B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Leroy heeft in de tussen tijd ook een leuke corsa b gekocht. Om om te bouwen naar een corsa b 2.0 8v
De corsa zo als we heb gekocht hebben.
Als eerst had Leroy een mooi schroef setje op de kop getikt. En een paar mooie velgen.
Daarna maar snel de motor eruit gehaald. Die plaats moet maken voor c20ne.
Er mocht toch wel een nieuwe radiateur balk in. Want de oude had naar onze zin teveel roest.
Motor ruimte netjes in de hamer rite gezet.
De c20ne die in de corsa moet komen.
Tijd om het blokje op zijn plek te hangen.
Omdat we de corsa variant 2 steun willen behouden. Moesten we zelf een mooie motor steun maken.
Na wat passen en meten. Is dit de steun geworden.
Steun netjes op het blok.
Omdat er een stuur bekrachtig pomp van een kadett gsi op komt zaten de trekstangen te hoog dus die hebben we maar verlaagt.
Mooie kokers er op gelast voor de trekstangen. Met moeren er in zodat de kracht goed opgevangen wordt.
Trekstang op zijn plekje.
Mooie rvs bouten gemaat voor de trekstangen. Omdat ze niet te krijgen zijn in vol draad in deze lengte.
Stuur pomp aangepast zodat we hem kunnen spannen.
Nu ook gelijk ruimte genoeg bij de stabi stang.
Zat ook nog wel het een en ander aan las werk aan de corsa tijd om dat aan te pakken.
Koker balken voor hersteld.
Achter plaat weer hersteld.
Bijde binnen schermen achter hersteld.
Schokdemper schotel hersteld.
Dorpels weer hersteld.
Hier ook nog een klein gaatje. Helaas geen foto van het herstel er van.
Tijd om alles een mooi kleurtje te geven.
We hebben mooie 2 comp lak gebruikt zodat het goed tegen de roest kan beschermen.
Zo hebben we de bodem hesteld.
Mooie stabi stang onder de auto gemaakt.
Ik ben lekker aan het schilderen. :jerry
Netjes geworden zo al zeg ik het zelf.
Las werk is klaar. Tijd dat Leroy flink aan het schuren ging.
Tijd om de corsa een mooi kleurtje te geven.
Hij is blauw geworden.
Alles kan mooi drogen en kan de corsa weer opgebouwd worden.
Tot zover Leroy zijn corsa.
We zijn inmiddels begonnen aan de lt.
Eerst maar uit de hoek getrokken.
Tijd om het frame kaal te maken dus de 5 mm staal platen er maar af slijpen.
Het frame van de LT af gehaald zodat de LT naar binnen kan en het frame later aangepast kan worden.
Frame aan de kant gezet. Zodat we er later mee veder kunnen.
LT binnen op de brug :jerry
Motor uit de LT gehaald.
Tijd om de senator te slopen voor de motor en kabelboom voor in de LT.
Ik heb nog een Saab gekocht voor de motor. Die komt in me astra. Kan de c20xe in me corsa komen.
Wil de automaat ook gaan behouden. Wordt een fijne motor met 250 pk straks.
Tot zover deze update.
Volgende week weer een nieuwe.
Groeten bas.
De corsa zo als we heb gekocht hebben.
Als eerst had Leroy een mooi schroef setje op de kop getikt. En een paar mooie velgen.
Daarna maar snel de motor eruit gehaald. Die plaats moet maken voor c20ne.
Er mocht toch wel een nieuwe radiateur balk in. Want de oude had naar onze zin teveel roest.
Motor ruimte netjes in de hamer rite gezet.
De c20ne die in de corsa moet komen.
Tijd om het blokje op zijn plek te hangen.
Omdat we de corsa variant 2 steun willen behouden. Moesten we zelf een mooie motor steun maken.
Na wat passen en meten. Is dit de steun geworden.
Steun netjes op het blok.
Omdat er een stuur bekrachtig pomp van een kadett gsi op komt zaten de trekstangen te hoog dus die hebben we maar verlaagt.
Mooie kokers er op gelast voor de trekstangen. Met moeren er in zodat de kracht goed opgevangen wordt.
Trekstang op zijn plekje.
