Motorswap Corsa A (2.0 16v)

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
*Jeroen*
Fanatieke Poster
Berichten: 62
Lid geworden op: 15-05-2012 15:07

#81 Bericht door *Jeroen* » 24-08-2012 00:07

Lijkt me dat de injectoren goed zijn want hij heeft er goed op gelopen.
Brandstofdrukregelaar is ook goed heb ik met de compressor getest, gaat open bij genoeg druk.
Het probleem lijkt me een sensor waardoor de computer verkeerde waardes binnenkrijgt en de motor niet goed aanstuurt. Morgen komt de temp. sensor waarschijnlijk binnen.

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#82 Bericht door mischa72 » 24-08-2012 00:14

Ik weet niet of je weerstanden in de buurt hebt liggen?

Zo ja, prik op de contacten van de temperatuursensor eens een weerstand van 270 tot 330 ohm. De computer denkt dan dat het blok zo'n 80 graden is. Kijk eens of hij dan wel loopt?

Wil je een lage temperatuur checken, neem dan een weerstand van 5k6.

Groeten,
Mischa

frisomaas
Moderator
Berichten: 2341
Lid geworden op: 30-03-2009 19:18

#83 Bericht door frisomaas » 27-08-2012 14:42

Ik heb het verhaal net even snel gelezen maar de temp sensor of stekker of de draden er naar toe zijn heel vaak het probleem.

Succes.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.

*Jeroen*
Fanatieke Poster
Berichten: 62
Lid geworden op: 15-05-2012 15:07

#84 Bericht door *Jeroen* » 27-08-2012 21:31

Vandaag de temp. sensor vervangen. Helaas zonder resultaat.
Daarom bij deze een filmpje om het probleem wat duidelijker te maken.

- Hij start dus niet met benzinepomp aangekoppeld. Als ik hem losmaak start hij wel. Daarna kan ik de pomp er weer aan hangen.
Als de pomp eraan hangt loopt ie te rijk en verzuipt als ik gas geef.

- Stappenmotor zuigt erg veel lucht aan

- Motor reageert niet op lostrekken temp. sensor of nokkenassensor.
http://www.youtube.com/watch?v=LhKsVR3vHkw

*Jeroen*
Fanatieke Poster
Berichten: 62
Lid geworden op: 15-05-2012 15:07

#85 Bericht door *Jeroen* » 27-08-2012 21:37

Kan iemand ook zeggen waar de zwarte draden voor zijn.
Deze komen van de aansluitingen van de sensoren op de stekker van de ECU.
Het gaat dus om de draden waar de dikke blauwe op aangesloten zit.
Ik heb deze nu aan de massa liggen maar ben er niet zeker van dat dit goed is.

Afbeelding

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#86 Bericht door mischa72 » 27-08-2012 22:06

Uhm, volgens mij is zwart nooit massa. Massa is bruin. Ik dacht dat zwart een geschakelde plus is.

Groeten,
Mischa

ludolph
Forum junkie
Berichten: 815
Lid geworden op: 10-12-2010 20:58

#87 Bericht door ludolph » 27-08-2012 22:42

*Jeroen* schreef:Vandaag de temp. sensor vervangen. Helaas zonder resultaat.
Daarom bij deze een filmpje om het probleem wat duidelijker te maken.

- Hij start dus niet met benzinepomp aangekoppeld. Als ik hem losmaak start hij wel. Daarna kan ik de pomp er weer aan hangen.
Als de pomp eraan hangt loopt ie te rijk en verzuipt als ik gas geef.

- Stappenmotor zuigt erg veel lucht aan

- Motor reageert niet op lostrekken temp. sensor of nokkenassensor.
http://www.youtube.com/watch?v=LhKsVR3vHkw
Je vacum zit niet aangesloten, kijk eens even of je brandstof relai goed hangt.
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR

*Jeroen*
Fanatieke Poster
Berichten: 62
Lid geworden op: 15-05-2012 15:07

#88 Bericht door *Jeroen* » 27-08-2012 22:57

Waar zou het vacuüm aangesloten moeten worden dan? Waarom maakt het wat uit hoe de relais hangt? Het zit iig goed ingeplugd maar hangt wel los.

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#89 Bericht door mischa72 » 27-08-2012 23:23

Damn, wat een geluid. En wat een beeld !!!! Met welke camera is dit in godsnaam gefilmd ???

Wat mij zo opvalt:
- reeds gezegd, maar het vacuum van je brandstofdrukregelaar hangt los. Kijk eens of je ergens op je gasklephuis een vrije aansluiting hebt.
- Doe eens een kort stukje slang op de carterontluchting (of is dat de stationairregelaar?) en dop deze af. Normaal gesproken gaat daat (als het de carterontluchting is) niet zoveel lucht doorheen, of je moet wel erg slechte zuigerveren in het blok hebben.

Groeten,
Mischa

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#90 Bericht door freek corsa » 28-08-2012 07:38

Je moet die drukregelaar wel aansluiten.
Ik denk dat je een keer met uitlees apparatuur moet kijken welke temperatuur je ecu ziet bij de koelvloeistof sensor.

Die stekkers en slangen loshalen is niet nodig.

Extra draden aan de motorkabelboom is ook niet nodig, als alles goed wordt aangesloten.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”