'84 Corsa 1.0S => C20NE wordt toch C20XE

post hier je corsa A project.
Bericht
Auteur
Steven_stepje
Senior member
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30-08-2008 19:05

#71 Bericht door Steven_stepje » 02-07-2014 20:33

Stoelframes van een gsi.
Dan kun je die zo in je carosserie schuifen en met 4 bouten vastzetten

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#72 Bericht door lemmuh » 02-07-2014 21:00

Heb je hier toevallig een foto van?

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#73 Bericht door lemmuh » 02-07-2014 21:40

Ben er al achter, gewoon niet goed gekeken :oops:

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#74 Bericht door lemmuh » 07-07-2014 11:08

Kan het kwaad om voor de keuring de originele 1.0 uitlaat te monteren?
Ik kan zo snel geen uitlaat vinden, ben al aan het kijken voor een 2" Simons uitlaat te maken met midden en einddemper, alleen vrees ik dat ik dan voor de RDW keuring nog teveel herrie maak.

Jeroen

Steven_stepje
Senior member
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30-08-2008 19:05

#75 Bericht door Steven_stepje » 07-07-2014 11:11

Ik gebruik altijd originele uitlaten.
Vallen niet op, zijn stil bij lage toeren. En rijden heerlijk.

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#76 Bericht door lemmuh » 07-07-2014 11:48

Wat bedoel je met originele uitlaat? Omgelaste kadett GSI, of gewoon echt origineel van een Corsa?
Want uitlaatspruitstuk van mn motor is 50mm, de uitlaat van de Corsa 1.0 is 45mm en in de bochten net iets minder als 40mm.
Wil uiteraard niet hebben dat ik de motor afknijp op zn uitlaat.

Jeroen

Steven_stepje
Senior member
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30-08-2008 19:05

#77 Bericht door Steven_stepje » 07-07-2014 11:51

Ik gebruik altijd de originele van de corsa.
Ff een verloop maken om de lijnen passend te krijgen.

Maar das mijn mening.

Zie maar wat jij ervan vindt :-D

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#78 Bericht door lemmuh » 07-07-2014 12:01

Nou, dan begin ik daar mee. Goedkoopste oplossing, ik heb de complete uitlaat van de 1.0 nog.
Ik had nog een 63,5mm RVS Mantzel met midden en einddemper, maar dat dempt nauwelijks... En de dempers waren zo groot, past eigenlijk nergens fatsoenlijk tussen.

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#79 Bericht door max » 07-07-2014 15:13

idd gewoon die van de Corsa a nemen. Heb ik ook onder mijn TR C20XE.
Lekker stil en meer koppel onderin en in het middengebied door de kleinere diameter. Kat heb ik er niet tussen.
Laat op de straat nog steeds genoeg auto's die snel denken te zijn mijn achterlichten zien.

De 50mm losse pijp vanaf het spruitstuk naar de C20XE kat past perfect over de 45mm van de Corsa uitlaat. In elkaar schuiven, aflassen en klaar ben je.

Bovenin kan hij iets knijpen maar dat ligt dan veel meer aan de einddemper.

Met een 63mm kan het zelfs zo zijn dat je onderin heel veel koppel inlevert en bovenin bij 6600 rpm misschien 1 pk wint. Daar je meestal onderin de toeren rijd en lekker vlot wilt meekomen is dat koppel onderin iets belangrijker als dat laatste beetje vermogen hoog in de toeren.

Voor de keuring is een standaard corsa a uitlaat perfect, lekker stil en alles past goed. ook je buren en de rest van de straat zijn dan een stuk blijer met je als met een 63mm brulpijp, geloof me. :lol:

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#80 Bericht door lemmuh » 07-07-2014 15:26

Mooi om te horen dat meerdere mensen hier goede ervaringen mee hebben!!!
Niet iedereen is blij met een stille auto, op t werk vinden ze het wel fijn, ik heb daar namelijk ook mn hobby ruimte. Als ik met mn vorige auto de hoek om kwam wisten ze aan het geluid van de auto dat ik het was :-D

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”