Corsa 1.2S Dailey & 1.6GSIrm Kart
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 07-05-2010 09:28
Corsa 1.2S Dailey & 1.6GSIrm Kart
Onder deze projectnaam ga ik de vorderingen posten aan m'n dailey en vervolgens GSI.
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 19-06-2009 17:54
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 07-05-2010 09:28
Aankondiging lading foto's: 100 tot 10-2009
Mij leek het wel leuk om de hele geschiedenis(lees rij met projectjes) van mij met me corsa('s) in beeld te brengen(2002/2003 tot nu), dus heb deze zondag een aantal uur gewerkt aan het maken van een mapje met foto's in gronologische volgorde, naast natuurlijk genieten van het mooie weer 8) . De toelichting komt later ga me eerst focusen op het uploaden.
Het begon met Sinterklaas 2002, ik kreeg mijn eerste corsa cadeau nadat m'n vader hem gekocht had van m'n tante voor €50,-
Buiten de pics om heb ik vrijwel meteen de nokkenas gewisseld voor een exemplaar welke niet was ingelopen. Mijn tante wist niet waar het olielampje voor diende... en dus waren de nokken ingelopen welke het verst van de smering af zaten. Voor een paar euri was er een hoop getik verdwenen maar helaas lust het beestje (denk hoofdzakelijk daardoor) wel nog steeds een beetje olie...
2003 Het eerste jaar met mijn eerste auto. Zeker in het begin was ik helemaal van het wassen en poetsen. Dus zag er al redelijk uit van veraf, met lage resolutie
De originele klok, zou later vervangen worden
De audio installatie, ahum, een pioneer radiotje met spectron speakertjes 6x9inch meen 160W max vermogen aan een 4x45W output
De eerste keer wegwerken van roest: blankmaken en verven
niet veel later met twee componenten hars
Ditkeer schuren plamuren en inkleuren, hoewel de plamuur al redelijk matchte
Motorruimte (met drietonige hoorn overgebleven uit de jonge jaren van pap)
Van dichtbij de herriemaker
de oorzaak van de natte mat voor de bijrijdersstoel...traanplaat met kit deed wonderen...
het hoofd van de machineafdeling
De enigsinds bezwete koekepan
En na het kijken van teveel the fast and the furious groen licht onder de auto 8)
de switch
het voorschakelmateriaal
ook de S groen....
...en extreme quality op de koffer
De stoelhoezen swap: Voor
Origineel:
Na:
Het derde remlicht , voor als ik op het laatste moment agressief rem
En de aanschaf van mijn 1e losse set velgen
Stond m goed met 185mm breed rubber voor, al zeg ik t zelf
Het eerste lasprojectje: een overzetdorpel
Na het lassen en slijpen, plamuren
Schuren
Grondlak uiteraard roestwerend....
Polor white als ik me nie vergis
Deurloze corsa met vers gespoten overzetdorpel
Het begon met Sinterklaas 2002, ik kreeg mijn eerste corsa cadeau nadat m'n vader hem gekocht had van m'n tante voor €50,-
Buiten de pics om heb ik vrijwel meteen de nokkenas gewisseld voor een exemplaar welke niet was ingelopen. Mijn tante wist niet waar het olielampje voor diende... en dus waren de nokken ingelopen welke het verst van de smering af zaten. Voor een paar euri was er een hoop getik verdwenen maar helaas lust het beestje (denk hoofdzakelijk daardoor) wel nog steeds een beetje olie...
2003 Het eerste jaar met mijn eerste auto. Zeker in het begin was ik helemaal van het wassen en poetsen. Dus zag er al redelijk uit van veraf, met lage resolutie
De originele klok, zou later vervangen worden
De audio installatie, ahum, een pioneer radiotje met spectron speakertjes 6x9inch meen 160W max vermogen aan een 4x45W output
De eerste keer wegwerken van roest: blankmaken en verven
niet veel later met twee componenten hars
Ditkeer schuren plamuren en inkleuren, hoewel de plamuur al redelijk matchte
Motorruimte (met drietonige hoorn overgebleven uit de jonge jaren van pap)
Van dichtbij de herriemaker
de oorzaak van de natte mat voor de bijrijdersstoel...traanplaat met kit deed wonderen...
het hoofd van de machineafdeling
De enigsinds bezwete koekepan
En na het kijken van teveel the fast and the furious groen licht onder de auto 8)
de switch
het voorschakelmateriaal
ook de S groen....
