Rood/wit/zwarte A1 C20NE
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Ik heb er blanke ml op gedaan aan beide kanten met de kwast en toen in elkaar gezet.
Ik heb er toen ook naar gezocht maar toen vertelde een auto spuiter dat dit ook word gedaan.
Ik heb er toen ook naar gezocht maar toen vertelde een auto spuiter dat dit ook word gedaan.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
-
- Winnaar Corsa kennis quizz 2013
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 15-06-2012 23:44
Okee bedankt dus als ik het goed begrijp gaan de wielschermen minder vast zitten met strijkkit/ strijkml dan met nadenkit? Goed om te weten 8)
Die strijkkit is vast ook perfect te gebruiken voor de binnenkant van wielkasten of niet? Bij mij waren de achterste wielkasten voorzien van een laagje rubberachtige kit maar dat is los gaan zitten, ik heb zo het vermoeden dat daar die strijkkit voor gebruikt had moeten worden.
Als ik het klaar heb laat ik het resultaat wel weer zien
Die strijkkit is vast ook perfect te gebruiken voor de binnenkant van wielkasten of niet? Bij mij waren de achterste wielkasten voorzien van een laagje rubberachtige kit maar dat is los gaan zitten, ik heb zo het vermoeden dat daar die strijkkit voor gebruikt had moeten worden.
Als ik het klaar heb laat ik het resultaat wel weer zien
-
- Winnaar Corsa kennis quizz 2013
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 15-06-2012 23:44
De afgelopen weken heb ik helaas weinig tijd gehad voor de corsa maar dat gaat nu weer veranderen :D Nu moet ik toch wel een beetje opschieten want half augustus moet ie APK gekeurd zijn :eek:
De wielkasten voor zijn klaar voor de nieuwe A1 wielschermen maar er liep wat oppervlakkige roest door onder langs de dorpel dus dat heb ik ook meteen meegenomen en vervolgens kwam ik nog een paar gaten tegen in de achterste wielkast.... dus dat moet ook nog.
Ondertussen had ik al nieuwe schijven en klauwen gemonteerd maar
daarbij draaide ik de draad in de fusee kapot... gelukkig had ik nog andere fuseestukken liggen en ook 2L naven en aandrijfassen :D
Alleen die naven moesten nog wel even op maat gedraaid worden..
Even een tool gemaakt om de naven netjes in te kunnen spannen:
En voila op 0.06mm nauwkeurig in de draaibank :lol:
Nu kon ik mooi de voorkant ook vlak maken :)
Het eindresultaat, dat was ff snel verdiend 8)
Dat was 'm weer, hopelijk staat ie binnenkort weer op zijn wieltjes en kan ie naar de apk :)
:?: Nu krijg ik alleen de oude aandrijfas niet uit de versnellingsbak, iemand nog tips? Ik ben gewend dat met een paar sjorren de aandrijfassen wel loskomen maar dat is nu dus niet voldoende.
De wielkasten voor zijn klaar voor de nieuwe A1 wielschermen maar er liep wat oppervlakkige roest door onder langs de dorpel dus dat heb ik ook meteen meegenomen en vervolgens kwam ik nog een paar gaten tegen in de achterste wielkast.... dus dat moet ook nog.
Ondertussen had ik al nieuwe schijven en klauwen gemonteerd maar
daarbij draaide ik de draad in de fusee kapot... gelukkig had ik nog andere fuseestukken liggen en ook 2L naven en aandrijfassen :D
Alleen die naven moesten nog wel even op maat gedraaid worden..
Even een tool gemaakt om de naven netjes in te kunnen spannen:
En voila op 0.06mm nauwkeurig in de draaibank :lol:
Nu kon ik mooi de voorkant ook vlak maken :)
Het eindresultaat, dat was ff snel verdiend 8)
Dat was 'm weer, hopelijk staat ie binnenkort weer op zijn wieltjes en kan ie naar de apk :)
:?: Nu krijg ik alleen de oude aandrijfas niet uit de versnellingsbak, iemand nog tips? Ik ben gewend dat met een paar sjorren de aandrijfassen wel loskomen maar dat is nu dus niet voldoende.
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Heb je er wel op gelet dat de 2L naaf 3mm langer is dan een corsa naaf? Niet dat je straks het probleem hebt met je remklauwen?
Die gaten zijn standaard bij een A3. je hebt daar 3 stukken plaat op elkaar en daarachter is niet veel tot geen tectyl.
Kijk je balk boven je veerschotels achter ook maar na. Precies in het centreergat van je veer roesten ze weg. Schotels krijg je los voor een paar euro, zijn dezelfde als die van een B of een astra.
Voor de as uit je bak heeft opel een speciaal gereedschap. is een dubbele wig die je tussen je bak en je as slaat, daardoor springt die er dan uit.
2 vlakke schroevendraaiers gelijkmatig ertussen slaan werkt ook.
Die gaten zijn standaard bij een A3. je hebt daar 3 stukken plaat op elkaar en daarachter is niet veel tot geen tectyl.
Kijk je balk boven je veerschotels achter ook maar na. Precies in het centreergat van je veer roesten ze weg. Schotels krijg je los voor een paar euro, zijn dezelfde als die van een B of een astra.
Voor de as uit je bak heeft opel een speciaal gereedschap. is een dubbele wig die je tussen je bak en je as slaat, daardoor springt die er dan uit.
2 vlakke schroevendraaiers gelijkmatig ertussen slaan werkt ook.
-
- Winnaar Corsa kennis quizz 2013
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 15-06-2012 23:44
Ik was een beetje lui met updaten maar er is in de tussentijd wel veel gebeurd. (vind ik) :eek:
Onder andere zijn de remmen af, de wielkasten het A2 frontje.
Eerst heb ik de wielkast achter gedaan:
Hier kwam nog een tweede plaat overheen alleen daar heb ik helaas geen foto van :oops:
De voorste wielkasten heb ik uitgerold met de roller van Jambon. yes
Dat is erg dik geworden vind ik zelf, ook omdat de wieltjes nog een lekker stukje uitsteken :-D
Hier nog wat plaatjes van hoe hij nu is. Hij is nog niet af natuurlijk, met name de kleuren daar klopt weinig meer van. Daar dus even niet op letten :P
Dat was 'm weer. Gelukkig uiteindelijk ook op tijd klaar voor de corsameeting, ik heb er zin in! (o) 8) yes
Onder andere zijn de remmen af, de wielkasten het A2 frontje.
Eerst heb ik de wielkast achter gedaan:
Hier kwam nog een tweede plaat overheen alleen daar heb ik helaas geen foto van :oops:
De voorste wielkasten heb ik uitgerold met de roller van Jambon. yes
Dat is erg dik geworden vind ik zelf, ook omdat de wieltjes nog een lekker stukje uitsteken :-D
Hier nog wat plaatjes van hoe hij nu is. Hij is nog niet af natuurlijk, met name de kleuren daar klopt weinig meer van. Daar dus even niet op letten :P
Dat was 'm weer. Gelukkig uiteindelijk ook op tijd klaar voor de corsameeting, ik heb er zin in! (o) 8) yes
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59