B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Weer tijd voor een update.
Deze week heeeeeel veel kunnen doen.
De blauwe cabrio is helemaal klaar en kan volgende week naar de apk.
De paarse kadett heb ik de bak van gewisseld en stuurbekrachtiging opgebouwt.
De rekord leeft weer na 10 jaar laten we zeggen :jerry
Lex zijn vader is bezig geweest met de Porsche. Zodat die verkoop klaar is. En je raad het nooit na een dag op marktplaat was er een koper. En die heeft hem zaterdag opgehaald. Verkocht dus :thumb :thumb
Voor de rest heeft lex heel zijn wagen park maar is goed gewassen want dat was hard nodig. :thumb
Maandag als eerst maar hoopje oud ijzer weg gebracht.
Daarna zijn we begonnen om de uitlaat te bouwen.
Uitlaat even aflassen.
Uitlaat is klaar.
Toen was het tijd om alle toeters en belle op de cabrio te bouwen voor de carbage run.
Motorkap er op gelegd. En al een begin gemaakt.
Toeters onder de parafaan gemaakt. Zodat ze niet lelijk in het zicht zitten onder de motorkap.
Weer een stapje verder met de motorkap.
Maar de kap was nog niet klaar.
Moet wel echt netje er op staan. Wordt met scherpe blik naar gekeken.
Even met elektrode lucht happers gemaakt :jerry Moet wel in Carbage thema blijven he. ;)
Kapje is helemaal klaar.
Toen was het tijd om de cabrio weer verder op te bouwen.
Lex had inmiddels de bumpers in kleur dus die konden er op.
Voor bumper er op gezet.
Koplampen er ook in.
Verlichting doet het ook allemaal.
Achter bumper er ook op.
Was tijd dat we de kadett gingen verhogen.
Moesten nog wat op de zijkant plakken. :jerry
Het is een kadotje geworden.
Dagje later was de kadett helemaal klaar.
Konden we is mooie wielen gaan passen.
Staat goed al zeg ik het zelf. :thumb :thumb
Onder tussen heb ik nog even tussen door de paarse kadett van lex voorzien van andere bak en stuurbekrachtiging.
Kadett nog netjes in elkaar.
Op de brug en misten wat onderdelen.
Nieuwe bak ligt al klaar. Een mooie korte f16 bak die heerlijk soepel schakelt.
Paar uur later en bak zat weer op zijn plek.
Stuurpomp op zijn plek.
Kadett weer in elkaar. En gelijk klaar gemaakt voor transport.
Lex zijn vader was onder tussen bezig met de Porsche rollen. zodat die er weer toon baar uit ziet.
Netjes geworden.
Klusje voor lex waren klaar dus maar weer snel terug naar de rekord. Want we wouden hem snel lopend maken.
Alex is bezig geweest met de deuren in elkaar te zetten.
Ik ben onder tussen bezig geweest om de laaste dingen in orde te maken in de motor ruimte.
Motor ruimte helemaal klaar.
Het filmpje waar we lang op hebben gewacht.
De eerste start van de 16v na 10 jaar stil hebben gelegen. Was na de injectoren wisselen starten lopen of dat die nooit stil gelegen heeft. :thumb :thumb :thumb C20XE Rock on.
https://www.youtube.com/watch?v=OtKVuUgF7HY
Dat was hem weer.
Morgen weer verder met de rekord.
Groeten bas.
Deze week heeeeeel veel kunnen doen.
De blauwe cabrio is helemaal klaar en kan volgende week naar de apk.
De paarse kadett heb ik de bak van gewisseld en stuurbekrachtiging opgebouwt.
De rekord leeft weer na 10 jaar laten we zeggen :jerry
Lex zijn vader is bezig geweest met de Porsche. Zodat die verkoop klaar is. En je raad het nooit na een dag op marktplaat was er een koper. En die heeft hem zaterdag opgehaald. Verkocht dus :thumb :thumb
Voor de rest heeft lex heel zijn wagen park maar is goed gewassen want dat was hard nodig. :thumb
Maandag als eerst maar hoopje oud ijzer weg gebracht.
Daarna zijn we begonnen om de uitlaat te bouwen.
Uitlaat even aflassen.
Uitlaat is klaar.
Toen was het tijd om alle toeters en belle op de cabrio te bouwen voor de carbage run.
Motorkap er op gelegd. En al een begin gemaakt.
Toeters onder de parafaan gemaakt. Zodat ze niet lelijk in het zicht zitten onder de motorkap.