Mooie rvs bouten gemaat voor de trekstangen. Omdat ze niet te krijgen zijn in vol draad in deze lengte.
Stuur pomp aangepast zodat we hem kunnen spannen.
Nu ook gelijk ruimte genoeg bij de stabi stang.
Zat ook nog wel het een en ander aan las werk aan de corsa tijd om dat aan te pakken.
Koker balken voor hersteld.
Achter plaat weer hersteld.
Bijde binnen schermen achter hersteld.
Schokdemper schotel hersteld.
Dorpels weer hersteld.
Hier ook nog een klein gaatje. Helaas geen foto van het herstel er van.
Tijd om alles een mooi kleurtje te geven.
We hebben mooie 2 comp lak gebruikt zodat het goed tegen de roest kan beschermen.
Zo hebben we de bodem hesteld.
Mooie stabi stang onder de auto gemaakt.
Ik ben lekker aan het schilderen. :jerry
Netjes geworden zo al zeg ik het zelf.
Las werk is klaar. Tijd dat Leroy flink aan het schuren ging.
Tijd om de corsa een mooi kleurtje te geven.
Hij is blauw geworden.
Alles kan mooi drogen en kan de corsa weer opgebouwd worden.
Tot zover Leroy zijn corsa.
We zijn inmiddels begonnen aan de lt.
Eerst maar uit de hoek getrokken.
Tijd om het frame kaal te maken dus de 5 mm staal platen er maar af slijpen.
Het frame van de LT af gehaald zodat de LT naar binnen kan en het frame later aangepast kan worden.
Frame aan de kant gezet. Zodat we er later mee veder kunnen.
LT binnen op de brug :jerry
Motor uit de LT gehaald.
Tijd om de senator te slopen voor de motor en kabelboom voor in de LT.
Ik heb nog een Saab gekocht voor de motor. Die komt in me astra. Kan de c20xe in me corsa komen.
Wil de automaat ook gaan behouden. Wordt een fijne motor met 250 pk straks.
Tot zover deze update.
Volgende week weer een nieuwe.
Groeten bas.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Weer tijd voor een update in het verse nieuwe jaar ;)
We hebben zeker niet stil gezeten de laatste weken.
Inmiddels hangt de C30ne in de LT en heeft al gelopen.
We hebben eerst de motor pas gemaakt. Daarvoor moesten we de bak steun aanpassen en hebben we de aandrijf as aan gepast. De motor steunen van de senator paste zo op de vooras.
Mooie nieuwe catterpan gelast. Gaat 9 liter olie in dus de LT zal niet snel te weinig olie hebben :jerry
Nieuwe bak steun gemaakt. Ze maar balk :thumb
Eerste stukje van de aandrijf as gemaakt.
Aandrijf as klaar en op zijn plek.
Zo hangt het blok er in.
LT dwars in de schuur gezet omdat we er dan normaal omheen kunnen lopen. Want het las werk op de brug doen werkt niet makkelijk. Dik een uur verder een hij stond op zijn plek hoor.
Tijd om de LT flink te stripen voor het lassen.
Al het bitum er uit zodat het een vers laagje verf kan hebben.
Tijd voor het las werk. Ik heb de voor schade er opnieuw ingelast omdat ze het niet netjes gedaan hebben en half los zat.
Netjes eruit gehaald.
Klaar om opnieuw er in gelast te worden.
Netjes op zijn plek.
Hij zit nu wel goed afgelast op zijn plek.
Paar foto's van de overige las plekjes.
Laswerk viel reuze mee. eigelijk alleen heel lang bezig geweest met het schade deel.
Tijd om de uitlaat in elkaar te lassen. Hebben mooie groepe a systeem gemaakt van spul wat we hadden liggen. kosten waren alleen beetje stoom en gas. En het mooiste hij is heerlijk stil.
We moesten ook nog even bij de pook aanpassen omdat de verdeler daar nu zit. En de automaat hendel wel stuk omhoog mocht.
Dat hebben we dus zo gedaan. Lekker grof maar wel degelijk. :thumb
Daarna was het tijd om de kabelboom aan te passen.
Waren wel heel wat uurtjes werk maar alles werk nu.
