Corsa 1.2S Dailey & 1.6GSIrm Kart

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
corsa1600
Fanatieke Poster
Berichten: 65
Lid geworden op: 07-05-2010 09:28

#11 Bericht door corsa1600 » 23-06-2010 15:23

Jup en ben het nog steeds snowywhite ;)
Vond het ook tof toen tijd terug de kleur wit de populairste(o.i.d.) kleur werd, na het (met alle respect!) erg vaak zien van het zilvergrijs.

En inderdaad (bedankt Corsair) moet lukken maar heb hogere prioriteiten, en pas over een paar weken weer een werkgever met materiaal/machinefabriek ... 8)
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi

sneeuwwitje
Forum junkie
Berichten: 817
Lid geworden op: 19-06-2009 17:54

#12 Bericht door sneeuwwitje » 25-06-2010 11:46

ik had mijn witte corsa voordat de "witte autohype" begon... ik heel stoer in een witte corsa rijden... ineens alle auto's wit :O

mja maakt niet uit.. mensen zijn toch kuddedieren.. en de a hoort toe bij een kleine kudde :)
Witte Corsa 1.3n
dikke wielen
lekker laag ^^

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#13 Bericht door freek corsa » 26-06-2010 01:48

Ik had een witte corsa voor de hype begon :eek:

2004 :-D

Afbeelding

Afbeelding
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

corsa1600
Fanatieke Poster
Berichten: 65
Lid geworden op: 07-05-2010 09:28

#14 Bericht door corsa1600 » 27-06-2010 15:48

freek corsa schreef:Ik had een witte corsa voor de hype begon :eek:

2004 :-D
Ziet er netjes uit Freek! (Heb de die nog steeds? :oops: )
Ik zie hem niet meer onder je naam staan bij je berichten, dus neem aant dattie weg is ;)

Ook dat fotoformaat geeft meteen een gedetaileerde indruk, weet alleen niet of dat handig is met zo'n hoop foto's..... (KP)
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#15 Bericht door freek corsa » 27-06-2010 23:56

Ik heb deze witte niet meer, hij is nu van een maatje van me.

Hij is niet zo netjes meer :eek:
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Van het Ende Customs
Moderator
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-10-2009 13:46

#16 Bericht door Van het Ende Customs » 30-06-2010 13:11

leuk weer, zo'n project.
Ziet er netjes uit.
Foto's iets groter zou niet verkeerd zijn.
Wit is idd erg mooi.
Corsa A1 SR (20SEH lexmaul + ... project to be)
Corsa A2 TR (project (nu nog op mijn naam) -> http://corsaa.forum2go.nl/van-het-ende- ... t1199.html
Corsa A3 GSI (donor)

corsa1600
Fanatieke Poster
Berichten: 65
Lid geworden op: 07-05-2010 09:28

#17 Bericht door corsa1600 » 30-06-2010 13:21

Van het Ende Customs schreef:leuk weer, zo'n project.
Ziet er netjes uit.
Foto's iets groter zou niet verkeerd zijn.
Wit is idd erg mooi.
Allereerst Bedankt!
Spotte het grotere formaat ook al in vorige berichten, maar weet niet of dit handig is bij deze grote hoeveelheid pics Verder zou ik eerlijkheidshalve ef moeten kijken hoe het gaat/ of het meer is als een url droppen...

klikken geeft een groot formaat wist u ahum je natuurlijk, en opend ook een nieuwe tab....(weet niet of ik dit zelf fijn vind)

Ik zal eens wat experimenteren....:D
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi

corsa1600
Fanatieke Poster
Berichten: 65
Lid geworden op: 07-05-2010 09:28

#18 Bericht door corsa1600 » 18-10-2010 11:01

Ik zal binnenkort weer eens wat foto's schieten, van mijn af en toe te perfectionistische professionele gehoby. En die dat ook weer in chronologische volgorde in dit topic bonjouren. Redelijk wat activiteit aan corsa, helaas veel minder op het forum, komt hopelijk goed :D
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi

corsa1600
Fanatieke Poster
Berichten: 65
Lid geworden op: 07-05-2010 09:28

#19 Bericht door corsa1600 » 19-09-2011 22:07

Vond het tijd worden om naast mijn afstudeer stage (alternatieve truck brandstof test) toch maar weer eens wat foto's op het forum te ploffen van de activiteiten van de laatste 2 jaar aan mijn corsatje. Niet alleen leuk voor de geïnteresseerde ( Corsaaforum ), maar dwingt mij om structuur in de bult foto's te scheppen, met als gevolg een mooi naslagwerk.

