Sedan C20xe ..:: Achter schermen opnieuw bewerkt ::..
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 04-08-2010 21:03
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
Vandaag 21-05-2011 weer aan de corsa bezig geweest en wat tegenslagen gehad...
Was van plan nieuwe achter remmen te monteren,blijken er 2 verschillende ankerplaten op de achteras gemonteerd te zitten.
Dus het mooie nieuwe setje remmen paste maar op 1 kant...
Nu vraag je je waarschijnlijk af hoe de vorige remmen erop hebben gezeten.
De remschoenen aan de ene kant waren passend voor de ene ankerplaat en de remschoenen aan de andere kant waren passend voor de andere ankerplaat...
Dus 2 verschillende wielremcilinders en 2 setjes remschoenen PRULLERS.
Vervolgens wil ik de schokbrekers voor terug monteren,zag ik tot m'n verbazing,dat de bovenste spiraal van de veer langs de veerpootlager/schotel gesprongen zit.
Dus volgens mij glad de verkeerde veren.
Geprobeerd de veren goed onder de schotels/veerpootlager te monteren,kwam ik weer iets tegen,waarvan de tranen in je ogen springen.
Gare schokbreker "stiften"
Volgens mij is er aan geslepen ook nog...
Foto's van de gebreken volgen...
Allereerst de remmen. Zoek de verschillen.
Ankerplaten LA en RA
Veer (1 kant)
Geweldige schokbreker :evil:
Werkelijk waar,ik kom steeds meer dingen tegen aan die auto
Maargoed,het is de bedoeling dat hij weer netjes de weg op gaat...
Ik weet niet hoe jullie erover denken,maar ik en thomas krijgen er het RAMBAM van...
Was van plan nieuwe achter remmen te monteren,blijken er 2 verschillende ankerplaten op de achteras gemonteerd te zitten.
Dus het mooie nieuwe setje remmen paste maar op 1 kant...
Nu vraag je je waarschijnlijk af hoe de vorige remmen erop hebben gezeten.
De remschoenen aan de ene kant waren passend voor de ene ankerplaat en de remschoenen aan de andere kant waren passend voor de andere ankerplaat...
Dus 2 verschillende wielremcilinders en 2 setjes remschoenen PRULLERS.
Vervolgens wil ik de schokbrekers voor terug monteren,zag ik tot m'n verbazing,dat de bovenste spiraal van de veer langs de veerpootlager/schotel gesprongen zit.
Dus volgens mij glad de verkeerde veren.
Geprobeerd de veren goed onder de schotels/veerpootlager te monteren,kwam ik weer iets tegen,waarvan de tranen in je ogen springen.
Gare schokbreker "stiften"
Volgens mij is er aan geslepen ook nog...
Foto's van de gebreken volgen...
Allereerst de remmen. Zoek de verschillen.
Ankerplaten LA en RA
Veer (1 kant)
Geweldige schokbreker :evil:
Werkelijk waar,ik kom steeds meer dingen tegen aan die auto
Maargoed,het is de bedoeling dat hij weer netjes de weg op gaat...
Ik weet niet hoe jullie erover denken,maar ik en thomas krijgen er het RAMBAM van...
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
idd...
Sommige dingen hadden we kunnen weten toen we de auto kochten,daar kan en mag ik niks over zeggen,maar wat we allemaal niet tegen zijn gekomen
Mankementen die er waren en nog zijn:
-Wiellagers rondom (verholpen)
-Kapotte versnellingsbak (na een paar weken rijden) (ook verholpen)
-Verslete koppeling (verholpen)
-Gescheurde kop (verholpen door Freddy Cane)
-3 a 4 ontbrekende bouten versnellingsbak (verholpen)
-Riem van tijd (2 tanden) door kapotte spie in Krukastandwiel (verholpen)
-Versleten trekstangrubbers (verholpen vervangen door Poly Bussen)
-2 verschillende ankerplaten (nog te doen)
-2 gare schokbrekers (nog te doen)
-Versleten en verschillende achter remmen (nog te doen)
-Kabel motorkap (nog te doen)
-Ruitenwisser mechanisme (nog te doen)
-Dashboard hangt er halve bak in (nog te doen)
-Vastzittende remklauwen (nog te doen)
-Versleten banden (verholpen)
-Handremkabels (nog te doen)
Voor de rest was werkelijk waar iedere pakking (behalve koppakking) gekit
Bouten op de verkeerde plek en ga zo maar door...
En volgens de vorige eigenaar was hij toch echt goed aan gepakt jaja.
Sommige dingen hadden we kunnen weten toen we de auto kochten,daar kan en mag ik niks over zeggen,maar wat we allemaal niet tegen zijn gekomen
Mankementen die er waren en nog zijn:
-Wiellagers rondom (verholpen)
-Kapotte versnellingsbak (na een paar weken rijden) (ook verholpen)
-Verslete koppeling (verholpen)
-Gescheurde kop (verholpen door Freddy Cane)
-3 a 4 ontbrekende bouten versnellingsbak (verholpen)
-Riem van tijd (2 tanden) door kapotte spie in Krukastandwiel (verholpen)
-Versleten trekstangrubbers (verholpen vervangen door Poly Bussen)
-2 verschillende ankerplaten (nog te doen)
-2 gare schokbrekers (nog te doen)
-Versleten en verschillende achter remmen (nog te doen)
-Kabel motorkap (nog te doen)
-Ruitenwisser mechanisme (nog te doen)
-Dashboard hangt er halve bak in (nog te doen)
-Vastzittende remklauwen (nog te doen)
-Versleten banden (verholpen)
-Handremkabels (nog te doen)
Voor de rest was werkelijk waar iedere pakking (behalve koppakking) gekit
Bouten op de verkeerde plek en ga zo maar door...
