Corsa 1.2 ohv --> c20xe --> c20xe nos --> c20let b
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Forum junkie
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 16-02-2010 22:59
-
- Forum junkie
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 10-12-2010 20:58
Idd vet filmpje. Ik hoop ook goede resulataten te behalen. Woensdag 19 afstellen en als ik zondag 23 maar vrij krijg dan gelijk naar automax streetpower.
Zit alleen enorm te hannesen met aansluitingen ect.
Ik wil een "75pk" shot gebruiken. Kijken wat daar uitkomt.
Gr
Zit alleen enorm te hannesen met aansluitingen ect.
Ik wil een "75pk" shot gebruiken. Kijken wat daar uitkomt.
Gr
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Bijna goed.CORSA2L16VALVE schreef:Max reed met 2stage systeem met standaard blok...
ikzelf heb op een standaard blok 100 pk shot gereden zonder problemen. Zit binnekort tussen de 150 en de 175 op een bewerkte blok
Eerst had ik een C20XE met een standaard blok en 75pk met 1 injector, ging super zonder aanpassingen.
Daarna een C20XE met LET zuigers (lagere kompressie). Daardoor kon ik met meer lachgas rijden. setup was 75pk per 1 injector en daarbij een mulit port met 4 injectoren, goed voor 100PK. In totaal dus 175pk lachgas als ik beide stages gebruikte :D
Ging super alleen had ik iets teveel de ontsteking verlaat. Ik had een kleine aanwijzing in de beschrijving van MSD over het hoofd gezien.
Had een timing moduel erop gebouwd waarmee ik de onsteking verlaten kon. Normaal per 50pk 1 a 2 graden.
Helaas verlate dat systeem al standaard 4 graden. Dat dan samen met 175 PK en 6 graden extra verlating gaf 10 graden latere ontsteking. Dat ging dus niet goed. Gevolg waren gesmolten zuigers.
Met 75 PK en een standaard ontsteking had ik geen probleem, let er wel op dat je 1 a 2 grad koudere bougies neemt en geen Iridium.
75PK maakt al een behoorlijk verschil en die merk je echt wel.
Gebruik het lachgas pas vanaf de 2e versnelling. In de 1 heb je toch alleen maar slippende wielen.
Ik had er ook nog een toerenbegrenzer bij in gebouwd als extra beveiliging. 100 toeren voor de normale toerenbegrenzer erin klapt schakelde hij het lachgas al uit.
Als je een toerenteller met shiftlamp hebt kun je dat ook dan hiermee schakelen.
Normaal zette ik mijn shiftlamp dus 100 toeren voor toerenbegrenzer. Zodra de lamp aan gaat betekent dat dat er dus 12V naar de lamp gaat. Deze 12V kun je dus ook gebruiken om een relais aan te sturen om het lachgas uit te schakelen.
Als 2e had ik nog een koppelingsschakelaar ingebouwd. Die onderbrak het lachgas ook als ik de koppeling intrapte. Die stond in serie met de volgasschakelaar van het gaspedaal.
Als je vragen hebt met het aansluiten laat maar weten. Heel erg moeilijk is het niet.
Je hebt normaal een 12V van de accu die via een relais, Dat is het relais wat in jou lachgasset bijgeleverd is. de + van de solenoids aanstuurt, daarmee gaan ze open.
De solenoids hebben een - en die komt aan de massa van je karroserie.
Het relais stuur je aan met een 12V die je via de knop op je stuur. Deze kabel noemen we de aanstuurkabel (hij stuurt het relais).
Dat bijgeleverde Relais is een MAAK relais (hij maakt een verbinding).
Aan de laatste aansluiting van het relais komt de massa, deze gaat naar je karroserie.
Dat wat ik met het gaspedaal en de koppeling gemaakt hebt komt in de stuurkabel ertussen.
Hierdoor is het dus zo dat alleen het relais 12V krijgt van de stuurkabel en daarmee de solenoids aanstuurt, als volgende 3 dingen gegeven zijn:
- knop gedrukt
- volgas gegeven
- koppeling niet gedrukt
Dat met het shiftlight aansturen heb ik met een 2e relais gedaan. Dit relais is een verbreek relais. Los te koop bij conrad of een autozaak.
Deze komt ook tussen de 12V die naar de solenoids gaat.
Het shiftlight stuurt het relais aan en daarmee word de 12V naar de solenoids onderbroken en het lachgas is uit.