-Digi dach van de senator
-Check control
-Cruise control
-Koel systeem
-Extra achter verlichting
-Dak verlichting
-Voorbereiding voor audio
-Voorbereiding zware auto lier
Vast nog wel wat puntjes. Bij elkaar een beste puist werk maar alles doet het goed. Kabelboom is nu weer uitgebouwd
En zijn nu druk bezig met strak maken en rollen. Dat zal in de volgende update te zien zijn.
Voor me astra heb ik nog 2 nieuwe setjes velgen gehaald. Omdat ik deze ga ombouwen naar 5 gaats en schroefset voor en 288 remmen van een zafira.
Even andere banden er omheen draaien en ze passen perfect. Wordt wel wat.
Bij alex zijn astra gaan we hem ook ombouwen naar 5 gaat met schroefset en 288 remmen.
Met deze velgen.
Even op de sloop 1x cali v6 remmen gehaald en 2x zafira 288 remmen gehaald. En dat voor 100 euri :jerry
Dat was hem weer.
Groeten bas.
We hebben zeker niet stil gezeten de laatste weken.
Inmiddels hangt de C30ne in de LT en heeft al gelopen.
We hebben eerst de motor pas gemaakt. Daarvoor moesten we de bak steun aanpassen en hebben we de aandrijf as aan gepast. De motor steunen van de senator paste zo op de vooras.
Mooie nieuwe catterpan gelast. Gaat 9 liter olie in dus de LT zal niet snel te weinig olie hebben :jerry
Nieuwe bak steun gemaakt. Ze maar balk :thumb
Eerste stukje van de aandrijf as gemaakt.
Aandrijf as klaar en op zijn plek.
Zo hangt het blok er in.
LT dwars in de schuur gezet omdat we er dan normaal omheen kunnen lopen. Want het las werk op de brug doen werkt niet makkelijk. Dik een uur verder een hij stond op zijn plek hoor.
Tijd om de LT flink te stripen voor het lassen.
Al het bitum er uit zodat het een vers laagje verf kan hebben.
Tijd voor het las werk. Ik heb de voor schade er opnieuw ingelast omdat ze het niet netjes gedaan hebben en half los zat.
Netjes eruit gehaald.
Klaar om opnieuw er in gelast te worden.
Netjes op zijn plek.
Hij zit nu wel goed afgelast op zijn plek.
Paar foto's van de overige las plekjes.
Laswerk viel reuze mee. eigelijk alleen heel lang bezig geweest met het schade deel.
Tijd om de uitlaat in elkaar te lassen. Hebben mooie groepe a systeem gemaakt van spul wat we hadden liggen. kosten waren alleen beetje stoom en gas. En het mooiste hij is heerlijk stil.
We moesten ook nog even bij de pook aanpassen omdat de verdeler daar nu zit. En de automaat hendel wel stuk omhoog mocht.
Dat hebben we dus zo gedaan. Lekker grof maar wel degelijk. :thumb
Daarna was het tijd om de kabelboom aan te passen.
Waren wel heel wat uurtjes werk maar alles werk nu.
-Digi dach van de senator
-Check control
-Cruise control
-Koel systeem
-Extra achter verlichting
-Dak verlichting
-Voorbereiding voor audio
-Voorbereiding zware auto lier
Vast nog wel wat puntjes. Bij elkaar een beste puist werk maar alles doet het goed. Kabelboom is nu weer uitgebouwd
En zijn nu druk bezig met strak maken en rollen. Dat zal in de volgende update te zien zijn.
Voor me astra heb ik nog 2 nieuwe setjes velgen gehaald. Omdat ik deze ga ombouwen naar 5 gaats en schroefset voor en 288 remmen van een zafira.
Even andere banden er omheen draaien en ze passen perfect. Wordt wel wat.
Bij alex zijn astra gaan we hem ook ombouwen naar 5 gaat met schroefset en 288 remmen.
Met deze velgen.
Even op de sloop 1x cali v6 remmen gehaald en 2x zafira 288 remmen gehaald. En dat voor 100 euri :jerry
Dat was hem weer.
Groeten bas.
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Is een harde corsa niet te vinden of vind je het leuk om meters te maken met je las apparaat
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53