Pagina 1 van 6

corsa c20XE met belgische papieren :)

Geplaatst: 12-09-2013 18:53
door Stella52
Hallo
Ik heb vorige week een GSI van '88 gekocht die in 2006 ingevoerd werd vanuit Duitsland. Sindsdien heeft hij nog maar 200km gelopen. Hij heeft de correcte papieren van een C20XE. Het is de bedoeling om hem als oldtimer in te schrijven en later aan te passen om op het circuit van Zolder te gaan rijden.

Dit moet er gebeuren:
andere versnellingbak (er hangt nu een F13 op)
nieuwe koppeling
nieuwe pakking carter
groot onderhoud
gekeurde gordels erin
dikke remmen erop (na de keuring)


er zit een verkeerd voorscherm op, de lichten passen dus niet goed
Afbeelding

wiechers kooi
Afbeelding

slordige dashboard aanpassing
Afbeelding

knappe SPARCO kuipjes
Afbeelding

C20XE met 40000 km
Afbeelding

Geplaatst: 12-09-2013 20:06
door pastry
daar kan je heel iets leuks van maken! :)

Geplaatst: 12-09-2013 20:06
door CORSA2L16VALVE
toch iemand die het waagt..... heb altijd gevonden dat die teveel vroeg omdat die maar matig opgebouwd was. zeker met die F13 ertegen die dat vermogen helemaal niet aankan... Maar dat haalde je zelf al aan.
Veel succes met het inorde zetten van de eerste officielle corsa a 2L
in Belgie

Geplaatst: 12-09-2013 21:36
door Stella52
ik heb er 2200 voor gegeven. Van dit type auto zijn er niet veel te vinden he. We zullen wel zien wat er van komt. Er zijn wel een paar zaakjes die moeten gebeuren die ik nog nooit gedaan heb, zoals de d-riem vervangen. Dat wordt nog zweten :)

Geplaatst: 12-09-2013 22:27
door insane31
CORSA2L16VALVE schreef:toch iemand die het waagt..... heb altijd gevonden dat die teveel vroeg omdat die maar matig opgebouwd was. zeker met die F13 ertegen die dat vermogen helemaal niet aankan... Maar dat haalde je zelf al aan.
Veel succes met het inorde zetten van de eerste officielle corsa a 2L
in Belgie[/quote

waarom zou een f13 dat vermogen niet aankunnen? als het om een standaard c20xe gaat

Geplaatst: 12-09-2013 23:08
door prs
friso rijdt al jaren met een f13 met 200+ pk dus dat vermogen de bak gewoon aan hoor.
vergeet niet dat je bij een andere bak ook nexia/diesel homokineten nodig zult hebben. als je pech hebt en de gsi assen zijn al eens gewisseld voor standaard assen dan moet je ook nog eens gsi assen hebben

Geplaatst: 13-09-2013 00:41
door insane31
dat bedoel ik, ik heb nog een 1.8 met 175pk waar altijd een f13 bak achter heeft gezeten
en een 1.6 met 155pk met een f10 bakje
no problems

Geplaatst: 13-09-2013 06:57
door Stella52
OK, dat is goed nieuws, thx voor de bijdrage
Dan zal ik het bij de F13 houden.

kennen jullie een koppeling met een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Ik ben deze tegengekomen:

http://www.ccc-motorsport.de/index.php? ... ory_id=217

Geplaatst: 13-09-2013 11:06
door Robb
normaal betekend F10 of F13 e.d. toch 100 / 130 nm koppel dat ze aan kunnen? heb ik mij ooit wijs laten maken :eek: ofja daar zijn ze op gebouwd maar kan zeker wel wat meer hebben

Geplaatst: 13-09-2013 12:34
door Jurgen
Het kan goed gaan ja, mijn F13 hield er na een klein jaartje mee op, de lagers van het diff vonden het niet zo heel leuk meer.