Zit inmiddels lak op de logo hoor :-D staat wel zo netjes idd.
Heb afgelopen week de e12gv uit de rode corsa gelepeld en even netjes opgefrist, nieuwe rubberen pakkingen en keerringen, koppakking vervangen, klepjes ingeslepen en alles schoon gemaakt en gespoten.
Ook een nieuwe distributie ketting met spanner geplaatst gezien alles toch open lag.
Ook een koelwaterbuis in de cilinderkop, deze was doorgerot..
Heb nu ook een 5bak gemonteerd, een f13wr tandwielcasette in de f10 ohv bak, rijdt stuk relaxter met minder toeren. :-D
Eerst motor even goed ontvetten met dasty en de hogedruk reiniger :lol:
Dit was de koelbuis, heb een nieuwe gemaakt van koper en deze weer in de cilinderkop geperst. (rijdt nu wel met rode G12 koelvloeistof ;) )
oude vs nieuwe kettinggeleider (was nog lang niet versleten maar toch maar preventief vervangen)
Motorblok even weer netjes in de lak gezet.
Ook deze verlengnippel geplaatst om de oliedruk sensor kwijt te kunnen.
Met als eindresultaat :lol: (koelslang van radiateur naar koelvaatje is inmiddels al vervangen voor een nieuw exemplaar...)
Misschien ga ik hem ooit nog spuiten onder de kap maar heeft voor mij geen prioriteit gezien het nu toch een daily is voor ons.
de 1e 1000km al weer probleemloos gereden, misschien 30 mei wel met de corsa naar Bitburg toe :D :D
Corsa A 2.0 16v Turbo
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Netjes hoor, ziet er weer uit als nieuw
Ook mooi gemaakt die buis!
Geloof graag dat die 5 bak een stuk beter rijdt.
Ik moet dat nog doen bij onze gele daily C13N, daar komt een C12NZ 5 bak onder ipv een 4 bak.
Spuit je motorruimte anders kompleet in de ML, ik heb dat ook gedaan om er voor te zorgen dat hij daar in ieder geval niet kan roesten. Daar het een daily is gaat het er om dat hij zo lang moegelijk behouden blijft.
Op je bakontluchtingsschroef mist nog het kapje, je hebt nu meer kans dat daar water in kan komen.
Kom hem graag op Bitburg bewonderen, rij je mee? Best ET 25 seconden?
Ook mooi gemaakt die buis!
Geloof graag dat die 5 bak een stuk beter rijdt.
Ik moet dat nog doen bij onze gele daily C13N, daar komt een C12NZ 5 bak onder ipv een 4 bak.
Spuit je motorruimte anders kompleet in de ML, ik heb dat ook gedaan om er voor te zorgen dat hij daar in ieder geval niet kan roesten. Daar het een daily is gaat het er om dat hij zo lang moegelijk behouden blijft.
Op je bakontluchtingsschroef mist nog het kapje, je hebt nu meer kans dat daar water in kan komen.
Kom hem graag op Bitburg bewonderen, rij je mee? Best ET 25 seconden?
-
- Moderator
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04-09-2008 18:09
let us pray op prachtig weer beter voor de grip haha.
lijkt mij wel lache om dit te doen ja! Misschien dat Sinead dan ook wat kerstboom ervaring kan opdoen
helm niet vergeten dus
Ik loop voor het weekend met de ML bus de motorruimte idd bijlangs, dit had ik met opzet nog niet gedaan met een motor ombouw in de planning.... ML tot aan je oksels is ook maar niks.
de rode hebben we het interieur uit gehaald, deze gaan we hier en daar nog iets kaler maken.
moet alleen nog even een c20xe lenen van iemand (iemand ??) om hem naar de rdw te brengen voor de motor ombouw keuring. dat doe ik liever dan straks met c20xe met gt30
bak ontluchtingsdopje zit er inmiddels ook op ja
lijkt mij wel lache om dit te doen ja! Misschien dat Sinead dan ook wat kerstboom ervaring kan opdoen
helm niet vergeten dus
Ik loop voor het weekend met de ML bus de motorruimte idd bijlangs, dit had ik met opzet nog niet gedaan met een motor ombouw in de planning.... ML tot aan je oksels is ook maar niks.
de rode hebben we het interieur uit gehaald, deze gaan we hier en daar nog iets kaler maken.
moet alleen nog even een c20xe lenen van iemand (iemand ??) om hem naar de rdw te brengen voor de motor ombouw keuring. dat doe ik liever dan straks met c20xe met gt30
bak ontluchtingsdopje zit er inmiddels ook op ja
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile (Bitburg 2011)
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile (Bitburg 2011)