Corsa a1 1.2 ---> 2.0 8v
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 05-01-2013 00:31
Whoop Whoop,, eind deze maand de C20ne bij Paul ophalen ^^
Nu al over-exited xD
Dan ff opfrissen met o.a. Distributie, olie, pakkingen & filter
Daarna nog wat extra speelgoed ophalen bij Ruben en dan hopelijk in een dag of 2 a 3 helemaal inbouwen.
Als het zover is zullen de updates snel volgen
Nu al over-exited xD
Dan ff opfrissen met o.a. Distributie, olie, pakkingen & filter
Daarna nog wat extra speelgoed ophalen bij Ruben en dan hopelijk in een dag of 2 a 3 helemaal inbouwen.
Als het zover is zullen de updates snel volgen
Opel - Put The Fun Back In Driving..
Corsa a1 1.2s Luxus '83 -- Verkocht
>> E Kadett Sedan C20ne '88 <<
Corsa a1 1.2s Luxus '83 -- Verkocht
>> E Kadett Sedan C20ne '88 <<
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 05-01-2013 00:31
Zojuist ff een bakkie gedaan bij Paul (Gonzo) en gelijk maar ff de C20ne meegenomen..
Dus bij deze jongens en meisjes, ik heb de C20ne in de garage klaar liggen om op te frissen en in te bouwen..
Zodra het zover is zullen de updates snel volgen
Dus bij deze jongens en meisjes, ik heb de C20ne in de garage klaar liggen om op te frissen en in te bouwen..
Zodra het zover is zullen de updates snel volgen
Opel - Put The Fun Back In Driving..
Corsa a1 1.2s Luxus '83 -- Verkocht
>> E Kadett Sedan C20ne '88 <<
Corsa a1 1.2s Luxus '83 -- Verkocht
>> E Kadett Sedan C20ne '88 <<
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 05-01-2013 00:31
Morgen assen ophalen bij ruben ( Corsa16v ) en dan zsm aan de ombouw beginnen.
op het moment ligt de kop eraf en zijn de kleppen eruit om alles netjes schoon te maken..
blokje had hier en daar redelijk wat aanslag van binnen..
dat word de eerste keer de tank volgooien met V-power :P
de kleppen worden op het moment schoongemaakt en worden voordat ze teruggeplaatst worden ook nog opnieuw ingeslepen.
en dan hoop ik in het weekend bij pasen de ombouw te doen :D :D
op het moment ligt de kop eraf en zijn de kleppen eruit om alles netjes schoon te maken..
blokje had hier en daar redelijk wat aanslag van binnen..
dat word de eerste keer de tank volgooien met V-power :P
de kleppen worden op het moment schoongemaakt en worden voordat ze teruggeplaatst worden ook nog opnieuw ingeslepen.
en dan hoop ik in het weekend bij pasen de ombouw te doen :D :D
Opel - Put The Fun Back In Driving..
Corsa a1 1.2s Luxus '83 -- Verkocht
>> E Kadett Sedan C20ne '88 <<
Corsa a1 1.2s Luxus '83 -- Verkocht
>> E Kadett Sedan C20ne '88 <<
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 05-01-2013 00:31
DE C20NE LIGT ERIN EN KNALT SUPER :-D :-D
Vorig weekend was het dan eindelijk zo ver,, de eerste meters werden gereden met de 2.0 8v erin 8)
Na 3 weekenden en een paar avonden alles naar behoren gebouwd hierbij dus ook de fotoreportage ( 62 foto's ) van de ombouw.
Weekend 1:
Eerst het blok uit elkaar voor een goede schoonmaak.
Kop Eraf
Alles netjes nummeren.
Nokas behuizing & kleppendeksel
Onderblok netjes maken.
Zuigers werden ook goed schoongemaakt.
Na flink wat aanslag van de oude lekkende waterpomp weggehaald te hebben zien de behuizing er weer netjes uit.
De kop ook netjes gemaakt.
Doordeweeks thuis de kleppen schoongemaakt.
Weekend 2:
De Corsa naar de werkplek.
Klepseals waren ook wel aan vervanging toe.
Ziet er een stuk netter uit zo.
Schone kleppen weer netjes ingeslepen en terug gezet.
Weer netjes vastgezet.
Ludolph kwam ook nog gezellig even helpen.