Weer een stapje verder met de motorkap.
Maar de kap was nog niet klaar.
Moet wel echt netje er op staan. Wordt met scherpe blik naar gekeken.
Even met elektrode lucht happers gemaakt :jerry Moet wel in Carbage thema blijven he. ;)
Kapje is helemaal klaar.
Toen was het tijd om de cabrio weer verder op te bouwen.
Lex had inmiddels de bumpers in kleur dus die konden er op.
Voor bumper er op gezet.
Koplampen er ook in.
Verlichting doet het ook allemaal.
Achter bumper er ook op.
Was tijd dat we de kadett gingen verhogen.
Moesten nog wat op de zijkant plakken. :jerry
Het is een kadotje geworden.
Dagje later was de kadett helemaal klaar.
Konden we is mooie wielen gaan passen.
Staat goed al zeg ik het zelf. :thumb :thumb
Onder tussen heb ik nog even tussen door de paarse kadett van lex voorzien van andere bak en stuurbekrachtiging.
Kadett nog netjes in elkaar.
Op de brug en misten wat onderdelen.
Nieuwe bak ligt al klaar. Een mooie korte f16 bak die heerlijk soepel schakelt.
Paar uur later en bak zat weer op zijn plek.
Stuurpomp op zijn plek.
Kadett weer in elkaar. En gelijk klaar gemaakt voor transport.
Lex zijn vader was onder tussen bezig met de Porsche rollen. zodat die er weer toon baar uit ziet.
Netjes geworden.
Klusje voor lex waren klaar dus maar weer snel terug naar de rekord. Want we wouden hem snel lopend maken.
Alex is bezig geweest met de deuren in elkaar te zetten.
Ik ben onder tussen bezig geweest om de laaste dingen in orde te maken in de motor ruimte.
Motor ruimte helemaal klaar.
Het filmpje waar we lang op hebben gewacht.
De eerste start van de 16v na 10 jaar stil hebben gelegen. Was na de injectoren wisselen starten lopen of dat die nooit stil gelegen heeft. :thumb :thumb :thumb C20XE Rock on.
https://www.youtube.com/watch?v=OtKVuUgF7HY
Dat was hem weer.
Morgen weer verder met de rekord.
Groeten bas.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Na een paar weken weer tijd voor een update.
We hebben natuurlijk niet stil gezeten ;)
Zijn lekker op geschoten met de rekord. Inmiddels zit die weer bijna helemaal in elkaar.
We waren begonnen met de achter remmen in orde te maken.
Die waren helemaal versleten.
Alles er maar gelijk nieuw op.
Nieuwe trommel.
Nog wat moois gemaakt om die trommels er voortaan af te trekken want wat zaten die oude vast zeg.
Toen mochten we de bak er nog een keer vanaf halen omdat de hydro cilinder er uit was geplopt. Omdat de afstand tussen druk groep en druk lager te groot was.
Maar een nieuwe bus gedraaid op me werk.
Oud en nieuw.
Op zijn plekje.
Bak weer op zijn plek gebouwd. En alles aangesloten. Tijd om de aandrijf as te maken.
Asje klaar.
Alles netjes op zijn plek.
Daarna schakel pook op zijn plek gemaakt en aangepast.
Daarna zijn we hebben we het hele dashboard weer ingebouwd. alles 32 delen die een rekord heeft.
Teller bak helemaal klaar.
Tijd om de uitlaat te bouwen. Mooie 63 mm groepe a uitlaat onder.
Het begin.
Over de as en einddemper.
Spul hangt in de rubbers.
Eind stuk er op.
Hele uitlaat afgelast.
Dempers in de verf gezet.
Hangt weer netjes onder de auto.
Eind stuk netjes onder de bumper vandaan.
Filmpje van het uitlaat geluid.
Klinkt lekker zo als een c20xe hoort te zijn. Alleen beetje hard voor 4500 km toeren ben ik bang. Gaan kijken wat we daar aan nog moeten doen.
https://www.youtube.com/watch?v=94ZnyBwpeS4
Daarna begonnen met de audio voor in de rekord.
Eerste stuk vloer er in gemaakt.
2e stuk er in gemaakt en ingedeeld hoe het moet komen.
Alex druk aan het zagen.
Weer een stapje verder.
Woofer kisten gemaakt.
Speakers op hun plekje.
Van de andere kant af.
Versterkers een plekje gegeven.
Alles aangesloten.