...en extreme quality op de koffer
De stoelhoezen swap: Voor
Origineel:
Na:
Het derde remlicht , voor als ik op het laatste moment agressief rem
En de aanschaf van mijn 1e losse set velgen
Stond m goed met 185mm breed rubber voor, al zeg ik t zelf
Het eerste lasprojectje: een overzetdorpel
Na het lassen en slijpen, plamuren
Schuren
Grondlak uiteraard roestwerend....
Polor white als ik me nie vergis
Deurloze corsa met vers gespoten overzetdorpel
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 07-05-2010 09:28
Om de 40 pics ef een nieuw antwoord om de kudde een beetje bij elkaar te houden
Daarom de veerschotel rechtsachter ook maar netjes behandeld met ML,deze zag er nog helemaal goed uit (van buiten) :lol:
Ook de bekende hoekjes van de deur maar even optisch wit en strak gemaakt. Ik geloof dat ik me toen nog beperkte tot het optische(deur en hoekje voor het wiel) zonder aan de inwendige mens uhm corsa te denken, so will be continued...:o Na het blankmaken schuren en plamuren achterzijde rechterdeur
De voorzijde
Het mooje werk, het spuiten!! Doe ik graag :lol: Het resultaat na het voorbewerken...
En de voorzijde...
Ook de hoek strak en wit gemaakt met de dorpel erbij.
Het beestje zag er (deels) weer uit als een nieuwe en na het apk klaarmaken had ik weer een corsa om trots op te zijn. :D
Eenmaal roadlegal due to apk, kon mijn geliefde stalen ros zijn vermogen loslaten op t asfalt (een beetje of-topic, wel een project...)
Er werd anno 2007 een rijtje coniferen gepoot, en een strook puin moest vervangen worden door vruchtbare zwarte grond. Na zelf eerst zwaar werk te hebben gedaan, mocht mijn corsatje laten zien waar i toe in staat was... :evil:
Op de achtergrond mijn broertje bezig aan zijn golf(plaat) 3
Kon het koppel van mijn 1200 carburateur 55pk blokje goed gebruiken! :-D En vond dattie de kar toch redelijk kon hebben (bij snelheden tot 50), wel kreeg ik medelijden met de koppeling door de schat toch zeker een ton/1000kg aan de kogel.
Ik vond het een bijzondere en spannende ervaring, met een AB rijbewijs een kar met laadvermogen van 1500kg. Terwijl ik maar 724kg mag sleuren (kar+laadvermogen).... :P :lol:
2008
..Was het jaar waarin in het denken omzette in daden... Ik stoorde me s'winters vaak aan de enkele streepjes functionerende achter achterruitverwarming, ofja aan de rest eigenlijk welke nutteloos in mijn ruit hangt. Na het doorscrollen van een topic over een ruit blinderen op corsanovatuning, ben ik het zelf gaan doen. Het stelde niet heel veel voor, het ruit wisselen was een fluitje van een cent. Wel even de "vliegroest" onder het rubber beetje behandeld, en tijdje liggen hijgen en puffen om een betere ruit te vinden als ik had... condens... :oops: :eek: :D
Zo amateuristisch en beschamend als de eerste werkzaamheden waren :oops: zo professioneel en manlijk werd het bij deze 8) :
Mijn inmiddels behoorlijk krokante voorschermen maakte plaats voor lekker verse schermpjes, en ook mijn rode spoiler werd meegespoten in de carrosseriekleur(nu ik dit schrijf denk ik aan mijn nog grijze buitenspiegels...)
Croky chips is er nix bij....:
Het beestje zoals ik hem nog niet had gezien... op deze manier werd de aard van de verwoesting/roest duidelijk. Maar het leek niets echt ernstigs en het kon volstaan met een beetje smeren en sauzen...
