A1_C20XE
-
- Starter
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08-04-2014 21:24
A1_C20XE
Hoi allemaal
Ik zal me even voorstellen, Heet Esat kom uit Almelo.
Heb een Corsa A1 ben bezig om hem een beetje op te voeren.
Een C20xe is leuk heb ik gehoord en gezien. Het is mijn 1e auto ondertussen
probeer er wat leuks van te maken!
Ik heb een complete auto gekocht Van een jonge, mischien bekend op op deze opel Forum GML dacht ik uit Groningen.
Blokje alles eruit mooi maken en dan in mijn corsatje
Ben inmiddels al een heel eind ver alles klaar
Foto's en parts volgen
De onderdelen die ik heb gekocht, geplaatst en gedaan heb.
C20XE 2.0 16V
Ks700 Kop
Dingen die aan de cilinderkop zijn gedaan:
Kleppen ingeslepen
Klepzittingen opnieuw ingeslepen
Nieuwe kleprubbers
Gevlakt
Geflowd tot de diameter van mijn in en uitlaat
Catcams Sport nokkenassen In- en uitlaat
Catcams versterkte dubbele klepveren (Cosworth)
Ultrasoon gereinigd
Alle pakkingen verder nieuw
Onder blok
Oude Type krukas lichtere versie
Krukas gebalanceerd en opnieuw ingeslepen
Overmaat krukas hoofdlagers
ACL versterkte racelagers
Arp versterkte bouten
Zuiger wanden opnieuw gehoond
Nieuw zuiger veren + olie schraap veren
Alle pakkingen van vulkanische carter pan plaat tot versnellingsbak keerringen.
Lexmaul inlaat
Pipercross viper filter
4-1 race uitlaats met 3'' verloopstuk
Bastuck 63,5mm rechte pijp van voor tot achter + Bastuck freeflow einddemper.
Lichtere vliegwiel 5 KG Ongv.
Verstelbare nokkenaspoelie's
Vw Golf 2 G60 Injectoren
Koppelingsset
Brandstofdruk regelaar Tomei
Lichte Krukas poelie
Van spanrollen distributie tot versterkte bouten
En mis nog nog meer dingen
Blok is nu helemaal in elkaar gebouwd, opgefrist en nokkenas poelies laten afstellen. Moet er dus nog alleen even in
Extra dingen.
Geventileerd en gegroefde omega v6 3.0 remmen met klauwen
Compleet met adapters en centeer ringen. 4x100 schijven
dus zo pasklaar maar weet alleen niet of ik de direct ga plaatsen want dan moet ik op 16'' gaan rijden anders passen ze niet
Stabilisator stang achter, poly bussen, digitale airfuel meter, olie temp meter, digidash keramische hitte tape. enz enz te veel om op te noemen.
Als het blok er in ligt en is ingereden ga ik daarna naar EDS Fahrzeugtechnik in Duitsland om het te laten afstellen en chippen uiteraard
op maat
Ik zal me even voorstellen, Heet Esat kom uit Almelo.
Heb een Corsa A1 ben bezig om hem een beetje op te voeren.
Een C20xe is leuk heb ik gehoord en gezien. Het is mijn 1e auto ondertussen
probeer er wat leuks van te maken!
Ik heb een complete auto gekocht Van een jonge, mischien bekend op op deze opel Forum GML dacht ik uit Groningen.
Blokje alles eruit mooi maken en dan in mijn corsatje
Ben inmiddels al een heel eind ver alles klaar
Foto's en parts volgen
De onderdelen die ik heb gekocht, geplaatst en gedaan heb.
C20XE 2.0 16V
Ks700 Kop
Dingen die aan de cilinderkop zijn gedaan:
Kleppen ingeslepen
Klepzittingen opnieuw ingeslepen
Nieuwe kleprubbers
Gevlakt
Geflowd tot de diameter van mijn in en uitlaat
Catcams Sport nokkenassen In- en uitlaat
Catcams versterkte dubbele klepveren (Cosworth)
Ultrasoon gereinigd
Alle pakkingen verder nieuw
Onder blok
Oude Type krukas lichtere versie
Krukas gebalanceerd en opnieuw ingeslepen
Overmaat krukas hoofdlagers
ACL versterkte racelagers
Arp versterkte bouten
Zuiger wanden opnieuw gehoond
Nieuw zuiger veren + olie schraap veren
Alle pakkingen van vulkanische carter pan plaat tot versnellingsbak keerringen.
Lexmaul inlaat
Pipercross viper filter
4-1 race uitlaats met 3'' verloopstuk
Bastuck 63,5mm rechte pijp van voor tot achter + Bastuck freeflow einddemper.
Lichtere vliegwiel 5 KG Ongv.
Verstelbare nokkenaspoelie's
Vw Golf 2 G60 Injectoren
Koppelingsset
Brandstofdruk regelaar Tomei
Lichte Krukas poelie
Van spanrollen distributie tot versterkte bouten
En mis nog nog meer dingen
Blok is nu helemaal in elkaar gebouwd, opgefrist en nokkenas poelies laten afstellen. Moet er dus nog alleen even in
Extra dingen.
Geventileerd en gegroefde omega v6 3.0 remmen met klauwen
Compleet met adapters en centeer ringen. 4x100 schijven
dus zo pasklaar maar weet alleen niet of ik de direct ga plaatsen want dan moet ik op 16'' gaan rijden anders passen ze niet
Stabilisator stang achter, poly bussen, digitale airfuel meter, olie temp meter, digidash keramische hitte tape. enz enz te veel om op te noemen.