!Het lachgas is dus alleen uit als de lamp brandt!
Dit is alleen als extra beveiliging om geen lachgas te hebben als de motor in de begrenzer gaat.
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Ach ja.
De 1e keer als je het lachgas gaat testen.
Laat de eerste keer je fles dicht!!!
Als je volgas rijdend de knop indrukt dan dan krijg je alleen benzine. Dan zul je al een verschil merken. Hiermee ben je zeker dat je benzineleiding geen lucht meer heeft.
Daarna je fles open draaien en de leiding bij de solenoid ontluchten door de aansluiting iets open te draaien. Let op je vingers dat lachgas is heel erg koud. Als je een purgekit hebt hoef je dit niet te doen. dan druk je alleen die prugeknop tot je witte wolken ziet.
Dan instapen en een schop in je rug beleven als je die knop indrukt bij volgas
Als je helemaal klaar bent met rijden is het beter je lachgasleiding leeg te maken.
Fles dicht draaien en nog een keer rijden. Dan verbruik je het laatste beetje lachgas wat in je leiding is tot die ook leeg is (gaat vrij vlot).
De 1e keer als je het lachgas gaat testen.
Laat de eerste keer je fles dicht!!!
Als je volgas rijdend de knop indrukt dan dan krijg je alleen benzine. Dan zul je al een verschil merken. Hiermee ben je zeker dat je benzineleiding geen lucht meer heeft.
Daarna je fles open draaien en de leiding bij de solenoid ontluchten door de aansluiting iets open te draaien. Let op je vingers dat lachgas is heel erg koud. Als je een purgekit hebt hoef je dit niet te doen. dan druk je alleen die prugeknop tot je witte wolken ziet.
Dan instapen en een schop in je rug beleven als je die knop indrukt bij volgas
Als je helemaal klaar bent met rijden is het beter je lachgasleiding leeg te maken.
Fles dicht draaien en nog een keer rijden. Dan verbruik je het laatste beetje lachgas wat in je leiding is tot die ook leeg is (gaat vrij vlot).
-
- Forum junkie
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 10-12-2010 20:58
Max!!! wors wors wors
Rudy zal de afstelling gaan doen op de originele ecu. Dit heeft hij al eens gedaan bij ruben.
We hebben nu een kabelboom voor uit in en uitschakelen van de vollast. Zodra afstelling is voltooid gaan we het uitbreiden.
Ook koude bougie gaan we gebruiken de bosch f5dopr.
Ik hoop dat alles het houd van sinds vandaag heb 1 of meer tikkend klepstoter(s) bij het starten. Dus binnenkort ook vervangen.
Ben er nog uit waar ik de activeer knop ga maken. In het stuur of bij de pook.
Max heb jij nog foto hoe je het had gemonteerd?
Ook wil ik dit jaar naar bitburg maar nog niks van vernomen
Gr
Rudy zal de afstelling gaan doen op de originele ecu. Dit heeft hij al eens gedaan bij ruben.
We hebben nu een kabelboom voor uit in en uitschakelen van de vollast. Zodra afstelling is voltooid gaan we het uitbreiden.
Ook koude bougie gaan we gebruiken de bosch f5dopr.
Ik hoop dat alles het houd van sinds vandaag heb 1 of meer tikkend klepstoter(s) bij het starten. Dus binnenkort ook vervangen.
Ben er nog uit waar ik de activeer knop ga maken. In het stuur of bij de pook.
Max heb jij nog foto hoe je het had gemonteerd?
Ook wil ik dit jaar naar bitburg maar nog niks van vernomen
Gr
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
De activatie knop op het stuur aan de rechterkant is veiliger als je geen koppeling schakelaar hebt.
Uit ervaring met een corsa A rijden weet ik dat het fijn is om het stuur met twee handen vast te houden op het moment dat er veel vermogen op de straat wordt gezet.
Vandaar mijn reactie: met dezelfde hand als je schakelt, de activatie knop bedienen op de rechterkant van het stuur.
Maar smaken verschillen
Uit ervaring met een corsa A rijden weet ik dat het fijn is om het stuur met twee handen vast te houden op het moment dat er veel vermogen op de straat wordt gezet.
Vandaar mijn reactie: met dezelfde hand als je schakelt, de activatie knop bedienen op de rechterkant van het stuur.
Maar smaken verschillen
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09