Ff ruimte en overzicht creëren bij de motor.
Corsa op pootjes gezet.
1.2S alleen nog maar vast op de motorsteunen.
Kopbouten op de c20ne gezet en alles netjes op moment gezet.
25Nm, 3 x 90 Graden :-D
Kleppendeksel erop.
Vond hem toch wat saai dus dan maar even wat netter maken met witte lak.
Oude waterpomp iets wat gehavend nadat ik deze er met een hamer af heb moeten slaan :P
Nieuwe schone SKF waterpomp erop.
Gelijk een nieuw Distributieriempje erop :D
Met de nieuw door Friso geleverde dynamo erop.
Toen gingen de oude naven eraf om plaats te maken voor de naven met nieuwe lagers van Ruben ( Corsa16v ) i.v.m. de dik/dik assen ( eveneens geleverd door Ruben )
Uitlaatje eronder uit anders zit die in de weg bij het omhoog tillen van de corsa.
Van te voren de bak op de c20ne monteren.
Dan de 1.2S in de takel hangen en de bouten van de steunen losdraaien.
Blok op de grond.
Auto de lucht in :P
Deukje in de balk voor de dynamo.
c20ne positioneren.
Daarna met de takel op zijn plek gehangen en de steunen weer vast gemaakt.
( links origineel opel, achterste steun mer 12mm spacers, rechts M-Tech steun )
Voor 00:00 uur de corsa rollend krijgen want op zondag kan er niet gesleuteld worden op het terrein.
Ietsjes later dan geplanned klaar ( 00:20 )
Hierna de auto naar huis gesleept ( andere kant van het dorp xD )
Volgende dag de assen opbouwen.
Daarna monteren.
Ezra ( onze kater) komt mijn werk even inspecteren.
Hij heeft er immers voor geleerd * AHUM * zegt ie.
Na een goedkeurende Miauw mag ik weer verder aan mijn werk :P
Ondertussen kijkt hij nog even verder of hij nog op- en/of aanmerkingen kan vinden.
Op de vrije maandag na het weekend had ik ineens 2 ambtenaren op de stoep staan die 5!!! klachten hadden binnen gekregen over het feit dat ik al 5!!! dagen aan het klussen was voor de deur.
Toch erg frapant als ik hem die zaterdag nacht pas voor de deur gezet heb.
Ach,, zal ermee moeten leven dat ik ingesloten woon door 3 gemeentebestuursleden.
Waarvan er 1 zich als een nazi opstelt betreft dingen die andere mensen doen, maar als zijn eigen zoon aan zijn schijt civic zit te klussen er niks van gemeld word :o
Maargoed,, op verzoek van de ambtenaren van dienst de auto weer terug naar het erf gesleept en daar stukje bij beetje doordeweeks kleine dingen kunnen doen.
Weekend 3 bestond uit afbouwen en lopend krijgen.
Hier zijn helaas geen goede foto's van :eek:
Alles zit origineel aangesloten en zelfs de brandstofpomp zit op de originele rood/blauwe draad aangesloten op de kabelboom 8)
Ook heb ik mijn bestaande Koelsysteem kunnen behouden met een paar kleine aanpassingen in de slangen.
Hij koelt goed en ik voorzie daar nog geen problemen in.
Nu nog een aantal kleine afbouwpuntjes o.a. goed laten uitlijnen met camberbolts en dan een keertje goed knallen om te kijken hoe die presteerd.
Maar het belangrijkste is dat hij goed draait en na 2 keer rond gaan gelijk start :D :D
Dit alles was een soms moeizame maar vooral leerzame ervaring waar ik zeker geen spijt van zal krijgen :P
Vorig weekend was het dan eindelijk zo ver,, de eerste meters werden gereden met de 2.0 8v erin 8)
Na 3 weekenden en een paar avonden alles naar behoren gebouwd hierbij dus ook de fotoreportage ( 62 foto's ) van de ombouw.
Weekend 1:
Eerst het blok uit elkaar voor een goede schoonmaak.
Kop Eraf
Alles netjes nummeren.
Nokas behuizing & kleppendeksel
Onderblok netjes maken.
Zuigers werden ook goed schoongemaakt.
Na flink wat aanslag van de oude lekkende waterpomp weggehaald te hebben zien de behuizing er weer netjes uit.
De kop ook netjes gemaakt.
