A2 van Jurgen, Omgetoverd tot crossauto.
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Afgelopen zondag de auto weer even op de brug gehad en het probleem met het schakelen gevonden. De achterste baksteun die met 2 bouten in de carrosserie geschroefd zit, hing nog maar aan 1 bout vast. De voorste was denk ik los gelopen en had een stukje draad kapot getrokken. Gelukkig zat er nog iets draad in, dus hebben we de steun er weer bij gekregen en nog vast gezet. Voor de zekerheid toch de steun nog aan de carrosserie gelast.
Doordat de steun losgekomen was, lag het schakelmechanisme dus tegen het stuurhuis aan, vandaar dat hij steeds uit de versnelling schoot. Het mechanisme ga ik nog aanpassen met uniballs ipv de stalen kopjes die ik er nu op heb. Ook de uitlaat was afgescheurd, deze zit ook weer vast.
Aangezien het komende crossterrein, óf een grote zandbak, óf een grote blubberbak wordt, heb ik een CO2 sperretje gemaakt. Hierdoor hoop ik een boel meer tractie te krijgen. Het bochtenwerk zal wel zwaar worden maar er zitten niet echt scherpe bochten in. Ik hoop dat m’n homokineten het vol gaan houden Tijdens een proefstart op de straat met standaard corsa wieltjes gilde beide wielen het in ieder geval flink uit in de 1e 2e en 3e versnelling
Volgende week zondag gaat het dus weer gebeuren, de 2e cross van de Corsa 8)
Doordat de steun losgekomen was, lag het schakelmechanisme dus tegen het stuurhuis aan, vandaar dat hij steeds uit de versnelling schoot. Het mechanisme ga ik nog aanpassen met uniballs ipv de stalen kopjes die ik er nu op heb. Ook de uitlaat was afgescheurd, deze zit ook weer vast.
Aangezien het komende crossterrein, óf een grote zandbak, óf een grote blubberbak wordt, heb ik een CO2 sperretje gemaakt. Hierdoor hoop ik een boel meer tractie te krijgen. Het bochtenwerk zal wel zwaar worden maar er zitten niet echt scherpe bochten in. Ik hoop dat m’n homokineten het vol gaan houden Tijdens een proefstart op de straat met standaard corsa wieltjes gilde beide wielen het in ieder geval flink uit in de 1e 2e en 3e versnelling
Volgende week zondag gaat het dus weer gebeuren, de 2e cross van de Corsa 8)
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Je kunt de achterste versnellingsbaksteun ook met 3 bouten aan de bak vast zetten, dan is het een stuk sterker.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Iemand al wel eens aandrijfassen zelf gelast? Ik ga zondag crossen met m'n CO2 sper, er is een kans dat er een aandrijfas knapt. Ik wil dan toch wel graag verder rijden dus assen op reserve bij me hebben. Nu heb ik nog wel Corsa b GSI assen, deze zijn iets langer. Als ik deze inkort en een bus draai welke ik er weer overheen las, moet dat goed komen lijkt mij? Even met de brander voorverwarmen en naverwarmen.
Dus wie heeft er ervaring mee?
Dus wie heeft er ervaring mee?
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik heb een corsa A wielzeide deel van de as gebruikt.
En een Astra of Kadett of Calibra versnellingsbakzeide deel van de as gebruikt.
Die heb ik met een buis eromheen op dezelfde diameter gemaakt, daaromheen heb ik een buis gelast.
Dit heeft een week gehouden en was een probeersel.
Na een zaterdagavond burnen en bijna weer onderweg naar huis, knapte de buis om de as kapot.
Best wel logisch, want ik had dunwandig RVS gebruikt, dat is niet taai.
En een Astra of Kadett of Calibra versnellingsbakzeide deel van de as gebruikt.
Die heb ik met een buis eromheen op dezelfde diameter gemaakt, daaromheen heb ik een buis gelast.
Dit heeft een week gehouden en was een probeersel.
Na een zaterdagavond burnen en bijna weer onderweg naar huis, knapte de buis om de as kapot.
Best wel logisch, want ik had dunwandig RVS gebruikt, dat is niet taai.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk