Motorswap Corsa A (2.0 16v)
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15-05-2012 15:07
Lijkt me dat de injectoren goed zijn want hij heeft er goed op gelopen.
Brandstofdrukregelaar is ook goed heb ik met de compressor getest, gaat open bij genoeg druk.
Het probleem lijkt me een sensor waardoor de computer verkeerde waardes binnenkrijgt en de motor niet goed aanstuurt. Morgen komt de temp. sensor waarschijnlijk binnen.
Brandstofdrukregelaar is ook goed heb ik met de compressor getest, gaat open bij genoeg druk.
Het probleem lijkt me een sensor waardoor de computer verkeerde waardes binnenkrijgt en de motor niet goed aanstuurt. Morgen komt de temp. sensor waarschijnlijk binnen.
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
Ik weet niet of je weerstanden in de buurt hebt liggen?
Zo ja, prik op de contacten van de temperatuursensor eens een weerstand van 270 tot 330 ohm. De computer denkt dan dat het blok zo'n 80 graden is. Kijk eens of hij dan wel loopt?
Wil je een lage temperatuur checken, neem dan een weerstand van 5k6.
Groeten,
Mischa
Zo ja, prik op de contacten van de temperatuursensor eens een weerstand van 270 tot 330 ohm. De computer denkt dan dat het blok zo'n 80 graden is. Kijk eens of hij dan wel loopt?
Wil je een lage temperatuur checken, neem dan een weerstand van 5k6.
Groeten,
Mischa
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Ik heb het verhaal net even snel gelezen maar de temp sensor of stekker of de draden er naar toe zijn heel vaak het probleem.
Succes.
Succes.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15-05-2012 15:07
Vandaag de temp. sensor vervangen. Helaas zonder resultaat.
Daarom bij deze een filmpje om het probleem wat duidelijker te maken.
- Hij start dus niet met benzinepomp aangekoppeld. Als ik hem losmaak start hij wel. Daarna kan ik de pomp er weer aan hangen.
Als de pomp eraan hangt loopt ie te rijk en verzuipt als ik gas geef.
- Stappenmotor zuigt erg veel lucht aan
- Motor reageert niet op lostrekken temp. sensor of nokkenassensor.
http://www.youtube.com/watch?v=LhKsVR3vHkw
Daarom bij deze een filmpje om het probleem wat duidelijker te maken.
- Hij start dus niet met benzinepomp aangekoppeld. Als ik hem losmaak start hij wel. Daarna kan ik de pomp er weer aan hangen.
Als de pomp eraan hangt loopt ie te rijk en verzuipt als ik gas geef.
- Stappenmotor zuigt erg veel lucht aan
- Motor reageert niet op lostrekken temp. sensor of nokkenassensor.
http://www.youtube.com/watch?v=LhKsVR3vHkw
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15-05-2012 15:07
-
- Forum junkie
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 10-12-2010 20:58
Je vacum zit niet aangesloten, kijk eens even of je brandstof relai goed hangt.*Jeroen* schreef:Vandaag de temp. sensor vervangen. Helaas zonder resultaat.
Daarom bij deze een filmpje om het probleem wat duidelijker te maken.
- Hij start dus niet met benzinepomp aangekoppeld. Als ik hem losmaak start hij wel. Daarna kan ik de pomp er weer aan hangen.
Als de pomp eraan hangt loopt ie te rijk en verzuipt als ik gas geef.
- Stappenmotor zuigt erg veel lucht aan
- Motor reageert niet op lostrekken temp. sensor of nokkenassensor.
http://www.youtube.com/watch?v=LhKsVR3vHkw
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR
-
- Forum junkie
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 23-03-2012 22:14
Damn, wat een geluid. En wat een beeld !!!! Met welke camera is dit in godsnaam gefilmd ???
Wat mij zo opvalt:
- reeds gezegd, maar het vacuum van je brandstofdrukregelaar hangt los. Kijk eens of je ergens op je gasklephuis een vrije aansluiting hebt.
- Doe eens een kort stukje slang op de carterontluchting (of is dat de stationairregelaar?) en dop deze af. Normaal gesproken gaat daat (als het de carterontluchting is) niet zoveel lucht doorheen, of je moet wel erg slechte zuigerveren in het blok hebben.
Groeten,
Mischa
Wat mij zo opvalt:
- reeds gezegd, maar het vacuum van je brandstofdrukregelaar hangt los. Kijk eens of je ergens op je gasklephuis een vrije aansluiting hebt.
- Doe eens een kort stukje slang op de carterontluchting (of is dat de stationairregelaar?) en dop deze af. Normaal gesproken gaat daat (als het de carterontluchting is) niet zoveel lucht doorheen, of je moet wel erg slechte zuigerveren in het blok hebben.
Groeten,
Mischa
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Je moet die drukregelaar wel aansluiten.
Ik denk dat je een keer met uitlees apparatuur moet kijken welke temperatuur je ecu ziet bij de koelvloeistof sensor.
Die stekkers en slangen loshalen is niet nodig.
Extra draden aan de motorkabelboom is ook niet nodig, als alles goed wordt aangesloten.
Ik denk dat je een keer met uitlees apparatuur moet kijken welke temperatuur je ecu ziet bij de koelvloeistof sensor.
Die stekkers en slangen loshalen is niet nodig.
Extra draden aan de motorkabelboom is ook niet nodig, als alles goed wordt aangesloten.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk