Corsa 1.2 ohv --> c20xe --> c20xe nos --> c20let b

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#161 Bericht door freek corsa » 16-03-2014 09:49

ja, hij heeft er ook filmpjes van op youtube staan.

http://www.youtube.com/watch?v=GZMOgXizLQE
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

CORSA2L16VALVE
Forum junkie
Berichten: 531
Lid geworden op: 16-02-2010 22:59

#162 Bericht door CORSA2L16VALVE » 16-03-2014 11:43

Max reed met 2stage systeem met standaard blok...

ikzelf heb op een standaard blok 100 pk shot gereden zonder problemen. Zit binnekort tussen de 150 en de 175 op een bewerkte blok

Jambon
Senior member
Berichten: 1067
Lid geworden op: 22-01-2010 10:41

#163 Bericht door Jambon » 16-03-2014 11:55

Supervet dat filmpje!
Ben benieuwd naar jouw filmpje Ludolph!! :D

ludolph
Forum junkie
Berichten: 815
Lid geworden op: 10-12-2010 20:58

#164 Bericht door ludolph » 16-03-2014 15:06

Idd vet filmpje. Ik hoop ook goede resulataten te behalen. Woensdag 19 afstellen en als ik zondag 23 maar vrij krijg dan gelijk naar automax streetpower.

Zit alleen enorm te hannesen met aansluitingen ect.

Ik wil een "75pk" shot gebruiken. Kijken wat daar uitkomt.

Gr
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#165 Bericht door max » 17-03-2014 10:30

CORSA2L16VALVE schreef:Max reed met 2stage systeem met standaard blok...

ikzelf heb op een standaard blok 100 pk shot gereden zonder problemen. Zit binnekort tussen de 150 en de 175 op een bewerkte blok
Bijna goed.
Eerst had ik een C20XE met een standaard blok en 75pk met 1 injector, ging super zonder aanpassingen.
Daarna een C20XE met LET zuigers (lagere kompressie). Daardoor kon ik met meer lachgas rijden. setup was 75pk per 1 injector en daarbij een mulit port met 4 injectoren, goed voor 100PK. In totaal dus 175pk lachgas als ik beide stages gebruikte :D

Ging super alleen had ik iets teveel de ontsteking verlaat. Ik had een kleine aanwijzing in de beschrijving van MSD over het hoofd gezien.
Had een timing moduel erop gebouwd waarmee ik de onsteking verlaten kon. Normaal per 50pk 1 a 2 graden.
Helaas verlate dat systeem al standaard 4 graden. Dat dan samen met 175 PK en 6 graden extra verlating gaf 10 graden latere ontsteking. Dat ging dus niet goed. Gevolg waren gesmolten zuigers.

Met 75 PK en een standaard ontsteking had ik geen probleem, let er wel op dat je 1 a 2 grad koudere bougies neemt en geen Iridium.
75PK maakt al een behoorlijk verschil en die merk je echt wel.
Gebruik het lachgas pas vanaf de 2e versnelling. In de 1 heb je toch alleen maar slippende wielen.

Ik had er ook nog een toerenbegrenzer bij in gebouwd als extra beveiliging. 100 toeren voor de normale toerenbegrenzer erin klapt schakelde hij het lachgas al uit.
Als je een toerenteller met shiftlamp hebt kun je dat ook dan hiermee schakelen.

Normaal zette ik mijn shiftlamp dus 100 toeren voor toerenbegrenzer. Zodra de lamp aan gaat betekent dat dat er dus 12V naar de lamp gaat. Deze 12V kun je dus ook gebruiken om een relais aan te sturen om het lachgas uit te schakelen.

Als 2e had ik nog een koppelingsschakelaar ingebouwd. Die onderbrak het lachgas ook als ik de koppeling intrapte. Die stond in serie met de volgasschakelaar van het gaspedaal.



Als je vragen hebt met het aansluiten laat maar weten. Heel erg moeilijk is het niet.

