Corsa A1 C20XE '84

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
wim.
Starter
Berichten: 27
Lid geworden op: 27-06-2012 11:19

#41 Bericht door wim. » 12-02-2013 10:59

Ik ga de motor er "even" terug uit halen en de deuk groter maken.
Andere opties zullen later toch problemen opleveren ben ik bang, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3

http://www.we-racing.nl

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#42 Bericht door prs » 12-02-2013 16:58

ik heb bij mijn vorige corsa een luchthamertje gekocht, een beitel stomp geslepen en daarmee ,tussen het inlaatspruitstuk door, de deuk groter gemaakt voor de dynamo. bij mij liep hij aan in scherpe bochten :roll:
het was wel ff prullen maar, het werkte opzich best goed :)

wim.
Starter
Berichten: 27
Lid geworden op: 27-06-2012 11:19

#43 Bericht door wim. » 14-02-2013 09:22

Om het probleem met de dynamo definitief op te lossen de motor even laten zakken.

Afbeelding

Afbeelding

Motor terug op zijn plaats.

Afbeelding

Ruimte genoeg voor de dynamo, nu alleen nog verf zoeken voor het geheel af te werken.

Afbeelding

Gelijk een deel van het onderstel er terug onder gezet, nu alleen nog blokjes maken voor het plaatsen van stabilisator stang.

Afbeelding
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3

http://www.we-racing.nl

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#44 Bericht door prs » 14-02-2013 22:34

hang eerst je uitlaat er eens aan. de blokjes zijn namelijk niet altijd nodig

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#45 Bericht door freek corsa » 15-02-2013 08:18

Het ziet er allemaal goed uit :D

Mooie klus ruimte heb je yes

Volgens mij kun je de stabilisator stang aan de voorkant onder ook andersom monteren, dan past de uitlaat volgens mij gewoon.

Bij mijn corsa heb ik die stabilisator stang niet gemonteerd.
Het is gewicht en het laagste punt was dan die stang.
Bij mijn corsa vond ik het ook niet nodig, omdat de schokbrekers die ik nu gebruik stug genoeg zijn.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

wim.
Starter
Berichten: 27
Lid geworden op: 27-06-2012 11:19

#46 Bericht door wim. » 04-10-2013 13:47

Na lange tijd wil ik weer verder met de Corsa.

In de tussentijd nog een Kadett Bieber van de ondergang gered en terug opgebouwd. Deze Kadett was helemaal gestript en was nog net een rollende body van over.

Zo opgehaald op een regenachtige vrijdag avond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo geworden
Afbeelding

En nog een een tractor voor tractorpulling afgebouwd en met het team aan wedstrijden deelgenomen.

Afbeelding

Nu de kadett voorzien is van APK en het tractorpulling seizoen klaar is, wil ik weer verder met de Corsa.


Ontopic:


Ik heb nog twee vragen:
Van welk type kan je de koeslangen gebruiken voor van radiateur naar achterkant motor (plastic buis) en van thermostaat naar radiateur? Ik heb een hele bak vol met allerlei slangen alleen geen enkele past.
Ik zag ook dat mtech silicone slangen aanbied alleen vind ik € 120,- beetje veel voor twee slangetjes.

Welke gaskabel kun je het beste gebruiken? Ik zou liefst een complete hebben zonder dat er tonnetjes (van de fietsenmaker) aan moeten worden gezet.
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3

http://www.we-racing.nl

wim.
Starter
Berichten: 27
Lid geworden op: 27-06-2012 11:19

#47 Bericht door wim. » 08-10-2013 12:02

Als eerste de uitlaat eronder gemaakt, voorlopig ga ik rijden met een originele 1300 uitlaat. Dit ziet er standaard uit en ik vermoed dat deze vrij stil is. Dit zal dan ook ten goede komen voor de RDW keuring. Aangezien de radiateur heel dicht bij uitlaatspruitstuk zit heb ik deze ingetapet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de achterkant een subtiel eindstuk op een originele demper.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kokertjes gemaakt om de stabilisator stang te kunnen monteren.

Afbeelding
Afbeelding

Kabelboom van de Corsa, waar al redelijk in "geknutseld" was.
Deze door middel van diverse multistekkers aangesloten op de c20xe.

Afbeelding

GSi radiateur geplaatst met originele fan.

Afbeelding

Na lang twijfelen er toch voor gekozen om de GSi tank met externe pomp eronder te hangen ipv de 1200 injectie tank. Het was even creatief passen en meten om de pomp, filter en drukregelaar een plekje te geven onder de Corsa. Inmiddels er ook achter gekomen dat de pomp teveel trillingen in de carrosserie doorgeeft dus die zal ik nog even in rubbers moeten hangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij controle van de kabelboom die bij de motor zat kwam ook nog een los stukje + kabel tegen.

Afbeelding

Motorkabelboom aansluiten op motor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een tijdje geleden nog een partij Corsa onderdelen gekocht en daar zat nog een veerpoortbrug bij. Even gepolijst en gemonteerd.

Afbeelding

Voor ik de kabelboom weg wil werken wou ik eigenlijk wel weten of de motor loopt. Even een proefopstelling gemaakt met de accu lader die als voeding voor de brandstof pomp dient en de rest van de kabels zo gelegd dat er nergens iets tussen kan draaien.

Na een aantal malen de motor rond te laten draaien sloeg hij aan. Aangezien het koelsysteem niet aangesloten zit maar even kort laten lopen. Maar hij lijkt in ieder geval wel goed te lopen.

Afbeelding

Nu kan het afwerken beginnen.
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3

http://www.we-racing.nl

prs
Forum junkie
Berichten: 950
Lid geworden op: 30-06-2009 19:09

#48 Bericht door prs » 08-10-2013 15:30

ziet er goed uit allen vraag ik me af waarom je die drukregelaar ertussen hebt zitten? op je c20xe zit een drukregelaar op de retouraansluiting, dit is de enige die erop hoeft te zitten ;)

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#49 Bericht door corsa16v » 08-10-2013 16:53

Die is om de pulsen in je leiding op te vangen niet voor je druk, zit orgineel ook bij je pomp.
LEICHTBAU MOTORSPORT

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”