We hadden toen eindelijk onze druk leiding binnen konden we de koppeling af maken en test rijden. :wub :wub
De koppeling werkt goed en naar wens.
Dit was het resultaat.
https://www.youtube.com/watch?v=X_NT4bssYCE
Daarna hebben we de neus in elkaar gezet. En heeft alex hen gewassen en stel leuke foto's gemaakt.
Zo staat die er nu bij.
Tot zover de rekord.
We zijn ook nog lekker bezig geweest met velgen wisselen.
Nieuwe velgen op de astra station van mij.
Op Leroy zijn corsa ook andere wielen.
En lex had ook nog een dik setje wielen gekocht.
We zijn vrijdag ook nog een leuk pakketje wezen halen.
Een mooie nieuwe brug voor bij Leroy in zijn hobby hok. :thumb :thumb
Hij werkt ook al. :thumb :thumb :thumb
Tussen door ook nog even bij SW16v van het forum een mooie rekord kas opgehaald.
Wordt een donor auto voor onder delen. Aangezien we nu 3 stations hebben.
Hij is helemaal compleet op de motor en achter as en voorruit na.
Dat was het weer. Volgende week weer een nieuwe update.
Groeten bas.
We hebben natuurlijk niet stil gezeten ;)
Zijn lekker op geschoten met de rekord. Inmiddels zit die weer bijna helemaal in elkaar.
We waren begonnen met de achter remmen in orde te maken.
Die waren helemaal versleten.
Alles er maar gelijk nieuw op.
Nieuwe trommel.
Nog wat moois gemaakt om die trommels er voortaan af te trekken want wat zaten die oude vast zeg.
Toen mochten we de bak er nog een keer vanaf halen omdat de hydro cilinder er uit was geplopt. Omdat de afstand tussen druk groep en druk lager te groot was.
Maar een nieuwe bus gedraaid op me werk.
Oud en nieuw.
Op zijn plekje.
Bak weer op zijn plek gebouwd. En alles aangesloten. Tijd om de aandrijf as te maken.
Asje klaar.
Alles netjes op zijn plek.
Daarna schakel pook op zijn plek gemaakt en aangepast.
Daarna zijn we hebben we het hele dashboard weer ingebouwd. alles 32 delen die een rekord heeft.
Teller bak helemaal klaar.
Tijd om de uitlaat te bouwen. Mooie 63 mm groepe a uitlaat onder.
Het begin.
Over de as en einddemper.
Spul hangt in de rubbers.
Eind stuk er op.
Hele uitlaat afgelast.
Dempers in de verf gezet.
Hangt weer netjes onder de auto.
Eind stuk netjes onder de bumper vandaan.
Filmpje van het uitlaat geluid.
Klinkt lekker zo als een c20xe hoort te zijn. Alleen beetje hard voor 4500 km toeren ben ik bang. Gaan kijken wat we daar aan nog moeten doen.
https://www.youtube.com/watch?v=94ZnyBwpeS4
Daarna begonnen met de audio voor in de rekord.
Eerste stuk vloer er in gemaakt.
2e stuk er in gemaakt en ingedeeld hoe het moet komen.
Alex druk aan het zagen.
Weer een stapje verder.
Woofer kisten gemaakt.
Speakers op hun plekje.
Van de andere kant af.
Versterkers een plekje gegeven.
Alles aangesloten.
We hadden toen eindelijk onze druk leiding binnen konden we de koppeling af maken en test rijden. :wub :wub
De koppeling werkt goed en naar wens.
Dit was het resultaat.
https://www.youtube.com/watch?v=X_NT4bssYCE
Daarna hebben we de neus in elkaar gezet. En heeft alex hen gewassen en stel leuke foto's gemaakt.
Zo staat die er nu bij.
Tot zover de rekord.
We zijn ook nog lekker bezig geweest met velgen wisselen.
Nieuwe velgen op de astra station van mij.
Op Leroy zijn corsa ook andere wielen.
En lex had ook nog een dik setje wielen gekocht.
We zijn vrijdag ook nog een leuk pakketje wezen halen.
Een mooie nieuwe brug voor bij Leroy in zijn hobby hok. :thumb :thumb
Hij werkt ook al. :thumb :thumb :thumb
Tussen door ook nog even bij SW16v van het forum een mooie rekord kas opgehaald.
Wordt een donor auto voor onder delen. Aangezien we nu 3 stations hebben.
Hij is helemaal compleet op de motor en achter as en voorruit na.
Dat was het weer. Volgende week weer een nieuwe update.