Mijn beestje is in de nazomer van 2009 afgekeurd om de enige reden waarom mijn corsa ooit serieus wordt afgekeurd; roest. Nu had ik tijdje terug nieuwe met professionele lak gespoten schermpjes erop gezet en de A1/2 GSi spoiler gespoten met dezelfde lak, dus vond dat ik dit klusje moest klaren. Sinds 5 juli dit jaar mag ik er weer in rond rijden! 8)

Offtopic;
Even tegenwoordige tijd voor 2 jaar terug in de tijd; Gister met mijn vertrouwde beestje probleemloos naar de zwarte markt in Beverwijk gereden(vanuit Noord Limburg, Hegelsom!) So far so good, hoewel ik wel een beetje jalours was op de prestaties van mijn mee taxiende kameraad. Die rijd al enige tijd rond in een 328i, een wolf in schaapskleren met een 2.8 liter 6 in lijn in het vooronder met variabele kleptiming(dacht ik) welke het vermogen op 193pk brengt.

Moet zeggen dat BMW sportiviteit (stock/out of the box) mooi heeft weten te combineren met comfort. Wat mij op een gedachte brengt om ooit een corsatje te rijden welke hem voorblijft en met een (ongeveer) gelijke graad van comfort (corsa style)... Tja je moet iets hebben om naar toe te werken nietwaar...

En toen ik dit verhaal voorlegde aan mijn (al)werkende klasgenoot, kreeg ik een mail van een a4 terug wat ik dan wel niet allemaal het beste kon doen, zal die miss nog wel een keer posten. Rijdt zelf een circuit ready civic 1.8 16V-Tec(geswapt vanaf een carb blokje) Schroefset rolkooi veerpootbruggen stabilisator stangen semi slicks geoptimaliseerde ECU enz. goed bezig iiig

Ontopic;
Net even de post "back up!" door gescrold en uitgevoerd en begin nu even met het uploaden van enkele foto's (logisch) in chronologische volgorde. Commentaar/uitleg volgt...;)

Zo zag mijn corsa eruit voordat de grootste operatie in "onze" geschiedenis plaatsvond. Op zich niet slecht, dat geeft een indruk van hoe een auto werkelijk in elkaar zit. Het is plaatwerk, waaraan je vanaf de buitenkant (als leek) vrijwel niet kan beoordelen hoe het stalen ros eraan toe is, de afkeur verraste mij ook, niet alleen vanwege het uiterlijk, maar ook omdat mijn eigen pre apk keurmeester (broertje daarvan keurde hem in het verleden officieel goed in de middagpauze naast de boterham, of af en toe nog dingetje checken) hem in eerste instantie goedkeurde! Geeft ook meteen aan hoe grondig deze gast keek... maar heb nog steeds vertrouwen in de beste man. En ik ook meer zelfvertrouwen/kennis van (a corsa) zaken :D

De werkelijke afkeur kwam van ene !@$%^*@#% welke ook in een opel garage had gewerkt. (ook; de vader van mijn pre apk keurmeester heeft ook een opel garage) deze keek net op de plaatsen waar het daglicht nooit scheen en daar was het prijs. Lijstje volgt;....
Afbeelding
Afbeelding
Toen ik zojuist de afbeelding van de nieuwe bus ML zag, dacht ik dat het miss wel tof was om een overzicht te geven van mijn "materiaal".....
ML heb ik gebruikt na het lassen van het plaatwerk voor alle holle ruimtes en als basis voor onder de Tectyl bij het niet zichtwerk. Ze beweren dat het roest stopt en daar heb ik wel behoefte aan :-D Verder heb ik gezorgd voor het zo goed mogelijk verwijderen van roest, omdat deze water bevat wat de basis is van roest bij alle onzuivere staalsoorten, lees auto carrosserieën(water zorgt voor stroompje tussen de materiaalsoorten welke roest als gevolg hebben) dacht ik ;) Heb het van het grote web. Wilde wel eens weten hoe roest ontstaat...
Afbeelding
Onderstaande afbeelding is mijn pneumatische ML blubber bus....;)
Afbeelding
Heb in het busje van "de harder" van mijn professionele lak 2 gaatjes geboord, daar fietsventielen in vast gezet(V2.0), welke ik heb afgedicht met stukken fietsband en daarop brandstofslang geklemd.
De bovenzijde aangesloten op een reduceer ventiel van de compressor welke in dezelfde ruimte staat... ;)
Afbeelding


