sprint corsa A 2,2 16v
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Een lap rubber of zo komt er nog voor ;)Jambon schreef:yes Ben benieuwd!
Zou voor dat filter nog wel ff een spatplaatje maken of niet?
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Met of zonder maakt niet uit als het maar gezellig is en er lekker gereden wordt met de corsa's.frisomaas schreef:Of gewoon mannen onder elkaar ;) :Dpastry schreef:Ik zie een familie uitje voor volgend jaar op Bitburg!
Al die corsa's (en rijders) worden een jaartje ouder maar ook steeds sneller :D
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Coole Pics.
Ben een beetje aan het rekenen gegaan met je vermogen en de tijd die je zou kunnen rijden volgens de NX ET Calculator en de versnellingsbakgverhoudingen volgens Opel-Info's.
http://www.nitrousexpress.com/calculators/
http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html
Die berekeningen van NX zijn met uit de praktijk bepaalde constante factoren, kunnen in de realiteit dus altijd iets afwijken.
Als ik er van uit ga dat de auto raceklaar incl jezelf tussen de 850 a 950 kilo weegt kom ik op volgende gegevens. Tijd in sec @ Snelheid in KMH.
850kg => 12,345@189,76
900kg => 12,591@186,24
950kg => 12,820@182,88
Nu zijn dit tijden die te bereiken zijn bij goede omstandigheden (grip) en passende bakverhoudingen.
Als je nu de eindsnelheid van de 402m als vaste waarde neemt waarbij je in de 4e versnelling met 6800 over de finish = 402m wil dan kun je daaruit je optimale bakverhoudingen berekenen.
De enige variabele is dan nog de bandenmaat en je eindreductie, 4.19, 3.94, 3.74.
Ik neem de volgende banden, (1) 22 inch dragslick, (2) 23 inch dragslick, (3) 195-45R15, (4) 195-50R15.
F17 WR 4,19 Vmax Gang 4 in KMH
(1) 180
(2) 188
(3) 179
(4) 186
F17 WR 3,94 Vmax Gang 4 in KMH
(1) 192
(2) 200
(3) 191
(4) 197
F17 WR 3,74 Vmax Gang 4 in KMH
(1) 202
(2) 211
(3) 201
(4) 208
Als je puur voor het racen op de 402 meter wilt gaan is naar mijn idee de F17 WR 3,94 met 22 inch dragslicks de beste optie daar je dan met rond 6600 toeren de finish overgaat en daarmee nog enkele KMH speelruimte naar boven hebt mocht je meer vermogen creeeren.
Een 3,74 kann ook maar dan ga je echter met slechts 6300 toeren de finish over.
De praktijk zal het echter leren
Ben een beetje aan het rekenen gegaan met je vermogen en de tijd die je zou kunnen rijden volgens de NX ET Calculator en de versnellingsbakgverhoudingen volgens Opel-Info's.
http://www.nitrousexpress.com/calculators/
http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html
Die berekeningen van NX zijn met uit de praktijk bepaalde constante factoren, kunnen in de realiteit dus altijd iets afwijken.
Als ik er van uit ga dat de auto raceklaar incl jezelf tussen de 850 a 950 kilo weegt kom ik op volgende gegevens. Tijd in sec @ Snelheid in KMH.
850kg => 12,345@189,76
900kg => 12,591@186,24
950kg => 12,820@182,88
Nu zijn dit tijden die te bereiken zijn bij goede omstandigheden (grip) en passende bakverhoudingen.
Als je nu de eindsnelheid van de 402m als vaste waarde neemt waarbij je in de 4e versnelling met 6800 over de finish = 402m wil dan kun je daaruit je optimale bakverhoudingen berekenen.
De enige variabele is dan nog de bandenmaat en je eindreductie, 4.19, 3.94, 3.74.
Ik neem de volgende banden, (1) 22 inch dragslick, (2) 23 inch dragslick, (3) 195-45R15, (4) 195-50R15.
F17 WR 4,19 Vmax Gang 4 in KMH
(1) 180
(2) 188
(3) 179
(4) 186
F17 WR 3,94 Vmax Gang 4 in KMH
(1) 192
(2) 200
(3) 191
(4) 197
F17 WR 3,74 Vmax Gang 4 in KMH
(1) 202
(2) 211
(3) 201
(4) 208
Als je puur voor het racen op de 402 meter wilt gaan is naar mijn idee de F17 WR 3,94 met 22 inch dragslicks de beste optie daar je dan met rond 6600 toeren de finish overgaat en daarmee nog enkele KMH speelruimte naar boven hebt mocht je meer vermogen creeeren.
Een 3,74 kann ook maar dan ga je echter met slechts 6300 toeren de finish over.
De praktijk zal het echter leren
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Bedankt max.
Ben benieuwd wat het in de praktijk gaat doen.
Ik moet het even op zoeken maar bet de vorige motor heb ik 13,02 gereden op de 400 of 402.
Het kan ook zijn dat ik al eens onder de 13,02 heb gereden maar dat moet ik even op zoeken.
Ben benieuwd wat het in de praktijk gaat doen.
Ik moet het even op zoeken maar bet de vorige motor heb ik 13,02 gereden op de 400 of 402.
Het kan ook zijn dat ik al eens onder de 13,02 heb gereden maar dat moet ik even op zoeken.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Vandaag na een jaar of 4 weer eens wezen sprinten met danny.
Was weer even wennen en de toeren teller werkte niet dus zat hier er daar eens in de begrenzer of had te vroeg geschakeld.
De laatste run toch maar eens met semi sliks gereden en daar was ik een stuk sneller mee.
Heb maar 3 keer kunnen rijden en de snelste tijd tijd was 13,43 En had er nog een 3e plaats mee ook.
Zo als ik al dacht is de bak wat te kort naar mijn zin.
Dus maar op zoek naar een andere.
Was weer even wennen en de toeren teller werkte niet dus zat hier er daar eens in de begrenzer of had te vroeg geschakeld.
De laatste run toch maar eens met semi sliks gereden en daar was ik een stuk sneller mee.
Heb maar 3 keer kunnen rijden en de snelste tijd tijd was 13,43 En had er nog een 3e plaats mee ook.
Zo als ik al dacht is de bak wat te kort naar mijn zin.
Dus maar op zoek naar een andere.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
-
- Moderator
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 30-03-2009 19:18
Na wat hobby tijd te hebben gestopt in mijn bmw m535i turbo, ben ik weer aan de corsa begonnen.
Na wat gereden te hebben heb ik even een lijstje met rest punten gemaakt.
De belangerijkste en moeilijkste is de disteributie riem die naar buiten loopt.
Ik weet niet hoe ik dit moet op lossen.
Heb al het een en ander ge probeerd.
Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft.
Na wat gereden te hebben heb ik even een lijstje met rest punten gemaakt.
De belangerijkste en moeilijkste is de disteributie riem die naar buiten loopt.
Ik weet niet hoe ik dit moet op lossen.
Heb al het een en ander ge probeerd.
Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft.
Corsa A bj 30 juni 1983 met 2,2 16v tb's kms sper 231pk en 272nm (verkocht)
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.
BMW E28 M535i vrij programmeerbaar sisteem, turbo, 3" rvs uitlaat, sport handbak, sportkoppeling, sperdiff, en breedset BBS RC
BMW E21 315 safari beige.