Pagina 59 van 63

Geplaatst: 22-09-2013 15:56
door LeonStr
nice! Nog gewonnen?

Ik was 2 van de 3 races 1ste geworden :D

Geplaatst: 22-09-2013 16:14
door Jurgen
Direct de 1e gewonnen, de volgende 3 races eruit gebeukt omdat de corsa te snel ging denk ik ;)

Geplaatst: 15-10-2013 09:00
door Jurgen
Afgelopen zondag de auto weer even op de brug gehad en het probleem met het schakelen gevonden. De achterste baksteun die met 2 bouten in de carrosserie geschroefd zit, hing nog maar aan 1 bout vast. De voorste was denk ik los gelopen en had een stukje draad kapot getrokken. Gelukkig zat er nog iets draad in, dus hebben we de steun er weer bij gekregen en nog vast gezet. Voor de zekerheid toch de steun nog aan de carrosserie gelast.

Doordat de steun losgekomen was, lag het schakelmechanisme dus tegen het stuurhuis aan, vandaar dat hij steeds uit de versnelling schoot. Het mechanisme ga ik nog aanpassen met uniballs ipv de stalen kopjes die ik er nu op heb. Ook de uitlaat was afgescheurd, deze zit ook weer vast.

Aangezien het komende crossterrein, óf een grote zandbak, óf een grote blubberbak wordt, heb ik een CO2 sperretje gemaakt. Hierdoor hoop ik een boel meer tractie te krijgen. Het bochtenwerk zal wel zwaar worden maar er zitten niet echt scherpe bochten in. Ik hoop dat m’n homokineten het vol gaan houden :-D Tijdens een proefstart op de straat met standaard corsa wieltjes gilde beide wielen het in ieder geval flink uit in de 1e 2e en 3e versnelling :-D

Volgende week zondag gaat het dus weer gebeuren, de 2e cross van de Corsa 8)

Geplaatst: 15-10-2013 09:39
door freek corsa
Je kunt de achterste versnellingsbaksteun ook met 3 bouten aan de bak vast zetten, dan is het een stuk sterker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 15-10-2013 09:51
door Jurgen
Het ging om de rubber steun, 1 van die 2 bouten die in de carrosserie schroeft was eruit. Op zich heeft dat niet zoveel van doen toch met de steun aan de bak? Hoewel het nooit verkeerd is natuurlijk om er 3 te gebruiken ipv 2.

Geplaatst: 23-10-2013 12:29
door Jurgen
Iemand al wel eens aandrijfassen zelf gelast? Ik ga zondag crossen met m'n CO2 sper, er is een kans dat er een aandrijfas knapt. Ik wil dan toch wel graag verder rijden dus assen op reserve bij me hebben. Nu heb ik nog wel Corsa b GSI assen, deze zijn iets langer. Als ik deze inkort en een bus draai welke ik er weer overheen las, moet dat goed komen lijkt mij? Even met de brander voorverwarmen en naverwarmen.

Dus wie heeft er ervaring mee?

Geplaatst: 23-10-2013 12:40
door freek corsa
Ja ik heb er ervaring mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 23-10-2013 12:53
door Jurgen
Ook B gsi assen gebruikt? En jij hebt je assen zelf niet aan elkaar gelast zo te zien? Hoelang heeft t geduurd voor ie kapot ging?

Geplaatst: 23-10-2013 13:06
door CORSA2L16VALVE
volgens mij 2,3 seconde.... :-D

Geplaatst: 23-10-2013 14:08
door freek corsa
Ik heb een corsa A wielzeide deel van de as gebruikt.
En een Astra of Kadett of Calibra versnellingsbakzeide deel van de as gebruikt.

Die heb ik met een buis eromheen op dezelfde diameter gemaakt, daaromheen heb ik een buis gelast.

Dit heeft een week gehouden en was een probeersel.
Na een zaterdagavond burnen en bijna weer onderweg naar huis, knapte de buis om de as kapot.
Best wel logisch, want ik had dunwandig RVS gebruikt, dat is niet taai.