#42
Bericht
door Corsa_GSi » 17-08-2013 10:14
Inmiddels is Andre Botter helemaal klaar met de auto, ook heeft hij de Wilwoods gemonteerd alsmede een komplete 3 inch uitlaat.
Nu staat de auto weer bij DP Engineering, waar gisteren tijdens de testdag aardig wat problemen boven kwamen drijven.
- Ontluchtingsnippel injectorrail kapot
- TPS sensor was de verkeerde
- Injectoren toch niet de juiste
- Koelwater lekkage bij sensor in radiateur
- Olie lekkage bij carterpanpakking
- Slang van kleppendeksel naar buisje (carterventilatie) gesmolten, want deze zat tegen het uitlaatspruitstuk aan
Alles opgelost door Pieter en mij:
- Had nog 2 injectorrailsen liggen hiervan de nippel gebruikt.
- De TPS sensor van het oude blok meegenomen, maar die bleek niet op de gasklep te passen. Gelukkig had ik nog meer TPS sensoren meegebracht, hiervan kon 1 gebruikt worden, echter moest de stekker van de kabelboom aangepast worden.
- Vervangen voor 1200CC exemplaren (toekomst gericht voor E85).
- Sensor nog strakker aangedraait.
- Diverse bouten met extra vloeibare pakking vastgezet en pakking zelf ook ingesmeert. Nu lekt hij nog wat, dus moeten er nog wat boutjes gedaan worden.
- Buisje aan kleppendeksel gelast en alles zover mogelijk verbogen om ruimte te maken.
En dan het goede nieuws:
Hij heeft 55 km gedraait. 8)
En we gaan maandag verder.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!