Groeten bas.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
We zijn deze week weer druk geweest me de rekord.
Audio schiet lekker op. En eind is al in zicht.
We hebben ook nieuw bandjes om de 16 inch wielen laten leggen.
Yokohama 205/50 r16
Weer netjes op zijn velgen.
Achter kant van de audio klaar.
Midden klaar.
Zijkanten klaar.
Nu nog gaas er in maken en gaten voor de koeling en sub woofers.
Dan is het nog bekleden. Audio is klaar.
Nog stoot strippen er op plakken en de rekord begint klaar te zijn. Kunnen we mooi KM's gaan rijden voor dat we door Europa gaan.
Dat was hem weer.
Groeten bas.
Audio schiet lekker op. En eind is al in zicht.
We hebben ook nieuw bandjes om de 16 inch wielen laten leggen.
Yokohama 205/50 r16
Weer netjes op zijn velgen.
Achter kant van de audio klaar.
Midden klaar.
Zijkanten klaar.
Nu nog gaas er in maken en gaten voor de koeling en sub woofers.
Dan is het nog bekleden. Audio is klaar.
Nog stoot strippen er op plakken en de rekord begint klaar te zijn. Kunnen we mooi KM's gaan rijden voor dat we door Europa gaan.
Dat was hem weer.
Groeten bas.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
De rekord is helemaal klaar voor de run volgende week.
Hij is helemaal naar wens. En belangrijkste is alles werkt.
Gaan nu alles klaar maken voor de run en kijken wat we allemaal mee moeten nemen.
Paar foto's zal van de binnen kant ook nog een stel foto's maken.
Kleine update maar deze keer. Na de vakantie komen er weer hele grote update.
Keep watching and posting :thumb
Groeten bas.
Hij is helemaal naar wens. En belangrijkste is alles werkt.
Gaan nu alles klaar maken voor de run en kijken wat we allemaal mee moeten nemen.
Paar foto's zal van de binnen kant ook nog een stel foto's maken.
Kleine update maar deze keer. Na de vakantie komen er weer hele grote update.
Keep watching and posting :thumb
Groeten bas.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Eindelijk weer een update.
De laatste weken weer druk geweest me allemaal klusjes.
-Buiten terrein afgemaakt. Moesten de betonen bliezen nog neer legen. Helaas geen foto van.
-Schoorsteen van dak afgesloopt van het huis. Omdat er een nieuw op moest. Ook helaas geen foto van.
-De elektra in de schuur in orde gemaakt. Hangt nu lang de lange want een mooie goot met stopcontacten er in. Die ook nog met een hoofd schakelaar uit en aan kan. Ook helaas geen foto van.
-Was apk las werk aan een corsa b gedaan. Draag arm viel er bijna onder uit laten we maar zeggen.
-In me astra station een c20xe met lexmaul en groepe a spaghetti spruitstuk gehangen.
-2 c20xe bloken uit elkaar gehaald. Om weer 1 goede te maken.
-En 10000 bouten en moeren uit gezocht om onze nieuwe lade kast te vullen.
-En als laatst maar zeker niet te vergeten. De carbage run gereden. Was weer een super ervaring.
Al me al 3 drukke weken gehad. Wanneer hebben we vakantie????
We beginnen met de carbage run.
Het was een hele mooie rit waar we veel in hebben meegemaakt en heel veel hebben gezien. Het was reuze gezellig met lex en robert en de jongens er om heen. We gaan zeker volgend jaar weer.
Hier een paar foto's
De rekord heeft zich heel goed gehouden zonder problemen de run uit gereden. En is een heerlijke auto om die km's weg te tuffen zonder een zuchtje pijn elke keer uit die auto komen. Nou de vraag waar we volgend jaar mee gaan. De LT??
Toen we terug kwamen hadden we nog een las klusje staan. Even paar apk puntje lassen. En die waren terecht afkeur. Dat die zo vorig jaar er door heen kwam is niet te begrijpen dit is niet van 1 jaar.
Maar ja shit happens dus het las apparaat er bij en lassen maar.
Toen we er aan begonnen.
Slijptol er even flink in.
Vers staal er in.
Eerste stukje er in gehecht.
De rest er in gehecht en gelijk afgelast.
Vlak geslepen en gelijk even in de ml/olie gezet.
Veerschotel achter moest ook nog even gedaan worden.
Oude veerschotel er af gehaald.
Nieuwe er op gelast.
