Corsa a C20net ... project

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#51 Bericht door Gonzo » 24-06-2013 17:53

Ik rij met een vrij standaard, goed blok met een td-04 op 0,55bar, f18wr van een diesel erachter. Vorig jaar als dagelijkse auto 15.000km flink mee gereden :lol: nog geen problemen gehad 8)

*187pk/282Nm
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Noordpoolgsi
Fanatieke Poster
Berichten: 67
Lid geworden op: 04-01-2012 23:11

#52 Bericht door Noordpoolgsi » 24-06-2013 18:12

Hmm oke .
Injectoren en brandstofdruk wel aangepast neem ik aan ?
Welk motormanagment draai jij mee ?
Kadett e 2.0 16v 235pk 263nm (crossss)
Vectra b2 x25xe
Astra .... zonder motor :P

Gonzo
Senior member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 09-04-2010 08:30

#53 Bericht door Gonzo » 24-06-2013 18:30

Ja wel grotere injectoren, hoeveel cc weet ik zo ff niet en brandstofdruk afgesteld mbv een wideband lambda

En gewoon een tandaard bosch motronic 4.1 management
HB 1984 C20NE 153 pk | TR 1986 C20NET 187 pk | TR 1987 1.3NB 60 pk | HB 1987 C16SE 119 pk | TR 1984 1.2S 55 pk
Afbeelding

Noordpoolgsi
Fanatieke Poster
Berichten: 67
Lid geworden op: 04-01-2012 23:11

#54 Bericht door Noordpoolgsi » 24-06-2013 18:54

Oke dus de motronic versie met de allu luchtweger :-D

Widelamda heb ik hier nog liggen van innovate.
Denk dat het dan een c20ne van ebay word voor 6 tientjes ofzo :D

Denk wel ff dat ik hem dan tzt wel ff op een rollerbank af laat stellen,maar dat is van latere zorg.

Thanks voor infi in iedee geval

8)
Kadett e 2.0 16v 235pk 263nm (crossss)
Vectra b2 x25xe
Astra .... zonder motor :P

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#55 Bericht door freek corsa » 24-06-2013 19:09

Standaard C20NE gebruiken.
Daarin kun je C20LET 304 cc/min injectoren in zetten
De originele brandstofdrukregelaar moet je vervangen door een instelbare brandstofdrukregelaar.
De turbodruk moet je niet hoger dan 0,7 bar zetten.
Dan moet je met euro 98 rijden. (ik adviseer euro 98 van de BP)
De octaan stekker moet dan op euro 91 staan.

verder nog vragen?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Noordpoolgsi
Fanatieke Poster
Berichten: 67
Lid geworden op: 04-01-2012 23:11

#56 Bericht door Noordpoolgsi » 24-06-2013 22:10

kijk kort en duidelijk ...
waarom moet de octaan stekker op 91 staan dan ? voor die graden vervroeging ?

Dus gewoon een c20ne met een motronic 4.1 kabelboom (allu luchtweger en de gasklepschakelaar)
Zijn er nog voordelen als ik een astra gsi motorkabelboom plaats ? Dus met luchtmassa meter luchtvoelen en potentiesensor of ?

Moeten dat perse c20let 304 injectoren zijn ?
Heb hier nu de paarse variant meende 240 cc bij 3,0 bar (Heb een instelbare regelaar tot 5 bar.)

hmm valt me allemaal nog mee zo.
Kadett e 2.0 16v 235pk 263nm (crossss)
Vectra b2 x25xe
Astra .... zonder motor :P

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#57 Bericht door freek corsa » 24-06-2013 22:59

De octaan stekker is inderdaad om de ontsteking te verlaten.

Ik heb geen ervaring met luchtmassameter.
Heb tot de overstap naar megasquirt, alleen met de luchtweger gereden, niet met de luchtmassameter.

je kunt ook kleinere injectoren nemen, maar blijf dan goed opletten dat de AFR waarden veilig blijven.
De originele brandstofpomp kan tot best veel vermogen goed blijven werken, maar niet bij hogere brandstofdrukken.
Vandaar het advies om grote injectoren te nemen en een lagere brandstofdruk.

