Corsa a C20net ... project

post hier je corsa A project.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Noordpoolgsi
Fanatieke Poster
Berichten: 67
Lid geworden op: 04-01-2012 23:11

Corsa a C20net ... project

#1 Bericht door Noordpoolgsi » 17-08-2012 13:36

Goedenmiddag

Was al een tijdje aan het onderdelen sparen voor een ''low budjet'' c20net motor :-D

Ook omdat meneer Freek hier al zeer veel me bezig is en ook bezig blijft.

Zoals het er nu uit ziet zal ik aankomende winter het blok op gaan bouwen voor 180 pk en newton meters hopenlijk boven de 290-300.

De bedoeling is om met een c20xe kabelboom tegaan rijden ivm de klopsensor en met een verstelbare ontsteking van een 85'er kadett 1.8E .
Heb trouwens geen idee of bovenstaande te realiseren is ???!!! iemand ? :lol:
Motor word wel op een test bank afgestelt.

Verder komt er een kleine versie intercooler voor van een saab 900 is niet supergroot.
Ik ben ook niet van plan om eerste tijd het ''maximale'' uit de standaard motor te halen.
Er wprd ook getankt in duitsland octaan 102 was laatst een keer tekrijgen zag ik ... aral of bp geloof ik.

Wat is tot nu toe heb :

Spruitstuk voor op de c20ne motor.
Intercooler saab.
c20ne blok ((185.945 km en 4 keer 13 bar compressie)
Injectie c20xe.
Ontsteking 1.8E

Wat ik nog nodig ben : ?!

Turbo td04 van en subaru ?!
2 verloop nippels retour aanvoerleiding v/d turbo
Downpipe (word denk ik zelf fabriceren)
Slangen werk voor intercooler.
Leidingen voor turbo.
Injectoren , welke ?

Volgens mij ben ik zo aardig opweg ...
Dit is ook mn eerste turbo ombouw dus hoe of wat het allemaal zit (NOG) GEEN idee.

Dus een beetje hulp van de mensen wie dit al wel eens uitgevoerd hebben moet dit project opzich wel tedoen zijn.

Verder zal ik zsm ff fotos van de onderdelen en de auto waar de motor in komt plaatsen. :lol:
Kadett e 2.0 16v 235pk 263nm (crossss)
Vectra b2 x25xe
Astra .... zonder motor :P

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#2 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 17-08-2012 14:45

Heel erg vet, dat jij het ook gaat bouwen :D

Als je veilig wilt rijden. starten heb je ongeveer 280 cc injectoren nodig maximaal. doe je meer dan kan het voorkomen dat je het swinters bij het starten verzuipt (dit is mijn ervaring met een c20ne management bij xe wordt dat dus afwachten.

De x20xev injectoren (de rode) schijnen rond de 250 cc te zijn) en dus voor daily de beste keuze.

Freek en ik reden eerst met c20let 304 cc injectoren.

Nu rij ik z20let injectoren 355 cc bij 3 bar brandstofdruk op standaard management met E85 brandstof. dit is 105 octaan en ook in Nederland te tanken miss is dit daarom ook aantrekkelijker voor jou?

mocht je voor E85 op een standaard (c20xe management) gaan, is het raadzaam meer dan 1 brandstofpomp te monteren of 1 met meer opbrengst. bij mij geeft me huidige pomp te weinig na 5000 toeren maar dit kan ook komen omdat die pomp niet meer de opbrengst heeft die hij ooit had.

voor een td-04 van een subaru impreza kan Freek flensen leveren

ik meen dat een 18 E ontsteking wel opeen c20ne kan met aanpassingen. ook meen ik dat er na aanpassingen van het c20xe boom het management er op kan, (je zit volgens mij met de nokkenas sensor die niet plug en play is.

maar waarom zou je een 18E ontsteking willen als je hem toch af laat stellen op de bank?

