Pastry's corsa GSI Throttle bodies - 210 pk
-
- Site Admin
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 30-08-2008 08:22
Pastry's corsa GSI Throttle bodies - 210 pk
INDEX:
1: De aankoop, de eerste sprint, bastuck
2:Lexmaul Raminduction, 267 g nokkenassen.
5: bitburg, GT velgen
6: Het lassen van de groep A met 4-1 spruitstuk
8:Montage Vems PnP bij DP engenering, aankoop TB's
10: RDW keuring
12: F20bak met platensper
13: Kevlar kap
15: Nog meer TB goodies, airodash 2011
16: aankoop kirkeystoel
17: Montage Helix gear, drukgroep en 3,5 kg vliegwiel.
19: MH slicks
20: Throttle bodies montage
22: Afstelling Throttle bodies DP Engenering
----------------------------------
Vandaag ben ik gaan kijken bij een andere corsa A C20XE, ik werd vergezeld door mijn maat noogy, Freek en zijn maat Jan.
Na een korte intermezzo bij de lokale Mac v an Joure, reden we naar de corsa.
Freek heeft met zijn vakkundige ook alles bekeken en daar waar nodig zijn kritiek gegeven. Het beestje zag er netjes uit, nog aardig goed in de lak, muv de motorkap.
Na het starten bleek dat de stappenmotor even gesmeerd moest worden. Maar dat mocht de pret niet drukken. De wagen is voorzien van een digidash en een gsi interieur. Dit laatste gaat wellicht de verkoop in.
aan de onderkant is de corsa verstevigd en we konden bijna geen ernstige roest ontdekken.
Hier zijn enkele foto's van mijn wagen,
er moeten nog wat kleine pruntjes gebeuren.
Dit gaan we op 14 feb doen als ik de wagen ga ophalen.
- de stappenmotor smeren,
- schakelmechanisme maken
- motorsteun verstevigen
- distributie set vervangen
1: De aankoop, de eerste sprint, bastuck
2:Lexmaul Raminduction, 267 g nokkenassen.
5: bitburg, GT velgen
6: Het lassen van de groep A met 4-1 spruitstuk
8:Montage Vems PnP bij DP engenering, aankoop TB's
10: RDW keuring
12: F20bak met platensper
13: Kevlar kap
15: Nog meer TB goodies, airodash 2011
16: aankoop kirkeystoel
17: Montage Helix gear, drukgroep en 3,5 kg vliegwiel.
19: MH slicks
20: Throttle bodies montage
22: Afstelling Throttle bodies DP Engenering
----------------------------------
Vandaag ben ik gaan kijken bij een andere corsa A C20XE, ik werd vergezeld door mijn maat noogy, Freek en zijn maat Jan.
Na een korte intermezzo bij de lokale Mac v an Joure, reden we naar de corsa.
Freek heeft met zijn vakkundige ook alles bekeken en daar waar nodig zijn kritiek gegeven. Het beestje zag er netjes uit, nog aardig goed in de lak, muv de motorkap.
Na het starten bleek dat de stappenmotor even gesmeerd moest worden. Maar dat mocht de pret niet drukken. De wagen is voorzien van een digidash en een gsi interieur. Dit laatste gaat wellicht de verkoop in.
aan de onderkant is de corsa verstevigd en we konden bijna geen ernstige roest ontdekken.
Hier zijn enkele foto's van mijn wagen,
er moeten nog wat kleine pruntjes gebeuren.
Dit gaan we op 14 feb doen als ik de wagen ga ophalen.
- de stappenmotor smeren,
- schakelmechanisme maken
- motorsteun verstevigen
- distributie set vervangen
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
-
- Site Admin
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 30-08-2008 08:22
Op 14 februari, heb ik de corsa in Joure opgehaald.
De corsa heeft direct een nieuw riempje gekregen en de stappen motor is vervangen. Verder is het schakelmechanisme aangepakt door hem iets strakker te zetten. Bedankt Freek en Noogy!! wors
Dan wat echte foto's
Omdat poetsen toch wel een van mijn specialiteiten is heb ik de wagen een klei behandeling gegeven. En dat was wel nodig.
klei stukje voor:
en na het poetsen van 30x30cm
Daarna heb ik de wagen in de polisch gezet. Het verschil was te zien maar ook te voelen aan de lak.
de toekomst plannen zijn eerst een rem upgrade, daarna wil ik het blok motorisch iets beter hebben.
De corsa heeft direct een nieuw riempje gekregen en de stappen motor is vervangen. Verder is het schakelmechanisme aangepakt door hem iets strakker te zetten. Bedankt Freek en Noogy!! wors
Dan wat echte foto's
Omdat poetsen toch wel een van mijn specialiteiten is heb ik de wagen een klei behandeling gegeven. En dat was wel nodig.
klei stukje voor:
en na het poetsen van 30x30cm
Daarna heb ik de wagen in de polisch gezet. Het verschil was te zien maar ook te voelen aan de lak.
de toekomst plannen zijn eerst een rem upgrade, daarna wil ik het blok motorisch iets beter hebben.
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
-
- Site Admin
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 30-08-2008 08:22
een klei behandeling is van Meguiars, je wast eerst heel je wagen grondig. Vervolgens ga je met een soort spray was en een blokje klei je auto poetsen. Wat er gebeurd is dat het vuil tussen de poriën weg gaat. Soms als je met je hand over je wgen gaat kan het een beetje mat aanvoelen. Je staat er echt van te kijken hoeveel vuil eraf komt!
Als je heel je wagen hebt gedaan ( en dat duurt zelfs bij een corsa een paar uur) zet je hem weer in de was.
Toen ik het voor het eerst hoorde vond ik het commercieel gelul, maar nu ik het bij verschillende wagens heb gezien ben ik er van overtuigt!
Als je heel je wagen hebt gedaan ( en dat duurt zelfs bij een corsa een paar uur) zet je hem weer in de was.
Toen ik het voor het eerst hoorde vond ik het commercieel gelul, maar nu ik het bij verschillende wagens heb gezien ben ik er van overtuigt!
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992
-
- Senior member
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: 30-08-2008 19:05
-
- Forum junkie
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 30-08-2008 18:26
in de jouwe? je hebt al de juiste steunen naven en assen natuurlijk.
ik was voor mijn blokopbouw rond de 1500 kwijt.
is dan wel met de nokkenassen en t vliegwiel meegerekend.
maargoed, ik heb ook weer koopjes gehad.
heb alles nieuwe pakkingen en keerringen, nieuwe distributie met waterpomp, onsteking, bouten, moeren, koppeling etc. gewoon alles nieuw erin voordat ie erin ging
ik was voor mijn blokopbouw rond de 1500 kwijt.
is dan wel met de nokkenassen en t vliegwiel meegerekend.
maargoed, ik heb ook weer koopjes gehad.
heb alles nieuwe pakkingen en keerringen, nieuwe distributie met waterpomp, onsteking, bouten, moeren, koppeling etc. gewoon alles nieuw erin voordat ie erin ging