buddy new corsa project

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#221 Bericht door Gonzo » 13-09-2013 14:31

Alvast een beginnetje:
buddy013 schreef:haha dat kan ook nog freek... met een beetje hulp en aanwijzingen van jou dan denk ik, anders tasten we volledig in het duister. :)

maak een een lijstje met parts die je allemaal precies nodig hebt om het lopend te maken gewoon voor 0,4 o,5 bar (vul me aan waar nodig)

* spruitstuk (standaard en zelf een koppelstuk maken, of 1 laten maken)
* turbo? welke? (mitsubishi td04)
* injectoren c20let? (kunnen verschillende zijn, afhankelijk van je afstelling)
* intercooler +piping diverse slangen (zelf op maat maken)
* uitlaat upgrade naar 2,5 inch? (ja)
* ecu ? (standaard ecu, het liefst die met 3-rijen)
* neem aan dat je ook niet meer met f13 bak en 1200 assen rijd? :-D (F18 van een diesel is wel sterk)

HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

buddy013
Fanatieke Poster
Berichten: 216
Lid geworden op: 25-01-2012 15:29

#222 Bericht door buddy013 » 24-09-2013 15:31

nou bij deze dan de foto's van de nieuw aanwinst.

1990ér a2tje voor 99,9% kei hard.. lakwerk in nette staat, interieur netjes..

plannen .

aangezien ik al een a corsa c20ne heb gehad, en 2 corsa's c20xe.
nu toch maar wat anders dan

deze keer stapje verder..turbo dus.. c20let waarschijnlijk.
nu ben ik hierin nog vrij nieuw.. het bouwen zal het probleem niet zijn , maar graag zou ik toch willen weten wat er anders is dan bij een 16v ombouw..

dingen zoals welke assen ? gsi assen blijven die heel?(ga er geen sprint mee rijden op full slicks)
geen f16 bak maar? f18 f20?cr/wr?
gsi benzine pomp voldoende?
wat moet er meer aangepast worden dan bij c20xe? behalve intercooler

foto's van de corsa.
:D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


ben bebnieuwd wat jullie er van vinden ... en naar tips over c20let inbouw..

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#223 Bericht door max » 24-09-2013 16:38

Wil je ermee knallen in Duitsland voor een max top, dragracen of lekker op straat spelen?

Een ombouw met een F20-F18 is redelijk gelijk aan die van een C20XE.
Met een F28 is het allemaal wat meer werk, baksteun, trekstangverlaging etc....

Wat zowiezo gedaan moet worden.
Radiateur van een GSI minimaal. Die moet ook naar voren ivm de turbo.
Slotplaat moet iets aangepast worden ivm de slang van de LMM naar de turbo. eventueel extra sluitingen in je motorkap vanwege de krachten die er op komen bij hogere snelheden.
Tank moet bij jouw nieuw daar het een carburateurmotor is.
Bij een standaard!!!! LET red je het met de C20XE/LET pomp.
GSI assen kun je gebruiken bij een standaard!!! motor.
Bak adviseer ik een F18+WR. F20 hebben geen ewig leven, de F18 ook niet maar wel langer als de F20.
Versterkte koppelingsplaat met F16-F18-F20 vertanding voor de price-as als je geen F28 gebruikt.
Teller aanpassen voor hogere snelheden.
Remmen, voor zijn turboremmen toch wel erg prettig. Afhankelijk wat je er uiteindelijk mee wilt gaan doen. Achter upgrade naar eigen inzicht.
Wielen minimaal 15 inch met W banden, 270 kmh max.
Houd de ET waarde van de velgen zo goed als het kan bij de ET49, spoorstabiliteit. Neem desnoods staal van een Astra G, 15x6, ET 49. Passen de turbo remmen ook nog "net" onder.
Een goed schokdemper-veren pakket. Geen el cheapo zooi.
Dikkere uitlaat, daar is een groep A toch wel het minimale.
Eigenbouw downpipe.

Intercooler kun je voor onder de bumper hangen.
Ik vind dat er persoonlijk niet uitzien maar ieder zijn ding. Mooier is het om hem weg te werken zodat hij niet direkt zichtbaar is.
Of je monteert een charge/watercooler. Dan heb je een 2e kleinere radiateur alleen voor je watergekoelde intercooler die je dan voor de normale radiateur kunt plaatsen.

