B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Na een paar weken weer tijd voor een update.
Stil gezeten hebben niet hoor ;)
We hebben de rekord in de verf gezet. De bodem in behandeld met olie en ml. En kokers lekker vol gespoten.
Daar naast hebben we ook nog 2 nieuwe auto's opgehaald ;)
Als eerst de rekord.
Ik moest toch nog een plekje lassen want dit was weel heel professioneel gelast. Dat het nu een mooie plek heeft in de oud ijzer bak.
Prachtig.
Aangezien we voor het lassen bij de dorpel moesten maar even alex zijn trapje uitgetest want de auto moest toch ergens op staan ;)
We hadden nog een inzet stuk d kadett dorpel liggen wat doen we dan juist die maken we pas voor rekord :thumb
Bas aan de las.
Ziet er weer goed uit zeg ik het zelf.
Las werk was hiermee echt klaar.
Toen kon alles echt een kleurtje krijgen.
Begonnen met de motor ruimte.
Die is in de hamer rite zwart gegaan.
Mooi in kleur.
De auto mocht daarna er aan geloven. Die is in turbo blauw gegaan. :thumb
Net gerold.
Binnen kant hebben we wit gemaakt. Met een roest werende verf.
Kei vanger ook in kleur.
Binnen kant motorkap ook in de hamer slag.
De losse onder delen netjes in kleur gezet.
Binnen kant alles wat je ziet zwart gemaakt. Want er komt geen hemel terug in de auto.
Dorpels ook in de hamer slag gezet.
Lek bakjes en achterplaat ook in de hamer slag.
Onder tussen ook de deuren en achter klep er weer terug in.
Glas er weer in gezet.
Voor kant de wiel kasten weer in de body safe gezet. En een dikke laag ml.
Rem spul is ook allemaal binnen met dank aan lex :thumb
Ik heb de motor steunen en trekhaak en vooras laten verzinken.
Motor steunen en halve trekhaak hebben we al terug.
Achter as hadden we er ook onder uit gehaald voor het behandelen van de bodem. En kokerbalken.
Zit er weer netjes onder en draag armen gelijk in de hamer slag.
Vandaag zijn we bezig geweest met de kabelboom in order te maken.
Gelijk het koel systeem er in verwerkt. Was een diesel boom dus die troep er maar gelijk allemaal uit gehaald. Voordeel was dat er nu een dikke + lag die ik weer mooi voor het koel systeem kon gebruiken.
De 2 fans gemonteerd.
Op volle toeren. :thumb
Fans gaan tegelijk aan op een thermo switch. Netjes met per fan gezekerd en 2 relais er tussen. Die c20xe gaat het niet warm krijgen in de bergen. :thumb
Stapel banden liggen ook al klaar voor de rekord.
Tot zover de rekord.
Tussen door hebben we nog een corsa a 1.3 gt opgehaald. Motor is er al uit. Voor de rest is die helemaal compleet.
Hij wordt opgebouwt als een corsa a met c20xe en schoefset en dikke wielen. :thumb
Hij staat nu in de stalling na de zomer vakantie wordt die opgebouwd.
We hebben ook nog een kadett gsi cabrio opgehaald voor lex. Die gaat die opbouwen voor de carbage run.
Nette kadett.
Lex zijn kadettjes bij elkaar.
Dat was hem weer.
Deze week weer hard tegen aan. Zondag weer een nieuwe update. :thumb
Groeten bas.
Stil gezeten hebben niet hoor ;)
We hebben de rekord in de verf gezet. De bodem in behandeld met olie en ml. En kokers lekker vol gespoten.
Daar naast hebben we ook nog 2 nieuwe auto's opgehaald ;)
Als eerst de rekord.
Ik moest toch nog een plekje lassen want dit was weel heel professioneel gelast. Dat het nu een mooie plek heeft in de oud ijzer bak.
Prachtig.
Aangezien we voor het lassen bij de dorpel moesten maar even alex zijn trapje uitgetest want de auto moest toch ergens op staan ;)
We hadden nog een inzet stuk d kadett dorpel liggen wat doen we dan juist die maken we pas voor rekord :thumb
Bas aan de las.
Ziet er weer goed uit zeg ik het zelf.
Las werk was hiermee echt klaar.
Toen kon alles echt een kleurtje krijgen.
Begonnen met de motor ruimte.
Die is in de hamer rite zwart gegaan.
Mooi in kleur.
De auto mocht daarna er aan geloven. Die is in turbo blauw gegaan. :thumb
Net gerold.
Binnen kant hebben we wit gemaakt. Met een roest werende verf.
Kei vanger ook in kleur.
Binnen kant motorkap ook in de hamer slag.
De losse onder delen netjes in kleur gezet.
Binnen kant alles wat je ziet zwart gemaakt. Want er komt geen hemel terug in de auto.
Dorpels ook in de hamer slag gezet.
Lek bakjes en achterplaat ook in de hamer slag.
Onder tussen ook de deuren en achter klep er weer terug in.