Dan de professioneel gespoten schermpjes vers als beschreven:
Waarschijnlijk imitatie schermpjes gekocht bij GePe Grubbenvorst, en effe lak gehaald voor mijn 50 euri autootje, 150EURO! cheer up Moet wel zeggen dat het professionele lak was van TH De Beer te Venlo. Een draagtas vol (ik dacht wanneer stopt t nou) Ik had Grondlak, de Witte lak, Harder en Verdunner. Dit verzachte de verpletterende impact van het bedrag...:D Ik had wat ervaring met tuinmachines/tractoren spuiten in een met spinnenwebben behangen schuurtje zonder professionele afzuiging ademhalingsbescherming of verlichting. En dacht ja daar ga ik spuiten! ;) Inmiddels was er wel professionele ademhalingsbesch aanwezig, en legde door de prof lak de lat hoog voor mezelf.
Resultaat: alles strak wit met 20% van de witte verf. Toen ik dit zag de kraan opengedraaid, en de schermpjes en spoiler nogmaals ruim beneveld. Dan gaat het fout! naja 1 drijvertje onder achter op het scherm in liggende positie :D
Dan nog een platje van me autootje zonder schermen, vind het er nog steeds indrukwekkend uitzien:P
Vrij snel was deze metamorfose uitgevoerd en mochtie weer naar buiten met de door mij als luchtdruk kunstenaar benevelde schermpjes en spoiler. zag goed uit op een enkel plekje op ander delen va
zoek de verschillen... een oplettende kijker had gezien dat ik op de onderstaande pica de zwarte bestickering op de B stijl heb verwijderd. Ik vond het beter, omdat deze aan 1 kant op de deur was doorgeplakt en anderzijds niet. En deze was ook aan het krimpen door de jaren heen. Verder was het zo meer 1 geheel. Wel werd de B stijl hier breed van. Meningen geven mag...
Ook ben ik er nog niet uit of ik de onderlip terug erop moet zetten. Zo lijkt hij breder, omdat de hoogte minder is. Maar hij lijkt ook hoger omdat de vrije ruimte toeneemt...... Ook de rijhoogte en de hoge banden storen mij een beetje als ik andere atjes heb gezien, thingetje to do dus, maar first things first.
De heg waarvoor ik toen al een tijd terug zand heb gehaald is te zien
En(on-topic) dit zijn naar mijn mening de laatste foto's voor de apk afkeur van 2009. de tijd tussen het schermpjes wisselen en het apk klaarmaken waar ik nu nog mee bezig ben heb ik niet veel aan de corsa gedaan. Nu dus weer even wat meer in vlagen. Nu moet ik eerst weer n keer plaatwerk scoren, om nog een gaatje dicht te bakken... (KP) komen weer in een nieuw antwoord...
Daarom de veerschotel rechtsachter ook maar netjes behandeld met ML,deze zag er nog helemaal goed uit (van buiten) :lol:
Ook de bekende hoekjes van de deur maar even optisch wit en strak gemaakt. Ik geloof dat ik me toen nog beperkte tot het optische(deur en hoekje voor het wiel) zonder aan de inwendige mens uhm corsa te denken, so will be continued...:o Na het blankmaken schuren en plamuren achterzijde rechterdeur
De voorzijde
Het mooje werk, het spuiten!! Doe ik graag :lol: Het resultaat na het voorbewerken...
En de voorzijde...
Ook de hoek strak en wit gemaakt met de dorpel erbij.
Het beestje zag er (deels) weer uit als een nieuwe en na het apk klaarmaken had ik weer een corsa om trots op te zijn. :D
Eenmaal roadlegal due to apk, kon mijn geliefde stalen ros zijn vermogen loslaten op t asfalt (een beetje of-topic, wel een project...)
Er werd anno 2007 een rijtje coniferen gepoot, en een strook puin moest vervangen worden door vruchtbare zwarte grond. Na zelf eerst zwaar werk te hebben gedaan, mocht mijn corsatje laten zien waar i toe in staat was... :evil:
Op de achtergrond mijn broertje bezig aan zijn golf(plaat) 3
Kon het koppel van mijn 1200 carburateur 55pk blokje goed gebruiken! :-D En vond dattie de kar toch redelijk kon hebben (bij snelheden tot 50), wel kreeg ik medelijden met de koppeling door de schat toch zeker een ton/1000kg aan de kogel.
