A3 C14NZ --> C20XE
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 08-05-2009 16:11
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 08-05-2009 16:11
FF snel een korte update.
Ik ga verhuizen en wil voor de verhuizing de corsa helemaal opgebouwd hebben......dus ff gasgeven ;) Dit zal voorlopig wel een van m`n laatste posts zijn :(
Motor en bak zijn klaar (beide gereviseerd) ben nog aan het w8 op nieuwe vliegwiel bouten. Dan pas kan ik de nieuwe koppelingsplaat en drukgroep monteren.
Owja en eindelijk de zelfgemaakte motorsteun afgemaakt:
Auto is naar een oldtimer restauratie bedrijf voor nieuwe spatbordrand hoekjes achter, een nieuw front en een doorgelaste motor / spatbord ruimte.
Tevens is de motorruimte netjes gemaakt:
(P.S. Het subframe met zwenkwieletjes is te koop ;) hem hem niet meer nodig)
Morgen de corsa ophalen en beginnen met opbouwen.....alles ligt klaar..... :eek:
Ik ga verhuizen en wil voor de verhuizing de corsa helemaal opgebouwd hebben......dus ff gasgeven ;) Dit zal voorlopig wel een van m`n laatste posts zijn :(
Motor en bak zijn klaar (beide gereviseerd) ben nog aan het w8 op nieuwe vliegwiel bouten. Dan pas kan ik de nieuwe koppelingsplaat en drukgroep monteren.
Owja en eindelijk de zelfgemaakte motorsteun afgemaakt:
Auto is naar een oldtimer restauratie bedrijf voor nieuwe spatbordrand hoekjes achter, een nieuw front en een doorgelaste motor / spatbord ruimte.
Tevens is de motorruimte netjes gemaakt:
(P.S. Het subframe met zwenkwieletjes is te koop ;) hem hem niet meer nodig)
Morgen de corsa ophalen en beginnen met opbouwen.....alles ligt klaar..... :eek:
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 08-05-2009 16:11
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 08-05-2009 16:11
Na een verhuizing en nog wat andere zaken weer verder gegaan aan de corsa.
De stand tot nu toe:
Motor loopt heel rustig, todat je aan het gas komt.... :D
Tip: Heb een cat van een speedster 2.2 er onder gehangen. Deze is rond en heeft een diameter van 120 mm. Heeft dezelfde lengte als de corsa cat waardoor die 1 op 1 uit te wisselen is. Je hoeft alleen het uitlaatspruitstuk in te korten.
Wat vraagjes:
Remmen voor aansluiten. De nieuwe orginele corsa 1.4i remslagen zijn te kort bij de complete wieluitslag.... Weet iemand welke remslagen wel de juiste lengte hebben????
Is het normaal dat een lexmaul spaghetti uitlaatspruitstuk maar 5 mm vrijloop heeft met de radiateur?
De motor blijft niet stationair lopen, weet iemand hoe je dit afsteld bij de C20XE?
De temperatuurmeter in het dashboard met teorenteller is defect. Heeft er iemand een goed werkend dashboard met toerenteller en witte klokranden ligggen?
gr
De stand tot nu toe:
Motor loopt heel rustig, todat je aan het gas komt.... :D
Tip: Heb een cat van een speedster 2.2 er onder gehangen. Deze is rond en heeft een diameter van 120 mm. Heeft dezelfde lengte als de corsa cat waardoor die 1 op 1 uit te wisselen is. Je hoeft alleen het uitlaatspruitstuk in te korten.
Wat vraagjes:
Remmen voor aansluiten. De nieuwe orginele corsa 1.4i remslagen zijn te kort bij de complete wieluitslag.... Weet iemand welke remslagen wel de juiste lengte hebben????
Is het normaal dat een lexmaul spaghetti uitlaatspruitstuk maar 5 mm vrijloop heeft met de radiateur?
De motor blijft niet stationair lopen, weet iemand hoe je dit afsteld bij de C20XE?
De temperatuurmeter in het dashboard met teorenteller is defect. Heeft er iemand een goed werkend dashboard met toerenteller en witte klokranden ligggen?
gr
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Alle remslangen van corsa A zijn gelijke lengte zover mij bekend is.
