Dankje we doen ons best ;)Gonzo schreef:Leuke update, lekker veel (KP) weer 8) yes
B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Weer tijd voor een update.
Weer druk geweest van de week.
We zijn weer lekker bezig geweest met de corsa :thumb
Als eerst hebben we de schakel stang boven langs gemaakt. En de tunnel aangepast zodat er netjes het originele rubber van kadett/astra gebruikt kan worden.
We hebben een astra schakel stang gebruikt en die in gekort.
Foto's
Tunnel aangepast en pook op zijn plek.
Aan de onder kant van de auto.
Schakel pook schakelt lekker soepel en gaat goed in elke versnelling. Ben zeer blij met hoe het is geworden.
We hebben zaterdag ochtend op de sloop 2 omega b rembekrachtigers gehaald. Voor een schokkende prijs van 40 euro :jerry
Gelijk pas gemaakt dat ze in de corsa passen.
Zit mooi op zijn plek. Nu alleen nog aansluiten en ander tankje er op zetten.
Daarna hebben we de binnen kant geschuurd en in de hammer rite gezet. Is weer netjes zwart van binnen.
Deze week gaan we de achter assen ombouwen naar schijven :thumb Weer mooi werkje op te doen. Morgen even de assen stralen op me werk zijn ze weer netjes. en kunnen we ze goed lassen.
We zoeken alleen nog 3/15 of 3/20 remdrukbegrenzers. Als iemand ze heeft liggen hoor ik het graag alvast bedankt.
We zijn ook nog met Leroy zijn kadett bezig geweest.
Hebben de kabel boom gedaan is weer netjes in getapt en uit gezocht. Heeft Leroy netjes gedaan zeg ik het zelf. Daarna heeft die alle water slangen op 2 na pas gemaakt en naar zijn zin neer gelegd. De inlaat slangen bestonden letterlijk alleen uit slangen. Zag er niet uit en paste voor geen meter. Dus daar hebben we een mooie rvs buis voor gebogen :thumb Voor de rest heeft Leroy ons nog geholpen met schilderen :thumb En natuurlijk allemaal van die kleine dingen gedaan waar vreselijk veel tijd in gaat zitten.
Totaal plaatje.
Dat was hem weer.
Morgen weer veder.
Groeten bas.
Weer druk geweest van de week.
We zijn weer lekker bezig geweest met de corsa :thumb
Als eerst hebben we de schakel stang boven langs gemaakt. En de tunnel aangepast zodat er netjes het originele rubber van kadett/astra gebruikt kan worden.
We hebben een astra schakel stang gebruikt en die in gekort.
Foto's
Tunnel aangepast en pook op zijn plek.
Aan de onder kant van de auto.
Schakel pook schakelt lekker soepel en gaat goed in elke versnelling. Ben zeer blij met hoe het is geworden.
We hebben zaterdag ochtend op de sloop 2 omega b rembekrachtigers gehaald. Voor een schokkende prijs van 40 euro :jerry
Gelijk pas gemaakt dat ze in de corsa passen.
Zit mooi op zijn plek. Nu alleen nog aansluiten en ander tankje er op zetten.
Daarna hebben we de binnen kant geschuurd en in de hammer rite gezet. Is weer netjes zwart van binnen.
Deze week gaan we de achter assen ombouwen naar schijven :thumb Weer mooi werkje op te doen. Morgen even de assen stralen op me werk zijn ze weer netjes. en kunnen we ze goed lassen.
We zoeken alleen nog 3/15 of 3/20 remdrukbegrenzers. Als iemand ze heeft liggen hoor ik het graag alvast bedankt.
We zijn ook nog met Leroy zijn kadett bezig geweest.
Hebben de kabel boom gedaan is weer netjes in getapt en uit gezocht. Heeft Leroy netjes gedaan zeg ik het zelf. Daarna heeft die alle water slangen op 2 na pas gemaakt en naar zijn zin neer gelegd. De inlaat slangen bestonden letterlijk alleen uit slangen. Zag er niet uit en paste voor geen meter. Dus daar hebben we een mooie rvs buis voor gebogen :thumb Voor de rest heeft Leroy ons nog geholpen met schilderen :thumb En natuurlijk allemaal van die kleine dingen gedaan waar vreselijk veel tijd in gaat zitten.
