corsa sedan opknapbeurt
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
De kleur vind ik erg mooi geworden lekker fris
Is het veel werk om de auto te rollen of kan je zo in een keer door.
Ik kan me voorstellen dat je vrij snel moet rollen in verband met drogen.
Wat is de reden om het inlaat traject zo lang te maken. Het het beste is om toch naar de originele inlaat te gaan met een ander inleg filter. In de praktijk hebben we op de bank gezien dat je dan het beste resultaat haalt.
Is het veel werk om de auto te rollen of kan je zo in een keer door.
Ik kan me voorstellen dat je vrij snel moet rollen in verband met drogen.
Wat is de reden om het inlaat traject zo lang te maken. Het het beste is om toch naar de originele inlaat te gaan met een ander inleg filter. In de praktijk hebben we op de bank gezien dat je dan het beste resultaat haalt.
Corsa a irmscher sprint c
Corsa a tr. Vrop vrop.
Corsa a tr. Vrop vrop.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Rollen is niet zo lastig.
Ik heb een industrielak van wijzonol gebruikt.
Deze droogt niet veel sneller dan de gewone lakken.
Reden dat de filters achter de grill zitten is dat ik het originele filter of luchtfilter meer kwijt kan op de plaats waar hij normaal zit.
De sirene van het alarm zit op die plaats.
Ook heb ik langs die kant verschillende kabels van het alarm en de boardcomputer naar voren getrokken.
Het gaat me met de 2.0 8v ook niet zo zeer om heel hard te kunnen.
Ik heb hem op de teller aan de 220 gehad maar dat is hier in Nederland niet zo bevorderlijk voor het behouden van het rijbewijs.
Het moet weer mijn daily gaan worden.
Zo af en toe mensen verbaasd laten staan bij een stoplicht vind ik al goed genoeg.
Ik heb een industrielak van wijzonol gebruikt.
Deze droogt niet veel sneller dan de gewone lakken.
Reden dat de filters achter de grill zitten is dat ik het originele filter of luchtfilter meer kwijt kan op de plaats waar hij normaal zit.
De sirene van het alarm zit op die plaats.
Ook heb ik langs die kant verschillende kabels van het alarm en de boardcomputer naar voren getrokken.
Het gaat me met de 2.0 8v ook niet zo zeer om heel hard te kunnen.
Ik heb hem op de teller aan de 220 gehad maar dat is hier in Nederland niet zo bevorderlijk voor het behouden van het rijbewijs.
Het moet weer mijn daily gaan worden.
Zo af en toe mensen verbaasd laten staan bij een stoplicht vind ik al goed genoeg.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Weer wat kleine dingen gedaan aan de corsa.
Allereerst de kofferbakruimte dicht gewerkt.
Deze gaat nu electrisch open met behulp van de raammotor van mijn oude vectra.
De openingen links en rechts worden nog dichtgemaakt met een klepje.
Via die opening kan ik bij de lampen komen als deze vervangen moeten worden.
Volgende stap wordt de uitlaat.
De eindpijpen komen straks in het midden onder de auto uit.
De bumper is al aangepast, heb hier nog geen foto van.
Allereerst de kofferbakruimte dicht gewerkt.
Deze gaat nu electrisch open met behulp van de raammotor van mijn oude vectra.
De openingen links en rechts worden nog dichtgemaakt met een klepje.
Via die opening kan ik bij de lampen komen als deze vervangen moeten worden.
Volgende stap wordt de uitlaat.
De eindpijpen komen straks in het midden onder de auto uit.
De bumper is al aangepast, heb hier nog geen foto van.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Lange tijd niets aan de auto gedaan.
Heb sinds mei nieuw werk en daar gaat de nodige tijd inzitten.
Maar er zijn weer enkele klusjes afgestreept.
De cruise control is ingebouwd.
Aangezien ik geen houder kon vinden voor de kabel van de cruise control heb ik er zelf maar eentje gemaakt.
Tevens de benzinedrukregelaar geplaatst.
Alleen nog even aansluiten en afstellen.
Eerst een nieuwe accu aanschaffen, de huidige is overleden.
Heb sinds mei nieuw werk en daar gaat de nodige tijd inzitten.
Maar er zijn weer enkele klusjes afgestreept.
De cruise control is ingebouwd.
Aangezien ik geen houder kon vinden voor de kabel van de cruise control heb ik er zelf maar eentje gemaakt.
Tevens de benzinedrukregelaar geplaatst.
Alleen nog even aansluiten en afstellen.
Eerst een nieuwe accu aanschaffen, de huidige is overleden.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Benzinedrukregelaar is aangesloten en afgesteld.
Tevens de achterbumper aangepast aan de dubbele eindpijpen.
De opening tussen de achterlichten wordt nog strak gemaakt.
De standaard plaat is er al af.
Hiervoor in de plaats komt een metalen plaat die gelijk komt met de achterlichten.
Deze is al besteld, zit er met smart op te wachten.
Ik zal wat foto's plaatsen als hij er op zit.
Tevens de achterbumper aangepast aan de dubbele eindpijpen.
De opening tussen de achterlichten wordt nog strak gemaakt.
De standaard plaat is er al af.
Hiervoor in de plaats komt een metalen plaat die gelijk komt met de achterlichten.
Deze is al besteld, zit er met smart op te wachten.
Ik zal wat foto's plaatsen als hij er op zit.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Vanmorgen begonnen met het aanpassen van de uitlaat.
Heb het sierstuk er maar eens onder geplaatst om te kijken hoe het gaat worden.
Ik ben wel blij met het resultaat.
Dinsdag verder met het monteren van ophangbeugels en de pijp leggen naar de einddemper.
De plaat die tussen de achterlichten komt is ook binnen.
Komende week even naar de buurman om deze er tussen te lassen.
Heb het sierstuk er maar eens onder geplaatst om te kijken hoe het gaat worden.
Ik ben wel blij met het resultaat.
Dinsdag verder met het monteren van ophangbeugels en de pijp leggen naar de einddemper.
De plaat die tussen de achterlichten komt is ook binnen.
Komende week even naar de buurman om deze er tussen te lassen.
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02