!, je bent altijd wekom om wat foto's te plaatsen. :D 8-)
Afbeelding

ItsShowTimeZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-12-2020 15:33

Re: 1990 Corsa wat opknappen

#42 Bericht door ItsShowTimeZ » 01-06-2021 23:29

Hakkie schreef:
30-05-2021 11:58
Goed om te horen!, je bent altijd wekom om wat foto's te plaatsen. :D 8-)
Bij deze;) Heb teveel foto's om hier allemaal te plaatsen, dus een kleine sneak peak in de collectie van het ''project'' wat in eerste instantie als Daily Driver bedoelt was.

Achteraf was de Corsa wel wat rotter dan verwacht. Maar wat kun je verwachten met een Opel van 30 jaar oud.

Afbeelding
Het Gloednieuwe AP Schroefset wat eronder is gekomen. Achteraf bleek deze de originele Ashoezen in te snijden waardoor er vet op de remmen is gekomen. Hierna een gloednieuwe set originele Vectra Remblokken en Corsa C 256mm Remschijven gemonteerd, die al jaren op zolder lagen. En uiteraard een nieuwe set ashoezen, aftermarket, die waren wat lager en voorkomen dit probleem.

Afbeelding
De Corsa zoals hij er op het laatst uit zag voordat hij uit elkaar ging.


Afbeelding
De Corsa bijna helemaal uit elkaar. Zoals te zien was het front aardig verrot, waar ik niet op gerekend had. gelukkig waren compleet nieuwe front's nog makkelijk te krijgen.


Afbeelding

Afbeelding
De inmiddels geboekte progressie met de Corsa. Deze week zal deze hopelijk voorbewerkt en gespoten worden, waarna ik hem komend weekend weer kan opbouwen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De velgen intussen helemaal kaal geschuurd, geprimerd en gespoten, klaar om te shinen onder de Corsa als hij terug is.


Afbeelding

Afbeelding
Voor en achter bumper ook weer netjes gemaakt, zaten erg veel lichte beschadigingen in het kunstof. Mooier dan origineel zo vind ik persoonlijk. Mogelijk dat ik er later nog Witte Pinstripes op aanbreng.


Afbeelding

Afbeelding
Hetzelfde geld voor de hemel, deze had ook wat vieze plekken erin. Persoonlijk vind ik Zwarte hemels ook mooier.


Afbeelding

Afbeelding
En de rest van de stijl cover en hemel-accessoires to go with it.


Verder is het nu een kwestie van wachten tot de corsa terug is, om deze weer te kunnen opbouwen. Ook heb ik al een nieuwe radiateur en nieuwe voorruit klaar liggen. De radiateur zag er al wat oud en beschadigd/verroest uit, dus deze uit voorzorg maar even vervangen. De voorruit had veel steenslag en een klein sterretje in het zicht zitten, dus daar ook gelijk maar een nieuwe in.
Verder zal er in de toekomst waarschijnlijk nog wel het e.e.a. veranderen mezelf kennende, maar voor nu ga ik het hier even bij laten.

Gr. Michel

Roderick
Forum junkie
Berichten: 515
Lid geworden op: 03-05-2017 17:07

Re: 1990 Corsa wat opknappen

#43 Bericht door Roderick » 11-07-2021 11:00

Goed bezig! De hemel enz dus “gewoon” gespoten? Nog een bepaalde verf gebruikt? Ivm rekbaarheid?
Corsa A3 1991 2.0 16v nova schwarz
Meriva A 2006 1.6 16v Turbo OPC ardenblau
MG F (RD)1996 1.8 16v amaranth

ItsShowTimeZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-12-2020 15:33

Re: 1990 Corsa wat opknappen

#44 Bericht door ItsShowTimeZ » 17-07-2021 00:27

Roderick schreef:
11-07-2021 11:00
Goed bezig! De hemel enz dus “gewoon” gespoten? Nog een bepaalde verf gebruikt? Ivm rekbaarheid?
Nee! Gewoon Motip Matzwart, werkt perfect. Wel gevoelig voor beschagingen, dus een hoop laagjes spuiten is wel aan te raden

ItsShowTimeZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-12-2020 15:33

Re: 1990 Corsa wat opknappen

#45 Bericht door ItsShowTimeZ » 23-03-2022 22:10

Inmiddels alweer bij 1,5 Jaar in het bezit van deze Corsa en gebruikt als Daily driver. Inmiddels staat hij er bij zoals hieronder op de foto's. Binnenkort is mijn nieuwe daily klaar en dan kan de A droog binnen staan en kan ik aan het opknappen van de motorruimte en bijwerken van de onderkant gaan beginnen. Rijd nog altijd prima zonder issues, tot nu toe alleen een defecte oliedruksensor gehad, gelukkig had ik hier nog een goede gebruikte van liggen en was het snel gefixed. Ook wat kleine dingen opgelost zoals een lekkende benzine slang.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hakkie
Site Admin
Berichten: 2187
Lid geworden op: 30-08-2008 14:03

Re: 1990 Corsa wat opknappen

#46 Bericht door Hakkie » 25-04-2022 00:20

Erg mooi kleurtje!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”