Daarmee heb je een eerste indruk wat er allemaal gedaan moet worden.

sw16v
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 04-09-2008 18:09

#224 Bericht door sw16v » 24-09-2013 17:15

Gaaf ding zo op de foto's, worden steeds zeldzamer zeker de latere a2's. meesten kiezen of a1 of a3...

c20let is leuk! heb misschien binnenkort mijn let over...

heb bij mijn let de inlaatzijde van de turbo aangepast zodat ik met de inlaatslang onder de radiateurslang en tussen de chassisbalk tussen paste.

ik heb altijd met GSI assen en diesel kineten gereden, ook met de MH's drag-slicks. altijd goed gegaan en nooit wat stuk.
moet er wel bij vermelden dat ik nu wel een dik-dik set heb liggen uit voorzorg, en ik had mijn voorkant van de corsa vrij hoog staan waardoor de aandrijfassen vrij recht stonden!!

Ben benieuwd wat je gaat doen!

goed conserveren in ieder geval ! :D :D
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile :D (Bitburg 2011)

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#225 Bericht door corsa16v » 25-09-2013 20:43

Een groep A pijp gaat prima tot 300 pk, een standaard xe plaat met komvliegwiel en standaard let drukgroep houdt een corsa makkelijk net als een goede standaard 2.0 pomp.
Novat hier van het forum heeft wel wat homokineten gesloopt van die gsi assen, nu rijdt hij ook dikke assen en gaat het goed.
Chargecooler is wel heel bruut, niemand verwacht een let zeker niet als je een dumpvalve ook lekker weglaat! Een intercooler wegwerken is lastig bij een a2, zwart spuiten kan hem iets verdoezelen.

Een f18 wr bak is zeker een aanrader om te kopen, f20 blijft zoals max al aangeeft minder lang heel. Mooie corsa, laag, andere wielen en let is een prima combi!

De oplossing van sw heb ik ook gebruikt, inlaatkant van de turbo aanpassen iets van de slotplaat weg en het past.
LEICHTBAU MOTORSPORT

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#226 Bericht door max » 25-09-2013 22:37

Ach ja voor ik het vergeet. In mijn ogen bij zo'n Corsa als die van jou in perfecte staat met een LET, dan hoef je aan het interieur natuurlijk niets te veranderen.
Daarmee heb je de perfecte sleeper.
Kuipjes of een leeggehaald interieur doen dan afbraak aan het geheel.

Voor de ophanging zou ik nog PU bussen monteren en in de bak toch wel een sper. Die laatste kost wat maar dan krijg je in ieder geval meer vermogen op de straat als zonder.

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#227 Bericht door corsa16v » 26-09-2013 21:21

Puur voor veiligheid zijn kuipstoelen wel aan te raden en een paar goede gordels, het is geen 8v meer die op een lange weg 220 aantikt. Een klapper met orginele stoelen vertel je niet snel na en een kooi is ook geen overbodige luxe
LEICHTBAU MOTORSPORT

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#228 Bericht door prs » 26-09-2013 21:37

corsa16v schreef:Puur voor veiligheid zijn kuipstoelen wel aan te raden en een paar goede gordels, het is geen 8v meer die op een lange weg 220 aantikt. Een klapper met orginele stoelen vertel je niet snel na en een kooi is ook geen overbodige luxe
een kooi in een straat auto vind ik persoonlijk toch altijd een discutabel punt :)

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#229 Bericht door freek corsa » 26-09-2013 21:38

Als je een kooi hebt, dan moet je eigenlijk met een helm op gaan auto rijden
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#230 Bericht door corsa16v » 26-09-2013 22:14

Foam om je buizen heen is beter dan over de kop gaan zonder kooi, en beter dan een klapper maken zonder kooi. Als je hoofd tegen een deurstijl of tegen een andere stijl komt is de kans op letsel ook groot. Met een let komen er zulke krachten op de carroserie te staan dat een kooi soweiso geen kwaad kan.
LEICHTBAU MOTORSPORT

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”