Corsa A3 1992 Hb C20XE project

post hier je corsa A project.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tarik
Fanatieke Poster
Berichten: 107
Lid geworden op: 11-03-2013 04:35

#51 Bericht door Tarik » 13-06-2013 15:24

Ik heb gisteren de uitlaat helemaal pas gemaakt en afgelast en kwam tot de conclusie dat de aandrijfashoes tegen de onderzijde van de veerpoot komt. Er zit een schroefset onder en vraag me af of meerdere dit probleem hebben en of dit evt te verhelpen is. Ik zal zsm een foto posten

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#52 Bericht door max » 13-06-2013 20:28

Dat is een bekend probleem bij 2liter naven aan de wielzijde, en er zijn 4 oplossingen:

1-Originele hoezen zijn een oplossing met o-ringen in de groeven zodat de hoes niet veel kan zwellen bij hogere snelheden.

2-Een schroefset waarbij de veerpoten minder naar onder uitsteken. Helaas zijn die niet goedkoop.

3-Vaste verlaging, die steken aan de onderkant niet uit.

4-Gsi assen met nexia bak homokineten. Homokineten aan de wielkant van de Gsi assen zijn kleiner in diameter als die van de 2 Liter.

Mijn voorkeur genieten optie 3-4 en als geld geen rol speelt dan 2.

crossagek
Moderator
Berichten: 3071
Lid geworden op: 31-08-2008 07:18

#53 Bericht door crossagek » 13-06-2013 23:46

heb ik dus de mazzel gehad dat ik voor erg weinig een dure schroefset op de kop heb getikt :oops:

bij mij loopt alles op de dynamo na mooi vrij met genoeg ruimte :eek:
half bezopen is een gebrek aan doorzettings vermogen !!

Corsa A 2.0 16V TR 1985
Corsa A 1.2 8V TR 1987 ( verkocht )
Astra G 1.8 16V wagon sportedition II 2003

sw16v
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 04-09-2008 18:09

#54 Bericht door sw16v » 14-06-2013 00:14

welke merken en types schroefsetten zijn die max?
Corsa A C20LET
2.0 16v Turbo
11,993sec 1/4 mile :D (Bitburg 2011)

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#55 Bericht door max » 14-06-2013 09:44

De schroefsets van H&R en Bilstein zouden moeten passen.
Echter dan ook in combinatie met Spidan/GKN ashoezen. Die zijn iets kleiner als de plastic hoezen van Opel. Hoewel die van Opel weer minder/niet zwellen.

Info van http://www.corsafan.de/antrieb.htm
Hij is ook al een tijdje met een C20LET+F28 aan het stoeien en weet uit ervaring wat wel en niet werkt. Probleem komt meestal bij snelheden vanaf 230kmh.

Ik rij zelf met een vaste verlaging daar ik dit prettiger vind. Daarbij kan ik daardoor de 6x15 ET 49 zonder problemen monteren. Bij een schroefset past dit niet zonder dat je spoorverbreders gebruikt.

corsa16v
Fanatieke Poster
Berichten: 428
Lid geworden op: 02-01-2010 19:59

#56 Bericht door corsa16v » 14-06-2013 16:23

Billstein schroefset heeft ook genoeg ruimte, en met die andere schroefset heb je nergens last van als je maar andere hoezen monteerd. Dat lijkt mij de goedkoopste oplossing. Dan lopen ze echt niet meer aan.

Heb gewoon een paar hoezen uit het magazijn gehaald orgineel gm, lekker strak erop werkte prima.
LEICHTBAU MOTORSPORT

Tarik
Fanatieke Poster
Berichten: 107
Lid geworden op: 11-03-2013 04:35

#57 Bericht door Tarik » 14-06-2013 20:14

Dus als ik het goed begrijp zijn de originele Opel hoezen de gene die het strakst aansluiten? Is dit alleen van de Opel dealer of kan ik ook de hoes van een C20XE homokineet gebruiken van bijvoorbeeld Brezan?

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#58 Bericht door max » 14-06-2013 22:42

Bij jouw schroefset moet je die van Spidan halen. Die van Spidan zijn kleiner als die van Opel.

Tarik
Fanatieke Poster
Berichten: 107
Lid geworden op: 11-03-2013 04:35

#59 Bericht door Tarik » 14-06-2013 22:44

Top, thanks voor de info.

Tarik
Fanatieke Poster
Berichten: 107
Lid geworden op: 11-03-2013 04:35

#60 Bericht door Tarik » 23-06-2013 15:45

Ik heb een paar keer inmiddels proef gereden met de C20XE en ik vind dat de motor niet op vol vermogen werkt. Ik heb eerder een TR met C20SEH gebouwd en gereden maar merk toch dat de C20XE lang niet op het vermogen zit wat die hoort te hebben. Heeft iemand van jullie tips waar naar te kijken? Zou het aanzienlijke verschil te maken kunnen hebben dat ik met de originele 1.2 uitlaat rijd ( middendemper+ einddemper zonder KAT ) ? Ik vraag me ook af of de druk van de brandstof te meten is en wat deze waarde moet zijn. Heeft iemand suggesties?

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”