Rood/wit/zwarte A1 C20NE

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
Steven_stepje
Senior member
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30-08-2008 19:05

#21 Bericht door Steven_stepje » 14-06-2013 08:19

Strijkkit van 3m.
Verkopen ze bij alle automaterialen zaken hoor.

Werkt super en mooi af te werken.

frisomaas
Moderator
Berichten: 2341
Lid geworden op: 30-03-2009 19:18

#22 Bericht door frisomaas » 14-06-2013 20:56

Ik heb er blanke ml op gedaan aan beide kanten met de kwast en toen in elkaar gezet.

Ik heb er toen ook naar gezocht maar toen vertelde een auto spuiter dat dit ook word gedaan. ;)
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.

bommetje
Winnaar Corsa kennis quizz 2013
Berichten: 150
Lid geworden op: 15-06-2012 23:44

#23 Bericht door bommetje » 14-06-2013 21:56

Okee bedankt dus als ik het goed begrijp gaan de wielschermen minder vast zitten met strijkkit/ strijkml dan met nadenkit? Goed om te weten 8)

Die strijkkit is vast ook perfect te gebruiken voor de binnenkant van wielkasten of niet? Bij mij waren de achterste wielkasten voorzien van een laagje rubberachtige kit maar dat is los gaan zitten, ik heb zo het vermoeden dat daar die strijkkit voor gebruikt had moeten worden.

Als ik het klaar heb laat ik het resultaat wel weer zien :)

bommetje
Winnaar Corsa kennis quizz 2013
Berichten: 150
Lid geworden op: 15-06-2012 23:44

#24 Bericht door bommetje » 21-07-2013 22:49

De afgelopen weken heb ik helaas weinig tijd gehad voor de corsa maar dat gaat nu weer veranderen :D Nu moet ik toch wel een beetje opschieten want half augustus moet ie APK gekeurd zijn :eek:

De wielkasten voor zijn klaar voor de nieuwe A1 wielschermen maar er liep wat oppervlakkige roest door onder langs de dorpel dus dat heb ik ook meteen meegenomen en vervolgens kwam ik nog een paar gaten tegen in de achterste wielkast.... dus dat moet ook nog.

Afbeelding

Afbeelding


Ondertussen had ik al nieuwe schijven en klauwen gemonteerd maar
daarbij draaide ik de draad in de fusee kapot... gelukkig had ik nog andere fuseestukken liggen en ook 2L naven en aandrijfassen :D
Alleen die naven moesten nog wel even op maat gedraaid worden..

Even een tool gemaakt om de naven netjes in te kunnen spannen:
Afbeelding

En voila op 0.06mm nauwkeurig in de draaibank :lol:
Afbeelding

Nu kon ik mooi de voorkant ook vlak maken :)
Afbeelding

Het eindresultaat, dat was ff snel verdiend 8)
Afbeelding

Dat was 'm weer, hopelijk staat ie binnenkort weer op zijn wieltjes en kan ie naar de apk :)

:?: Nu krijg ik alleen de oude aandrijfas niet uit de versnellingsbak, iemand nog tips? Ik ben gewend dat met een paar sjorren de aandrijfassen wel loskomen maar dat is nu dus niet voldoende.

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#25 Bericht door max » 22-07-2013 10:59

Heb je er wel op gelet dat de 2L naaf 3mm langer is dan een corsa naaf? Niet dat je straks het probleem hebt met je remklauwen?

Die gaten zijn standaard bij een A3. je hebt daar 3 stukken plaat op elkaar en daarachter is niet veel tot geen tectyl.
Kijk je balk boven je veerschotels achter ook maar na. Precies in het centreergat van je veer roesten ze weg. Schotels krijg je los voor een paar euro, zijn dezelfde als die van een B of een astra.

Voor de as uit je bak heeft opel een speciaal gereedschap. is een dubbele wig die je tussen je bak en je as slaat, daardoor springt die er dan uit.

2 vlakke schroevendraaiers gelijkmatig ertussen slaan werkt ook.

bommetje
Winnaar Corsa kennis quizz 2013
Berichten: 150
Lid geworden op: 15-06-2012 23:44

#26 Bericht door bommetje » 22-07-2013 15:13

Bedankt voor de tips max!

De naaf heb ik inderdaad 3mm ingekort.

Ik zal de balk rond de veerschotels ook ff nakijken :)

bommetje
Winnaar Corsa kennis quizz 2013
Berichten: 150
Lid geworden op: 15-06-2012 23:44

#27 Bericht door bommetje » 24-08-2013 23:01

Ik was een beetje lui met updaten maar er is in de tussentijd wel veel gebeurd. (vind ik) :eek:

Onder andere zijn de remmen af, de wielkasten het A2 frontje.

Eerst heb ik de wielkast achter gedaan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier kwam nog een tweede plaat overheen alleen daar heb ik helaas geen foto van :oops:
Afbeelding

De voorste wielkasten heb ik uitgerold met de roller van Jambon. yes
Dat is erg dik geworden vind ik zelf, ook omdat de wieltjes nog een lekker stukje uitsteken :-D

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog wat plaatjes van hoe hij nu is. Hij is nog niet af natuurlijk, met name de kleuren daar klopt weinig meer van. Daar dus even niet op letten :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dat was 'm weer. Gelukkig uiteindelijk ook op tijd klaar voor de corsameeting, ik heb er zin in! (o) 8) yes

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#28 Bericht door CORSA2L16VALVE » 25-08-2013 11:38

mooie update man

bommetje
Winnaar Corsa kennis quizz 2013
Berichten: 150
Lid geworden op: 15-06-2012 23:44

#29 Bericht door bommetje » 25-08-2013 12:17

thanks bro

Robb
Senior member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 30-12-2010 17:58

#30 Bericht door Robb » 25-08-2013 12:41

ik vind die uitgerolde wielranden wel erg vet :D
Home made:
'92 Corsa GSI C16SEI

Daily:
'06 BMW 330i E90

Sold:
'88 Corsa GSI E16SE
'92 Corsa GSI C16SE
'92 Corsa GSI C16SEI (Origineel!)
'06 BMW 318 E90

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”