De radiateur kun je rechter op zetten door de bovenste steuntjes van de radiateur aan te passen. ( lipje naar voren buigen, zodat het rubber verder naar voren geschoven kan worden )
Ik heb deze aanpassing bij alle C20XE ombouw projecten die ik gedaan heb toegepast.
Stationair word geregeld door de stappen motor, die hangt achter onder je inlaat spruitstuk ( aluminium rond, 2 slangen, 1 stekker )
De radiateur kun je rechter op zetten door de bovenste steuntjes van de radiateur aan te passen. ( lipje naar voren buigen, zodat het rubber verder naar voren geschoven kan worden )
Ik heb deze aanpassing bij alle C20XE ombouw projecten die ik gedaan heb toegepast.
Stationair word geregeld door de stappen motor, die hangt achter onder je inlaat spruitstuk ( aluminium rond, 2 slangen, 1 stekker )
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 28-05-2010 13:03
Heb nog n veel betere tip:
Als je de wagen om laat keuren bij de rdw en je laat eerst je CO ff meten ( Zonder CAT ) dat je zeker weet dat die goed is, kun je gewoon zonder cat naar de rdw want kijken ze nie naar.
Zelfs bij mijn corsa a3 van 92 hoeft er geen cat en geen lambda sensor op te zitten, als de co maar goed is.
Dus heb je er een labda sensor opzitten dan moet je een cat hebben,
heb je GEEN labda sensor dan hoeft er ook geen cat op te zitten.
Gr's
Als je de wagen om laat keuren bij de rdw en je laat eerst je CO ff meten ( Zonder CAT ) dat je zeker weet dat die goed is, kun je gewoon zonder cat naar de rdw want kijken ze nie naar.
Zelfs bij mijn corsa a3 van 92 hoeft er geen cat en geen lambda sensor op te zitten, als de co maar goed is.
Dus heb je er een labda sensor opzitten dan moet je een cat hebben,
heb je GEEN labda sensor dan hoeft er ook geen cat op te zitten.
Gr's
Corsa B GSI 1997 rood ( nouja rood )
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
Downside Tuning
Wie laag wil zijn moet omrijden
-
- Moderator
- Berichten: 6377
- Lid geworden op: 30-08-2008 17:09
Ik heb wel een lambda sonde, maar geen kat.
Het kenteken en of bouwjaar zijn doorslag gevent.
vanaf 1 januari 1993 is een kat en lambda sonde verplicht.
Het kenteken en of bouwjaar zijn doorslag gevent.
vanaf 1 januari 1993 is een kat en lambda sonde verplicht.
\____
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
/__|__\__
|(o)___(o)\
Corsa A1 1985 Zwart C20XE 155 pk
Corsa A1 1984 C20NET 280 pk
Corsa A1 1986 C20LET 440pk 550Nm
Corsa B GSi 1996 C20?? Projekt
Audi S3 8L 1.8T APY 300pk Daily
VW T4 MV2 2.5 TDI AHY 186pk
-
- Fanatieke Poster
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 08-05-2009 16:11
Wat Freek zegt klopt, heb alles nagevraagd. Tot 1993 kun je zonder cat rijden vanaf 1 januari 1993 is hij verplicht gesteld, de mijne is van maart 1993.
Thanx voor de tip van de radiateur!
De remleidingen (originele Corsa) staan op spanning wanneer je de volledige wieluitslag maakt. Dat hoort niet...
Heb Astra F GSI 16V remmen eronder liggen.
HEb de stappenmotor (nullastregelaar) gecontroleerd maar deze doet niets, stekker is aangesloten. Slagen zitten dacht ik bovenop het spruitstuk aangesloten toch? Misschien iemand een foto van ingebouwde situatie?
Thanx voor de tip van de radiateur!
De remleidingen (originele Corsa) staan op spanning wanneer je de volledige wieluitslag maakt. Dat hoort niet...
Heb Astra F GSI 16V remmen eronder liggen.
HEb de stappenmotor (nullastregelaar) gecontroleerd maar deze doet niets, stekker is aangesloten. Slagen zitten dacht ik bovenop het spruitstuk aangesloten toch? Misschien iemand een foto van ingebouwde situatie?