... de onderzijde aangesloten op een slang waarin ik een dikke staaldraad heb gestopt voor de stijfheid, nodig voor het binnenvoeren in het carrosserie...
Afbeelding
...en een stukje schroefdraad erin geschroefd om de slang af te dichten, met net daarvoor een aantal kleine gaatjes verdeelt over de omtrek van het uiteinde van de slang... Nu kon ik wasbenzine met ml in het busje kiepen, even schudden voor een fijne dunne ml, de kunststof dop voorzichtig goed vast draaien(anders plof...), de druk voorzichtig opschroeven @ reduceerventiel en kijken hoe de ml door de slang de corsa binnengaat/spuit.....Klinkt bijna als een foute pornofilm...:P MacGyver is r nix bij! :D
Afbeelding
Gezien de AOW leeftijd nu vrijwel definitief naar 67 gaat en tegen de tijd dat ik recht heb een AOW de leeftijd vast richting de 80 gaat, én omdat ik een ex astma cara patiëntje ben heb ik onderstaande halfgelaatsmasker aangeschaft. Dit in een zaak voor Lastechniek, dus heb daardoor wel de hoofdprijs betaald, met extra filters en materiaal rond de 200 euri dacht ik maja wat is er belangrijker als je gezondheid... ;)
Afbeelding
Dan het apparaatje waarvoor ik mijn paps dankbaar ben(financiering;)) de B&D powerfile. Deze neemt een hoop schuurwerk uit handen, en mag met recht een file worden genoemd. Als de losse(schuurpapier verzadigende) flodders en tectyl verwijdert zijn schuurt deze mieters!
Afbeelding
Is in principe nix meer als een smal handzaam bandschuurmachientje, welke af en toe op "voor hand en staalborstel" onbereikbare plekjes kan komen... Heb m af en toe zelfs gebruikt om lassen wat netter te maken.i :-D
Afbeelding


Om het te lassen oppervlak blank te maken voor het lassen, of het roestvrij maken voor de oppervlakte afwerking; insauzen met ml/tectyl (niet zichtwerk) of lak (zichtwerk), op deze "voor hand en staalborstel" onbereikbare plekjes heb ik de zogenaamde penseelborstel gebruikt. De haren zijn nu bijna weg.... ;) Afbeelding van leverancier :oops: =(Kramp)
Afbeelding
Dan het gereedschap welke me een 2e rib uit me lichaam gekost heeft, aargh what the heck, heb genoeg ribben over, en is handig voor zelfstandig onderneme/ lees nieuw leven in de corsa gsi(next project) blazen!
Afbeelding
Omdat ieder liever lui is dan moe(als men dat nog niet is) en omdat iedereen liever beeld ziet als text nog meer pics van me apparaatje. T ding trekt vonken op een max stroom van 170A(snijbrander functie;) ) en heb ik voorzien van; een nieuwe lastoorts Binzel Abicor MB 15 AK zonder de uni aansluiting, lasdraad inmiddels al de 3e of 4e rol inzitten dacht ik, en een gasfles/cylinder. Flink geld neertellen voor het laatste om in het ruilsysteem geïntroduceerd te worden. Maar ik kon lassen!:D naja had de mogelijkheid tot :P
Afbeelding
Het reduceerventiel, welke ik bij me apparaatje kreeg naast plastic laskap en lederen handshuhe. Wel tof van de verkoper, die wist waarschijnlijk wat me boven het hoofd hing voordat ik kon lassen ;)
Afbeelding
Nog maar een plaatje....
Afbeelding


Dan mezelf even voorstellen ;) mijn naam is Rob en zo zie ik eruit als ik hebe liggen lassen/slijpen aan me autotje :P
Afbeelding
Hoek1 Rechtsachter;
Begon zoals te zien redelijk laat met het knippen van foto's, ik had er al menig uurtje bakken opzitten. En had inmiddels al de roestwerende verf erop gestreken (Tencoferro voor de geïnteresseerde...). Heb ervoor gekozen om ipv een heel stuk nieuw plaatwerk erin te zetten te werken met stukjes plaatwerk, geknipt en geponst (met ponstang). Op zich een oplossing die niet veel slechter is als een groot rot deel vervangen, maar op deze manier kom je om het strak te krijgen wel aan het plamuren, gezien de plaatwerkdikte erbovenop komt. Met deze tactiek heb ik al een behoorlijk zachte Swift hard gekregen(duurde ook 2 jaar :oops: ), en al eerder de corsa door de apk gesleurd. Voordeel was wel dat beide vorige projecten niet veel roest op zichtlocaties hadden, dus dit zouden de eerste zichtbare littekens worden op mijn atje. Gezien ik plamuren oversloeg vanwege tijdsbesparing, en omdat ik plamuur niet echt goed vertrouw als het gaat om roeststop. Zou bijdragen aan een eventuele ratlook als het dat ooit gaat worden... en plamuren kan altijd nog...

