corsa sedan opknapbeurt
-
- Site Admin
- Berichten: 3259
- Lid geworden op: 25-05-2010 22:44
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Weer wat kleine dingen gedaan.
Heb intussen de luchthapper geplaatst.
Dit helpt zeker om de temperatuur onder de motorkap binnen de perken te houden.
Verschil voor en na het plaatsen was op de temperatuurmeter direct zichtbaar.
Afgelopen zaterdag wel een pech gevalletje.
Na hele dag klussen toch nog even snel naar het werk voor een borrel.
Ben ik bijna daar, hoor ik een knappend geluid en de auto reageert niet meer op het gas. Kon wel gewoon gas geven, motor liep gewoon maar de auto kwam niet meer van zijn plaats.
Gisteravond de auto de garage in geduwd en maar eens even onder de auto gekeken.
De rechter aandrijf is een zelfgemaakte die uit 2 stukken bestaat. De 2 delen zitten in een "huls" en zijn toen gelast. (Heb ik niet zelf gemaakt, maar zo gekocht)
Nu was aan 1 kant de las gebroken. (Misschien iets te fanatiek gas gegeven.)
Deze vandaag maar opnieuw gelast.
Niet op het laswerk letten, was op de foto nog niet klaar.
As zit er weer onder en hij gaat weer als een trein.
Moet nu de achterveren nog vervangen.
Licht nu erg laag, wil hem weer iets hoger hebben.
Ook de extra meters voor watertemperatuur, oliedruk en olietemperatuur moet ik nog aansluiten.
Iemand een idee waar ik de sensors hiervoor het beste kan plaatsen in een C25XE?
Heb intussen de luchthapper geplaatst.
Dit helpt zeker om de temperatuur onder de motorkap binnen de perken te houden.
Verschil voor en na het plaatsen was op de temperatuurmeter direct zichtbaar.
Afgelopen zaterdag wel een pech gevalletje.
Na hele dag klussen toch nog even snel naar het werk voor een borrel.
Ben ik bijna daar, hoor ik een knappend geluid en de auto reageert niet meer op het gas. Kon wel gewoon gas geven, motor liep gewoon maar de auto kwam niet meer van zijn plaats.
Gisteravond de auto de garage in geduwd en maar eens even onder de auto gekeken.
De rechter aandrijf is een zelfgemaakte die uit 2 stukken bestaat. De 2 delen zitten in een "huls" en zijn toen gelast. (Heb ik niet zelf gemaakt, maar zo gekocht)
Nu was aan 1 kant de las gebroken. (Misschien iets te fanatiek gas gegeven.)
Deze vandaag maar opnieuw gelast.
Niet op het laswerk letten, was op de foto nog niet klaar.
As zit er weer onder en hij gaat weer als een trein.
Moet nu de achterveren nog vervangen.
Licht nu erg laag, wil hem weer iets hoger hebben.
Ook de extra meters voor watertemperatuur, oliedruk en olietemperatuur moet ik nog aansluiten.
Iemand een idee waar ik de sensors hiervoor het beste kan plaatsen in een C25XE?
-
- Senior member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 30-08-2008 23:02
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 13-11-2012 14:23
Ben al op zoek naar andere assen. Liggen echter niet voor het oprapen.
Heb allebei de assen intussen wel aangepast.
De hulzen waar de assen ingestoken zaten waren aan de dunne kant.
Was me bij de rechter as niet opgevallen maar bij de linker wel.
Heb er nu een dikwandige cv-buis overheengezet.
Deze heb ik aan de uiteindes gelast maar ik heb over de lengte ook een inkeping gemaakt waardoor ik hem aan de assen kon lassen.
Tot ik andere assen heb zal het hiermee moeten.
Ik ben na enkele weken rijden met de v6 gewend aan het vermogen, mijn vrouw echter nog niet.
Ze had afgelopen week de corsa nodig omdat ik bij haar auto de koppelingsplaat en drukgroep aan heb vervangen ben.
Ze omschreef de corsa als een "monster".
Ze had totaal niet verwacht hoe fel de corsa reageert met een v6 onder de motorkap.
Ze rijdt normaal in een Volvo s70 met een 2.5 ltr motor maar dit reageert natuurlijk heel anders en veel rustiger dan een corsa met 2.5 ltr.
Heb allebei de assen intussen wel aangepast.
De hulzen waar de assen ingestoken zaten waren aan de dunne kant.
Was me bij de rechter as niet opgevallen maar bij de linker wel.
Heb er nu een dikwandige cv-buis overheengezet.
Deze heb ik aan de uiteindes gelast maar ik heb over de lengte ook een inkeping gemaakt waardoor ik hem aan de assen kon lassen.
Tot ik andere assen heb zal het hiermee moeten.
Ik ben na enkele weken rijden met de v6 gewend aan het vermogen, mijn vrouw echter nog niet.
Ze had afgelopen week de corsa nodig omdat ik bij haar auto de koppelingsplaat en drukgroep aan heb vervangen ben.
Ze omschreef de corsa als een "monster".
Ze had totaal niet verwacht hoe fel de corsa reageert met een v6 onder de motorkap.
Ze rijdt normaal in een Volvo s70 met een 2.5 ltr motor maar dit reageert natuurlijk heel anders en veel rustiger dan een corsa met 2.5 ltr.
-
- Forum junkie
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 12-03-2010 21:07