Als het blok er in ligt en is ingereden ga ik daarna naar EDS Fahrzeugtechnik in Duitsland om het te laten afstellen en chippen uiteraard
op maat
Opel Corsa A1 C20XE
-
- Starter
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08-04-2014 21:24
A1_C20XE
'corsa16v schreef:Deze auto kennen de meeste wel, leuk dat je nieuw leven in delen van de auto blaast!
Ik ken nog wel iemand die je auto heel goed en netjes afsteld op de testbank.
Ben jij die ene waar ik de remmen ombouwset enz van heb gekocht
Sticker komt er wel op
En wie kan hem ook goed afstellen chippen enz?
Opel Corsa A1 C20XE
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
Word erg vet!
Maar als 18 jarige heb je inderdaad nog geen rij ervaring.
Ik ben net 21 en weet wat het is, rij gecontroleerd en geen gekke blokken maar het is met toch overkomen dat ik een slippertje maakte en bijna in de sloot belandde
Zou zonde zijn van jezelf en ook van de corsa.
Maar ben benieuwd! Ga je ook met het corsa forum mee naar Duits Auto Festival (DAF) op circuit assen?
Maar als 18 jarige heb je inderdaad nog geen rij ervaring.
Ik ben net 21 en weet wat het is, rij gecontroleerd en geen gekke blokken maar het is met toch overkomen dat ik een slippertje maakte en bijna in de sloot belandde
Zou zonde zijn van jezelf en ook van de corsa.
Maar ben benieuwd! Ga je ook met het corsa forum mee naar Duits Auto Festival (DAF) op circuit assen?
Corsa A1 '87 (3L V6) Project
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
Had:
Corsa A2 '88 (1.4i)
Corsa A2 '88 (1.3NB)
Corsa A1 '86 Sedan (1.2LS)
Corsa A1 '86 (1.0LS»1.4i)
Corsa A1 '85
Corsa A1 '83 Airride
Corsa A1 '83 (c20ne op dellortho's) Luxus
-
- Starter
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08-04-2014 21:24
A1_C20XE
Jaa klopt een heftig speelgoed.
En ja wil sprintjes trekken op het duitse auto festival als ik er hopen aan toe kan komen, En wat raden jullie mij aan met banden ?
15inch 205/50/15
16 inch
14 verbreedt semi-slicks
Ze zeggen van alles maar weet niet wat het beste is eigenlijk
Wat zou het beste zijn om goed te kunnen optrekken
Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je voet
En ja wil sprintjes trekken op het duitse auto festival als ik er hopen aan toe kan komen, En wat raden jullie mij aan met banden ?
15inch 205/50/15
16 inch
14 verbreedt semi-slicks
Ze zeggen van alles maar weet niet wat het beste is eigenlijk
Wat zou het beste zijn om goed te kunnen optrekken
Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je voet
Opel Corsa A1 C20XE
-
- Forum junkie
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 22-01-2011 14:10
Leuke wagen, een C20XE is een A is een mooie kombinatie!
Een sper iets wat je 100% als eerste nodig hebt met zo'n vermogen.
Wat betreft je bandenvraag.
Het enige wat echt werkt met sprint en dragraces zijn Drag Slicks.
Alle andere banden zijn leuk voor op de straat maar werken op de baan niet. Daar is al heeeeel veel over gesproken en iedereen die 1x met echte dragslicks gereden heeft weet dat het enige is wat echt werkt.
Voor een C20XE zijn 22inch banden groot zat, het kan gebeuren dat de motor bij 23 inch banden dood valt de grotere diameter daar die je motor dan in een te laag toerental trekt.
Naar mijn ervaring vind ik de M&H 22x8x13 de mooiste banden voor een C20XE in een corsa A. Ik heb met 22x9x13 gereden, die hadden iets meer grip maar daardoor ook meer rolweerstand en dus verloor ik tijd bij hogere snelheden.
De 23 inch werkt weer beter met een Turbo motor daar je dan meer vermogen hebt.
23x7,5x15 werkt ook maar zoals gezegd is dat eventueel afhankelijk van je vermogenskromme. Daarbij passen die niet zo makkelijk in de wielkasten als je auto iets verlaagd is. Vele lossen dat op met TR spatborden.
Daarbij passen dan de 296 remmen net over 15 inch stalen velgen.
http://www.mandhtires.com/M-H-Racemaster-Drag-Slicks
Een sper iets wat je 100% als eerste nodig hebt met zo'n vermogen.
Wat betreft je bandenvraag.
Het enige wat echt werkt met sprint en dragraces zijn Drag Slicks.
Alle andere banden zijn leuk voor op de straat maar werken op de baan niet. Daar is al heeeeel veel over gesproken en iedereen die 1x met echte dragslicks gereden heeft weet dat het enige is wat echt werkt.
Voor een C20XE zijn 22inch banden groot zat, het kan gebeuren dat de motor bij 23 inch banden dood valt de grotere diameter daar die je motor dan in een te laag toerental trekt.
Naar mijn ervaring vind ik de M&H 22x8x13 de mooiste banden voor een C20XE in een corsa A. Ik heb met 22x9x13 gereden, die hadden iets meer grip maar daardoor ook meer rolweerstand en dus verloor ik tijd bij hogere snelheden.
De 23 inch werkt weer beter met een Turbo motor daar je dan meer vermogen hebt.
23x7,5x15 werkt ook maar zoals gezegd is dat eventueel afhankelijk van je vermogenskromme. Daarbij passen die niet zo makkelijk in de wielkasten als je auto iets verlaagd is. Vele lossen dat op met TR spatborden.
Daarbij passen dan de 296 remmen net over 15 inch stalen velgen.
http://www.mandhtires.com/M-H-Racemaster-Drag-Slicks