Glas er weer in gezet.
Voor kant de wiel kasten weer in de body safe gezet. En een dikke laag ml.
Rem spul is ook allemaal binnen met dank aan lex :thumb
Ik heb de motor steunen en trekhaak en vooras laten verzinken.
Motor steunen en halve trekhaak hebben we al terug.
Achter as hadden we er ook onder uit gehaald voor het behandelen van de bodem. En kokerbalken.
Zit er weer netjes onder en draag armen gelijk in de hamer slag.
Vandaag zijn we bezig geweest met de kabelboom in order te maken.
Gelijk het koel systeem er in verwerkt. Was een diesel boom dus die troep er maar gelijk allemaal uit gehaald. Voordeel was dat er nu een dikke + lag die ik weer mooi voor het koel systeem kon gebruiken.
De 2 fans gemonteerd.
Op volle toeren. :thumb
Fans gaan tegelijk aan op een thermo switch. Netjes met per fan gezekerd en 2 relais er tussen. Die c20xe gaat het niet warm krijgen in de bergen. :thumb
Stapel banden liggen ook al klaar voor de rekord.
Tot zover de rekord.
Tussen door hebben we nog een corsa a 1.3 gt opgehaald. Motor is er al uit. Voor de rest is die helemaal compleet.
Hij wordt opgebouwt als een corsa a met c20xe en schoefset en dikke wielen. :thumb
Hij staat nu in de stalling na de zomer vakantie wordt die opgebouwd.
We hebben ook nog een kadett gsi cabrio opgehaald voor lex. Die gaat die opbouwen voor de carbage run.
Nette kadett.
Lex zijn kadettjes bij elkaar.
Dat was hem weer.
Deze week weer hard tegen aan. Zondag weer een nieuwe update. :thumb
Groeten bas.
-
- Site Admin
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 30-08-2008 08:22
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Klopt de gt is uit 87. Leuke basis om op te bouwen heeft heel weinig roest.pastry schreef:leuke update weer. kun jij mij vertellen wat voor witte lak jullie hebben gebruikt?
Die GT had ik ook gezien op mp... is die uit 87 ofzo?
goed werk!
De witte corsa in met witte 2k auto lak gespoten. Wat de spuiter bij ons in de buurt nog had staan. Ik zal het merk niet weten. Omdat ik er niet heel vaak kom. Dit was nog een rest partij die die had staan.
Groeten bas.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Weer tijd voor een update.
Zijn weer lekker bezig geweest met de rekord.
De vooras en trekhaak zijn terug gekomen van de verzinkerij.
Dus konden weer mooi verder.
We hebben als eerst de trekhaak gemonteerd.
De trekhaak zal het woord roest niet meer kennen in zijn leven. :thumb
Daarna het blok weer in elkaar gezet. Met de voor as en de motorsteunen er op.
Blok klaar voor in de auto gehangen te worden.
Blok hangt weer netjes in de auto. Begint een mooie motorruimte te worden zo.
Nette vooras er onder. :wub Rubbers er met de brug in gedrukt. Je moet handig zijn als je geen pers ter beschikking heb in je schuur. king:
Daarna zijn we met het onderstel bezig geweest.
Nieuwe remschijven van een rekord 2.2 en kadett gsi klauwen met nieuwe blokken gemonteerd.
Ook hebben we de verlaging nog aangepast. Omdat we hem niet laag genoeg vonden. Zitten nu ingekorte omega a veren onder. Staat nu netjes op de bumpstops. Zo als we wilde.
Nieuw schijven.
Omega veren. Waar de slijptol is ingegaan.
Nog een totaal plaatje.
Voor de rest zijn we nog verder gegaan met de bedrading.
Hebben de start motor en dynamo voorzien van een extra + voor de 2e accu zodat allebei de accu's even zwaar belast worden met starten. En we hebben de motor voorzien van 2 - punten zodat die goed aarde heeft. Verder gelijk alle audio kabels er in gelegd. En de kabel boom helemaal ingetapet en er in gelegd. Gaat veel tijd in zitten in de elektra gebeuren maar het is het waar.
Dat was hem weer.
Groeten bas.
Zijn weer lekker bezig geweest met de rekord.
De vooras en trekhaak zijn terug gekomen van de verzinkerij.
Dus konden weer mooi verder.
We hebben als eerst de trekhaak gemonteerd.
De trekhaak zal het woord roest niet meer kennen in zijn leven. :thumb
Daarna het blok weer in elkaar gezet. Met de voor as en de motorsteunen er op.
Blok klaar voor in de auto gehangen te worden.
Blok hangt weer netjes in de auto. Begint een mooie motorruimte te worden zo.
Nette vooras er onder. :wub Rubbers er met de brug in gedrukt. Je moet handig zijn als je geen pers ter beschikking heb in je schuur. king:
Daarna zijn we met het onderstel bezig geweest.
Nieuwe remschijven van een rekord 2.2 en kadett gsi klauwen met nieuwe blokken gemonteerd.