Je hebt normaal een 12V van de accu die via een relais, Dat is het relais wat in jou lachgasset bijgeleverd is. de + van de solenoids aanstuurt, daarmee gaan ze open.
De solenoids hebben een - en die komt aan de massa van je karroserie.
Het relais stuur je aan met een 12V die je via de knop op je stuur. Deze kabel noemen we de aanstuurkabel (hij stuurt het relais).
Dat bijgeleverde Relais is een MAAK relais (hij maakt een verbinding).
Aan de laatste aansluiting van het relais komt de massa, deze gaat naar je karroserie.

Dat wat ik met het gaspedaal en de koppeling gemaakt hebt komt in de stuurkabel ertussen.
Hierdoor is het dus zo dat alleen het relais 12V krijgt van de stuurkabel en daarmee de solenoids aanstuurt, als volgende 3 dingen gegeven zijn:
- knop gedrukt
- volgas gegeven
- koppeling niet gedrukt

Dat met het shiftlight aansturen heb ik met een 2e relais gedaan. Dit relais is een verbreek relais. Los te koop bij conrad of een autozaak.
Deze komt ook tussen de 12V die naar de solenoids gaat.
Het shiftlight stuurt het relais aan en daarmee word de 12V naar de solenoids onderbroken en het lachgas is uit.
!Het lachgas is dus alleen uit als de lamp brandt!
Dit is alleen als extra beveiliging om geen lachgas te hebben als de motor in de begrenzer gaat.

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#166 Bericht door max » 17-03-2014 10:59

Ach ja.

De 1e keer als je het lachgas gaat testen.

Laat de eerste keer je fles dicht!!!
Als je volgas rijdend de knop indrukt dan dan krijg je alleen benzine. Dan zul je al een verschil merken. Hiermee ben je zeker dat je benzineleiding geen lucht meer heeft.

Daarna je fles open draaien en de leiding bij de solenoid ontluchten door de aansluiting iets open te draaien. Let op je vingers dat lachgas is heel erg koud. Als je een purgekit hebt hoef je dit niet te doen. dan druk je alleen die prugeknop tot je witte wolken ziet.

Dan instapen en een schop in je rug beleven als je die knop indrukt bij volgas :D

Als je helemaal klaar bent met rijden is het beter je lachgasleiding leeg te maken.
Fles dicht draaien en nog een keer rijden. Dan verbruik je het laatste beetje lachgas wat in je leiding is tot die ook leeg is (gaat vrij vlot).

ludolph
Forum junkie
Berichten: 815
Lid geworden op: 10-12-2010 20:58

#167 Bericht door ludolph » 18-03-2014 03:41

Max!!! wors wors wors

Rudy zal de afstelling gaan doen op de originele ecu. Dit heeft hij al eens gedaan bij ruben.

We hebben nu een kabelboom voor uit in en uitschakelen van de vollast. Zodra afstelling is voltooid gaan we het uitbreiden.

Ook koude bougie gaan we gebruiken de bosch f5dopr.

Ik hoop dat alles het houd van sinds vandaag heb 1 of meer tikkend klepstoter(s) bij het starten. Dus binnenkort ook vervangen.

Ben er nog uit waar ik de activeer knop ga maken. In het stuur of bij de pook.
Max heb jij nog foto hoe je het had gemonteerd?

Ook wil ik dit jaar naar bitburg maar nog niks van vernomen :(
Gr
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#168 Bericht door freek corsa » 18-03-2014 08:21

De activatie knop op het stuur aan de rechterkant is veiliger als je geen koppeling schakelaar hebt.

Uit ervaring met een corsa A rijden weet ik dat het fijn is om het stuur met twee handen vast te houden op het moment dat er veel vermogen op de straat wordt gezet.

Vandaar mijn reactie: met dezelfde hand als je schakelt, de activatie knop bedienen op de rechterkant van het stuur.

Maar smaken verschillen :-D
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#169 Bericht door freek corsa » 21-03-2014 09:28

Mooi resultaat, waar ga je hem 1/4 mile testen?
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

ludolph
Forum junkie
Berichten: 815
Lid geworden op: 10-12-2010 20:58

#170 Bericht door ludolph » 21-03-2014 09:39

Denk bitburg of een drachte weekend
Corsa TR C16SEI ---> C20XE NOS
Corsa A2 C20XE NOS ---> C20LET
Audi A3 APP 1.8 20VT FAMILY CAR

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”