wanneer je dat gaat doen kan je ook de ideale duty cycle uitkiezen en daar de injectoren bij zoeken. ala trial and error..

succes met het bouwen. :D ik ga je topic zeker volgen altijd mooi dit soort projecten :D

ps ik heb zelf al een stel turbo`s gesloopt (ik vermoed) omdat ze uit elkaar gehaald moten worden (te ruig) dit om het compressorhuis hardt van de turbo en uitlaat kant anders ten opzichte van elkaar in elkaar moet om hem van boven naar beneden te monteren.

subaru heeft ze zelf van beneden naar boven gemonteerd. miss is het een aanrader om je spruitstuk zo te make dat ze van onder naar boven gemonteerd worden. mits je daar ruimte voor hebt. zo ja is dit weer een struikel punt minder waarop het fout kan gaan.
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#3 Bericht door mischa72 » 17-08-2012 15:03

De vatting van de 18E ontsteking is anders dan die van de C20NE of de XE. Wat je kunt doen is ook meteen de nokkenas van de 18E meenemen, maar ik weet niet of dat gaat icm turbo.

Groeten,
Mischa

Corsa_GSi
Forum junkie
Berichten: 660
Lid geworden op: 12-03-2010 21:07

#4 Bericht door Corsa_GSi » 17-08-2012 15:33

Er is een regel dat als je een goede atmo motor bouwt, je daarop vervolgens gewoon een turbo kan zetten (met compressie verlaging).
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

mischa72
Forum junkie
Berichten: 523
Lid geworden op: 23-03-2012 22:14

#5 Bericht door mischa72 » 17-08-2012 15:35

Dat klopt, maar ik heb ook dingen van mensen gezien die er een andere nokkenas in zetten waardoor ineens een enorme koppelverhoging optrad waardoor de auto zeer tricky werd.

Gr. Mischa

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#6 Bericht door freek corsa » 17-08-2012 15:48

Met drukvulling wil je niet te veel klepoverlap hebben.

Ik heb hier nog niets over een wideband lambda sonde gehoord?
Ga je die wel gebruiken?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

sebastiaankadettcabriogsi
Forum junkie
Berichten: 646
Lid geworden op: 12-10-2008 14:45

#7 Bericht door sebastiaankadettcabriogsi » 17-08-2012 15:54

en een c20xe koppelingsplaat en drukgroep op z,n minst. als je max er uit wilt halen zou ik voor een 4 spots cinterbrons plaat gaan.

mvg
WWW.OPELGRUNN.FORUMUP.COM !


Corsa A1 TR C20NE Turbo
vw lupo 1.2 3L
Yamaha R1 Rossi uitgevoerd

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#8 Bericht door freek corsa » 17-08-2012 16:11

Welke bougies ga je gebruiken?

Waarom een C20XE draadboom gebruiken als je de ontsteking ervan niet gaat gebruiken?
Dan heb je toch niets aan de klopsensor regeling, die past immers de ontsteking aan.

Er is mij altijd geadviseerd om een grote IC te gebruiken.

Kijk ook eens op deze site: www.vaux-extreme.com
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Noordpoolgsi
Fanatieke Poster
Berichten: 67
Lid geworden op: 04-01-2012 23:11

#9 Bericht door Noordpoolgsi » 17-08-2012 20:08

Kijk wide lambda idd nog nie aan gedacht ... lfr of afr heet dat dat toch ?

Ik weet ook nog bijna nix van turbo ombouwen zodoene dat ik allang blij ben met info hierboven.


Door schade en schande word men wijs....
en de wijzen komen uit t oosten :-D [/quote]
Kadett e 2.0 16v 235pk 263nm (crossss)
Vectra b2 x25xe
Astra .... zonder motor :P

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#10 Bericht door Jurgen » 18-08-2012 09:45

1.8e is een stand alone ontsteking, die werkt denk ik niet met de c20xe. Dit is de ontsteking die vaak met carbjes gebruikt wordt.

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”