Buiten het "puntlassen" van de plaatjes, maakte ik ook gebruik van het plamuren met lassapparaat... Dit resulteerde in zachte plekjes welke deels of geheel bestonden uit samengesmolten lasdraad (had de tijd of iig het materiaal).

Zo ook onderstaande hoek rechtsachter. Het begon aan de binnenzijde met plaatjes, maar op een gegeven moment wilde ik het waterdicht en sluitend hebben en is langzaam maar zeker de hoek "massief" geworden :P Een mooi alternatief na het doorbranden van de dunnere plaatjes/ water/vuildicht, én een lager zwaartepunt! :lol:
Afbeelding
Nadat ik mezelf had overtuigd van het feit dat plaatjes/littekens meer een levensverhaal vertellen als dat ze lelijk zijn, nam mijn perfectionisme het over, en heb ik meteen maar even op alle zachte plekjes een soort van plaatje "geplakt" :o
Afbeelding
Aangezicht rechtsachter achter achterwiel en bumper na; blankmaken knippen ponsen hechten hameren/lassen slijpen en schilderen...
Afbeelding
In november 2010 zag het er alweer zo uit :) , intussen wel al liggen "professionele ofja hobbyen" aan de andere achterzijde...
Afbeelding


Afkeurpunt was onder andere een gaatje in de "balken" waar in mijn geval de trekhaak aan/door bevestigd zit. Na het demonteren van mijn grote "achteruitrij-sensor" kwam ik nog meer de de natuurkunde bewerkt plaatwerk tegen. Dit zo goed mogelijk dicht gelegd, en gelast met plaatjes, flink ingesaust met ml en tectyl en toen de volgende plaatjes geschoten.

Bij volgende laspunten komen ook de werkelijke afkeurpunten/gaten naar voren, wel zo "leuk" om het verschil te zien...

Vind het zelf al moeilijk om het laswerk te traceren door de zwarte stroop... Maar dat is positief voor de apk! :o Het is f tussendoor (d.d. 28-9) btw wel indian-summer in NL! 24 volgens de GPS :D en 28.7 eigen buitentemp :) 26.8 mijn kamer/bewaartemperatuur :?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na de te laat geschoten foto's van het al gecamoufleerde herstelde plaatwerk rechtsachter, verder met de achterzijde(rechtsom). Helaas ook hier beschermd voor geschoten :$ Na het het (voor laswerk aan de schermpjes) eraf halen van de bumpert kwam ik ook daar enkele verstopte plekjes tegen. Dit gemakkelijk toegankelijke stukje corsa van de nodige pleisters voorzien, en zoals gezegd ingesaust.
Afbeelding


Dit keer had ik de van compressor druk voorziene tectyl spuit van me kameraad even tot me beschikking. Deze wilde ik gaan gebruiken eventueel als vervanging van de ml blubberbus (voor holle ruimtes) maar dit bleek niet te werken gezien deze niet genoeg druk geeft om door een slang te persen. Daarvoor wel de specifiek voor het gereedschap geschikte bus tectyl deels op de corsa leeggespoten (te vullen met ml voor het blubberen)
Afbeelding
Het apparaat werkte perfect voor het gelijkmatig spuiten van de zwarte stroop zonder vingers of een kwast zwart te maken. Maar had wilde er dus om mijn eigen ml gevalletje meer vervangen en gewoon het tectyl(enkel niet-zichtwerk) blijven aanbrengen met de kwast.
Afbeelding
Dan een algemene sfeerimpressie omstreeks mei 2010 :). Was zoals te zien alweer bezig de holle ruimtes te voorzien van een caramelvormige vloeistof(druppels uit het carrosserie van achter naar voren door de originele gaatjes!). Dit na het laswerk aan het linker achterscherm. Voor het eerst blank plaatwerk vastgelegd op foto tijdens deze operatie! ;) Mooi dat ik deze ruimte (thuis) kon misbruiken!...:lol: De volgende 2x5kg lasdraad alweer onder de auto staan :D
Afbeelding
Mijn laswerk nog ietsjes dichterbij:
Afbeelding
Dit was een gevalletje blankmaken plaatje knippen, ponsen, hechten, kloppen & lassen, op de vooraf bepaalde plaatsen/gaatjes.... Opzich netjes maar iig plamuur nodig om strak te maken op deze fiets.
Van achter naar voren (rechtsom ;))
Afbeelding


