A2 van Jurgen, Omgetoverd tot crossauto.
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Ook hier gebeurd nog steeds wat vorige week de Corsa weer uit de wei getrokken. Blok en bak zijn eruit gelepeld omdat het motorblok gewoon op was. Aangezien ik nog een vers onderblok (nieuwe lagers en zuigerveren, gehoond, nieuwe oliepomp) had liggen van een SEH en deze verder toch alleen maar aan het stofhappen was, heb ik besloten dat deze erin gaat. Van de week ben ik bezig geweest met kop bewerken, alle restricties uit de poorten gehaald en netjes afgewerkt. Tevens worden de inlaatpoorten vergroot naar 40mm omdat m'n R1 carburateurs eindelijk een functie gaan krijgen 8).
Vandaag ga ik even een staalplaat ophalen en de flens van het inlaatspruitstuk maken. Daarnaast heb ik de carburateurs gesplitst, dus moeten alle buisje voor de brandstofleidingen enzo verlengd worden, alsook het gasmechanisme. Dit wordt nog wel even puzzelen. Aangezien er een ontsteking van een 1.8e op komt, heb ik ook een toerenbegrenzer van Omex besteld met launch control 8)
M'n Co2 sper houdt het tot nu toe ook goed, heb deze bekeken maar nog geen scheurtje te bekennen 8) Alle motorsteun rubbers daarentegen waren wel uitgescheurd dus daar gaan mijn andere inkomen die gevuld zijn met ruitenkit.
To do list:
- Inlaatspruitstuk maken
- Cilinderkop verder afwerken en opbouwen
- Alle 4 carburateurs weer op elkaar aansluiten, gasmechanisme en brandstof.
- Motor afbouwen
- Versnellingsbak er weer achterbouwen en in de Corsa hangen.
- Aluminium tankje inbouwen met R1 brandstofpomp en aansluiten.
- Rijden 8)
Ik hoop het blokje zaterdag in elkaar te kunnen bouwen zodat deze er dan in komt. Owja, ik moet volgende week zaterdag al rijden
Vandaag ga ik even een staalplaat ophalen en de flens van het inlaatspruitstuk maken. Daarnaast heb ik de carburateurs gesplitst, dus moeten alle buisje voor de brandstofleidingen enzo verlengd worden, alsook het gasmechanisme. Dit wordt nog wel even puzzelen. Aangezien er een ontsteking van een 1.8e op komt, heb ik ook een toerenbegrenzer van Omex besteld met launch control 8)
M'n Co2 sper houdt het tot nu toe ook goed, heb deze bekeken maar nog geen scheurtje te bekennen 8) Alle motorsteun rubbers daarentegen waren wel uitgescheurd dus daar gaan mijn andere inkomen die gevuld zijn met ruitenkit.
To do list:
- Inlaatspruitstuk maken
- Cilinderkop verder afwerken en opbouwen
- Alle 4 carburateurs weer op elkaar aansluiten, gasmechanisme en brandstof.
- Motor afbouwen
- Versnellingsbak er weer achterbouwen en in de Corsa hangen.
- Aluminium tankje inbouwen met R1 brandstofpomp en aansluiten.
- Rijden 8)
Ik hoop het blokje zaterdag in elkaar te kunnen bouwen zodat deze er dan in komt. Owja, ik moet volgende week zaterdag al rijden
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Owja, iemand enig idee of het uitmaakt of je een oud type distributie hebt, dus zonder spanrol met een nieuw type distributie. Op mijn oliepomp zit namelijk de bevestiging van de losse spanrol die bij de "nieuwere" c20ne gebruikt wordt. Ik heb echter een krukaspoelie, nokkenaspoelie, waterpomp en distributieriem met al het kapwerk liggen van het type zonder spanrol. Zag wel dat ik evt om de kappen te bevestigen er een paar vulringen achter zou moeten leggen, maar als dat alles is
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
Nee :eek: , de gaten komen niet overeen met de kop. Ik heb de carburateurs gesplitst zodat deze recht voor de inlaatpoort uitkomt. Hierdoor hou ik een mooi simpel en kort inlaatspruitstuk. Hiervoor moet ik wel de pijpjes van de brandstof tussen de carburateurs verlengen, dit wordt vandaag gedaan als het goed is. Er zit ook nog gasklepverwarming op, deze buisjes vervallen. Daarnaast zitten er ook nog een paar ventilatieaansluitingen op, deze kunnen ook gewoon open gelaten worden. Enige dat dus aangesloten hoeft te worden is 1 brandstofleiding van de R1 brandstofpomp naar de carburateur.frisomaas schreef:Ziet er goed uit.
Komen de gaten een beetje uit?
Daarnaast moeten alle kleppen verlengd worden, deze haken normaal in elkaar zodat alle 4 de kleppen tegelijk open gaan. Hiervoor hebben we de nokjes langer gemaakt door er een klein stukje strip bij aan te lassen.
Het kopje is ook uitgefreesd, waardoor de inlaat netjes in elkaar overloopt. Deze is dus circa 40mm in diameter geworden.
Al met al best veel werk en ook nog niet klaar :eek:, ik moet nog boortjes 1.7 en 1.8 hebben, alleen niemand heeft die lijkt het...
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01-07-2013 22:12
-
- Senior member
- Berichten: 2018
- Lid geworden op: 04-11-2010 14:25
carbs kom je regelmatig tegen op marktplaats ;)
Helaas de motor niet goed aan het lopen gekregen, komt redelijk op toeren tot aan de 4000, daarna is het afgelopen. Daarnaast lekte hij aardig benzine ergens uit, dus het carburateur verhaal maar even links laten liggen. Vrijdags de injectie er weer opgebouwd met een gechipte computer en hij startte vrijwel meteen goed.
Zaterdag was de dag dat het moest gebeuren, er werd in 4 poules van 10-12 autos gereden, ik zat in de 1e poule en mijn mederijder in poule 3. beide hebben we de 2 manches gewonnen die er gereden moesten worden, dus missie toch nog weer geslaagd.
Helaas de motor niet goed aan het lopen gekregen, komt redelijk op toeren tot aan de 4000, daarna is het afgelopen. Daarnaast lekte hij aardig benzine ergens uit, dus het carburateur verhaal maar even links laten liggen. Vrijdags de injectie er weer opgebouwd met een gechipte computer en hij startte vrijwel meteen goed.
Zaterdag was de dag dat het moest gebeuren, er werd in 4 poules van 10-12 autos gereden, ik zat in de 1e poule en mijn mederijder in poule 3. beide hebben we de 2 manches gewonnen die er gereden moesten worden, dus missie toch nog weer geslaagd.