De corsa kon weer naar de apk toe. En was weer goed gekeurd dus die kan weer mooie een jaar vooruit. Weer een tevreden klant. :thumb
Daarna was de astra aan de beurt.
Leroy heeft voor mij een nieuw dis riem er op gelegd en lexmaul er op gezet.
C20xe met lexmaul.
Achter kant ook alles netjes opgehangen. :thumb
Complete blok.
Tijd om even blok uit de auto te trekken. Want de astra moest natuurlijk wel weer rijden binnen een dagje. ;)
1.6 op de grond. Is te koop trouwens. Goed blok geen olie sleurper. In een half jaar tijd 1 liter olie er in gooit. Alleen dis riem moet gedaan worden. Reden was omdat ik deze c20xe had staan toch wel iets snellers er in wou.
Astra motor loos.
Dat kon niet lang zo blijven.
C20xe helemaal klaar. En loopt als een zonnetje.
Filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=rPXzfXK ... e=youtu.be
Ben er helemaal blij mee en rijd super. Je kan ook goed merken dat er een lexmaul opzit. Trek veel beter onderin. En jankt lekker door.
Mijn astra is klaar dus werd het tijd om aan alex zijn nieuwe dagelijkse auto te werken.
Want de corsa waar die nu in rijd valt zoon beetje uit elkaar. :jerry
Als eerst van 2 c20xe blokken 1 goede maken. Want 1 c20xe die uit alex zijn oude station komt is het onderblok niet fris meer zuiger veren zijn waarschijnlijk helemaal weg. Want hij lustte best wat olie. Ondank de kop helemaal fris was gemaakt bij andre botter. Dus we hadden nog een goed onder blok staan waar we weer niet wisten hoe de kop zou zijn. Dus maar van 2. 1 goede maken en de andere voor onderdelen houden. Die komen wel op bij ons :thumb
Het goede onderblok helemaal kaal getrokken.
Het reserve kopje.
Het blok met slechte onderblok waar alles van wordt overgebouwd op het goede onderblok.
Alles uit elkaar en veilig tot die weer wordt opgebouwd.
De corsa waar alles in gaat komen vast in de schuur gezet. Alex gaat hem helemaal na lopen. En het las werk wat gedaan is er allemaal uit slijpen. Dat is niet naar tevredenheid gedaan dus doen we opnieuw. Laten we maar zeggen iedereen moet het ooit een keer leren. Maar dat wisten we toen we hem kochten. Dus geen slechte gedachte achter. We fixen het gewoon op onze style.
Onder tussen heb ik nog een klusje aan een andere corsa. Al het roest verwijderen en dikke rolkooi in bouwen. Wordt ook weer een dik wagentje. En zal als het las werk klaar is. Nog wel vaker voorbij komen in het topic.
Dat was het weer.
Morgen gaan we weer verder. Want mij 5 weken vakantie zijn nog niet om. Helaas moet alex weer werken dus veel alleen doen. Meters maken.
Groeten bas.
De laatste weken weer druk geweest me allemaal klusjes.
-Buiten terrein afgemaakt. Moesten de betonen bliezen nog neer legen. Helaas geen foto van.
-Schoorsteen van dak afgesloopt van het huis. Omdat er een nieuw op moest. Ook helaas geen foto van.
-De elektra in de schuur in orde gemaakt. Hangt nu lang de lange want een mooie goot met stopcontacten er in. Die ook nog met een hoofd schakelaar uit en aan kan. Ook helaas geen foto van.
-Was apk las werk aan een corsa b gedaan. Draag arm viel er bijna onder uit laten we maar zeggen.
-In me astra station een c20xe met lexmaul en groepe a spaghetti spruitstuk gehangen.
-2 c20xe bloken uit elkaar gehaald. Om weer 1 goede te maken.
-En 10000 bouten en moeren uit gezocht om onze nieuwe lade kast te vullen.
-En als laatst maar zeker niet te vergeten. De carbage run gereden. Was weer een super ervaring.
Al me al 3 drukke weken gehad. Wanneer hebben we vakantie????
We beginnen met de carbage run.
Het was een hele mooie rit waar we veel in hebben meegemaakt en heel veel hebben gezien. Het was reuze gezellig met lex en robert en de jongens er om heen. We gaan zeker volgend jaar weer.
Hier een paar foto's
De rekord heeft zich heel goed gehouden zonder problemen de run uit gereden. En is een heerlijke auto om die km's weg te tuffen zonder een zuchtje pijn elke keer uit die auto komen. Nou de vraag waar we volgend jaar mee gaan. De LT??