En volgens de vorige eigenaar was hij toch echt goed aan gepakt jaja.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 28-08-2010 18:21
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 18-01-2011 22:48
Het is eventjes geleden, maar zoals het er nu voorstaat ben ik donderdag weer in het bezit van een Corsa met c20xe. Die van Robinr (hier op het forum) Als hij is zoals hij aangeeft en ik niks geks tegen kom gaat hij gewoon mee naar huis. Maar ik heb er vertrouwen in, want ben bij heel groot toeval vandaag in gesprek geraakt met degene die hem 8jaar in bezit gehad heeft en hem tevens gebouwd heeft...
Greetz
Hopelijk tot donderdag met foto's etc
Greetz
Hopelijk tot donderdag met foto's etc
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 18-01-2011 22:48
Nou,
Er staat weer een corsatje voor de deur!
De spec's:
Motorisch:
-C20xe (2.0 16v, nog niet op kenteken)
-Krukas afgedraaid en gebalanceerd
-F20Cr versnellingsbak
-Ks700 kop met verstevigde koelkanalen
-Geflowed door Zomer motorentechniek
-Mantzel powercap (sfi vervanger)
-Lexmaul uitlaat
-Originele ecu!
Onderstel:
-Dikke custom assen met nexia homokineten
-Jamex poten voor, weitech veren
-Bilstein poten achter, weitech veren
-Wiechers veerpootbrug voor boven
-Wichers veerpootbrug achter boven
-Gsi remklauwen
-Gegroefde remschijven voor
-EBC Greenstuff remblokken
Interieur:
-Gsi stoelen (A3)
-Momo stuur
-Digidash
Toch nog even getwijfeld omdat er wat kleine puntjes aan waren die moeten gebeuren.
Ik had hier eigenlijk geen zin in gezien mijn vorige corsa echt een ramp op wielen was en wou hem dan ook bijna laten staan. Maar Robin was gelukkig de beroerdste niet en wou mij nog een stukje tegemoet komen waardoor de trip toch niet voor niks geweest is!
Puntjes die voor mij aangepakt moeten worden:
-Stappenmotor reinigen (loopt stationair niet lekker)
-Raam mechanisme bestuurders kant nakijken (letterlijk handbediening met hand op het raam nu)
-Ander schakelmechanisme
-Dempertje tussen de uitlaat laten zetten (Lexmaul maakt echt teveel herrie)
Verder was het de bedoeling om het plaatwerk netjes te zetten. Maar gezien dit overal wel iets heeft, plaats ik 2 andere voor schermen die ik erbij gekregen heb en laat ik de rest voor wat het is. Koets is gelukkig gewoon overal hard (al eens aangepakt)
Greetz
Er staat weer een corsatje voor de deur!
De spec's:
Motorisch:
-C20xe (2.0 16v, nog niet op kenteken)
-Krukas afgedraaid en gebalanceerd
-F20Cr versnellingsbak
-Ks700 kop met verstevigde koelkanalen
-Geflowed door Zomer motorentechniek
-Mantzel powercap (sfi vervanger)
-Lexmaul uitlaat
-Originele ecu!
Onderstel:
-Dikke custom assen met nexia homokineten
-Jamex poten voor, weitech veren
-Bilstein poten achter, weitech veren
-Wiechers veerpootbrug voor boven
-Wichers veerpootbrug achter boven
-Gsi remklauwen
-Gegroefde remschijven voor
-EBC Greenstuff remblokken
Interieur:
-Gsi stoelen (A3)
-Momo stuur
-Digidash
Toch nog even getwijfeld omdat er wat kleine puntjes aan waren die moeten gebeuren.
Ik had hier eigenlijk geen zin in gezien mijn vorige corsa echt een ramp op wielen was en wou hem dan ook bijna laten staan. Maar Robin was gelukkig de beroerdste niet en wou mij nog een stukje tegemoet komen waardoor de trip toch niet voor niks geweest is!
Puntjes die voor mij aangepakt moeten worden:
-Stappenmotor reinigen (loopt stationair niet lekker)
-Raam mechanisme bestuurders kant nakijken (letterlijk handbediening met hand op het raam nu)
-Ander schakelmechanisme
-Dempertje tussen de uitlaat laten zetten (Lexmaul maakt echt teveel herrie)
Verder was het de bedoeling om het plaatwerk netjes te zetten. Maar gezien dit overal wel iets heeft, plaats ik 2 andere voor schermen die ik erbij gekregen heb en laat ik de rest voor wat het is. Koets is gelukkig gewoon overal hard (al eens aangepakt)
Greetz
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Netjes hoor.
Stappenmotor, neem een nieuwe, heb ik ook gedaan, loopt als een zonnetje nu. Had hem al tig keer gereinigt, werkt niet op langere duur.
Heb deze nu 3 maanden erin zitten en doet het tot nu toe prima. Had wat bedenken vanwege de prijs maar als je het niet probeert weet je het niet was mijn motto.
http://www.ebay.de/itm/LEERLAUFREGLER-L ... 5664e01ab8
Maak je schakelmechanisme met kogelkoppen, dan ben je van al het gezeur af. 2 koppen omlassen is het beste en het schakelt 100% beter.
Stappenmotor, neem een nieuwe, heb ik ook gedaan, loopt als een zonnetje nu. Had hem al tig keer gereinigt, werkt niet op langere duur.
Heb deze nu 3 maanden erin zitten en doet het tot nu toe prima. Had wat bedenken vanwege de prijs maar als je het niet probeert weet je het niet was mijn motto.
http://www.ebay.de/itm/LEERLAUFREGLER-L ... 5664e01ab8
Maak je schakelmechanisme met kogelkoppen, dan ben je van al het gezeur af. 2 koppen omlassen is het beste en het schakelt 100% beter.