corsa A 15D

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
frisomaas
Moderator
Berichten: 2341
Lid geworden op: 30-03-2009 19:18

#71 Bericht door frisomaas » 16-10-2012 22:13

Bij mij staat op het kleppendeksel diesel en bij jou turbo.

Ik was aan het zoeken naar de foto van je inlaat maar kan het zo even niet vinden.

Ik zoek morgen nog even en kijk ik meteen of ik de motorcode kan achterhalen.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#72 Bericht door freek corsa » 16-10-2012 22:28

Als je meer van mijn inlaatspruitstuk wil weten, dan kun je Harm-Jan vragen, hij heeft het spruitstuk aangepast.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#73 Bericht door Jambon » 17-10-2012 18:09

Het inlaatspruitstuk van een turbodiesel is anders dan van de ongeblazen versie. Dit komt doordat een td het turbo inlaat traject heeft. Er wordt lucht aangezogen door het filter wat bovenop het inlaatspruitstuk zit. Hierna gaat de lucht via de turbo naar het eigenlijke inlaatspruitstuk.

Bij de ongeblazen versie is het veel eenvoudiger, die zuigt de lucht direct via het filter het inlaatspruitstuk in. Je kan de ongeblazen versie dus ook niet gebruiken voor een geblazen versie, omdat de luchtfilterbehuizing de druk niet aan kan.

Je zal dus een ander spruitstuk moeten zoeken, of Freek lief aankijken, want hij heeft een extra spruitstuk bij mij meegenomen. ;)

frisomaas
Moderator
Berichten: 2341
Lid geworden op: 30-03-2009 19:18

#74 Bericht door frisomaas » 17-10-2012 20:40

Jambon schreef:Het inlaatspruitstuk van een turbodiesel is anders dan van de ongeblazen versie. Dit komt doordat een td het turbo inlaat traject heeft. Er wordt lucht aangezogen door het filter wat bovenop het inlaatspruitstuk zit. Hierna gaat de lucht via de turbo naar het eigenlijke inlaatspruitstuk.

Bij de ongeblazen versie is het veel eenvoudiger, die zuigt de lucht direct via het filter het inlaatspruitstuk in. Je kan de ongeblazen versie dus ook niet gebruiken voor een geblazen versie, omdat de luchtfilterbehuizing de druk niet aan kan.

Je zal dus een ander spruitstuk moeten zoeken, of Freek lief aankijken, want hij heeft een extra spruitstuk bij mij meegenomen. ;)
Het is wel een turbo inlaat spruitstuk maar zonder filter er boven op.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#75 Bericht door Jambon » 17-10-2012 20:52

Ok. Dat kan inderdaad. Dan heb je een inlaatspruitstuk van een td met een losse filterbak. Maar die moet ook gewoon passen op het blok!

Deze heb je dan?
Afbeelding

dit is de andere (die freek in aangepaste vorm erop heeft):
Afbeelding

Wat betreft die dynamo, met de originele dynamosteun moet het passen. Moet je wel een steun hebben zonder stuurbekrachtiging. Ik had er ook gewoon een 1700 dynamo op met vacuumpomp. Heeft Freek nu in z'n rooie liggen.

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#76 Bericht door freek corsa » 17-10-2012 21:06

De beugel van een 1700 TD zonder stuurbekrachtiging, die moet dan dus passen in een corsa A
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#77 Bericht door Jambon » 17-10-2012 21:15

Voorzover ik weet wel, maar voor 't zelfde geld kan 't ook een 15d of td steun zijn natuurlijk...

frisomaas
Moderator
Berichten: 2341
Lid geworden op: 30-03-2009 19:18

#78 Bericht door frisomaas » 17-10-2012 21:23

Het spruitstuk van de bovenste foto heb ik.

De dynamo steun van de 17td ga ik gewoon proberen of het gaat passen in de corsa.

De stuurbekrachtiging's pomp met steun is er al af.

Bedankt voor de info :)
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.

frisomaas
Moderator
Berichten: 2341
Lid geworden op: 30-03-2009 19:18

#79 Bericht door frisomaas » 17-10-2012 21:29

Die kleppendeksel's die ik heb zijn allemaal van kunstof :cry:

Er staat er een op marktplaats van alu maar daar zitten wat extra gaten in die ik niet kan gebruiken.

Is dat type wat ik heb ook van alu te krijgen?
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#80 Bericht door Jambon » 17-10-2012 21:36

You're welcome. Ik heb van die kleppendeksels geen idee, sorry!

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”