Ik denk dat je met 0,7 bar wel die injectoren kan rijden.

Ik reed op het laatst met 0,95 bar en E85 brandstof, boven de 5000 toeren kon de brandstofpomp het niet meer bijhouden.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Noordpoolgsi
Fanatieke Poster
Berichten: 67
Lid geworden op: 04-01-2012 23:11

#58 Bericht door Noordpoolgsi » 18-06-2015 00:10

Bijna 2 jaar later.

Ondertussen wel een 2.0 16v gebouwd op 48er TB's Loopt al 3 maand heel mooi , dat geluid :-)
Ook nog een astra turbo (c20let) gekocht wie kapot is gelopen op ovale zuigerwanden en kapotte kleprubbers ...

Dus nu eigenlijk 1 auto over zonder een goede motor de astra.

Oke het is geen A corsa :!: Maar aangezien ik alle delen heb liggen voor een c20net ombouw is de keuze niet zo moeilijk.
Ook omdat een a corsa ook al niet meer 100 % belasting vrij is.
De zolder nog vol liggen met c20ne delen ....
Kabelboom van een kadett c20ne :)

Dusssss :-D
En aangezien in zeeén van tijd heb tegenvoordig.

Een turbo ombouw zelf doen nou waarom ook niet hé

Heb al een cilinderkop 8v geselecteerd die nog niet gevlakt is.
Vandaag even uit elkaar halen schoonmaken en kijken hoe ik met de cnc vreesbank iets minder compressie kan krijgen door de cilinderkop wat uit te vrezen. Afgekeken van ...

Onderblok word een standaard c20ne mocht iemand deze nog hebben liggen ! :D niet te duur uiteraard omdat dit onderblok toch niet oud word :P
Nokkenashuis met nokkenas zoek ik ook nog.

Verder uitlaat met flenzen en subaru turbo al liggen hier morgen ff op de sloop van een volvo s80 leiding werk met een reseve td04 afhalen.

Rustig opbouwen begin volgende zomer hoop ik hem lopend te hebben.
Kadett e 2.0 16v 235pk 263nm (crossss)
Vectra b2 x25xe
Astra .... zonder motor :P

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#59 Bericht door freek corsa » 18-06-2015 07:46

Goed om te horen dat je nog aan het hobbyen bent.

Je zegt, om de compressie te verlagen.... Dat was niet mijn insteek.
Ik heb de cilinderkop bewerkt omdat anders mijn C20LET zuigers zouden gaan smelten.
De sqish-rand in de cilinderkop komt precies boven een klep-pocket uit.

Ik heb nu een standaard C20NE in de 2e corsa zitten ;)
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Noordpoolgsi
Fanatieke Poster
Berichten: 67
Lid geworden op: 04-01-2012 23:11

#60 Bericht door Noordpoolgsi » 18-06-2015 23:00

oke ik dacht werkelijk dat je dat gedaan had voor compressie verlaging .

Maar als ik er nu wat laat afdraaien kan dit kwaad met een standaard c20ne onderblok ? Lijkt me niet toch ?

Heb de opdracht al gegeven zeg maar zou binnen nu en 2 weken klaar zijn.

Kop vandaag al helemaal kaal gemaakt.
Morgen ff kleppendeksel en carterontluchtings matje in de ultrasoon reiniger en nog paar andere kleine delen.

Onderblok ben ik nog niet uit , waarom :

heb hier 2 onderblokken liggen

1x x22xe motor uit een sintra schadeauto
1x c20xe onderblok was de kop van gescheurt ks700

Dat 2.2 turbo verhaal spookt door mn hoofd maar weet niet hoe of wat ik daar aan moet beginnen.
Dacht zelf aan om de x22xe zuigers van de drijfstangen te halen en c20ne zuigers erop te zetten ...

Maar een 2.2 onderblok is weer 8mm hoger van dan een c20ne.
Of zijn de de drijfstangen van een x22xe ook qwa slag langer dan c20ne drijfstangen ? :shock: :shock:
Kadett e 2.0 16v 235pk 263nm (crossss)
Vectra b2 x25xe
Astra .... zonder motor :P

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”