Toen we terug kwamen hadden we nog een las klusje staan. Even paar apk puntje lassen. En die waren terecht afkeur. Dat die zo vorig jaar er door heen kwam is niet te begrijpen dit is niet van 1 jaar.
Maar ja shit happens dus het las apparaat er bij en lassen maar.
Toen we er aan begonnen.
Slijptol er even flink in.
Vers staal er in.
Eerste stukje er in gehecht.
De rest er in gehecht en gelijk afgelast.
Vlak geslepen en gelijk even in de ml/olie gezet.
Veerschotel achter moest ook nog even gedaan worden.
Oude veerschotel er af gehaald.
Nieuwe er op gelast.
De corsa kon weer naar de apk toe. En was weer goed gekeurd dus die kan weer mooie een jaar vooruit. Weer een tevreden klant. :thumb
Daarna was de astra aan de beurt.
Leroy heeft voor mij een nieuw dis riem er op gelegd en lexmaul er op gezet.
C20xe met lexmaul.
Achter kant ook alles netjes opgehangen. :thumb
Complete blok.
Tijd om even blok uit de auto te trekken. Want de astra moest natuurlijk wel weer rijden binnen een dagje. ;)
1.6 op de grond. Is te koop trouwens. Goed blok geen olie sleurper. In een half jaar tijd 1 liter olie er in gooit. Alleen dis riem moet gedaan worden. Reden was omdat ik deze c20xe had staan toch wel iets snellers er in wou.
Astra motor loos.
Dat kon niet lang zo blijven.
C20xe helemaal klaar. En loopt als een zonnetje.
Filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=rPXzfXK ... e=youtu.be
Ben er helemaal blij mee en rijd super. Je kan ook goed merken dat er een lexmaul opzit. Trek veel beter onderin. En jankt lekker door.
Mijn astra is klaar dus werd het tijd om aan alex zijn nieuwe dagelijkse auto te werken.
Want de corsa waar die nu in rijd valt zoon beetje uit elkaar. :jerry
Als eerst van 2 c20xe blokken 1 goede maken. Want 1 c20xe die uit alex zijn oude station komt is het onderblok niet fris meer zuiger veren zijn waarschijnlijk helemaal weg. Want hij lustte best wat olie. Ondank de kop helemaal fris was gemaakt bij andre botter. Dus we hadden nog een goed onder blok staan waar we weer niet wisten hoe de kop zou zijn. Dus maar van 2. 1 goede maken en de andere voor onderdelen houden. Die komen wel op bij ons :thumb
Het goede onderblok helemaal kaal getrokken.
Het reserve kopje.
Het blok met slechte onderblok waar alles van wordt overgebouwd op het goede onderblok.
Alles uit elkaar en veilig tot die weer wordt opgebouwd.
De corsa waar alles in gaat komen vast in de schuur gezet. Alex gaat hem helemaal na lopen. En het las werk wat gedaan is er allemaal uit slijpen. Dat is niet naar tevredenheid gedaan dus doen we opnieuw. Laten we maar zeggen iedereen moet het ooit een keer leren. Maar dat wisten we toen we hem kochten. Dus geen slechte gedachte achter. We fixen het gewoon op onze style.
Onder tussen heb ik nog een klusje aan een andere corsa. Al het roest verwijderen en dikke rolkooi in bouwen. Wordt ook weer een dik wagentje. En zal als het las werk klaar is. Nog wel vaker voorbij komen in het topic.
Dat was het weer.
Morgen gaan we weer verder. Want mij 5 weken vakantie zijn nog niet om. Helaas moet alex weer werken dus veel alleen doen. Meters maken.
Groeten bas.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 20-05-2012 18:18
Heb je niet meer gesproken bij de Carbage run (volgens mij).
Maar zag je een paar keer voorbij rijden, de Rekord klonk echt dik!.
Hoe vonden jullie Oekraïne?
Dit was trouwens mijn eerste Carbage run, wat een feest! Volgend jaar doen wij zeker ook weer mee.
Maar zag je een paar keer voorbij rijden, de Rekord klonk echt dik!.
Hoe vonden jullie Oekraïne?
Dit was trouwens mijn eerste Carbage run, wat een feest! Volgend jaar doen wij zeker ook weer mee.
Kadett C1 Coupe B230FK - project
Corsa A TR 2.0 16V - daily bitch
Corsa A TR 2.0 16V - daily bitch
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
Na een lange tijd weer een update. We hebben zeker niet stil gezeten.