Ik vond het een bijzondere en spannende ervaring, met een AB rijbewijs een kar met laadvermogen van 1500kg. Terwijl ik maar 724kg mag sleuren (kar+laadvermogen).... :P :lol:
2008
..Was het jaar waarin in het denken omzette in daden... Ik stoorde me s'winters vaak aan de enkele streepjes functionerende achter achterruitverwarming, ofja aan de rest eigenlijk welke nutteloos in mijn ruit hangt. Na het doorscrollen van een topic over een ruit blinderen op corsanovatuning, ben ik het zelf gaan doen. Het stelde niet heel veel voor, het ruit wisselen was een fluitje van een cent. Wel even de "vliegroest" onder het rubber beetje behandeld, en tijdje liggen hijgen en puffen om een betere ruit te vinden als ik had... condens... :oops: :eek: :D
Zo amateuristisch en beschamend als de eerste werkzaamheden waren :oops: zo professioneel en manlijk werd het bij deze 8) :
Mijn inmiddels behoorlijk krokante voorschermen maakte plaats voor lekker verse schermpjes, en ook mijn rode spoiler werd meegespoten in de carrosseriekleur(nu ik dit schrijf denk ik aan mijn nog grijze buitenspiegels...)
Croky chips is er nix bij....:
Het beestje zoals ik hem nog niet had gezien... op deze manier werd de aard van de verwoesting/roest duidelijk. Maar het leek niets echt ernstigs en het kon volstaan met een beetje smeren en sauzen...
Dan de professioneel gespoten schermpjes vers als beschreven:
Waarschijnlijk imitatie schermpjes gekocht bij GePe Grubbenvorst, en effe lak gehaald voor mijn 50 euri autootje, 150EURO! cheer up Moet wel zeggen dat het professionele lak was van TH De Beer te Venlo. Een draagtas vol (ik dacht wanneer stopt t nou) Ik had Grondlak, de Witte lak, Harder en Verdunner. Dit verzachte de verpletterende impact van het bedrag...:D Ik had wat ervaring met tuinmachines/tractoren spuiten in een met spinnenwebben behangen schuurtje zonder professionele afzuiging ademhalingsbescherming of verlichting. En dacht ja daar ga ik spuiten! ;) Inmiddels was er wel professionele ademhalingsbesch aanwezig, en legde door de prof lak de lat hoog voor mezelf.
Resultaat: alles strak wit met 20% van de witte verf. Toen ik dit zag de kraan opengedraaid, en de schermpjes en spoiler nogmaals ruim beneveld. Dan gaat het fout! naja 1 drijvertje onder achter op het scherm in liggende positie :D
Dan nog een platje van me autootje zonder schermen, vind het er nog steeds indrukwekkend uitzien:P
Vrij snel was deze metamorfose uitgevoerd en mochtie weer naar buiten met de door mij als luchtdruk kunstenaar benevelde schermpjes en spoiler. zag goed uit op een enkel plekje op ander delen va
zoek de verschillen... een oplettende kijker had gezien dat ik op de onderstaande pica de zwarte bestickering op de B stijl heb verwijderd. Ik vond het beter, omdat deze aan 1 kant op de deur was doorgeplakt en anderzijds niet. En deze was ook aan het krimpen door de jaren heen. Verder was het zo meer 1 geheel. Wel werd de B stijl hier breed van. Meningen geven mag...
Ook ben ik er nog niet uit of ik de onderlip terug erop moet zetten. Zo lijkt hij breder, omdat de hoogte minder is. Maar hij lijkt ook hoger omdat de vrije ruimte toeneemt...... Ook de rijhoogte en de hoge banden storen mij een beetje als ik andere atjes heb gezien, thingetje to do dus, maar first things first.
De heg waarvoor ik toen al een tijd terug zand heb gehaald is te zien
En(on-topic) dit zijn naar mijn mening de laatste foto's voor de apk afkeur van 2009. de tijd tussen het schermpjes wisselen en het apk klaarmaken waar ik nu nog mee bezig ben heb ik niet veel aan de corsa gedaan. Nu dus weer even wat meer in vlagen. Nu moet ik eerst weer n keer plaatwerk scoren, om nog een gaatje dicht te bakken... (KP) komen weer in een nieuw antwoord...
1987 A1 Corsa 1.2ST->C12NZ
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi
1987 A1 Corsa 1.6SE 129pk 147Nm
1999 Kawasaki ZZR 600
19xx KTM 2.5 2T (ex crosser)
2000 Ibiza 1.9 90pk Tdi
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 07-05-2010 09:28
-
- Forum junkie
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 19-06-2009 17:54