Doordeweeks thuis de kleppen schoongemaakt.
Weekend 2:
De Corsa naar de werkplek.
Klepseals waren ook wel aan vervanging toe.
Ziet er een stuk netter uit zo.
Schone kleppen weer netjes ingeslepen en terug gezet.
Weer netjes vastgezet.
Ludolph kwam ook nog gezellig even helpen.
Ff ruimte en overzicht creëren bij de motor.
Corsa op pootjes gezet.
1.2S alleen nog maar vast op de motorsteunen.
Kopbouten op de c20ne gezet en alles netjes op moment gezet.
25Nm, 3 x 90 Graden :-D
Kleppendeksel erop.
Vond hem toch wat saai dus dan maar even wat netter maken met witte lak.
Oude waterpomp iets wat gehavend nadat ik deze er met een hamer af heb moeten slaan :P
Nieuwe schone SKF waterpomp erop.
Gelijk een nieuw Distributieriempje erop :D
Met de nieuw door Friso geleverde dynamo erop.
Toen gingen de oude naven eraf om plaats te maken voor de naven met nieuwe lagers van Ruben ( Corsa16v ) i.v.m. de dik/dik assen ( eveneens geleverd door Ruben )
Uitlaatje eronder uit anders zit die in de weg bij het omhoog tillen van de corsa.
Van te voren de bak op de c20ne monteren.
Dan de 1.2S in de takel hangen en de bouten van de steunen losdraaien.
Blok op de grond.
Auto de lucht in :P
Deukje in de balk voor de dynamo.
c20ne positioneren.
Daarna met de takel op zijn plek gehangen en de steunen weer vast gemaakt.
( links origineel opel, achterste steun mer 12mm spacers, rechts M-Tech steun )
Voor 00:00 uur de corsa rollend krijgen want op zondag kan er niet gesleuteld worden op het terrein.
Ietsjes later dan geplanned klaar ( 00:20 )
Hierna de auto naar huis gesleept ( andere kant van het dorp xD )
Volgende dag de assen opbouwen.
Daarna monteren.
Ezra ( onze kater) komt mijn werk even inspecteren.
Hij heeft er immers voor geleerd * AHUM * zegt ie.
Na een goedkeurende Miauw mag ik weer verder aan mijn werk :P
Ondertussen kijkt hij nog even verder of hij nog op- en/of aanmerkingen kan vinden.
Op de vrije maandag na het weekend had ik ineens 2 ambtenaren op de stoep staan die 5!!! klachten hadden binnen gekregen over het feit dat ik al 5!!! dagen aan het klussen was voor de deur.
Toch erg frapant als ik hem die zaterdag nacht pas voor de deur gezet heb.
Ach,, zal ermee moeten leven dat ik ingesloten woon door 3 gemeentebestuursleden.
Waarvan er 1 zich als een nazi opstelt betreft dingen die andere mensen doen, maar als zijn eigen zoon aan zijn schijt civic zit te klussen er niks van gemeld word :o
Maargoed,, op verzoek van de ambtenaren van dienst de auto weer terug naar het erf gesleept en daar stukje bij beetje doordeweeks kleine dingen kunnen doen.
Weekend 3 bestond uit afbouwen en lopend krijgen.
Hier zijn helaas geen goede foto's van :eek:
Alles zit origineel aangesloten en zelfs de brandstofpomp zit op de originele rood/blauwe draad aangesloten op de kabelboom 8)
Ook heb ik mijn bestaande Koelsysteem kunnen behouden met een paar kleine aanpassingen in de slangen.
Hij koelt goed en ik voorzie daar nog geen problemen in.
Nu nog een aantal kleine afbouwpuntjes o.a. goed laten uitlijnen met camberbolts en dan een keertje goed knallen om te kijken hoe die presteerd.
Maar het belangrijkste is dat hij goed draait en na 2 keer rond gaan gelijk start :D :D
Dit alles was een soms moeizame maar vooral leerzame ervaring waar ik zeker geen spijt van zal krijgen :P
Opel - Put The Fun Back In Driving..
Corsa a1 1.2s Luxus '83 -- Verkocht
>> E Kadett Sedan C20ne '88 <<
Corsa a1 1.2s Luxus '83 -- Verkocht
>> E Kadett Sedan C20ne '88 <<
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18