corsa sedan opknapbeurt
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik doe filmpjes via m'n youtube account, dat is tegenwoordig hetzelfde als je google-account.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Gisteren de kabelboom naar binnen gewerkt en de meeste kabels aangesloten.
Tevens luchtfilter geplaatst.
Morgen alleen nog het achterste spruitstuk en de uitlaat aflassen.
Zit er nu onder en het past.
Mijn laskunsten zijn echter nog niet je van het.
Vandaag bij schoonpa het tig lasapparaat meegenomen.
Neefje van de vrouw komt morgen het laswerk afmaken.
Zal wat foto's posten als ze klaar zijn.
Tevens luchtfilter geplaatst.
Morgen alleen nog het achterste spruitstuk en de uitlaat aflassen.
Zit er nu onder en het past.
Mijn laskunsten zijn echter nog niet je van het.
Vandaag bij schoonpa het tig lasapparaat meegenomen.
Neefje van de vrouw komt morgen het laswerk afmaken.
Zal wat foto's posten als ze klaar zijn.
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Als ik de uitlaat klaar heb zal ik een nieuw filmpje maken en proberen te posten.
De bekabeling ga ik zeker nog netter maken.
Alle verbindingen worden nog gesoldeerd en de bekabeling komen nog in een beschermslang. Had ik eerst ook toen de c20ne er in hing.
Wou de auto eerst weer aan het lopen hebben en daarna alles netjes wegwerken.
Ombouwen is me zeker niet tegengevallen. Heb er iets meer als een week over gedaan om de oude motor uit te bouwen en de v6 in te bouwen en aan het lopen te krijgen.
De enige hulp die ik heb moeten vragen is mijn oude buurman om de motorsteun rechtsvoor te lassen en het neefje van mijn vrouw die morgen de uitlaat komt aflassen. Verder heb ik alles alleen kunnen doen.
De bekabeling ga ik zeker nog netter maken.
Alle verbindingen worden nog gesoldeerd en de bekabeling komen nog in een beschermslang. Had ik eerst ook toen de c20ne er in hing.
Wou de auto eerst weer aan het lopen hebben en daarna alles netjes wegwerken.
Ombouwen is me zeker niet tegengevallen. Heb er iets meer als een week over gedaan om de oude motor uit te bouwen en de v6 in te bouwen en aan het lopen te krijgen.
De enige hulp die ik heb moeten vragen is mijn oude buurman om de motorsteun rechtsvoor te lassen en het neefje van mijn vrouw die morgen de uitlaat komt aflassen. Verder heb ik alles alleen kunnen doen.
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Hier een paar foto's van de aangepaste uitlaat voordat hij afgelast was.
Niet op het laswerk letten, ik las nog maar net. :oops:
Het spruitstuk heb ik doorgeslepen en het onderste stuk er 180 graden gedraaid weer opgezet. Hierdoor gaat hij mooi langs het stuurhuis heen.
Uitlaat is aangepast aan het spruitstuk. Bocht is iets verder naar voren gekomen en is iets hoger geworden.
Helaas was het gas voor het tig lasapparaat op voordat ze klaar waren met lassen. De rest toch maar met het mig apparaat gedaan.
De uitlaat hangt er weer onder maar helaas is hij nog niet helemaal dicht.
Komende week even kijken waar hij precies lekt.
Hoop de uitlaat, spruitstuk eraf halen is iets meer werk.
Heb de sedan na het terugplaatsen van de uitlaat natuurlijk nog wel even "uitgelaten".
Hij reageert echt fel op het gas, gaat als een gek vooruit.
Zal nog wel wat verbaasde gezichten gaan opleveren als ik onderweg ben. :D
Dinsdag beginnen met de motorkap, komt een luchthapper van een Subaru in, wil toch wat extra frisse lucht onder de motorkap.
Ik houd jullie op de hoogte.
Niet op het laswerk letten, ik las nog maar net. :oops:
Het spruitstuk heb ik doorgeslepen en het onderste stuk er 180 graden gedraaid weer opgezet. Hierdoor gaat hij mooi langs het stuurhuis heen.
Uitlaat is aangepast aan het spruitstuk. Bocht is iets verder naar voren gekomen en is iets hoger geworden.
Helaas was het gas voor het tig lasapparaat op voordat ze klaar waren met lassen. De rest toch maar met het mig apparaat gedaan.
De uitlaat hangt er weer onder maar helaas is hij nog niet helemaal dicht.
Komende week even kijken waar hij precies lekt.
Hoop de uitlaat, spruitstuk eraf halen is iets meer werk.
Heb de sedan na het terugplaatsen van de uitlaat natuurlijk nog wel even "uitgelaten".
Hij reageert echt fel op het gas, gaat als een gek vooruit.
Zal nog wel wat verbaasde gezichten gaan opleveren als ik onderweg ben. :D
Dinsdag beginnen met de motorkap, komt een luchthapper van een Subaru in, wil toch wat extra frisse lucht onder de motorkap.
Ik houd jullie op de hoogte.
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44