Totaal plaatje.
Dat was hem weer.
Morgen weer veder.
Groeten bas.
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Weer super werk geleverd!
Pas op met die rembekrachtiger, hij doet het heel goed.
De combinatie met schijfremmen achter, wees voorzichtig.
Pas op met die rembekrachtiger, hij doet het heel goed.
De combinatie met schijfremmen achter, wees voorzichtig.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Dat die het goed gaat doen. Denk ik ook wel zeker met 25 mm hoofdremcilinder. En dubbele bekrachtiger.freek corsa schreef:Weer super werk geleverd!
Pas op met die rembekrachtiger, hij doet het heel goed.
De combinatie met schijfremmen achter, wees voorzichtig.
Daarom heb ik ook het liefst 3/15 begrenzers er tussen zitten dan heb je niet snel te veel druk achter. 3/20 is denk ik al te veel met deze hoofdremcilinder.
Wordt met teen remmen denk ik :D Eindelijk een corsa waar je niet hoeft te stampen om flink in de ankers te gaan.
Als die straks teveel achter remt zet ik er een instelbare remdruk begrenzer tussen.
Remmen is iets waar je niet te makenlijk over moet denken want dat kan je dood worden als je zo denkt.
Groeten bas.
-
- Starter
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27-06-2012 11:19
Van welk type omega komt deze hrc, en is dit zo plug & play?
Opel Senator A1 - 30H LPG
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
Opel Kadett D GTE Bieber - C20XE
Opel Corsa A1 – C20XE
Opel Kadett E GSI - C20LET
Opel Vecta C Station - Z20NET LPG-G3
http://www.we-racing.nl
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Weer tijd voor een update :thumb
Zijn de afgelopen weken weer druk geweest.
Ook met veel kleine klusjes in de schuur die nog gedaan moeten worden zo als extra tl lampen opgehangen en hier en daar stopcontacten er bij gemaakt. en Stelling voor alleen buizen strippen en rest van het staal.
We zijn daarna weer lekker met de corsa verder gedaan. soms moet je even pauze nemen of alles weer een beetje op te ruimen en naar je zin te maken.
We hebben als eerst de achter voor me zwarte corsa ombouwt naar schijven.
Daarbij hebben we het volgende gedaan.
-Nieuwe platen voor de astra naven met abs.
-As camber gegeven.
-Plaat 2 cm hoger gezet zodat de auto 2 cm zakt.
Foto's
As laten stralen.
Onderdelen gemaakt om de nieuwe plaat te schoren.
Alex het abs gat aan het zagen. :thumb
Naven op de as gezet. Met het wiel.
Ruimte zat toch met 14 inch.
2 cm hoger gelast.
Voorkant.
Beugels voor de handrem.
Daarna gingen we da achter as voor de witte corsa maken. Dat was een corsa b as. Nadat we de hele as bijna klaar hadden viel het ons op dat de as breeder was :hmmz Wat doe je dan juist. Je bouwt een goede mal je neemt een corsa a stabi stang en je hakt de as in 2en :jerry Corsa b as 6 cm smaller gemaakt zodat die onder corsa a past.
Daarna de assen in de zwarte hamer slag gezet. En de as onder de zwarte corsa gezet.
As onder de corsa.
Reserve wiel bak en achter as in de hamer slag.
Stang onder de auto in de hamer slag.
Schakel tunnel in de hamer slag.
Door tijd gebrek de corsa even aan de kant gezet. Die staat nu lekker te wachten tot we weer tijd hebben.
Achter toch mooi stukje lager.
Tussen door nog wel even de rembekrachter er op gezet. Met de leidingen. Dankje Leroy voor het buigen vakman :thumb
Tot zo ver de corsa.
