Aapjes GSi en TR project topic
-
- Senior member
- Berichten: 1249
- Lid geworden op: 08-12-2009 17:57
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
@Bromgabber, Jep, zeker leuk om zoiets te behouden. Geeft straks met parkeren weer wat zekerheid dat ie er ook staat op de terugweg :)
Paar stapjes verder... Op basis van een foto uit freeks topic ... eerste versie van het gat in de chassisbalk geslepen. Ik gok dat ie goed zit, maar moet eerst nu de distributie ombouwen van B Corsa versie naar A Corsa versie (en de d-riem kappen van de 15D A Corsa). Zit nogal wat verschil bij in... even puzzelen hoe alles moest... Maar uiteindelijk een gat geboord in de spanrol, zodat daar een bout in past. ander boutje gezocht om de spanrol te verankeren, en een veer gevonden in de berg onderdelen die ik van freek gekregen heb.... En daarmee kan je de spanning op de riem bepalen.. Echter is de achterplaat van de B Corsa motor ook weer anders dan de A Corsa origineel is. Dus het spannen kan nog niet op de originele manier. Moet daar nog even wat op verzinnen :) Zitten wat metale pinnen in de weg, waar ik waarschijnlijk de slijptol op ga zetten :P
En nu wat pics :D
Als bij het proef hangen blijkt dat de motor op de goede plek hangt, dan las ik de naar binnen geslagen randjes aan elkaar, zodat het wat meer stevigheid opleveren zal. En misschien dat ik er nog een plaat overheen zet voor extra stevigheid. Maar ik denk niet dat 't nodig zal zijn.
En dit is wat ik bedoel m.b.t. de riem aanpassing:
:)
Maar nu eerst effe weekje gamen :P
Paar stapjes verder... Op basis van een foto uit freeks topic ... eerste versie van het gat in de chassisbalk geslepen. Ik gok dat ie goed zit, maar moet eerst nu de distributie ombouwen van B Corsa versie naar A Corsa versie (en de d-riem kappen van de 15D A Corsa). Zit nogal wat verschil bij in... even puzzelen hoe alles moest... Maar uiteindelijk een gat geboord in de spanrol, zodat daar een bout in past. ander boutje gezocht om de spanrol te verankeren, en een veer gevonden in de berg onderdelen die ik van freek gekregen heb.... En daarmee kan je de spanning op de riem bepalen.. Echter is de achterplaat van de B Corsa motor ook weer anders dan de A Corsa origineel is. Dus het spannen kan nog niet op de originele manier. Moet daar nog even wat op verzinnen :) Zitten wat metale pinnen in de weg, waar ik waarschijnlijk de slijptol op ga zetten :P
En nu wat pics :D
Als bij het proef hangen blijkt dat de motor op de goede plek hangt, dan las ik de naar binnen geslagen randjes aan elkaar, zodat het wat meer stevigheid opleveren zal. En misschien dat ik er nog een plaat overheen zet voor extra stevigheid. Maar ik denk niet dat 't nodig zal zijn.
En dit is wat ik bedoel m.b.t. de riem aanpassing:
:)
Maar nu eerst effe weekje gamen :P
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Ben weer terug van campzone o/ Omega heeft weer een vakantie periode overleeft met een brakke R25 v-bak :D haha Italie 2400km + campzone met caravan 300km :P
Vanavond gelijk maar aan de klus:
Vanavond gelijk maar aan de klus:
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18