Om te beginnen zijn we druk geweest met de blauwe corsa.
Daar is inmidels de kooi in gelast en al het las werk gedaan en de motor hangt er al in.
Ben eerst begonnen met de kooi voor de helft er in te lassen omdat die in de weg stond.
Achterste deel er in gelast en een v naar de bodem in gemaakt.
Mooie platen onder de kooi gemaakt.
Stang achter in de auto gelast en gelijk gordel bevestig eraan gemaakt.
Kruis in de kooi gemaakt. Staat stuk netter.
We hadden we ruimte dus maar aan het roest herstel begonnen.
Als eerst de accu bak gedaan.
Tijd m de gaten weer netjes dicht te maken.
Eerste stukje hersteld en gelijk water afvoer goed gemaakt.
Putje waar geen kit naad in hoeft.
Accu bak er in gehecht.
Netjes afgelast.
Hier zat nog een gaatje.
Maar die is ook netjes dicht gegaan. Was wel best werkje om netjes te doen.
Er moest ook een ander front in omdat de oude teveel roest had.
Huppa een nieuwe er in.
Netjes afgelast.
Olie koeler ook netjes op gehangen.
Er moest ook een schakel stang binnen door komen.
Begin gemaakt er aan.
Netjes op zijn plekje gemaakt.
De dorpels hadden nog wat aandacht nodig.
Nieuw stukje er in gelast.
Andere kant ook weer netjes.
Kwamen ook nog las werk tegen wat niet zo best gedaan was.
Dat ook weer even gefixt
Toen stond de corsa er zo bij. Maar we gingen snel weer verder.
A style weer netjes gemaakt.
Motor steunen en radiateur balk door gelast.
Klein plekje hersteld.
Al het laswerk was klaar. Dus we konden verder met de kooi.
Moest een kooi worden tot aan de veerschotels. Maar dat was geen probleem.
Platen er in gelast aan de voor kant.
Een kant van de kooi klaar.
Andere kant ook klaar.
Mooie stang boven langs.
Stangen naar de veerschotels maken.
Gelijk een mooie veerpoot brug gemaakt.
De kooi was klaar. Moesten alleen nog paar gordel punten maken.
Die zaten er ook zo ingelast.
De corsa was hele klaar bij ons kwa lassen.
De eigenaar helemaal blij (toch silvano?)
Maar hij zelf heeft ook niet stil gezeten.
Motor ruimte netjes in de grondlak.
Motor ruimte netjes zwart.
Motor netjes op zijn plekje.
Binnen kant van de auto ook netjes zwart.
De auto moet mat wit worden dus daar zijn we al druk mee bezig.
We zijn nog steeds druk met deze auto's dus er zullen update's blijven komen.
Om te beginnen zijn we druk geweest met de blauwe corsa.
Daar is inmidels de kooi in gelast en al het las werk gedaan en de motor hangt er al in.
Ben eerst begonnen met de kooi voor de helft er in te lassen omdat die in de weg stond.
Achterste deel er in gelast en een v naar de bodem in gemaakt.
Mooie platen onder de kooi gemaakt.
Stang achter in de auto gelast en gelijk gordel bevestig eraan gemaakt.
Kruis in de kooi gemaakt. Staat stuk netter.
We hadden we ruimte dus maar aan het roest herstel begonnen.
Als eerst de accu bak gedaan.
Tijd m de gaten weer netjes dicht te maken.
Eerste stukje hersteld en gelijk water afvoer goed gemaakt.
Putje waar geen kit naad in hoeft.
Accu bak er in gehecht.
Netjes afgelast.
Hier zat nog een gaatje.
Maar die is ook netjes dicht gegaan. Was wel best werkje om netjes te doen.
Er moest ook een ander front in omdat de oude teveel roest had.
Huppa een nieuwe er in.
Netjes afgelast.
Olie koeler ook netjes op gehangen.
Er moest ook een schakel stang binnen door komen.
Begin gemaakt er aan.
Netjes op zijn plekje gemaakt.
De dorpels hadden nog wat aandacht nodig.
Nieuw stukje er in gelast.
Andere kant ook weer netjes.
Kwamen ook nog las werk tegen wat niet zo best gedaan was.
Dat ook weer even gefixt
Toen stond de corsa er zo bij. Maar we gingen snel weer verder.
A style weer netjes gemaakt.
Motor steunen en radiateur balk door gelast.
Klein plekje hersteld.
Al het laswerk was klaar. Dus we konden verder met de kooi.