Ook hebben we de verlaging nog aangepast. Omdat we hem niet laag genoeg vonden. Zitten nu ingekorte omega a veren onder. Staat nu netjes op de bumpstops. Zo als we wilde.
Nieuw schijven.
Omega veren. Waar de slijptol is ingegaan.
Nog een totaal plaatje.
Voor de rest zijn we nog verder gegaan met de bedrading.
Hebben de start motor en dynamo voorzien van een extra + voor de 2e accu zodat allebei de accu's even zwaar belast worden met starten. En we hebben de motor voorzien van 2 - punten zodat die goed aarde heeft. Verder gelijk alle audio kabels er in gelegd. En de kabel boom helemaal ingetapet en er in gelegd. Gaat veel tijd in zitten in de elektra gebeuren maar het is het waar.
Dat was hem weer.
Groeten bas.
-
- Starter
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 04-11-2013 21:39
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Weer tijd voor een update.
Zijn weer bezig geweest met de rekord.
Motorboom er op gezet en begin gemaakt aan de koeling van de rekord.
Motor boom op zijn plek.
Koel buis gebogen.
Voor de rest zijn we nog verder gegaan met de bedrading. Dat is nu helemaal klaar.
Vrijdag avond kwam lex. Om aan zijn kadettjes te werken zodat die allemaal klaar zijn over een week.
We zijn maar gelijk begonnen op de rode cabrio te slopen want die was echt te slecht om nog wat mee te doen. Draagarm ophanging leek van buiten goed maar. Was al heel ver heel.
Net aan begonnen.
Rekord moest maar even buiten staan.
Uurtje later waar is de motor nou?
Beetje gekke motor nu zeg.
Motor ruimte helemaal leeg.
Hij kan vliegen. ;)
Beetje roest maar. Heb maar niet meer foto's van gemaakt want werd alleen maar erger.
De zaterdag weer verder.
Volgende halte aanhanger ;)
Lekker kaal is die al.
De 2 beunhazen lekker aan het slopen. :jerry
En toen we klaar waren zag die er zo uit. Helemaal klaar met dat ding. :thumb
Lex had mooi klusje gekregen van ons.
Kapje kaal maken. Laten we zeggen het was een rood lexje geworden. :jerry
Hij heeft goed zijn best gedaan. lekker kaal kapje zo.
Lekker bezig zo.
Daarna hebben we het blok in elkaar gezet.
Een c20ne met 18e kop en inlaat.
Zondag het blokje in de nette cabrio gehangen.
Na een paar pogingen was het starten lopen.
Loopt mooi stationair. :jerry
https://www.youtube.com/watch?v=J66v-VA5Xog
Vlammen kan die ook al goed.
https://www.youtube.com/watch?v=PKC4dr_QQrM
We kregen ook nog bezoek. Die verlieten ons in steil laten we maar zegen. :thumb :thumb :thumb
Dat was hem weer. Morgen vroeg weer verder aan deze hardcore week.
Groeten bas.
Zijn weer bezig geweest met de rekord.
Motorboom er op gezet en begin gemaakt aan de koeling van de rekord.
Motor boom op zijn plek.
Koel buis gebogen.
Voor de rest zijn we nog verder gegaan met de bedrading. Dat is nu helemaal klaar.
Vrijdag avond kwam lex. Om aan zijn kadettjes te werken zodat die allemaal klaar zijn over een week.
We zijn maar gelijk begonnen op de rode cabrio te slopen want die was echt te slecht om nog wat mee te doen. Draagarm ophanging leek van buiten goed maar. Was al heel ver heel.
Net aan begonnen.
Rekord moest maar even buiten staan.
Uurtje later waar is de motor nou?
Beetje gekke motor nu zeg.
Motor ruimte helemaal leeg.
Hij kan vliegen. ;)
Beetje roest maar. Heb maar niet meer foto's van gemaakt want werd alleen maar erger.
De zaterdag weer verder.
Volgende halte aanhanger ;)
Lekker kaal is die al.
De 2 beunhazen lekker aan het slopen. :jerry
En toen we klaar waren zag die er zo uit. Helemaal klaar met dat ding. :thumb
Lex had mooi klusje gekregen van ons.
Kapje kaal maken. Laten we zeggen het was een rood lexje geworden. :jerry
Hij heeft goed zijn best gedaan. lekker kaal kapje zo.
Lekker bezig zo.
Daarna hebben we het blok in elkaar gezet.
Een c20ne met 18e kop en inlaat.
Zondag het blokje in de nette cabrio gehangen.
Na een paar pogingen was het starten lopen.
Loopt mooi stationair. :jerry
https://www.youtube.com/watch?v=J66v-VA5Xog
Vlammen kan die ook al goed.
https://www.youtube.com/watch?v=PKC4dr_QQrM
We kregen ook nog bezoek. Die verlieten ons in steil laten we maar zegen. :thumb :thumb :thumb
Dat was hem weer. Morgen vroeg weer verder aan deze hardcore week.
Groeten bas.