c16nz is toch bigblock? moet je dan niet net als bij 20 8v een andere motorsteun?
En volgens mij kan je een c16se wel op die tank laten lopen met dezelfde pomp? of geeft deze neit genoeg druk ?
C1.4NZ naar C1.6SEH
- Aapje
- Moderator
- Berichten: 2819
- Lid geworden op: 26-05-2009 13:09
Nee, C16SE en C16NZ zijn hetzelfde onderblok, C14NZ kan je ook opboren naar C16NZ boringen... is allemaal smallblock.Robb schreef:c16nz is toch bigblock? moet je dan niet net als bij 20 8v een andere motorsteun?
En volgens mij kan je een c16se wel op die tank laten lopen met dezelfde pomp? of geeft deze neit genoeg druk ?
Grootste smallblock is de x18xe1 (letop: de 1! de normale X18XE is een bigblock)
Corsa A Luxus Hatch '84 X16XE
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Corsa A Luxus TR '85 16SE
Corsa A GSI '88 E16SE
Astra G 3deurs '00 LPG3 X16SZR
Klopt inderdaad, de X18XE1 is smallblock, dit is een opgeboorde x16xe.Aapje schreef:Nee, C16SE en C16NZ zijn hetzelfde onderblok, C14NZ kan je ook opboren naar C16NZ boringen... is allemaal smallblock.Robb schreef:c16nz is toch bigblock? moet je dan niet net als bij 20 8v een andere motorsteun?
En volgens mij kan je een c16se wel op die tank laten lopen met dezelfde pomp? of geeft deze neit genoeg druk ?
Grootste smallblock is de x18xe1 (letop: de 1! de normale X18XE is een bigblock)
Ik snap de verwarring wel, de eerdere OHC motoren waren vanaf 1.6 big block (16s).
En het schijnt dat de c14nz pomp niet genoeg druk geeft voor een multipoint.