Van me astra was de einddemper overleden. Dus maar weg gehaald en mooie pijp naar achteren gelast.
Duitse style.
Leroy is ook weer lekker bezig geweest met zijn kadett schiet nu echt op motor ruimte is bijna klaar op de bedrading na en paar kleine dingen. Motor staat start klaar. Even de tank vlotter fixen wat die lekte daarom konden we niet starten helaas. Volgende week hebben we herkansing.
Werk van vorige week.
Na dit weekend wordt een nette motor ruimte zo. :thumb
Volgende week weer veder. Schiet lekker op zo.
Me collega op me werk had ook nog mooi werk geleverd. Heeft 2 race tanks gemaakt voor mij en alex.
Komt een pomp van een omega b in met vlotter. dus is makelijk bij te houden hoe vol de tank is. :thumb
We hadden voor de carbage run een mooie d kadett station staan die we wouden gaan opbouwen maar bij het strippen van de binnenkant bleek deze zo slecht door mensen die niet weten wat ze doen dat het halve schutbord er uit valt. En daardoor ook de draagarmen aardig slecht aan toe waren. Echt zonde want de rest van het kas was zo slecht niet.
Daarom maar besloten om hem naar het oud ijzer te doen omdat die zoveel tijd gaat kosten. En dat hadden we er helaas niet voor over.
Maar er moest toch een auto komen voor de carbage run.
Even speuren op internet kwamen we een rekord e 2.3 diesel tegen dien omgebouwt is naar een 2.0s met gas. En op kenteken gezet is. Was een stukje rijden maar zeker de moeite waard want was weer gezellig op het rond ritje. :thumb
Fotos van de rekord waar de motor al uit is. Want die kon er niet langer dan 12 uur in blijven :jerry
We zijn daarna met de verlaaging bezig gegaan. Zo moet die worden met de motor er in straks.
Lekker laag met 16 inch 9j wielen.
Staat mega vet moet ik zelf zeggen.
Het hart kan natuurlijk niet een 2.0s blijven moet wel beetje van zijn plek komen. Dus c20xe staat al klaar. :thumb
Blokje even opfrissen en er in met 5 bak.
Ook nog even lol gemaakt met me oude kadett ik had nog bandjes die op moesten dus wat doe je dan lekker burnen :jerry :jerry
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0hS2_pj2hRk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fPtgWKi0JQw[/youtube]
Die kadett kan er wat van :thumb
Dat was hem weer. Van de week weer veder.
Groeten bas.
Zijn de afgelopen weken weer druk geweest.
Ook met veel kleine klusjes in de schuur die nog gedaan moeten worden zo als extra tl lampen opgehangen en hier en daar stopcontacten er bij gemaakt. en Stelling voor alleen buizen strippen en rest van het staal.
We zijn daarna weer lekker met de corsa verder gedaan. soms moet je even pauze nemen of alles weer een beetje op te ruimen en naar je zin te maken.
We hebben als eerst de achter voor me zwarte corsa ombouwt naar schijven.
Daarbij hebben we het volgende gedaan.
-Nieuwe platen voor de astra naven met abs.
-As camber gegeven.
-Plaat 2 cm hoger gezet zodat de auto 2 cm zakt.
Foto's
As laten stralen.
Onderdelen gemaakt om de nieuwe plaat te schoren.
Alex het abs gat aan het zagen. :thumb
Naven op de as gezet. Met het wiel.
Ruimte zat toch met 14 inch.
2 cm hoger gelast.
Voorkant.
Beugels voor de handrem.
Daarna gingen we da achter as voor de witte corsa maken. Dat was een corsa b as. Nadat we de hele as bijna klaar hadden viel het ons op dat de as breeder was :hmmz Wat doe je dan juist. Je bouwt een goede mal je neemt een corsa a stabi stang en je hakt de as in 2en :jerry Corsa b as 6 cm smaller gemaakt zodat die onder corsa a past.
Daarna de assen in de zwarte hamer slag gezet. En de as onder de zwarte corsa gezet.
As onder de corsa.
