Corsa A 2.0 16v Turbo
-
- Moderator
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04-09-2008 18:09
Superslecht is de turbo carrosserie niet, maar moet een stukje accubak en complete dorpels, wielranden binnen en buiten, en 2 deuren hebben. en heeft 1 knikjes in de dak rand , (maar in principe kan er zo nog wel apk op, heb hem een maand na de laatste apk ook geschorst aan de kant gezet.)
oftewel een hele pens werk om deze weer GOED klaar te maken.
dorpels en wielranden heb ik al liggen en zitten er zo in, maar wil je dit netjes en goed voor de komende 15jaar zit er erg veel werk in.
Steek de tijd en vooral geld in wat een gemakkelijkere carrosserie om deze klaar te maken waar de belangrijke delen toch hard van zijn.
heb afgelopen jaar de extreem gare 1.0s helemaal tip top klaar gemaakt dus weet nu dat het achteraf heuuuul erg veel werk is, en toch meer geld gaat kosten dan ik eerst dacht.
De zuinigere en super lopende e12gv is een mooie vervanger van de 1.0s dus dan heeft deze ook weer plek.
gezien er toch andere voor schermen op moeten, en de wielrandjes/dorpel eindstukjes gespoten moeten worden kan het ook zijn dat ik hem helemaal ga strak maken en spuiten, dus de kleur is dan nog een 'discussie' puntje, China blue is echt een kickass kleurtje en wil sowieso sleeper blijven, straks ook met de nieuwe motor.
maar dit zijn alleen nog maar ideeën, of ik het zo ga uitvoeren heb ik nog geen idee van.
Heb inmiddels het draaiende gedeelte van de c20let weer in elkaar zitten en ga deze tzt helemaal afbouwen en aan de loop maken, dan kan deze worden verkocht.
Als deze weg is dan kan ik weer rustig verder met mijn nieuwe motor, heb inmiddels al wel heel veel onderdelen bij elkaar dat het draaiende gedeelte straks eerst in elkaar kan. boren/honen en zuigerbodem koeling zijn straks nog de grootste bewerkingen.
Daar komen vanzelf wel eens updates van, maar geen uitgebreide reportage.
oftewel een hele pens werk om deze weer GOED klaar te maken.
dorpels en wielranden heb ik al liggen en zitten er zo in, maar wil je dit netjes en goed voor de komende 15jaar zit er erg veel werk in.
Steek de tijd en vooral geld in wat een gemakkelijkere carrosserie om deze klaar te maken waar de belangrijke delen toch hard van zijn.
heb afgelopen jaar de extreem gare 1.0s helemaal tip top klaar gemaakt dus weet nu dat het achteraf heuuuul erg veel werk is, en toch meer geld gaat kosten dan ik eerst dacht.
De zuinigere en super lopende e12gv is een mooie vervanger van de 1.0s dus dan heeft deze ook weer plek.
gezien er toch andere voor schermen op moeten, en de wielrandjes/dorpel eindstukjes gespoten moeten worden kan het ook zijn dat ik hem helemaal ga strak maken en spuiten, dus de kleur is dan nog een 'discussie' puntje, China blue is echt een kickass kleurtje en wil sowieso sleeper blijven, straks ook met de nieuwe motor.
maar dit zijn alleen nog maar ideeën, of ik het zo ga uitvoeren heb ik nog geen idee van.
Heb inmiddels het draaiende gedeelte van de c20let weer in elkaar zitten en ga deze tzt helemaal afbouwen en aan de loop maken, dan kan deze worden verkocht.
Als deze weg is dan kan ik weer rustig verder met mijn nieuwe motor, heb inmiddels al wel heel veel onderdelen bij elkaar dat het draaiende gedeelte straks eerst in elkaar kan. boren/honen en zuigerbodem koeling zijn straks nog de grootste bewerkingen.
Daar komen vanzelf wel eens updates van, maar geen uitgebreide reportage.
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile (Bitburg 2011)
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile (Bitburg 2011)
-
- Forum junkie
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 12-10-2008 14:45
-
- Moderator
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04-09-2008 18:09
Ja we moeten maar zien binnenkort.
a2 vind ik sowieso niet super mooi, maar de a2 gsi dan weer wel....
wil straks met de nieuwe setup alsnog zoveel mogelijk alles achter de bumpers te houden dus 'sleeper' look behouden.
het gaat er mij dus om welke set de meeste ruimte bergt tussen bumper en radiateur.
en het rode kleurtje bevalt me tot nu toe nog steeds wel...
Dusja we zien vanzelf wat er gaat gebeuren. straks eerst maar wat meer tijd aan mn eigen autos besteden.
a2 vind ik sowieso niet super mooi, maar de a2 gsi dan weer wel....
wil straks met de nieuwe setup alsnog zoveel mogelijk alles achter de bumpers te houden dus 'sleeper' look behouden.
het gaat er mij dus om welke set de meeste ruimte bergt tussen bumper en radiateur.
en het rode kleurtje bevalt me tot nu toe nog steeds wel...
Dusja we zien vanzelf wat er gaat gebeuren. straks eerst maar wat meer tijd aan mn eigen autos besteden.
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile (Bitburg 2011)
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile (Bitburg 2011)
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Ik heb een intercooler laten maken die precies tussen bumper en radiateur past.
Als ik het nog een keer moet doen neem ik een charge cooler.
Effectiever, al koeling terwijl je stil staat, mooier om te plaatsen en je hoeft niet je bumper te verzagen. Het wordt alleen iets voller onder de kap.
Zoals Leroy het had.
Als ik het nog een keer moet doen neem ik een charge cooler.
Effectiever, al koeling terwijl je stil staat, mooier om te plaatsen en je hoeft niet je bumper te verzagen. Het wordt alleen iets voller onder de kap.
Zoals Leroy het had.
-
- Moderator
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04-09-2008 18:09
Hey dat kan kloppen.
Die corsa was van mijn broertje, helaas had ik het geld er niet voor om die over te nemen toen. was een erg nette corsa met pas gereviseerde 1.6 gsi motor er in!
@corsa16v, t vliegwielschild is een probeersel geweest, als ik de motor ga opbouwen maak ik een nieuwe die nog strakker om de versnellingsbak ligt.
Hoop een dezer dagen mijn nieuwe koppeling ook te ontvangen
Die corsa was van mijn broertje, helaas had ik het geld er niet voor om die over te nemen toen. was een erg nette corsa met pas gereviseerde 1.6 gsi motor er in!
@corsa16v, t vliegwielschild is een probeersel geweest, als ik de motor ga opbouwen maak ik een nieuwe die nog strakker om de versnellingsbak ligt.
Hoop een dezer dagen mijn nieuwe koppeling ook te ontvangen
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile (Bitburg 2011)
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile (Bitburg 2011)