Bij zulke oppervlakte versteviging valt het niet meer mee om de felsrand dubbel te vouwen voor het uitrollen van de wielkast. Daar tegenover staat dat ik deze A1 zo standaard mogelijk ga houden (buiten de gsi- spoiler, velgjes, stoeltjes, losse toerenteller en voltmeter) :o en dat ik me beperkt tot een setje nieuwe shocks binnenkort. Uitwisselen met de in de tuin geparkeerde GSI geeft geen vooruitgang zo bleek zaterdag. Pics van de huidge staat van de GSI :oops: toerenteller en voltmeters volgen...
Afbeelding
Hier ben ik aan de buitenzijde bezig gebleven totdat ik een hard en vervolgens redelijk stak resultaat had (ala plamuren met lasapparaat, oefening baart kunst :P)...
Afbeelding
...en aan de binnenzijde totdat ik een hard en +/-gesloten resultaat had. Met als bijkomend voordeel een extra deugdelijk krikpunt en een meer ideale hoogte van het zwaartepunt vd corsa :-D Ook alweer het originele gaatje hersteld met boren en vijlen (t.b.v. dopje) voor de ontluchting , en het vullen met ML :)
Afbeelding
Voorzien van de zwarte roestwerende ijzerverf (gekwast)
Afbeelding
Toen er nog wat tectyl aan de kwast hing van het binnenzijde-van-het-achterscherm-sauzen, meteen de achterzijde een kleurtje/xtra bescherming gegeven ;)
Afbeelding


Toen was het tijd om het kwetsbare blanke staal weer te beschermen tegen invloeden van buitenaf . Na het sauswerk is mijn corsatje (op deze plek) alweer functioneel klaar. :D
Afbeelding
Afbeelding
Lakwerk aan de buitenbzijde en ml/tectyl aan de binnen/onder zijde:
Afbeelding
Afbeelding
Puntjes op de i...
Afbeelding
En na foto 40 ofja 41 is het volgens mijn gewoonte tijd om een nieuw antwoord te vullen met foto's, hier zal ik proberen binnenkort mee verder te gaan, door werk en afronden studie mijn foto's van de meest recente restauratie nog niet allemaal gepost en het is inmiddels alweer januari 2012, en heb alweer nieuwe plannen!

Afbeelding
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi

corsa1600
Fanatieke Poster
Berichten: 65
Lid geworden op: 07-05-2010 09:28

#20 Bericht door corsa1600 » 22-05-2012 23:13

Bedankt voor de reacties ;-)!

Na blankmaken schuren en staalborstelende losse fladders verwijdert en vastgepunt in de geponsde gaatjes. Bij erdoorheen branje plamuren met t apparaat :-P Zag ook niet graag de randjes en daarbij opgeteld dat ik zeker niet een minder stijf carroserie wilde resulteerde ook vaak in het extra vonken trekken ;-). Nu de chocolade pasta erop zit is er niet meer veel van te zien, en vrijwel zeker is mijn center of gravity gedaald B-) In totaal denk ik zon 10 tot 15 kg erbijgekomen Dus wordt bij rdw interieur strippen ter compensatie O:-)

Nu t witte beestje oldtimer wordt ben ik v plan de in de tuin staande gsi op te gaan knappen en te gaan gebruiken als dailey, en waarsch dan x mijn broertje achterna en het carburateur blok vervange door wat grover spul.

Maar eerst mijn carb blokje binnekort goed gebruike. Vanaf 1juni dagelijks retourtje son ofwel 140 km/dag :-P Door alweer onregelmatig remmen na vrij recent vervange v de schijven door iets te dikke immi schijven laatst de gsi schijven met klauwen gemonteerd. Niet echt merkbaar qua remkracht maar t zal m wel in hoofdremcylinder zitte.
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”