Corsa A1 C20XE '84
-
- Starter
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27-06-2012 11:19
Ik ga de motor er "even" terug uit halen en de deuk groter maken.
Andere opties zullen later toch problemen opleveren ben ik bang, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Andere opties zullen later toch problemen opleveren ben ik bang, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
-
- Forum junkie
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 30-06-2009 19:09
-
- Starter
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27-06-2012 11:19
Om het probleem met de dynamo definitief op te lossen de motor even laten zakken.
Motor terug op zijn plaats.
Ruimte genoeg voor de dynamo, nu alleen nog verf zoeken voor het geheel af te werken.
Gelijk een deel van het onderstel er terug onder gezet, nu alleen nog blokjes maken voor het plaatsen van stabilisator stang.
Motor terug op zijn plaats.
Ruimte genoeg voor de dynamo, nu alleen nog verf zoeken voor het geheel af te werken.
Gelijk een deel van het onderstel er terug onder gezet, nu alleen nog blokjes maken voor het plaatsen van stabilisator stang.
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Het ziet er allemaal goed uit
Mooie klus ruimte heb je yes
Volgens mij kun je de stabilisator stang aan de voorkant onder ook andersom monteren, dan past de uitlaat volgens mij gewoon.
Bij mijn corsa heb ik die stabilisator stang niet gemonteerd.
Het is gewicht en het laagste punt was dan die stang.
Bij mijn corsa vond ik het ook niet nodig, omdat de schokbrekers die ik nu gebruik stug genoeg zijn.
Mooie klus ruimte heb je yes
Volgens mij kun je de stabilisator stang aan de voorkant onder ook andersom monteren, dan past de uitlaat volgens mij gewoon.
Bij mijn corsa heb ik die stabilisator stang niet gemonteerd.
Het is gewicht en het laagste punt was dan die stang.
Bij mijn corsa vond ik het ook niet nodig, omdat de schokbrekers die ik nu gebruik stug genoeg zijn.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Starter
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27-06-2012 11:19
Na lange tijd wil ik weer verder met de Corsa.
In de tussentijd nog een Kadett Bieber van de ondergang gered en terug opgebouwd. Deze Kadett was helemaal gestript en was nog net een rollende body van over.
Zo opgehaald op een regenachtige vrijdag avond.
Zo geworden
En nog een een tractor voor tractorpulling afgebouwd en met het team aan wedstrijden deelgenomen.
Nu de kadett voorzien is van APK en het tractorpulling seizoen klaar is, wil ik weer verder met de Corsa.
Ontopic:
Ik heb nog twee vragen:
Van welk type kan je de koeslangen gebruiken voor van radiateur naar achterkant motor (plastic buis) en van thermostaat naar radiateur? Ik heb een hele bak vol met allerlei slangen alleen geen enkele past.
Ik zag ook dat mtech silicone slangen aanbied alleen vind ik € 120,- beetje veel voor twee slangetjes.
Welke gaskabel kun je het beste gebruiken? Ik zou liefst een complete hebben zonder dat er tonnetjes (van de fietsenmaker) aan moeten worden gezet.
In de tussentijd nog een Kadett Bieber van de ondergang gered en terug opgebouwd. Deze Kadett was helemaal gestript en was nog net een rollende body van over.
Zo opgehaald op een regenachtige vrijdag avond.
Zo geworden
En nog een een tractor voor tractorpulling afgebouwd en met het team aan wedstrijden deelgenomen.
Nu de kadett voorzien is van APK en het tractorpulling seizoen klaar is, wil ik weer verder met de Corsa.
Ontopic:
Ik heb nog twee vragen:
Van welk type kan je de koeslangen gebruiken voor van radiateur naar achterkant motor (plastic buis) en van thermostaat naar radiateur? Ik heb een hele bak vol met allerlei slangen alleen geen enkele past.
Ik zag ook dat mtech silicone slangen aanbied alleen vind ik € 120,- beetje veel voor twee slangetjes.
Welke gaskabel kun je het beste gebruiken? Ik zou liefst een complete hebben zonder dat er tonnetjes (van de fietsenmaker) aan moeten worden gezet.
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
-
- Starter
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27-06-2012 11:19
Als eerste de uitlaat eronder gemaakt, voorlopig ga ik rijden met een originele 1300 uitlaat. Dit ziet er standaard uit en ik vermoed dat deze vrij stil is. Dit zal dan ook ten goede komen voor de RDW keuring. Aangezien de radiateur heel dicht bij uitlaatspruitstuk zit heb ik deze ingetapet.
Aan de achterkant een subtiel eindstuk op een originele demper.
Kokertjes gemaakt om de stabilisator stang te kunnen monteren.
Kabelboom van de Corsa, waar al redelijk in "geknutseld" was.
Deze door middel van diverse multistekkers aangesloten op de c20xe.
GSi radiateur geplaatst met originele fan.
Na lang twijfelen er toch voor gekozen om de GSi tank met externe pomp eronder te hangen ipv de 1200 injectie tank. Het was even creatief passen en meten om de pomp, filter en drukregelaar een plekje te geven onder de Corsa. Inmiddels er ook achter gekomen dat de pomp teveel trillingen in de carrosserie doorgeeft dus die zal ik nog even in rubbers moeten hangen.
Bij controle van de kabelboom die bij de motor zat kwam ook nog een los stukje + kabel tegen.
Motorkabelboom aansluiten op motor.
Een tijdje geleden nog een partij Corsa onderdelen gekocht en daar zat nog een veerpoortbrug bij. Even gepolijst en gemonteerd.
Voor ik de kabelboom weg wil werken wou ik eigenlijk wel weten of de motor loopt. Even een proefopstelling gemaakt met de accu lader die als voeding voor de brandstof pomp dient en de rest van de kabels zo gelegd dat er nergens iets tussen kan draaien.
Na een aantal malen de motor rond te laten draaien sloeg hij aan. Aangezien het koelsysteem niet aangesloten zit maar even kort laten lopen. Maar hij lijkt in ieder geval wel goed te lopen.
Nu kan het afwerken beginnen.
Aan de achterkant een subtiel eindstuk op een originele demper.
Kokertjes gemaakt om de stabilisator stang te kunnen monteren.
Kabelboom van de Corsa, waar al redelijk in "geknutseld" was.
Deze door middel van diverse multistekkers aangesloten op de c20xe.
GSi radiateur geplaatst met originele fan.
Na lang twijfelen er toch voor gekozen om de GSi tank met externe pomp eronder te hangen ipv de 1200 injectie tank. Het was even creatief passen en meten om de pomp, filter en drukregelaar een plekje te geven onder de Corsa. Inmiddels er ook achter gekomen dat de pomp teveel trillingen in de carrosserie doorgeeft dus die zal ik nog even in rubbers moeten hangen.
Bij controle van de kabelboom die bij de motor zat kwam ook nog een los stukje + kabel tegen.
Motorkabelboom aansluiten op motor.
Een tijdje geleden nog een partij Corsa onderdelen gekocht en daar zat nog een veerpoortbrug bij. Even gepolijst en gemonteerd.
Voor ik de kabelboom weg wil werken wou ik eigenlijk wel weten of de motor loopt. Even een proefopstelling gemaakt met de accu lader die als voeding voor de brandstof pomp dient en de rest van de kabels zo gelegd dat er nergens iets tussen kan draaien.
Na een aantal malen de motor rond te laten draaien sloeg hij aan. Aangezien het koelsysteem niet aangesloten zit maar even kort laten lopen. Maar hij lijkt in ieder geval wel goed te lopen.
Nu kan het afwerken beginnen.
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl