B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Weer tijd voor verse update.
We zijn de afgelopen 2 weken weer lekker druk geweest. :thumb
We hebben als eerst helaas afscheid van de D kadett station moeten nemen. Was echt te slecht door anders mans geprut.
Dag dag d kadett.
Als eerst de rekord. Die staat inmiddels met verlaging en c20xe op zijn wielen.
We zijn als eerst met de verlaging achter begonen.
Auto stukje omhoog gezet. want de brug was bezet ;)
Handig zoon motor takel.
Als eerst hebben we de draag armen van de achteras aangepast. Voordat er vito veren op kunnen want daarmee komt de rekord mooi laag te staan.
Bijde draagarmen gedaan. Met de veren er op.
Toen gingen we de auto doen. Daar moesten ook andere veerschotels op. Kwamen ook paar gaten tegen die we gelijk ook netjes dicht hebben gelast.
Eerste plekje.
Veerschotel er af gehaald.
Nieuwe veerschotel er op gehecht.
Gaatje aan de andere kant.
Roest hersteld en veerschotel er op gelast.
Gaatje weer netjes dicht.
Veerschotel vast gelast.
Totaal plaatje.
Alles in de zink verf gezet. En pin voor de veer er op gelast.
Toen alles droog was de rekord weer op zijn wielen gezet. Staat super vindt ik zelf de verlaging.
Daarna hebben we de vooras gewisseld voor een die we nog hadden liggen. Want die hadden ze met de slijptol bewerkt.
Goede vooras.
Asjes schoon gemaakt.
Stuk oud ijzer.
As onder de auto.
Toen hebben we de c20xe even gepast.
Eerst even de caterpan er onder uit gehaald.
Ziet er nog netjes uit na 10 jaar stil staan.
C20xe in de rekord met ontsteking achter op het blok :thumb
Blokje er weer uit gehaald en daarna maar aan de veerschotels begonnen was weer berg werk maar weer helemaal netjes geworden en kan weer jaren mee. :thumb
Zo begonen we.
Hakken en zagen.
Eerste platen er weer in gemaakt.
Stang er in gelast voor ondersteuning.
Stukje verder dicht gemaakt.
Nog een paar gaten dicht maken.
Gelijk afvoer goed gemaakt zodat het niet weer gaat roesten. Omdat het origineel te hoog zit.
Eerste platen afgelast.
Verstevig er weer terug op.
En er op vast gelast.
Alles afgelast.
Spul vlak geslepen.
Hoekje hersteld.
Toen was het tijd voor de andere kant.
Alles er uit geslepen.
Weer een heel end dicht.
De andere gaten ook weer dicht maken.
Eerste platen weer afgelast.
Verstevig er weer op en afgelast.
Hoekje ook herstelt.
De veerpoten waren klaar.
Daarna verder met de accu bak die was ook half weg gerot.
Mooi nieuw stukje er in.
Ik was alex kwijt ik zoeken zie hem bij me kadett staan wat is die daar aan het doen :wtf
A dat was die aan het doen. De kadett heeft zijn accu bak gesponsord.
Tijd om de c20xe er in te hangen met r25/r28 bak.
We hadden eerst nog mooie veerpoot brug gemaakt. En c20xe op zijn plek.
Netjes afgelast.
Toen was het tijd om motor steunen te bouwen. Want dit ging toch met geen enkele steun passen zo als het blok nu ligt. En waarom dure steunen kopen als je zelf kan lassen. :thumb
Eerste steun gelast.
Steun op het blok.
2e steun gemaakt.
Bak steun gemaakt.
Blokje hangt mooi in zijn steunen en ruimte zat bij de ontsteking.
Ondertussen heeft alex nog het dashboard eruit gehaald en alle bituum er uit gehaald.
Tot zover de rekord. Dat waren 2 hele druke weekjes.
Leroy was ook weer van de partij hij is weer veder gegaan met zijn kadett. Tankvlotter er weer in gezet met goede o ring. Toen konden we proef draaien. Wat loopt het blokje mooi.
Leroy druk met bedrading.
Downpipe aangepast zodat die op de uitlaat past.
Motor ruimte voor 90% klaar.
Leroy is er erg druk mee geweest maar helaas valt er van het kleine werk weinig foto's te maken. Is erg tijd rovend maar het resultaat mag er wezen.
Daarom toen we hem voor het eerst starte was die ook erg blij mee ;)
Dit was nog zonder downpipe.
https://www.youtube.com/watch?v=LUg_KT4wlZE
Vandaag kwam Robert ook nog even lang met zijn Corsa b 5 deurs moesten even paar platen in gelast worden. Geen probleem natuurlijk.
Beetje rot. Daar gaan we wat aan doen.
Eruit die troep vers er in.
Weer netjes dicht.
Andere kant ook weer netjes.
Netjes in de zink verf gezet zodat Robert het later veder kan behandelen.
Nog een plekje.
Weer een tevreden klant :thumb
Dat was hem weer deze week weer verder met de rekord.
Duik me bed in na dit weekend van 4 uur slaap.
Groeten bas.
We zijn de afgelopen 2 weken weer lekker druk geweest. :thumb
We hebben als eerst helaas afscheid van de D kadett station moeten nemen. Was echt te slecht door anders mans geprut.
Dag dag d kadett.
Als eerst de rekord. Die staat inmiddels met verlaging en c20xe op zijn wielen.
We zijn als eerst met de verlaging achter begonen.
Auto stukje omhoog gezet. want de brug was bezet ;)
Handig zoon motor takel.
Als eerst hebben we de draag armen van de achteras aangepast. Voordat er vito veren op kunnen want daarmee komt de rekord mooi laag te staan.
Bijde draagarmen gedaan. Met de veren er op.
Toen gingen we de auto doen. Daar moesten ook andere veerschotels op. Kwamen ook paar gaten tegen die we gelijk ook netjes dicht hebben gelast.
Eerste plekje.
Veerschotel er af gehaald.
Nieuwe veerschotel er op gehecht.
Gaatje aan de andere kant.
Roest hersteld en veerschotel er op gelast.
Gaatje weer netjes dicht.
Veerschotel vast gelast.
Totaal plaatje.
Alles in de zink verf gezet. En pin voor de veer er op gelast.
Toen alles droog was de rekord weer op zijn wielen gezet. Staat super vindt ik zelf de verlaging.
Daarna hebben we de vooras gewisseld voor een die we nog hadden liggen. Want die hadden ze met de slijptol bewerkt.
Goede vooras.
Asjes schoon gemaakt.
Stuk oud ijzer.
As onder de auto.
Toen hebben we de c20xe even gepast.
Eerst even de caterpan er onder uit gehaald.
Ziet er nog netjes uit na 10 jaar stil staan.
C20xe in de rekord met ontsteking achter op het blok :thumb
Blokje er weer uit gehaald en daarna maar aan de veerschotels begonnen was weer berg werk maar weer helemaal netjes geworden en kan weer jaren mee. :thumb
Zo begonen we.
Hakken en zagen.
Eerste platen er weer in gemaakt.
Stang er in gelast voor ondersteuning.
Stukje verder dicht gemaakt.
Nog een paar gaten dicht maken.
Gelijk afvoer goed gemaakt zodat het niet weer gaat roesten. Omdat het origineel te hoog zit.
Eerste platen afgelast.
Verstevig er weer terug op.
En er op vast gelast.
Alles afgelast.
Spul vlak geslepen.
Hoekje hersteld.
Toen was het tijd voor de andere kant.
Alles er uit geslepen.
Weer een heel end dicht.
De andere gaten ook weer dicht maken.
Eerste platen weer afgelast.
Verstevig er weer op en afgelast.
Hoekje ook herstelt.
De veerpoten waren klaar.
Daarna verder met de accu bak die was ook half weg gerot.
Mooi nieuw stukje er in.
Ik was alex kwijt ik zoeken zie hem bij me kadett staan wat is die daar aan het doen :wtf
A dat was die aan het doen. De kadett heeft zijn accu bak gesponsord.
Tijd om de c20xe er in te hangen met r25/r28 bak.
We hadden eerst nog mooie veerpoot brug gemaakt. En c20xe op zijn plek.
Netjes afgelast.
Toen was het tijd om motor steunen te bouwen. Want dit ging toch met geen enkele steun passen zo als het blok nu ligt. En waarom dure steunen kopen als je zelf kan lassen. :thumb
Eerste steun gelast.
Steun op het blok.
2e steun gemaakt.
Bak steun gemaakt.
Blokje hangt mooi in zijn steunen en ruimte zat bij de ontsteking.
Ondertussen heeft alex nog het dashboard eruit gehaald en alle bituum er uit gehaald.
Tot zover de rekord. Dat waren 2 hele druke weekjes.
Leroy was ook weer van de partij hij is weer veder gegaan met zijn kadett. Tankvlotter er weer in gezet met goede o ring. Toen konden we proef draaien. Wat loopt het blokje mooi.
Leroy druk met bedrading.
Downpipe aangepast zodat die op de uitlaat past.
Motor ruimte voor 90% klaar.
Leroy is er erg druk mee geweest maar helaas valt er van het kleine werk weinig foto's te maken. Is erg tijd rovend maar het resultaat mag er wezen.
Daarom toen we hem voor het eerst starte was die ook erg blij mee ;)
Dit was nog zonder downpipe.
https://www.youtube.com/watch?v=LUg_KT4wlZE
Vandaag kwam Robert ook nog even lang met zijn Corsa b 5 deurs moesten even paar platen in gelast worden. Geen probleem natuurlijk.
Beetje rot. Daar gaan we wat aan doen.
Eruit die troep vers er in.
Weer netjes dicht.
Andere kant ook weer netjes.
Netjes in de zink verf gezet zodat Robert het later veder kan behandelen.
Nog een plekje.
Weer een tevreden klant :thumb
Dat was hem weer deze week weer verder met de rekord.
Duik me bed in na dit weekend van 4 uur slaap.
Groeten bas.
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Weer tijd voor een update.
Deze week iets minder gedaan dan normaal. Maar toch nog paar leuke dingen kunnen doen.
We zijn als eerst begonnen met het bouwen van het uitlaat spruitstuk.
Heb daarvoor een origineel 16v spruitstuk in stukken geslepen.
Het begin is gemaakt.
Stukje verder en spruitstuk afgelast.
Laatste stuk naar 60 mm er aan gemaakt en lamba er in gelast.
Spruitstuk weer op het blok. Zit helemaal naar me zin.
Spruitstuk is klaar. Kunnen we later een keer de uitlaat bouwen.
Daarna hebben we manta voor schokdempers achter onder de rekord gezet. Moeten alleen de as een beetje aanpassen. Want de dempers waren korter dan gedacht. :jerry
Dus maar weer het lasapparaat er bij.
Na wat uurtjes lassen en boren zitten ze er zo onder.
Alex heeft tussen door nog even een c20ne pan aan vellen geslepen om aan te passen voor onder de c20xe.
Goed gedaan alex :jerry
Gelijk op een stalen plaat van 10 mm dik gebouwd zodat die straks niet krom trekt met het lassen.
Tot zo ver de rekord.
Leroy was er ook nog van het weekend. Om weer verder te gaan met zijn kadett. In de ochtend gelijk naar buiten gerold om maar is een paar proef rondjes te rijden. En na dat we alle 3 een rondje hadden gereden was de conclusie. Dat die kadett echt af gaat wat een vermogen zit er in dat blok niet normaal. Erg leuk rijden dit. :thumb :thumb Leroy zal zelf nog wel meer er over vertellen. ;) Hij is voor de rest nog met zijn corsa b bezig geweest. Remmen en wielen gewisseld. Helaas geen foto's van gemaakt.
Dat was het weer.
Groeten bas.
Deze week iets minder gedaan dan normaal. Maar toch nog paar leuke dingen kunnen doen.
We zijn als eerst begonnen met het bouwen van het uitlaat spruitstuk.
Heb daarvoor een origineel 16v spruitstuk in stukken geslepen.
Het begin is gemaakt.
Stukje verder en spruitstuk afgelast.
Laatste stuk naar 60 mm er aan gemaakt en lamba er in gelast.
Spruitstuk weer op het blok. Zit helemaal naar me zin.
Spruitstuk is klaar. Kunnen we later een keer de uitlaat bouwen.
Daarna hebben we manta voor schokdempers achter onder de rekord gezet. Moeten alleen de as een beetje aanpassen. Want de dempers waren korter dan gedacht. :jerry
Dus maar weer het lasapparaat er bij.
Na wat uurtjes lassen en boren zitten ze er zo onder.
Alex heeft tussen door nog even een c20ne pan aan vellen geslepen om aan te passen voor onder de c20xe.
Goed gedaan alex :jerry
Gelijk op een stalen plaat van 10 mm dik gebouwd zodat die straks niet krom trekt met het lassen.
Tot zo ver de rekord.
Leroy was er ook nog van het weekend. Om weer verder te gaan met zijn kadett. In de ochtend gelijk naar buiten gerold om maar is een paar proef rondjes te rijden. En na dat we alle 3 een rondje hadden gereden was de conclusie. Dat die kadett echt af gaat wat een vermogen zit er in dat blok niet normaal. Erg leuk rijden dit. :thumb :thumb Leroy zal zelf nog wel meer er over vertellen. ;) Hij is voor de rest nog met zijn corsa b bezig geweest. Remmen en wielen gewisseld. Helaas geen foto's van gemaakt.
Dat was het weer.
Groeten bas.
-
- Starter
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 04-11-2013 21:39