Bruine TR C20ne turbo schokkend nieuws 1 jaar wok

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
sw16v
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 04-09-2008 18:09

#251 Bericht door sw16v » 28-05-2014 14:48

Beterband in buitenpost ben ik eens geweest, was 50euro kwijt voor een heul erg kromme velg, gezien dit meer werk was dan normaal was het iets duurder.

gewoon eens langs gaan joh.
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile :D (Bitburg 2011)

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#252 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 04-06-2014 16:14

ow thnx :)
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#253 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 09-06-2014 01:19

omdat de auto extreem naar rechts trok ( bij opspoelen turbo schoot hij naar compleet de andere weghelft zonder dat ik het stuur draaide)

ben ik vandaag ff wezen zoeken naar wat speling in de ophanging, en inderdaad gevonden. en verholpen tevens een poging tot schoon maken gedaan. dus hij is klaar voor het sprinten morgen op daf :) ben benieuwd hoe (slecht) de organisatie esla het gaat aanpakken.

dr net nog een maat geholpen met zijn afbouwen van zijn corsa a c20let met garret gt28 turbo.

en het zoeken naar een oorzaak van een te lage turbodruk van een andere corsa a c20let maar helaas nog geen resultaat.

tis nu kinderbedtijd. weltrusten!
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#254 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 11-06-2014 10:36

Ben maandag naar daf geweest om te gaan sprinten. De opkomst van maarliefst 17 auto.s wat ik telde viel tegen en de organisatie esla viel mij persoonlijk een beetje tegen. Ondanks dat toch 5 runs kunnen maken waarvan de snelste een een 8.9 met een 60 ft van 2.4 die op drachten zit de 60ft rond de 2.0 sec het weer was goed warm het asfalt en de banden ook zonder burnout branden ik er al bijna me handen aan dus snap niet dat ik alsnog zo veel wielspin had.
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

wokkel
Fanatieke Poster
Berichten: 408
Lid geworden op: 20-05-2012 18:18

#255 Bericht door wokkel » 11-06-2014 21:22

Zag er goed uit op DAF, viel ons inderdaad ook op dat je veel wielspin had.

Maar jij rijd met circuit slicks toch?
Had een discussie met een maat van mij die ook sprint, die vertelde dat de wangen van circuit slicks eigenlijk te hard zijn.
Het schijnt dat je met slappe/zachte wangen veel meer grip hebt.
Kadett C1 Coupe B230FK - project
Corsa A TR 2.0 16V - daily bitch

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#256 Bericht door Gonzo » 12-06-2014 00:58

Met welke setup rij je een 8.9 sebas?? Op het moment dat ik dit typ bedenk ik me dat dit waarschijnlijk 1/8 mile is ;)

Ben sowieso wel benieuwd naar je huidige setup en drukken trouwens 8)
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#257 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 13-06-2014 14:17

wokkel je hebt helemaal gelijk de banden zijn vrij hard en moeten enorm goed op temperatuur zijn willen ze een beetje grip hebben. maar er komt bij grip veel meer kijken.

mijn banden zijn vrij klein van omtrek (je kan beter een hoge wand van de band hebben das meer raakvlak. ook moeten de circuit slicks eigenlijk niet onder de 1 bar komen (omdat idd daar de wand te hard voor is)

drag slicks M&H banden zijn daar een stuk beter voor. en dan met een hoge wand van de band. echter hebben deze banden zo veel grip dat je 1 wiel aandrijving hebt als je geen sper hebt. en ik wil dan ook gelijk 2.0 remmen monteren icm 13 inch drag licht gewicht velgen en de turbo druk omhoog gooien zodra ik z20leh injectoren heb.

alleen de sper is al 1000 en dan moet je nog nieuwe lagers en ruimte maken in de bak.

de velgen die ik wil kan ik miss voor 200 regelen maar wss zijn ze duurder.

de slicks zijn 200 per stuk als het mee zit dus al snel 400 verder en dan moeten ze nog op de velg gezet worden

de z20leh injectoren kan ik alleen nieuwe inclusief verzennden en overmaken voor rond de 150 a 200 vinden

en dan zit ik nog met eventuele sterkere stangen en zuigers het aanpassen van de kop en instaleren van megaquirt.

als ik een stapje verder wil kost het een boel centjes en op drachten rij ik nette 2.0 tijden op de 60 ft waar ik redelijk tevrede mee ben.

alleen zoals het er nu uit ziet ben ik 1800 euro lichter als ik het goed goed doe en dan is hij met zn sper eigenlijk amper meer te gebruiken voor dagenlijks wat ik nu wel doe. dit is een beetje mijn dilemma. want ik had op daf idd in de 1 en 2 volle wielspin pas in de 3 beetje grip

op dit moment rij ik met 0.7 bar druk en heb ik de octaan stekker op 95 staan en rij ik met E85 brandstof met z20let injectoren en 2 brandstofpompen naast elkaar icm met een gsi tank en als ik de druk hoger zet dan krijg ik air fuel waardes van 16 te zien ipv 12 bij vol gas dus dan valt de druk in de brandstof rails weg.

vandaar mijn vraag op het forum als iemand nog voor een christelijke prijs z20leh injectoren weet hoor ik het graag dan kan mijn druk wat hoger. :)

@ Gonzo assen is inderdaad een 200 meter baan. met grof asfalt dus weinig grip
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

update time

#258 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 07-07-2014 09:21

heb me inmiddels laten gaan.

heb een zgan setje m&h drag slicks gekocht met licht gewicht drag velgen 13 inch.

heb een platensper gekocht en een setje z20leh injectoren (470 cc)

Afbeelding

Afbeelding

ben er erg blij mee. heb de drag slicks afgelopen vrijdag gebruikt nog zonder sper en heb me pr verbeterd van 13.5 naar 12.8
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#259 Bericht door max » 07-07-2014 09:56

Kijk eens aan, dat zijn goede berichten!! :D :D

Mooi setje wielen trouwens!!

Is wel een groot verschil met drag slicks tov de normale slicks. 0,7 seconden iseen heeel erg grote stap. En dan heb je nog niets aan het vermogen gedaan.

Als je ervoor zorgt dat je de ophanging (stug!), uitlijning (recht!) en de grip (sper :D ) op orde hebt dan zijn lage 12's zeker haalbaar. Eventueel met wat mazzel zelfs nog iets sneller.

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#260 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 14-07-2014 09:45

ik moet wel bekennen dat ik meer dan 10 runs heb kunnen maken. afgelopen keer en de snelste run was nadat ik 1 van de baan crew zat was en van plan was niet meer te rijden en toch in de rij ben gaan staan waardoor ik wel moest rijden. en toen zoiets had van, nu gaat hij stuk. (aandrijflijn) maar hij ging niet stuk hij ging snel.

en afgelopen jaar verschillende keren naar drachten geweest maar telkens niet meer als 4 runs per keer hebben kunnen maken ivm regen.

voor de rest je hebt gelijk hij is uitgelijnd maar het kan beter, hij is voor vrij stug maar achter niet dus kan beter. en de ophanging voor zitten pu bussen in maar geen nylon dus kan beter.

maar het eerst volgende wat ik met de tr wil doen is apk scoren want dat zit er weer aan te komen. en miss een koppeling upgrade ergens vandaan halen . want mijn c20xe koppeling heb ik mishandelt door een burnout in de 3de versnelling te proberen maar de wielen bleven staan :( dus als iemand nog een niet al te dure oplossing weet hoor ik het graag.
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”