Reserve wiel bak en achter as in de hamer slag.
Stang onder de auto in de hamer slag.
Schakel tunnel in de hamer slag.
Door tijd gebrek de corsa even aan de kant gezet. Die staat nu lekker te wachten tot we weer tijd hebben.
Achter toch mooi stukje lager.
Tussen door nog wel even de rembekrachter er op gezet. Met de leidingen. Dankje Leroy voor het buigen vakman :thumb
Tot zo ver de corsa.
Van me astra was de einddemper overleden. Dus maar weg gehaald en mooie pijp naar achteren gelast.
Duitse style.
Leroy is ook weer lekker bezig geweest met zijn kadett schiet nu echt op motor ruimte is bijna klaar op de bedrading na en paar kleine dingen. Motor staat start klaar. Even de tank vlotter fixen wat die lekte daarom konden we niet starten helaas. Volgende week hebben we herkansing.
Werk van vorige week.
Na dit weekend wordt een nette motor ruimte zo. :thumb
Volgende week weer veder. Schiet lekker op zo.
Me collega op me werk had ook nog mooi werk geleverd. Heeft 2 race tanks gemaakt voor mij en alex.
Komt een pomp van een omega b in met vlotter. dus is makelijk bij te houden hoe vol de tank is. :thumb
We hadden voor de carbage run een mooie d kadett station staan die we wouden gaan opbouwen maar bij het strippen van de binnenkant bleek deze zo slecht door mensen die niet weten wat ze doen dat het halve schutbord er uit valt. En daardoor ook de draagarmen aardig slecht aan toe waren. Echt zonde want de rest van het kas was zo slecht niet.
Daarom maar besloten om hem naar het oud ijzer te doen omdat die zoveel tijd gaat kosten. En dat hadden we er helaas niet voor over.
Maar er moest toch een auto komen voor de carbage run.
Even speuren op internet kwamen we een rekord e 2.3 diesel tegen dien omgebouwt is naar een 2.0s met gas. En op kenteken gezet is. Was een stukje rijden maar zeker de moeite waard want was weer gezellig op het rond ritje. :thumb
Fotos van de rekord waar de motor al uit is. Want die kon er niet langer dan 12 uur in blijven :jerry
We zijn daarna met de verlaaging bezig gegaan. Zo moet die worden met de motor er in straks.
Lekker laag met 16 inch 9j wielen.
Staat mega vet moet ik zelf zeggen.
Het hart kan natuurlijk niet een 2.0s blijven moet wel beetje van zijn plek komen. Dus c20xe staat al klaar. :thumb
Blokje even opfrissen en er in met 5 bak.
Ook nog even lol gemaakt met me oude kadett ik had nog bandjes die op moesten dus wat doe je dan lekker burnen :jerry :jerry
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0hS2_pj2hRk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fPtgWKi0JQw[/youtube]
Die kadett kan er wat van :thumb
Dat was hem weer. Van de week weer veder.
Groeten bas.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Deze komt van een omega b af volgens mij zitten ze op alle omega b'swim. schreef:Van welk type omega komt deze hrc, en is dit zo plug & play?
Ik heb er meerdere op de sloop gezien met deze HRC. Ik heb paar omega's zonder motor gezocht makkelijker er uit te halen.
Ik heb de steun die je op het schutbord plaats 1 cm ingekort en iets schuin terug gelast zodat die net vrij zit bij de koker balk. Moet je alleen de stang naar het pedaal even iets oplengen maar dat stelt niet veel voor.
Je kan ook nieuw steuntje maken voor op het schutbord zodat je niet de gaten om hoeft te boren wat in wel gedaan heb. Zelf is dat eigenlijk een makkelijkere oplossing want om boren was zo simpel nog niet was even goed kijken.
Zijn mooie HRC met 25mm zuiger dus dat wil wel remmen. :)
Hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd heb.
Groeten bas.
:D :D :D
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Er kan niet gezegd worden dat jullie niks doen
Leuke updates, keep up the good work yes
Leuke updates, keep up the good work yes
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk