'84 Corsa 1.0S => C20NE wordt toch C20XE

post hier je corsa A project.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

'84 Corsa 1.0S => C20NE wordt toch C20XE

#1 Bericht door lemmuh » 11-03-2013 23:03

Onlangs mijn daily Vectra A op de brug gehad staan en deze was toch een stuk slechter als ik eigenlijk had verwacht.
Maar om hem naar de sloop te brengen zitten er eigenlijk teveel onderdelen op die nog wel iets op brengen, en voor die paar euro die ik op de sloop krijg voor de complete auto heb ik toch weer kriebels gekregen voor mijn eerste auto... een A Corsa. Toendertijd heb ik ook een project gestart om een 2.0 8v te bouwen, dat is inmiddels een jaar of 8 geleden, hiermee ben ik toen gestopt omdat de carrosserie te rot was.
Nu ben ik gaan zoeken na een A Corsa, maar wel een belastingvrije.
Na wat zoeken ben ik via het Opel-forum bij Pastry terecht gekomen, en vanuit daar ben ik hier terecht gekomen.
Na een keer te zijn gaan kijken was de deal eigenlijk snel rond en heb ik de auto van Pastry overgenomen en afgelopen weekend heb ik de auto opgehaald.
Ik heb toen even vlug de deuren erin gehangen en de auto gestald tot ik wat meer tijd heb, ik ben namelijk ook nog met een A Vectra 4x4 turbo bezig.
Nu ben ik nog bezig met onderdelen verzamelen voor de ombouw van de 1.0S naar een C20NE. Ik heb een groot deel van de onderdelen inmiddels aangeschaft. Maar nog zeker niet alles :-D

Nog wat foto's van mijn vorige Corsa's en mn Vectra en mijn huidige Corsa.

Mijn eerste Corsa
Van:
Afbeelding
Afbeelding

Naar:
Afbeelding
Afbeelding

2e Corsa
Afbeelding

Daily Vectra
Afbeelding
Van C18NZ -> C20NE
Afbeelding

Vectra Turbo project
Afbeelding
Afbeelding

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#2 Bericht door lemmuh » 11-03-2013 23:09

En nog wat foto's van hoe ik de Corsa heb opgehaald bij Pastry
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens het naar de stalling rijden viel de Corsa uit, en aangezien de accu dood was had ik hem gestart met startkabels maar hij viel op een kruispunt uit... dus even starten zat er niet in maar aangezien de auto geschorst was, niet apk gekeurd en niet verzekerd moest hij even vlug van de weg af...
Afbeelding
Gelukkig reed schoonvader voorop en had startkabels bij
Afbeelding

En nog een foto van zijn voorlopige rustplaats naast een Maserati :lol:
Afbeelding

pastry
Site Admin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 30-08-2008 08:22

#3 Bericht door pastry » 12-03-2013 07:55

doet tie t alweer?? wellicht is de benziene op.. ;)
Corsa A Michalak Spider nr 31 - 1985
Corsa A GT - 1986
Corsa A Z20LET
Corsa A GSI C20XE -210pk- 1992

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#4 Bericht door lemmuh » 12-03-2013 20:10

Ff kabels dr tussen en toen ben ik zonder probleem door kunnen rijden naar de stalling!!! Loopt prima dat bakkie :-D

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#5 Bericht door lemmuh » 12-03-2013 23:02

Iemand nog een vliegwiel + koppeling van een 1700 diesel liggen?
En evtl. Een versnellingsbak die een beetje lekker loopt achter een c20ne...

Jurgen
Senior member
Berichten: 2018
Lid geworden op: 04-11-2010 14:25

#6 Bericht door Jurgen » 12-03-2013 23:25

Ik heb zelf ook met een diesel vliegwiel en koppeling icm een f13 bak gereden, als ik weer een corsa ging ombouwen ging ik gelijk voor een f16 of hoger. Mijn diff heeft het een jaartje volgehouden bij redelijk normaal gebruik. Voor het geld dat je uitgeeft aan het vliegwiel met koppeling en goeie f13 bak kun je ook bijna een goeie f16 met gsi assen kopen.

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#7 Bericht door lemmuh » 12-03-2013 23:56

Een setje GSI assen is ook prima, Ik heb verschillende bakken liggen, maar ik dacht dat de ombouw met een ander vliegwiel makkelijker was. Heb verder geen ervaring met een andere bak achter een c20ne, maar hier zit genoeg ervaring bij elkaar op het forum 8)

max
Forum junkie
Berichten: 768
Lid geworden op: 22-01-2011 14:10

#8 Bericht door max » 13-03-2013 12:21

Kijk nog even hier, dan komt het helemaal goed.

http://www.corsa-novatuning.nl/

lemmuh
Fanatieke Poster
Berichten: 84
Lid geworden op: 09-03-2013 16:46

#9 Bericht door lemmuh » 13-03-2013 13:13

Die site ken ik, maar de ombouw opzich is geen enkel probleem.
Het is voor mij meer de afweging of ik met een f16 bak met andere assen ga rijden of dat ik met een f13/f15 met een ander vliegwiel ga rijden.
En de ene zegt dat met een f15 goed te rijden is, het diff van de f13 kan het niet aan en loopt vroeg of laat kapot? Ik wil graag wat meer ervaringen en de prijzen vergelijken, het is voor mij een tussendoor project omdat ik een andere auto nodig heb... Dus moet een beetje budget-tuning zijn :-D

freek corsa
Moderator
Berichten: 6377
Lid geworden op: 30-08-2008 17:09

#10 Bericht door freek corsa » 13-03-2013 13:24

Budget tuning? Ga maar eens zoeken en kijken wat de corsa A GSI assen kosten en of ze te vinden zijn.

Als je ze kunt vinden onder de 100 euro, kopen!

Anders gewoon een diesel vliegwiel gebruiken met een F13 of F15

Ik heb met F15 gereden met 200+pk ging prima, alleen de koppeling hield het niet meer.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk

Plaats reactie

Terug naar “Projecten”