Moest een kooi worden tot aan de veerschotels. Maar dat was geen probleem.
Platen er in gelast aan de voor kant.
Een kant van de kooi klaar.
Andere kant ook klaar.
Mooie stang boven langs.
Stangen naar de veerschotels maken.
Gelijk een mooie veerpoot brug gemaakt.
De kooi was klaar. Moesten alleen nog paar gordel punten maken.
Die zaten er ook zo ingelast.
De corsa was hele klaar bij ons kwa lassen.
De eigenaar helemaal blij (toch silvano?)
Maar hij zelf heeft ook niet stil gezeten.
Motor ruimte netjes in de grondlak.
Motor ruimte netjes zwart.
Motor netjes op zijn plekje.
Binnen kant van de auto ook netjes zwart.
De auto moet mat wit worden dus daar zijn we al druk mee bezig.
We zijn nog steeds druk met deze auto's dus er zullen update's blijven komen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 17-02-2013 17:53
We zijn daarna druk aan de slag gegaan met Alex zijn nieuwe auto.
Het zou een corsa a c20xe worden maar de kas die we hadden staan moest veel aan gelast worden omdat het las werk wat er aan gedaan was echt te slecht was. En Alex wou eigenlijk iets groters.
Dus dit was het lot van de corsa.
Jammer maar helaas was het einde verhaal voor de corsa.
Dus maar alex zijn nieuwe aanwinst gehaald. Een astra f station 1.6 16v
Gelijk maar de motor er uit gehaald.
Zodat de nette c20xe er in gehangen kon worden.
Hij is helemaal opnieuw opgebouwd door Leroy van 2 blokken 1 goede maken is goed gelukt loopt als een zonnetje.
Groepe a onder de station gehangen.
De astra had een beetje aandacht nodig dus beetje laswerk zat er aan.
Nieuwe veerschotel er onder gelast.
Alles wat mooi kleurtje heeft is er opnieuw ingelast. Bij elkaar toch nog aardig wat werk.
Gsi kap voor op de astra. Staat in de grond verf.
Alles wat gelast is staat in de hoog glans zwart. Helaas heb ik daar geen foto van.
Astra op zijn wielen.
Astra samen met de rekord.
Tot zo ver Alex zijn astra.
Bij mij astra werd de uitlaat erg slecht dus maar een nieuwe rvs groepe a uitlaat er onder gemaakt.
Leeg onder de auto.
Eerste stukje in elkaar gelast.
Uitlaat over de achter as heen gemaakt.
Uitlaat helemaal afgelast.
Uitlaat weer op zijn plekje.
Lex kwam ook nog langs voor een uitlaat aanpassing aan zijn nieuwe bmw.
Deze moesten er onder komen.
Er netjes onder.
Even aflassen op de werk bank.
Het zou een corsa a c20xe worden maar de kas die we hadden staan moest veel aan gelast worden omdat het las werk wat er aan gedaan was echt te slecht was. En Alex wou eigenlijk iets groters.
Dus dit was het lot van de corsa.
Jammer maar helaas was het einde verhaal voor de corsa.
Dus maar alex zijn nieuwe aanwinst gehaald. Een astra f station 1.6 16v
Gelijk maar de motor er uit gehaald.
Zodat de nette c20xe er in gehangen kon worden.
Hij is helemaal opnieuw opgebouwd door Leroy van 2 blokken 1 goede maken is goed gelukt loopt als een zonnetje.
Groepe a onder de station gehangen.
De astra had een beetje aandacht nodig dus beetje laswerk zat er aan.
Nieuwe veerschotel er onder gelast.
Alles wat mooi kleurtje heeft is er opnieuw ingelast. Bij elkaar toch nog aardig wat werk.
Gsi kap voor op de astra. Staat in de grond verf.
Alles wat gelast is staat in de hoog glans zwart. Helaas heb ik daar geen foto van.
Astra op zijn wielen.
Astra samen met de rekord.
Tot zo ver Alex zijn astra.
Bij mij astra werd de uitlaat erg slecht dus maar een nieuwe rvs groepe a uitlaat er onder gemaakt.
Leeg onder de auto.
Eerste stukje in elkaar gelast.
Uitlaat over de achter as heen gemaakt.
Uitlaat helemaal afgelast.
Uitlaat weer op zijn plekje.
Lex kwam ook nog langs voor een uitlaat aanpassing aan zijn nieuwe bmw.
Deze moesten er onder komen.
Er netjes onder.
Even aflassen op de werk bank.